Hoe tv, radio en andere media berichten over gezondheid/voeding

Okay,
Dan zal zijn boek ook wel in orde zijn, denk ik.

Er worden nl. vele zaken aangesproken zoals in de succesboeken.
Bedankt
Dorothe

Maar goed, ik lees eerst eens wat ik allemaal heb, en met name dat menopauzeboek. De speekseltest komt vandaag binnen.
Bedankt
Dorothe

Ik ben een paar jaar geleden bij Yassir geweest vanwege toen nog onverklaarbare gezondheidsklachten. Hij zette mij op een Paleo-dieet, waarbij ik veel te weinig koolhydraten binnenkreeg, terwijl ik die zo hard nodig had. Ik viel als een gek af (zwaar ondergewicht) en crashte. Ondertussen ging ik zelf op onderzoek uit en kwam op dit forum terecht.

Hij had wel kennis van zaken, maar was nog niet ervaren. Ongetwijfeld heeft ie een hoop bijgeleerd de afgelopen jaren :-)

Mark

Ik heb zijn leefstijlbijbel aangeschaft maar ben er nog niet in begonnen, zodra ik hem gelezen heb laat ik van me horen.

Hij had wel kennis van zaken, maar was nog niet ervaren. Ongetwijfeld heeft ie een hoop bijgeleerd de afgelopen jaren ?

Zo zie je maar dat het allemaal self made goeroes/experts/kenners zijn die vervolgens een boek schrijven of mensen anders informeren, puur alleen op basis van hun eigen ervaringen. Dit kan best gevaarlijk zijn.
Wees je eigen goeroe. Blijf nadenken en gebruik je intuïtie/boerenverstand!

Iedereen moet een keer ergens beginnen Heksje, ervaring kun je enkel opdoen door dat te doen. Zoals Mark zegt is het al een aantal jaren geleden en is hij intussen waarschijnlijk meer ervaren. Waar staat dat zijn boek is gebaseerd op puur alleen zijn eigen ervaring? En wie mag er dan wanneer volgens jou wel een boek schrijven?

Iedereen mag een boek schrijven Tanja. Dat boeit me niet en heb ik ook niets over te zeggen. Feit is wel dat er teveel mensen achter andere mensen aan lopen en dat er teveel foute informatie te vinden is. Er zijn ook teveel mensen die informatie verstrekken die fout is vanwege de inhoud dan wel vanwege de motivatie erachter zoals al te vaak geldelijk gewin.

Vandaar dat ik nog maar weer eens waarschuw om zelf na te blijven denken ipv achter anderen aan te rennen.

Ik heb eens verder gesnuffeld en ook korte videootjes van hem bekeken. Ik denk dat hij meer de Paleogedachte aanhangt. Verder zijn er ook vele interessante thema's in zijn boek (ook op de videootjes gezien). Zie ook:
http://www.oercode.nl/
Dat is echt Paleo.
Dorothé

Paleo is de nieuwe religie van jonge orthomoleculairen. In ieder geval een vooruitgang t.o.v. het vegetarisme van de oudere generatie!

Mike

Veel (zieke) mensen verdragen ook de granen en de zuivel niet D. Zeker niet de supermarktvarianten, maar soms ook zelfs de rauwe en gefermenteerde zuivel en zuurdesem niet. Dan kom je al gauw uit op Paleo, sinds zij aan het fermenteren zijn geslagen, de bouillon, orgaanvlees en ghee op het menu hebben gezet heb ik er niet zoveel bezwaar meer tegen.

Omdat het juist de mensen zijn met klachten die terecht komen bij orthomoleculaire/natuurgenezers is het goed te begrijpen dat het paleoverhaal daar aanslaat, en idd een hele vooruitgang op dat vegetarische geneuzel.

Interessant.
Ik heb geen dropbox, maar heb dit kleine stukje bekeken. Er kwam zelfs op 9.34 minuut Baden-Baden https://www.google.nl/search?q=bren...hUoIMAKHd1eDaoQ_AUIBygC#imgrc=pJ_xja-_LzLUnM: voorbij. In dat mooie stadje heb ik gewoond. Altijd al geweten dat het bijzonder was :-)
Ik ben gelukkig zonder smartphone. Heb wel een oud mobieltje, maar ik gebruik het nooit, alleen als ik ergens opgehaald moet worden. Alleen mijn vriend en mijn ouders hebben mijn nummer. Ik laad hem 1x per week op en dat was het.
Ik voel me echt vrij. Als ik ergens in de stad ben, heb ik een boek bij me en geniet ervan onbereikbaar te zijn. Die me wil spreken, belt me wel op mijn normale nummer.
Ik kan me nog herinneren aan een opleiding tot ontspanningstherepeute. Ergens in Duitsland in de bergen midden in een winter met megaveel sneeuw. Er was niets rondom die trainingslocatie en als we pauze hadden, ging ik wandelen in de sneeuw. S avonds ging iedereen naar zijn kamer waar niets was als alleen een bed en bureautje/kast en badkamer. Geen tv, geen radio. Ik kon wel naar de boekhandel, maar had zelf boeken bij me. De anderen vonden het niet zo leuk, ik vond het heeeerlijk!!
Zo zou ik best wel een retraite kunnen doen in een klooster, maar omdat ik niets opgelegd wil krijgen, zou zoiets geen ontspanning zijn. Ik moet mijn vrijheden hebben. Zo kon ik ook uren in de kloosterkapelle van klooster Lichtenthal in Baden-Baden zitten, zonder iemand te zien.
http://www.abtei-lichtenthal.de/fuerstenkapelle.htm
http://www.abtei-lichtenthal.de/
Heerlijk die rust.
Dorothé

Forum statistieken

Onderwerpen
4.536
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum