Hoe eten de bestuursleden van de WAPF zelf?

hallo Amancay, misschien moet ik dat maar doen die Oxy Power? Ik neem aan dat het jou goed helpt tegen verstopping?

In elk geval ga ik veel op de trampoline springen: dat zal hopelijke ook helpen tegen verstopping.

Omdat ik best veel moe ben, beweeg ik te weinig: dus dat kan bij mij in elk geval ook een reden zijn voor verstopping.

Bewegen op een trampoline vind ik gelukkig erg leuk, maar veel andere bewegingen trekken me niet zo.

@ Regina en Ikke: ik had hier nog b12-mondspray staan; gelijk zijn al mijn tintels weg!

Dank voor jullie alertheid!

 
wat fijn Lievergezond!

Ik gebruik al een week of 4 Instand Energy B12 van NOW.(2000 mcg per pakje)

Het zijn sachets die ik onder de tong laat smelten.

 
ik heb veel meer energie, weet niet precies WAT helpt, ben 29 mei bij een Sensi therapeut geweest en die adviseerde me die B12, en 4 soorten druppels, OctaPro NTK1, 118 buffercomplex, Octaliet Detox 5 en 43 P (fosfortekort)

Zelf gebruikte ik al en nog: adrenal (6), Kelposan Vogel (10 nu) levertraan Blue Ice

hmmm, nog een aanvulling, ik gebruik ook beide vit.C vet- en wateroplosbaar

 
@lievergezond

Vezels zijn belangrijk voor je darmen, daar groeien de goede bacterien van en die heb je heel hard nodig (ook gezien je medische geschiedenis)

Kokosvezels kunnen in het begin wat teveel zijn (gasvorming) dus begin daarmee rustig.

je zou eens kunnen proberen om met kiwi's te starten, die zijn erg goed voor je darmpjes :)

Uit gekookte groenten halen we niet voldoende vezels, bovendien zitten hierin niet meer de enzymen die je nodig hebt om alles in je lichaam draaiende te houden.

Ik heb echt zelf ervaren hoe belangrijk deze enzymen zijn!

Denk ook eens aan tarwegras, dat is echt een superfood wat verhoudingen aan vitaminen en mineralen betreft.

En ook erg lekker vind ik :)

 
Ikke.

Als je dan toch vezels wilt zou ik die pakken uit kiwi's, goed geweekte en gekookte en daarna afgekoelde linzen daar zit dan ook resistant starch in behalve vezels, en uien voor inuline, gekookte broccoli, gekookte bloemkool, gekookte boerenkool, zuurkool, en kefir voor de rest. Dan nog appelazijn en citroensap voor de spijsvertering.

Digestive system (resistant starch):

Natural resistant starch appears to help maintain a healthy colon and a healthy digestive system, possibly via several mechanisms.

It encourages the growth of healthy bacteria in the bowel and discourages the growth of potentially harmful bacteria, and, therefore, is called "prebiotic fiber." The fermentation of natural resistant starch reduces intestinal pH and the production of potentially harmful secondary bile acids, ammonia, and phenols.

It is predicted to help maintain "regularity" with a mild laxative effect due to increased microbial activity in the large intestine. Its bulking effects are generated by increasing the bacterial mass, and not through water holding, which accounts for its milder regularity effects compared to non-fermenting, bulking fibers like cellulose.

It may help to keep colon tissue healthy by producing protective compounds called short-chain fatty acids. One of these, called butyrate, is particularly important for colon health because it is the primary energy source for colonic cells and has anti-carcinogenic as well as anti-inflammatory properties that are important for keeping colon cells healthy. Published research has shown that butyrate inhibits the growth and proliferation of tumor cell lines in vitro, induces differentiation of tumor cells, producing a phenotype similar to that of the normal mature cell, and induces apoptosis or programmed cell death of human colorectal cancer cells.

Resistant starch may contribute to oral rehydration solutions for the treatment of diarrhea.

Laboratory studies indicate that RS protects against experimental colo-rectal cancer and diet-induced colonocyte genetic damage through short-chain fatty acids However, resistant starch did not prevent colon cancer in two international clinical trials in individuals with Lynch Syndrome, or in young people with familial adenomatous polyposis. It has been speculated that the colon cancer prevention trials did not feed their subjects sufficient quantities of resistant starch. Human studies suggest that >20 g of RS/day is needed to raise SCFA as reported by faecal levels. The clinical trial in individuals with Lynch Syndrome only fed their subjects 9 grams of resistant starch/day

Zie ook:

http://en.wikipedia.org/wiki/Resistant_starch

Ik vindt zelf dat wat zetmeel eten makkelijker is voor het lichaam dan helemaal geen zetmeel eten of teveel zetmeel eten.

 
Ik rapporteer juist een sterk verminderde behoefte aan groente en vezels. IF geeft mijn spijsvertering rust. Ik weet niet meer precies wat eerst kwam, maar ik ben gestopt met chlorella (veel vezels) en eet geen kokosbaksels meer. De vezels die ik nog binnen krijg komen uit zo nu en dan wat verse sla.

In een uitwisseling op facebook vertelde iemand die zich erg in candida heeft verdiept dat juist mensen die 50/50 vet en koolhydraten eten het vaakst candida lijken te hebben. Op zich lijkt me dit logisch, schimmels hebben suikers en zuurstof (vet) nodig om te groeien in een omgeving met een hoge zuurgraad. Fruit en groenten zijn basisch en ik snap dat als dit vrijwel het enige is wat je eet, candida verdwijnt. Candida verdwijnt echter ook als je het niet meer voedt met koolhydraten. Jodium is ook een candida killer.

Bovendien doorbreekt jodium belastende familiepatronen, waardoor het ook en bijdrage levert aan het oplossen van de oorzaak van een eetstoornis of andere klachten.

Keuzes zoals Ikke ze nu maakt, komen toch vaak voort uit behoefte aan zoet, het zoet uit voeding compenseert het gebrek aan zoete ervaringen in het leven. Ook komen ze voort uit de behoefte te ontsnappen aan de aarde die als zwaar en beperkend wordt ervaren. Als je de emoties moeilijk kunt verteren, spiegelt dit zich in een gebrekkige vertering van vetten en eiwitten.

In dat geval helpt een veganistische levensstijl je wel om je beter te voelen, maar feitelijk zit je dan in de neerwaartse spiraal van overleven.

Ik snap de keuzes heel goed hoor en het is ook prima om ervaringen ermee op te doen, maar ik vind het wel jammer dat uit onbewustheid een weg wordt gekozen die op de lange duur niet direct tot werkelijke bevrijding leidt.

 
Quote:
Vezels zijn belangrijk voor je darmen, daar groeien de goede bacterien van en die heb je heel hard nodig (ook gezien je medische geschiedenis)


En maar hardnekkig het vezelmantra blijven herhalen. Tja, veganistische hersenen zijn star en onbeweeglijk.

Quote:
Uit gekookte groenten halen we niet voldoende vezels, bovendien zitten hierin niet meer de enzymen die je nodig hebt om alles in je lichaam draaiende te houden.

Ik heb echt zelf ervaren hoe belangrijk deze enzymen zijn!


Wil je rauwe enzymen? Drink rauwe melk of, nog beter, rauwmelkse kefir. Of eet rauwe eieren of gefermenteerde rauwe vis of orgaanvlees. Dierlijke rauwe voedselbronnen bevatten oneindig veel meer enzymen. Waarom horen we hier nooit iets over in raw food-kringen?

Quote:
Denk ook eens aan tarwegras, dat is echt een superfood wat verhoudingen aan vitaminen en mineralen betreft.


Zucht. Ik sluit me bij deze woorden van Indigo aan:

Quote:
Keuzes zoals Ikke ze nu maakt, komen toch vaak voort uit behoefte aan zoet, het zoet uit voeding compenseert het gebrek aan zoete ervaringen in het leven. Ook komen ze voort uit de behoefte te ontsnappen aan de aarde die als zwaar en beperkend wordt ervaren. Als je de emoties moeilijk kunt verteren, spiegelt dit zich in een gebrekkige vertering van vetten en eiwitten.

In dat geval helpt een veganistische levensstijl je wel om je beter te voelen, maar feitelijk zit je dan in de neerwaartse spiraal van overleven.


Mike

 
Quote:
Weet iemand inmiddels al waaraan Barry Groves is overleden?



Dat zou ik ook wel eens willen weten ... gewoon uit nieuwsgierigheid ... :-)

 
Ik las laatst in een artikel{in de quest volgens mij}dat planteneters {prooidieren} hun ogen aan de zijkant hebben zitten en vleeseters {jagers} hun ogen aan de voorkant.

Denken jullie niet dat het basisdieet van de mens bestaat uit vlees {van de jacht},aangevuld met eetbare planten {koolhydraten} en fruit en noten?

 
Quote:
Denken jullie niet dat het basisdieet van de mens bestaat uit vlees {van de jacht},aangevuld met eetbare planten {koolhydraten} en fruit en noten?


Dat is wat jager-verzamelaar betekent: eerst vleeseter, daarna planteneter.

Mike

 
@ Mike

Jammer dat je zo reageert op mijn post. Ik heb dit al eerder ervaren bij andere forumleden, maar nu zelf merk ik dat je hoe dan ook je eigen theorie zal blijven geloven en niet openstaat voor andere visies en ervaringen.

Het kan prima dat jij met WP veel succes hebt geboekt, maar ik ben van mening dat er velen zijn die juist helemaal vastlopen en dichtslippen van deze leefstijl.

Wat ik jammer vind is dat je het belang van vezels en voldoende beweging niet inziet. Ik denk dat er verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat deze twee super belangrijk voor ons lichaam zijn. Zonder vezels gaat je darmwerking sterk achteruit en blijven afvalstoffen in je darmen hangen. Deze gaan daar uiteindelijk liggen fermenteren wat een beschadiging aan de darm kan veroorzaken.

De afvalstoffen die ons lichaam niet kwijt kan, probeert het via de huid/slijmvliezen/longen naar buiten te werken, gevolg: slijmproblemen, luchtwegproblemen of huidproblemen.

Hoe kan een water en nutrient-rijke voeding slecht voor ons zijn? De natuur gaf ons niet voor niets vruchten.

Dat koolhydraten een insuline respons veroorzaken is helemaal waar. Lange tijd hebt ik ook gelooft dat dit heel slecht is, maar wist je dat eiwitten (vlees) net zoveel insulinerespons veroorzaken!

http://www.chivo.nl/content/insulin...-onbegrepen-deel-2-zijn-insulinepieken-slecht

Ik weet dat ik hier weer veel commentaar op zal krijgen, maar dat is niet erg. Ik hoop alleen dat ik (als is het maar één forumlid) voor sommige ogen doe openen en doe realiseren dat de theorie van Mike niet altijd de juiste is.

Misschien vind je mij psychisch gestoord, maar ik denk dat jouw tunnelvisie nog veel meer gestoord is. Zo jammer!!

 
@lievergezond

Goed dat je aan de slag bent gegaan met b12, want veel mensen maken deze niet zelf aan en een tekort kan vaak pas jaren later zichtbaar of voelbaar worden.

Kies je eigen weg!

 
Al heb je dan voor mij niet de ogen geopend, ik ben het wel met je eens Ikke. Vezels zijn inderdaad belangrijk MAAR sommige mensen zijn beter af zonder vezels.. Echter zijn er ook mensen die baat hebben bij minder vet (niet geen vet, maar minder!). Overigens worden planten vezels in de darm omgezet tot SCFA, zijn ook vetzuren.

 
Ikke,

Je mag van mij je eigen theorie hebben natuurlijk maar ik ben blij dat ik na vele jaren darmproblemen waaronder zeer pijnlijke darmkolieken nu eindelijk verlost ben van die ellende en de hoofdoorzaak waren vezels.

Nu zonder vezels behalve uit wat groente heb ik een uitstekende darmwerking. Nooit beter gehad echt heerlijk.

Quote:
Hoe kan een water en nutrient-rijke voeding slecht voor ons zijn? De natuur gaf ons niet voor niets vruchten.



Maar waarom groeit het hier dan maar een paar weken per jaar als de natuur het zo bedoelt had dat wij het hele jaar fruit zouden eten?

Quote:
want veel mensen maken deze niet zelf aan en een tekort kan vaak pas jaren later zichtbaar of voelbaar worden.



Jij denkt echt dat de mens dus "normaal" wel zelf B12 aanmaakt in de darm?

Quote:
Dat koolhydraten een insuline respons veroorzaken is helemaal waar. Lange tijd hebt ik ook gelooft dat dit heel slecht is, maar wist je dat eiwitten (vlees) net zoveel insulinerespons veroorzaken!



ja het is bekent dat eiwitten ook een insuline respons veroorzaken maar niet zoveel als suikers en daarom is het ook een hoog vet dieet en niet een hoog eiwit dieet.

 
@Ikke bedankt voor de link over insuline. Jammer genoeg zijn niet alle artikelen erover beschikbaar.

 
Quote:
Wat ik jammer vind is dat je het belang van vezels en voldoende beweging niet inziet. Ik denk dat er verschillende onderzoeken hebben uitgewezen dat deze twee super belangrijk voor ons lichaam zijn. Zonder vezels gaat je darmwerking sterk achteruit en blijven afvalstoffen in je darmen hangen. Deze gaan daar uiteindelijk liggen fermenteren wat een beschadiging aan de darm kan veroorzaken.

De afvalstoffen die ons lichaam niet kwijt kan, probeert het via de huid/slijmvliezen/longen naar buiten te werken, gevolg: slijmproblemen, luchtwegproblemen of huidproblemen.


Je weet het, voor elk onderzoek is er een onderzoek dat het tegendeel bewijst. Daarom kijk ik naar onze evolutionaire geschiedenis. Gedurende 2 miljoen jaar van ons bestaan hebben we nooit vezels in een grote hoeveelheid kunnen eten en zeker niet het hele jaar door. Je kunt met studies aankomen zoveel je wil, maar er zijn ook 'studies' die 'anntonen' dat verzadigd vet en cholesterol je aderen doet dichtslibben, terwijl we het juist aan onze vet- en cholesteroletende voorouders te danken hebben dat wij hier zijn! Ook de keus vvoor jouw dwalingen op voedingsgebied heb je aan hen te danken. Hun succes kan ook jouw succes zijn. Je huidige keus is tegennatuurlijk voor de mens en zal tot mislukking leiden. Je hoeft mij niet op mijn woord te geloven, je merkt het vroeg of laat zelf wel!

Wat beweging betreft kijk ik opnieuw niet naar studies maar naar de wilde natuur. Alles in de natuur is gebaseerd op conservering van energie. Roofdieren doen het merendeel van hun tijd niets dan luieren. Ook prooidieren houden zich kalm en gaan pas rennen als er op ze gejaagd wordt. Alleen de mens heeft bedacht dat hij zich te pletter moet joggen, powerliften of cardiofitnessen. Wat de mens wel altijd heeft gedaan is hele stukken lopen, hij is een geboren wandelaar. Opnieuw kun je met studies aankomen zoveel je wil, maar de natuur is je beste studie!

Quote:
Hoe kan een water en nutrient-rijke voeding slecht voor ons zijn? De natuur gaf ons niet voor niets vruchten.


Jouw 'voeding' bevat meer water dan nutrienten! Opnieuw kijk je niet naar de natuur. Herbivoren moeten de hele dag door grazen, zo weinig voedingsstoffen zitten er in planten. En zij hebben nota bene een spijsverteringsstelsel dat de vertering en opname van plantaardig voedsel maximaal ondersteunt, jij als mens hebt dat niet! En, zoals Pike al aangeeft: vruchten zijn in de wilde natuur slechts kortstondig beschikbaar. Jouw onnattuurlijke voedingspatroon is een luxe die je je alleen maar in de moderne maatschappij kunt veroorloven, in de wilde natuur benje gedoemd om te sterven aan voedingstekorten!

Quote:
Dat koolhydraten een insuline respons veroorzaken is helemaal waar. Lange tijd hebt ik ook gelooft dat dit heel slecht is, maar wist je dat eiwitten (vlees) net zoveel insulinerespons veroorzaken!

http://www.chivo.nl/content/insulin...-onbegrepen-deel-2-zijn-insulinepieken-slecht


Die lui van de Chiva maken de denkfout door te denken dat een koolhydraatarm voedingspatroon automatisch een eiwitrijk voedingspatroon is. WAPF is een VETRIJK voedingspatroon en in mijn aangepaste variant ook koolhydraatarm. De hoeveelhed eiwitten zit er tussenin. Als je op glucose draait en je vermindert ineens je koolhydraatinname en er staan te weinig vetten voor in de plaats gaat je lichaam eiwitten omzetten in glucose, waardoor de bloedsuikerspiegel stijgt en er een insulinerespons volgt. Een halve waarheid dus, die geen rekening houdt met vetrijk als tegenwicht voor koolhydraatarm, waardoor het lichaam vetten gaat verbranden en geen eiwitten hoeft om te zetten in glucose. Je hoort de klok luiden, maar weet niet waar de klepel hangt, het is allemaal pseudowetenschap waar je mee aankomt!

Mike

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.469
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan