Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Wij zijn kikkers die je in koud water opzet zodat ze niet merken dat ze langzaam gekookt gaan worden.

Beetje hier en daar meer betalen.Maar geld kun je maar een keer uitgeven.Er blijft dus weer minder over voor andere ,belangrujke , zaken.

Maar,burgers,geef niet op het gaat beter. :lol:

Mensen die ik waardeer in mijn dagelijks leven maken dus naar mijn idee voor hun gezondheid schadelijke keuzes en logisch dat het dan steeds meer geld kost. Bijv. iemand die ik ken en waardeer liet zich pas (ik dacht om kosmetische redenen) opereren aan een ader en ze komt met een zware longontsteking het ziekenhuis uit. Nu is de gezondheid nog verder achteruit gegaan en heeft een veel te hoge bloeddruk en gebruikt bloeddrukverlagende medicijnen. Waar zijn we hier nou helemaal mee bezig? En ik moet echt mijn mond stijf dichthouden over alternatieven (door schade en schande ben ik dit aan het leren geloof ik).

Moeilijk he Dorien,

Wij slikken ook regelmatig de woorden in die we zouden willen spreken. Maar te vaak ons hoofd gestoten en dan vooral in de familiekring.

Vreemden nemen eerder advies aan van ons (via de site) dan onze naasten.

Lia

Laatst overhoorde ik een vrouw die aan het vertellen was over haar kleine. Daar hadden ze pas ivm zware epilepsie de helft van de hersenen weggehaald.

Ik moest direct denken aan het onderzoek waar kinderen op een ketogeendieet zo ontzettend opknapten.

Mond dichthouden en doorlopen.

I disagree!

Always speak your mind! Als je meer over het onderwerp weet, heb je de morele verplichting om te zeggen wat je ervan denkt. Dit kun je uiteraard op verschillende manieren doen.

Paradogma,

Sommige mensen willen het gewoon niet horen.

Mijn moeder is een goed voorbeeld.

Ze heeft artrose, reuma en snel spierpijnen in vooral haar onderrug.

Ik heb het vaak met haar gehad over de factor die voeding kan spelen in deze klachten.

Maar toch blijft ze stug doorgaan met het eten van granen, nachtschaden, soja en bakken met zoetigheid. En ze eet vegeratisch.

Dan kan ik er verder ook niks aan doen. Het is mijn lichaam niet en het zijn mijn kwalen niet.

Paradogma,

I Disagree.

Als je vaak je neus gestoten hebt en merkt dat je familie je scheef aan gaat kijken kiezen wij toch om het 'gezellig' te houden en neutraal. Dat vinden we dan belangrijker dan onze kennis te spuien.

Dat doen we dan wel voor mensen die wel er voor open staan.

Dat houdt niet in dat we af en toe een zaadje planten hoor.

Lia

Ondanks dat het mij soms zwaar valt ga ik ook niet meer altijd overal vertellen wat ik weet. Er moet ruimte zijn voor een andere visie, die is er vaak niet en dat kun je meestal vrij snel inschatten. Als de halve hersenpan al leeggeschept is zitten mensen niet op een dieet advies te wachten die dat had kunnen voorkomen. In mijn familie zijn er bijvoorbeeld mensen met reumatische klachten, terwijl ze weten dat mijn moeder zichzelf daarvan heeft genezen vraag niemand haar om raad. En zo kan ik nog wel even doorgaan. Ik snap echt wat je bedoeld Paradogma en ergens heb je ook gelijk, maar als mensen er niet voor openstaan kun je jezelf de stress beter besparen. Dat het niet gezellig is zal mij een worst wezen, maar mijn energie besteed ik liever aan dankbaarder gezelschap.

Maar daarmee geef je aan (zo lijkt het in elk geval) dat je het wel geprobeerd hebt. Daar gaat het om. Als de mind van de ander vervolgens zo gesloten is dat hij/zij niet wil luisteren, is dat niet jouw probleem. En dus zal men dan moeten leven met de consequenties van dat gedrag.

Ja ik ben het eigenlijk met Paradogma eens.

Je hoeft niet als een jehova aan te blijven dringen, maar ook niet voor te sorteren op een vermoedelijke afwijzing om de boodschap aan te horen.

Wij hoeven ons niet afhankelijk te maken van de reactie: het gaat erom dat het een keer genoemd is.

Ik ben nog steeds blij ook dat ik alternatieven voor chemo heb aangedragen aan een inmiddels natuurlijk al overleden exchemo-patient: die persoon wilde niet luisteren: maar dat is niet mijn verantwoordelijkheid: mijn verantwoordelijkheid was die van: alternatieven noemen. En daar stopt het. Maar als iemand niet wil luisteren is dat de verantwoordelijkheid en ook het goed recht van die persoon.

Quote:
Ik snap echt wat je bedoeld Paradogma en ergens heb je ook gelijk, maar als mensen er niet voor openstaan kun je jezelf de stress beter besparen.

Ik ervaar juist stress als ik niet zeg wat ik denk.

Stress? Nee hoor.Ik weet wat ik weet en zeg ook wat ik denk maar blijf het niet zeggen. Ik ervaar immers niet de gevolgen van hun leefstijl. verder ga ik er vanuit dat de pijn wellicht nog niet groot genoeg is. Mocht dit wel zo zijn dan weten ze me misschien te vinden.

Hoe korter de mensen bij me staan hoe meer moeite ik me toch blijf doen,maar ook daar is er een definitief eindpunt.

ad

Quote:
Ondanks dat het mij soms zwaar valt ga ik ook niet meer altijd overal vertellen wat ik weet. Er moet ruimte zijn voor een andere visie, die is er vaak niet en dat kun je meestal vrij snel inschatten. Als de halve hersenpan al leeggeschept is zitten mensen niet op een dieet advies te wachten die dat had kunnen voorkomen

Precies. En ik denk dat mensen met een open geest vanzelf wel in contact komen met iets waardoor ze wakker worden, je hoeft ze er niet per se met de neus in te wrijven want juist dan trekken mensen zich terug en gaan ze in de verdediging. Collectief bewustzijn is er ook nog, het hangt in de lucht, het hoeft niet per se dwangmatig door ons verkondigd te worden, gewoon door je leven op een goede manier te leiden ben je ook een voorbeeld en zul je mensen aantrekken.

Dit forum bestaat, maar er is toch niemand van ons die in zijn straat met een megafoon dit adres loopt te roepen? of flyers in bussen steekt? Je kunt andere mensen wel als jouw verantwoordelijkheid gaan zien maar ik vind dat eerder een soort masochisme waar ik niet (meer) aan mee doe.

Quote:
Ik vraag mij ook heel erg af hoe het de mensen vergaat die aan obese meedoen.

zei naief een week geleden.

Nou, hier kun je een interview lezen met een deelnemer aan The Biggest Loser.

Quote:
Shortly thereafter, Kai and I spoke on the phone about her experiences on the Biggest Loser. From seeing her fellow contestants forced to workout with injuries against doctor’s orders, to the extreme dehydration prior to weigh-ins, to the resultant eating disorder that Kai still is working to heal, the story she told was nothing like the fantasy that the Biggest Loser seeks to promote.

De voedselbanken in heel Nederland roepen dat ze minder klanten hebben uiteraard is dat niet het geval omdat het beter gaat maar omdat de criteria zwaarder is geworden en je nog meer in de problemen moet zitten voor je recht hebt om van de voedselbank gebruik te maken dat verteld het bericht er niet bij. :mrgreen:

Zie Minder klanten voedselbank.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/28-08-2014

Er wordt gesproken over 'topkoeien' waarvan sommige meer dan 100 liter melk op een dag geven. Natuurlijk gaat dit niet op een natuurlijke manier, maar komen er hormonen bij kijken.

Geven deze topkoeien ook topkwaliteit melk? Ik denk het niet.

wat jammer was aan dat filmpje Edwin, dat er geen nuancering gemaakt wordt. Er zijn immers maar heel weinig koeien die dat geven.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan