Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

De Keuringsdienst van Waarde over bak- en braadolie.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/09-10-2014

Volgens een meneer van Unilever: "Lekker en gezond, nou wat wil je nog meer."

Zonde dat het vooral om de smaak ging en niet om de gezondheidsramp dat margarine is.

Edwin Ja inderdaad alleen smaak dat zegt toch genoeg dat de mensen geen smaak meer hebben alleen zoet zout en fout willen hebben. :mrgreen:

http://rt.com/news/197896-vegetarians-sperm-quality-research/

Vegetarian men may be harming their chances of conceiving children, a multi-year US study has revealed. Researchers believe the reasons may include vitamin deficiencies and the presence of female hormones in soy, which is popular among vegetarians.

@ Remco, ik wilde het filmpje kijken waar je naar linkt omdat ik toch altijd nieuwsgierig blijf naar hoe artsen omgaan met de waarheid als het er opaan komt voor de eigen gezondheid of dat van hun naasten, omdat ze vaak ook zoveel onzin verkopen, naar ik vermoed soms / vaak ook willens en wetens.

Maar het filmpje is jammer genoeg weg.

Ik had het wel gespot in eerste instantie: toen je het plaatste was het wel nog op youtube te zien, maar nu niet meer.

Ik wilde net ook dat filmpje van Remco verder afkijken, maar het werd inderdaad maar een beperkte tijd gestreamd.

Was interessant wat ik ervan gezien had gisteren.

Er werden geen reguliere artsen geïnterviewd overigens van wat ik gezien heb. Er zaten ook schrijvers en wetenschappers tussen.

Niettemin: interessant!

Interessante documentaire met interessante uitkomsten na maand dieet. Ook de bloedwaarden....maar ik vraag me af of dit wel een 'goed' uitgevoerd experiment is.

Heb de docu ook gezien. Wat ik raar vind: Bij de koolhydraatrijke voeding wordt helemaal geen vet gegeten en bij de vette voeding geen groenten. Is dat een realistisch beeld?

Milleke

Quote:
Lobbyclub laat hagelslag schrappen

Onder druk van lobbyclub foodwatch kunnen kinderen dit jaar tijdens het Nationaal Schoolontbijt op 3 november hun brood niet meer beleggen met hagelslag. Foodwatch, een voedselwaakhond die voortkomt uit GreenPeace, heeft net zo lang lopen zeuren tot het traditionele Hollandse beleg van het ontbijtmenu is geschrapt. Datzelfde geldt voor pindakaas, dat volgens de activisten ook al niet gezond zou zijn.

Foodwatch trok vorig jaar aan de bel over het ongezonde karakter van het Nationaal Schoolontbijt. Behalve hagelslag kregen de kinderen zoute smeerkaas en sinaasappelsap uit pak voorgeschoteld. „Niet gezond ontbijten was het credo, maar 'wie betaalt, bepaalt'”, aldus foodwatch. De lobbyclub had om dezelfde reden ook al scherpe kritek op het Koningsontbijt dat in april werd georganiseerd op scholen door heel het land.

Het Nationaal Schoolontbijt wordt georganiseerd door het Voorlichtingsbureau Brood en wordt dit jaar voor de 12e keer gehouden. Er doen ongeveer 2500 scholen aan mee, die gezamenlijk circa een half miljoen leerlingen hebben.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23266028/__Hagelslag_in_de_ban_gedaan__.html

Dat commentaar onder artikel, mensen boos op Foodwatch

Vandaag via diverse bronnen en op meerdere manieren:

Melk is ongezond, kan sneller tot botbreuken lijden.

Ik weet dat het niet waar is maar de media doet weer zijn best om melk in het verdom hoekje te plaatsen en ja alleen de bewerkte melk niet de rauwe.

Veel melk drinken is helemaal niet zo gezond als vaak wordt beweerd.

Wie veel melk drinkt, kan namelijk eerder doodgaan. En melk verkleint de kans op botbreuken niet.

Melk de witte sloper.

'Van veel melk drinken ga je eerder dood' Los van wat is veel. :mrgreen:

nou ik ben anders de afgelopen tijd ook een paar keer van mijn stoel afgevallen, toen kwam in kleine artikeltjes rauwe melk zomaar goed uit de bus

Veel onderzoekers en consumenten weten niet eens wat rauwe melk is. Het verschil tussen rauwe melk en Campina water is dus helemaal onbekend.

Melk is toch gewoon melk?

Keuringsdienst van Waarde over 'superfoods'.

http://keuringsdienstvanwaarde.kro.nl/seizoenen/2014/afleveringen/30-10-2014

Maandagavond bij Kassa Groen gaat het over kokosvet. In een fragment werd het het slechtste vet wat er is genoemd :roll:

Kijken dus! :mrgreen:

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan