Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

http://nos.nl/artikel/720152-unilever-mayo-zonder-ei-geen-mayo.html

Quote:
Just Mayo wordt gemaakt met gele erwten in plaats van ei. Het bedrijf achter het product, Hampton Creek, zegt dat het gezonder is dan gewone mayonaise.

Hampton Creek is een voedsel-startup uit San Francisco, die als doel heeft om met behulp van technologie nieuwe voedingsmiddelen op plantaardige basis de markt te brengen. Bill Gates is een van de investeerders in het bedrijf, dat sinds 2011 bestaat.

Het bedrijf zegt dat zijn eigen product gezonder is. Echt waar?

Met behulp van technologie (welke?) nieuwe plantaardige vullingsmiddelen maken.

Bill Gates? Die vertrouw ik voor geen meter.

Vanuit een veganistisch onvruchtbaarheid standpunt snap ik Bill wel.
Quote:
INGREDIENTS: Non-GMO Expeller Pressed Canola Oil, Filtered Water, Lemon Juice, White Vinegar, 2% or less of the following: Organic Sugar, Salt, Pea Protein, Spices, Modified Food Starch, Beta-Carotene.*

Just Mayo is also available with preservative.

Er zit ook geen mosterd meer in.

Ik kon geen ander topic vinden, daarom plaats ik het hier.

Een koe die ruim 40.000 liter melk in een jaar geeft. Dat is 110 liter per dag. 8O

De koe kan niet eens normaal lopen door de grote uiers.

Lees de beschrijving nog een keer:

Quote:
Eigenaar Johan Bergsma uit Nijensleek (Dr.) liet op verzoek van Melkvee.nl de nummer 1 productiekoe van Nederland filmen. Voor het eerst in de geschiedenis is een Fleckvieh-koe de hoogste melkproducente van Nederland.

Sonne produceerde in haar vierde lactatie in 308 dagen 14.217 kg melk met 5,29 procent vet en 4,11 procent eiwit, goed voor een lactatiewaarde van 178 en een economisch jaarresultaat van 4.523 euro.

40.000 of 14.000 scheelt nogal. De boer zegt in het filmpje ook dat de andere koeien op het bedrijf op zo'n 8000kg per jaar zitten. Dan snap je zelf ook wel dat 40.000 niet juist is.

Op 0:23 zegt de boer 40.000 liter. Of ik versta het boerendialect niet goed. ;)

De tekst eronder had ik niet volledig gelezen.

Ik heb er nog een paar keer naar geluisterd, maar versta nog steeds 40.000.

Maakt ook niet uit, het is blijkbaar 14.000 liter.

Dit is een stuk beter te verstaan ;-)

Slaapziekte bij kinderen na inenting Mexicaanse griep.

Tientallen Nederlandse kinderen hebben de ernstige slaapziekte narcolepsie gekregen na te zijn ingeënt tegen de Mexicaanse griep. Dat heeft Agnes Kant zojuist bekend gemaakt in Radio EenVandaag. Kant is directeur van het Nederlands bijwerkingencentrum Lareb, waar de meldingen zijn binnengekomen.

zie link: Radio 1V:Slaapziekte bij kinderen na inenting

Wat mij ook weer opvalt is dat Ab Klink Andre Rouwvoet en Agnes Kant topfuncties hebben bij zorgautoriteiten of verzekeringen dus de mensen zieker houden/maken.

Op zich niets nieuw elke oud minister krijgt een topfunctie bij grote bedrijven of instellingen.

RTL zendt op donderdagavond een programma uit over het leven in de Haagse Schilderswijk. Veel mensen leven van een minimum inkomen, sommige zitten in de schuldhulpverlening en komen bij de voedselbank en 60% van de wijkbewoners is werkloos. Voor iedereen in zo'n situatie heeft dat natuurlijk een rede en het is heel erg om met zo'n laag inkomen te leven. Maar wat zie ik in de uitzending bij de voedselbank? Iemand die rookt. Dus daar kan het kleine beetje geld wel aan worden uitgegeven?

Er wordt ook gesproken over een hoog aantal gevallen van kanker in de wijk. Volgens een bewoner zit het in de grond. Volgens een andere bewoner komt het niet door het roken. Dat hoeft natuurlijk ook niet. Maar het maakt je niet gezonder, zeker niet in combinatie met slechte voeding. En volgens een andere bewoner heeft dat niks te maken met eten, drinken of roken. Onwetendheid, plaat voor de kop of gewoon dom?

Met zo'n laag inkomen is het misschien niet anders dan boodschappen halen bij Lidl en Aldi, maar kies dan in ieder geval voor het minst slechte. En stop met geld oproken voordat er bij de voedselbank spullen worden gehaald.

Bill Gates was nog bij college tour (ofzoiets) op nl3 vanavond. Na een tijdje zijn mooie woorden te hebben beluisterd van onze grote weldoener ben ik echter in slaap gevallen :mrgreen:

Ebola is terug. De ziekte heeft volgens de Wereldgezondheidsorganisatie al aan meer dan 1.552 mensen het leven gekost.Lees hier de ebola-update van de Wereldgezondheidsorganisatie. Een dwerg onder de infectieziekten – op één dag gaan er ruim 1.800 mensen dood aan malaria – maar een ziekte met een dermate lage overlevingskans dat zij logischerwijs veel angst oproept. Alleen al in de nationale pers verschenen de afgelopen week meer dan driehonderd artikelen over ebola.

De ebola-uitbraak staat echter niet symbool voor een bredere trend. Infectieziekten zijn namelijk hard op hun retour. Wereldwijd sterft het gros van de wereldbevolking door niet-overdraagbare ziekten als kanker, hart- en vaatziekten en diabetes. Van de 57 miljoen doden in 2008 stierven er 36 miljoen - bijna twee derde - als gevolg van niet-overdraagbare ziektes.Lees hier een rapport van de Wereldgezondheidsorganisatie over de epidemie van niet-overdraagbare ziekten. Ruim 80 procent van deze sterfgevallen vindt plaats in lage- en middeninkomenslanden. Hier wordt dan ook de grootste toename van niet-overdraagbare ziekten verwacht.

Afrika, het continent dat decennia geplaagd is door overdraagbare

De kiemen van welvaartsziekten

Welvaartsziekten komen, kortom, naar ontwikkelingslanden. 'Voor sommige landen is het niet overdreven om te stellen dat er een regelrechte ramp dreigt,' waarschuwdeHaar speech. Margaret Chan, directeur van de Wereldgezondheidsorganisatie, twee jaar geleden al. 'Een ramp voor de volksgezondheid, voor de maatschappij zelf en vooral voor de nationale economieën.' De epidemie van niet-overdraagbare ziekten komt mede doordat de vier factoren die het risico op niet-overdraagbare ziekten vergroten - tabaksgebruik, alcoholgebruik, onvoldoende lichaamsbeweging en excessief eetgedrag - ook in ontwikkelingslanden in steeds grotere mate aanwezig zijn.

Voor gehele artikel zie: Niet ebola, maar welvaartsziekten zijn een groeiend probleem in ontwikkelingslanden

Of deze video waarin Ebola designed by nanotechnology.

EBOLA VIRUS "DESIGNED" - The Nanotechnology Depopulation Agenda.

Schokkend experiment van 60 dagen: zo schadelijk is 'gezonde voeding'

Tien jaar nadat documentairemaker Morgan Spurlock voor 'Super Size Me' gedurende een maand overleefde op McDonald's, is er een nieuwe baanbrekende film over voeding gemaakt. De Australische acteur Damon Gameau overleeft voor 'That Sugar Film' gedurende 60 dagen op zogenaamd gezonde voeding die arm aan vet, maar rijk aan suiker is. De resultaten zijn onthutsender dan je kunt vermoeden. Zie link en video:

Schokkend experiment.

Obesitas is net zo duur als oorlog en roken

LONDEN (ANP) - Het zal niet lang meer duren voordat obesitas het duurste probleem ter wereld is. Het is nu al ongeveer net zo duur als roken, de oorlog of de strijd tegen terrorisme. Obesitas kost de wereldeconomie elk jaar bijna 1,6 biljoen euro, blijkt uit een onderzoek van het Britse adviesbureau McKinset and Company.

Meer dan 2,1 miljard mensen wereldwijd hebben overgewicht of obesitas. Dat is bijna een derde van de wereldbevolking en 2,5 keer zoveel als het aantal mensen dat ondervoed is.

Het ziet er niet naar uit dat dat aantal op korte termijn afneemt. Als het blijft toenemen met de huidige snelheid, is de helft van de wereldbevolking te dik in 2030. Om een obesitascrisis te voorkomen, moeten overheden ingrijpen. De kosten lopen de spuigaten uit, doordat obesitas andere aandoeningen als hart- en vaatziekten tot gevolg heeft.

NPO 2: "Is vlees eten echt ongezond". Nu bezig.

Jammer dat het niet over de kwaliteit van het vlees gaat.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan