Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

@ Mike:

Ik vind Theo Maassen ook sterk. Genoeg verwijzingen in zijn shows die duiden op een redelijke kennis van zaken. En geen blad voor de mond (Volendam). Beste Nederlandse cabaretier. By far.

Quote:
Onder de noemer "You couldn't make this shit up" het volgende: een artikel van Reuters (maar goed dat we hier weten wie de eigenaars zijn van dit hoernalistenbureau) waarin doodleuk wordt vermeld dat in 2/3 van de kankergevallen domme pech de oorzaak is. Stel je voor dat je zelf verantwoordelijk zou zijn voor je gezondheid.

Inderdaad:

http://www.independent.co.uk/life-s...not-lifestyle-or-genes--to-blame-9953337.html

Ziekte is, net als het leven zelf (als we de darwinisten mogen geloven), een kwestie van puur toeval. Stel, je krijgt de diagnose kanker, dan krijg je dus te horen van de arts: u heeft een accuut geval van botte pech en dom toeval, veroorzaakt door een gebrek aan medicatie. :roll:

Mike

Je weet toch dat de natuur maar wat aanrommelt? Willekeurige mutaties zijn aan de orde van de dag...zo'n 30 jaar pas. Maar ach, de natuur is in de war, kijk maar naar het weer.

Mike

Ja die natuur wil ons duidelijk kapot hebben :)

Wat een propaganda zooi weer op nu.nl

Zie de bui al weer hangen op mijn werk.

Zelfde met de observatieve studie van 10a20 jaar dat bleek dat mensen die melk drinken eerder dood gaan.

Op mijn werk begonnen ze al. Zie je wel zei mijn hele leven al dat melk slecht was.

Ik neem zo nog een gras :p

Ah, de aloude link tussen rood vlees en kanker. Als dat zo was, zouden onze jagende en verzamelende voorouders allemaal kanker moeten hebben gehad en waren we hier nu niet meer. De Indianen kenden geen kanker, totdat ze met westers voedsel in aanraking kwamen. Zij deden zich tegoed aan bizons, herten en hier en daar wa besjes. Eskimo's waren volledig carnivoor, maar kenden geen kanker. Zo ook de Masai in Kenia. Weston Price over Eskimo's en Indianen in Noord-Amerika:

Quote:
Onder de vele zeer interessante wetenswaardigheden die Dr. Romig ons aan de hand deed, bevonden zich feiten die goed aansloten met het moderne beeld dat het verband tussen moderne degeneratieve ziekten en modernisering oplevert. Hij liet weten dat hij, in de zesendertig jaar dat hij in aanraking was geweest met deze mensen, nooit een geval van kwaadaardige ziekte had waargenomen onder de primitieve Eskimo’s en Indianen, hoewel dit wel herhaaldelijk voorkomt wanneer zij gemoderniseerd worden.

Met 'kwaadaardige ziekte' bedoelt hij kanker.

Mike

Muis,

Misschien ligt het aan mij maar ik kan geen van jouw linkjes openen.

Ach ja, ik had dat artikel ook al voorbij zien komen, als je dan zegt dat de mens geevalueerd is op vlees komen ze weer met: de oermens werd niet ouder dan 45.

Ik heb die links gefixt. Nu zijn ze wel te openen. Muis, gewoon de link knippen en plakken in je post, NIET op de URL-knop klikken!

Mike

Ik word doodziek van die havermout die iedereen sinds de Voedselzandloper ineens eet! Ik vraag altijd met welke melk deze wordt bereid? Drie keer raden: sojamelk en/of amandelmelk! AAAAAAAAAAAAAAAAARRRRRRRRGH!

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan