Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Zondagavond ook het programma Focus : Is vlees eten echt ongezond? op NPO2 Gekeken.

Diverse onderzoeken met verschillende uitkomsten o.a. vegetariërs aan het woord.

Bij mij rijst de vraag waarin het vlees bereidt wordt en wat een vleeseter voor vlees eet, bewerkt en vlees uit de bio industrie lijken mij vaat en hartziektes en darmkanker in de hand te werken.

Biovlees bereidt in goede vetten kwam niet naar voren en dit zou toch best van invloed kunnen zijn!

Ik viel midden in dat programma. Er werd onderscheid gemaakt tussen bewerkt en onbewerkt rood vlees, maar het was niet duidelijk wat de herkomst van het onbewerkte vlees was.

Gemiste kans!

Los van wat weersveranderingen en gebruikelijke ellende in Verweggistan ziet de wereld er vrij normaal uit. We gaan naar het werk, doen onze boodschappen in de supermarkt. Als we thuis komen is het er lekker warm, kijken hier en daar wat tv, lezen een inspirerend boek, af en toe gaan we op vakantie en als het een beetje mee zit doen we ook nog iets aan persoonlijke ontwikkeling. Op de overheid is wel van alles aan te merken maar ze zorgt uiteindelijk toch redelijk voor het grotere geheel. Wij proberen onze hypotheek op te brengen en voor de rest zo comfortabel mogelijk te leven. Niets aan de hand toch?

Als je je oor te luister legt buiten hetgeen de gevestigde media ons voorschotelt, dan lijkt het in eerste instantie alsof men over een andere planeet praat. De contouren van de Nieuwe Wereld Orde en hun agenda worden, als je weet waar je op moet letten, langzaam maar zeker zichtbaar. Het intrigerende daaraan vind ik dat er inmiddels een behoorlijke mate van consensus is over de acties en motieven van de Nieuwe Wereld Orde tussen groeperingen uit vrijwel alle alternatieve subculturen (zoals de new age, ufo beweging, nieuwe wetenschap etc.), wereldwijd. Hoewel niet iedereen altijd alles vanuit hetzelfde perspectief belicht en ook niet iedereen het volledige spectrum uiteenzet, wordt het grotere plaatje met gitzwarte kanten onmiskenbaar duidelijk. Desondanks is er toch een hoopvol perspectief.

Om maar met de deur in huis te vallen volgen hier de drie veronderstelde hoofddoelen van de Nieuwe Wereld Orde:

- één (NIET democratisch gekozen) wereldregering

- één wereldreligie

- het 'reduceren' van de wereldbevolking tot een beheersbare 500 miljoen.

Om dat te bereiken gebruiken ze voor ons onbekende maar zeer krachtige mind-control technieken als bijvoorbeeld HAARP, Chemtrails, RFID Chips, subliminale boodschappen en manipulatie van voedsel, drinkwater en stroom.

https://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=g5CbucXzKxw

Quote:
Niets aan de hand toch?

Jawel, vanalles aan de hand. Echter zijn de gewone dingen zoals voeding op het bord en een dak boven mijn hoofd ook belangrijk. Maar in het kader van steeds zichtbaarder worden van het grotere geheel waarbij de nare smaak al niet meer weg te poetsen is, weet ik niet meer welke keuzes ik nog moet maken en zit ik in een patstelling.

De mainstream media (die ik allang niet meer volg) wekt angsten op, echter doet de 'alternatieve' media dat ook. Dit houdt in dat ik geen beslissing meer durf te nemen en in mijn huis blijf wonen, terwijl ik dolgraag wat anders wil.

Een luxe probleem, maar wel eentje die bij mij de vraag oproept waarom alle media steeds maar weer op angsten inspeelt. En omdat ze dat doen word ik steeds argwanender ten opzichte van de bronnen. Met welk motief brengt wie welk nieuws, vraag ik dan af.

Verdelen is heersen. Het lukt aardig :S

Ik heb even moeten kijken wat een RFID Chip is. Ik las dat ook de huisdieren die chip hebben en dat het kankerverwekkend kan zijn.

Tekst:

..3. De chip blijkt kankerverwekkend te zijn. Huisdieren die al jaren een chip ingespoten krijgen blijken veel vaker op de plek waar de chip zit kanker te ontwikkelen. Menselijke proefpersonen die aan verschillende experimenten meedoen krijgen eveneens veel vaker kanker. Amerikaanse politieagenten die gebruikmaken van het wapenversleutelingssysteem, hebben ook veel vaker kanker. Of de chip nu in uw hand of hoofd geplaatst wordt, daar waar het geval zit loopt u het risico om een flinke tumor te ontwikkelen...

http://www.stopdebankiers.nl/bijna-twee-derde-62-van-de-nederlanders-weet-niets-over-de-rfid-chip/

Weet er iemand iets van? Is het beter om de chip uit de katten te halen, gaat dat überhaupt, is de kans op een tumor daarna niet nog groter????

Ik bedoel, als men de chip eruit haalt, kan het dan niet zijn dat er een risico is dat de chip kapot gaat of er iets achterblijft en de kans op een tumor daarmee vergroot is...

Straks op NPO2 om 18.50 uur weer een documentaire over vlees (toch niet dezelfde als vorige week?):

The truth about meat

Kun je een ecovriendelijke carnivoor zijn? In Focus-documentaire The truth about meat onderzoekt de Brit Michael Mosley hoe bedreigend de steeds groter wordende vleesconsumptie is voor de aarde.

Wereldwijd worden er jaarlijks 65 miljard dieren geconsumeerd. Dat betekent negen dieren per persoon. Met de opkomende welvaart in tal van niet-westerse landen zou dit aantal binnen enkele decennia wel eens kunnen verdubbelen. Dat betekent niet alleen meer landbouwgrond en meer vee, maar ook meer ontbossing, meer mest, meer uitstoot van broeikasgassen en dus meer milieuschade.

Impact

Michael Mosley gaat na wat de precieze impact van de toenemende vleesconsumptie is op de aarde. Tegelijkertijd vraagt hij zich af wat de vleesetende mens kan doen om de aarde leefbaar te houden.

Milieuvriendelijk

Zo onderzoekt Mosley, hoe je zo milieuvriendelijk mogelijk vlees kunt kopen. Is het beter om biologisch vlees te eten van vrij rondlopende dieren of kun je juist beter kiezen voor opgehokt vee dat minder plaats nodig heeft? En hoe zit het eigenlijk met de diersoorten? Is een kip milieuvriendelijker dan een koe of een varken?

Gezondheidseffecten

Zijn zoektocht naar antwoorden brengt de journalist onder meer naar intensieve en biologische veehouderijen. Mosley is naast verslaggever en presentator ook arts én vleeseter. In die hoedanigheid kan hij het niet nalaten ook nog even de gezondheidseffecten van vlees eten onder de loep te nemen.

Je kan nog ruim 14 uur gratis de interviews bekijken die tegelijk met de Origins film uitkwamen:

http://origins.well.org/explore-broadcasts/

Naar beneden scrollen waar je ***Select a Category to Start Watching the Interviews*** ziet staan.

Ben nu een interview over slaap aan het kijken:

http://origins.well.org/explore-broadcasts/your-mindset/#mitchells

Niet vlak voor het slapen bekijken ;-)

Kijkerstip: Radar vanavond over CE keurmerk.

O.a. Over hoe een mandarijn-netje wordt goedgekeurd.

@muis heb ik ook gezien echt verschrikkelijk. ..nu kijk ik naat Focus http://gemi.st/VPWON_1231947 over milieuvriendelijke veehouderij waarbij koeien worden gevoerd met......koolhydraten!!! Ipv gras omdat dat veel methaan zou uitstoten....belachelijk

Een maand zonder suiker, wat deed dat met Tim Verheyden?

De helft van de Belgen is te dik en we eten dagelijks gemiddeld vijf keer zoveel suiker als goed voor ons is. Toch blijven de diëtisten bij het standpunt dat informeren is beter dan straffen. "Koppen"-presentator Tim Verheyden nam de proef op de som en leefde een maand lang zonder suiker. incl een filmpje van 17minuten waarbij wordt gekeken hoeveel suiker we eten, voor ons waarschijnlijk niet nieuw maar wel mooi om te zien.

Een maand zonder suiker.

Tjonge Jonge....

Het kwaad komt steeds dichter bij ,..

http://worldunity.me/nederland-is-klaar-voor-de-onderhuidse-chip/

Ik had op oudejaarsavond het oudjaars conversatie van guido weijers gekeken, ik vind hem altijd wel goed.

Maar serieus interessant was dat, Hij haalden ook aan dat we minder nieuws moesten kijken omdat het kon wezen dat wat wij te zien krijgen wel eens niet de waarheid kon zijn, dat daarom wij de Russen niet begrijpen en de Russen ons niet enzo.

Wel mooi dat zo,n Caberatier (misschien wel zonder alternatief nieuws te kijken) dat in de gaten krijgt.

http://www.uitzendinggemist.net/aflevering/300774/Guido_Weijers_Oudejaarsconference.html

Dank voor de link maarten, ik ga vanavond even kijken. Traditiegetrouw heb ik met de familie op Ned.1 gekeken. Ik vond Youp wel aardig, maar meer ook niet. Dan was de voorstelling van Ronald Goedemondt rond kerst toch een stuk beter. Grappig weetje: hij moest een keer een show staken omdat het publiek en masse de slappe lach had. Staat leuk op je cv, denk ik zo.

Onder de noemer "You couldn't make this shit up" het volgende: een artikel van Reuters (maar goed dat we hier weten wie de eigenaars zijn van dit hoernalistenbureau) waarin doodleuk wordt vermeld dat in 2/3 van de kankergevallen domme pech de oorzaak is. Stel je voor dat je zelf verantwoordelijk zou zijn voor je gezondheid.

Uit dit artikel:

"They like to believe there's a reason. And the real reason in many cases is not because you didn't behave well or were exposed to some bad environmental influence, it's just because that person was unlucky. It's losing the lottery."

Heus. We hebben het onderzocht.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan