Quote:
Ondanks dat het mij soms zwaar valt ga ik ook niet meer altijd overal vertellen wat ik weet. Er moet ruimte zijn voor een andere visie, die is er vaak niet en dat kun je meestal vrij snel inschatten. Als de halve hersenpan al leeggeschept is zitten mensen niet op een dieet advies te wachten die dat had kunnen voorkomen
Precies. En ik denk dat mensen met een open geest vanzelf wel in contact komen met iets waardoor ze wakker worden, je hoeft ze er niet per se met de neus in te wrijven want juist dan trekken mensen zich terug en gaan ze in de verdediging. Collectief bewustzijn is er ook nog, het hangt in de lucht, het hoeft niet per se dwangmatig door ons verkondigd te worden, gewoon door je leven op een goede manier te leiden ben je ook een voorbeeld en zul je mensen aantrekken.
Dit forum bestaat, maar er is toch niemand van ons die in zijn straat met een megafoon dit adres loopt te roepen? of flyers in bussen steekt? Je kunt andere mensen wel als jouw verantwoordelijkheid gaan zien maar ik vind dat eerder een soort masochisme waar ik niet (meer) aan mee doe.