Quote:
Wat ik jammer vind is dat je het belang van vezels en voldoende beweging niet inziet. Ik denk dat er verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat deze twee super belangrijk voor ons lichaam zijn. Zonder vezels gaat je darmwerking sterk achteruit en blijven afvalstoffen in je darmen hangen. Deze gaan daar uiteindelijk liggen fermenteren wat een beschadiging aan de darm kan veroorzaken.
De afvalstoffen die ons lichaam niet kwijt kan, probeert het via de huid/slijmvliezen/longen naar buiten te werken, gevolg: slijmproblemen, luchtwegproblemen of huidproblemen.
Je weet het, voor elk onderzoek is er een onderzoek dat het tegendeel bewijst. Daarom kijk ik naar onze evolutionaire geschiedenis. Gedurende 2 miljoen jaar van ons bestaan hebben we nooit vezels in een grote hoeveelheid kunnen eten en zeker niet het hele jaar door. Je kunt met studies aankomen zoveel je wil, maar er zijn ook 'studies' die 'anntonen' dat verzadigd vet en cholesterol je aderen doet dichtslibben, terwijl we het juist aan onze vet- en cholesteroletende voorouders te danken hebben dat wij hier zijn! Ook de keus vvoor jouw dwalingen op voedingsgebied heb je aan hen te danken. Hun succes kan ook jouw succes zijn. Je huidige keus is tegennatuurlijk voor de mens en zal tot mislukking leiden. Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, je merkt het vroeg of laat zelf wel!
Wat beweging betreft kijk ik opnieuw niet naar studies maar naar de wilde natuur. Alles in de natuur is gebaseerd op
conservering van energie. Roofdieren doen het merendeel van hun tijd niets dan luieren. Ook prooidieren houden zich kalm en gaan pas rennen als er op ze gejaagd wordt. Alleen de mens heeft bedacht dat hij zich te pletter moet joggen, powerliften of cardiofitnessen. Wat de mens wel altijd heeft gedaan is hele stukken lopen, hij is een geboren wandelaar. Opnieuw kun je met studies aankomen zoveel je wil, maar de natuur is je beste studie!
Quote:
Hoe kan een water en nutrient-rijke voeding slecht voor ons zijn? De natuur gaf ons niet voor niets vruchten.
Jouw 'voeding' bevat meer water dan nutrienten! Opnieuw kijk je niet naar de natuur. Herbivoren moeten de hele dag door grazen, zo weinig voedingsstoffen zitten er in planten. En zij hebben nota bene een spijsverteringsstelsel dat de vertering en opname van plantaardig voedsel maximaal ondersteunt, jij als mens hebt dat niet! En, zoals Pike al aangeeft: vruchten zijn in de wilde natuur slechts kortstondig beschikbaar. Jouw onnattuurlijke voedingspatroon is een luxe die je je alleen maar in de moderne maatschappij kunt veroorloven, in de wilde natuur benje gedoemd om te sterven aan voedingstekorten!
Quote:
Dat koolhydraten een insuline respons veroorzaken is helemaal waar. Lange tijd hebt ik ook gelooft dat dit heel slecht is, maar wist je dat eiwitten (vlees) net zoveel insulinerespons veroorzaken!
http://www.chivo.nl/content/insulin...-onbegrepen-deel-2-zijn-insulinepieken-slecht
Die lui van de Chiva maken de denkfout door te denken dat een koolhydraatarm voedingspatroon automatisch een eiwitrijk voedingspatroon is. WAPF is een VETRIJK voedingspatroon en in mijn aangepaste variant ook koolhydraatarm. De hoeveelhed eiwitten zit er tussenin. Als je op glucose draait en je vermindert ineens je koolhydraatinname en er staan te weinig vetten voor in de plaats gaat je lichaam eiwitten omzetten in glucose, waardoor de bloedsuikerspiegel stijgt en er een insulinerespons volgt. Een halve waarheid dus, die geen rekening houdt met vetrijk als tegenwicht voor koolhydraatarm, waardoor het lichaam vetten gaat verbranden en geen eiwitten hoeft om te zetten in glucose. Je hoort de klok luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, het is allemaal pseudowetenschap waar je mee aankomt!
Mike