Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Trap niet in die insecten-flauwekul! Dit is onderdeel van de anti-vleesagenda. Eigenlijk willen ze van ons helemaal hersenloze veganisten maken, maar een mooie tussenoplossing richting semi-vegeterisme en weg van rood vlees is de promotie van insecten als dierlijk voedsel.

De opmerking van Hamster dat sommige natuurvolken die Price bezocht ook insecten aten, is niet steekhoudend. ALLE jager-verzamelaars gaan altijd allereerst voor groot wild. Dat levert langdurige voeding op, niet een handjevol larven of andere insecten. Dat is 'klein wild' en valt onder het hoofdstuk van verzamelen. Het is niet meer dan een 'snack' die je nuttigt terwijl je op zoek bent naar het echte werk. En we worden met die achterlijke Schijf van Vijf nu al veel te lang aan het 'grazen' gehouden, met 6 kleine maaltijden per dag plus tussendoortjes. Don't believe the hype!

Mike

Dat kan je wel zeggen, maar aan insecten eten zit nog een belangrijk punt:

Ze worden waarschijnlijk gebruikt om bewerkte producten van te maken, zoals burgers en worsten. Hiervoor worden hele insecten gebruikt, gewoon gemalen. Dat levert veel meer voedingsstoffen op dan een droge kippenborstfilet! Daarmee zullen sommige mensen een stuk beter af zijn dan met wat ze nu eten. Het is alleen wel zaak dat ze op een juiste manier gekweekt en verwerkt worden en daar gaat het vaak mis.

Dan wens ik jou veel succes met zo'n 'extra crunchy' burger, ik houd het wel op blonde d'aquitaine, limousin of black Angus!

Mike

Ik had het ook gelezen, vooral dat ze niet te innovatief onderzoek wilde ondersteunen ??
Thermografie, curcuma, wietolie, daar willen ze niks van weten, want dat zou zomaar kunnen werken.

1rw9zb.jpg

Kinderen krijgen steeds vaker ongeluk tijdens gymles.

"Het aantal kinderen dat een ongeluk tijdens de gymles krijgt waar medische hulp voor nodig is, neemt toe. [...] Daarbij komt het regelmatig voor dat kinderen een vinger of pols breken. [...] Ook zou de motoriek van kinderen door de jaren heen achteruit zijn gegaan."

Ik zou zeggen: Door het hedendaagse voedingspatroon hebben kinderen brozere botten en een slechtere motoriek.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan