Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Watisgezond,

En margarine is zeker het beste omdat Unilever de sponsor is door het toegevoegde Vitamine D?

EINDELIJK iemand die het verschil benoemt tussen bewerkte en onbewerkte melk:

&list=UUHCMOmtJl2eJDINjgvKUHmA

Mike

Quote:
Maandagavond bij Kassa Groen gaat het over kokosvet. In een fragment werd het het slechtste vet wat er is genoemd

In heel veel ziekenhuizen wordt kokosvet gegeven aan pasgeborenen (te vroeg?) en aan hele zieke mensen om ze toch nog energie te geven en niet ondervoed te laten raken. Tenminste, dat las ik laatst van iemand die reageerde over kokosvet als bron van energie.

In hoeverre dit klopt is natuurlijk uit te zoeken, maar het gegeven an sich, als het waar is, geeft natuurlijk grond voor kokosvet als ultieme voeding.

Het is het meest verzadigde (92%) vet wat er bestaat en dus het meest 'slecht'. Kokosvet is inderdaad een brandstof. De MCT's (vetxuren met een middellange keten) in kokosvet zijn zelfs 26% effectiever dan glucose!

Mike

dat werken in ploegendienst slecht voor de gezondheid is weet men ook al een lange tijd bij de WHO. Ik meen zelfs dat het op de lijst staat van vervoegde doodsoorzaken (of zoiets qua benaming).

Als je ook maar iets weet over de invloed van licht op hormonen en de uitwerking daarvan dan mag het wel duidelijk zijn. Daarnaast is het zeer moeilijk om overdag goed te slapen(mocht dit al iets van de schade herstellen(denk aan meer geluid, licht etc.).

maar goed, de rekeningen moete betaalt worden en zo snel heb je geen andere baan. Dus die opmerking dat je brein na 5 jaar dagdienst waarschijnlijk weer gezond is , is overbodig.

De keuze om te werken in diensten of niet heb je dus niet zomaar. Wat mij erg irriteert is dat er een fitness centra(mijn beroep)opkomen die 24 uur toegankelijk zijn . met de uitspraak dat men nu op ieder moment van de dag aan de 'gezondheid' kan werken. Mensen gaan daar trainen omdat ze nu ook na de middag of nachtdienst kunnen trainen. lekker gemakkelijk en gemak dient de mens. Toch?? Tuurlijk, ik zou zeggen welterusten dan maar.

ad

Hoi Mike,

Je opmerking:

Simpel. Hoe hoger je academische scholing, hoe minder logisch je zelf kunt nadenken!

Ik denk dat ook wetenschappers wel logisch kunnen denken.

Je moet er aan werken om weer logisch te gaan denken. Dit door open te staan voor andere informatie..

Ik geef echter toe dat ik me groen en geel erger over mijn eigen richting in de wetenschap, nota bene gezondheidswetenschappen (Gezondheidsvoorlichting en Opvoeding). Als je ziet hoe het allemaal gesubsidieerd wordt en wat voor een domheid er medegedeeld wordt.

Dan denk ik bij mezelf, wat een domme lui. Dus ik begrijp je opmerking hierover wel.

Mocht ik ooit nog eens in de gelegenheid komen er een baan in te vinden, dan weet ik nog niet of ik me aan kan passen aan hun richtlijnen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan