Ik ben niet voor een wrede behandeling van wie dan ook.
Quote:
maar leven vanuit vertrouwen dat de natuur zelf komt met een oplossing als je hem een kans geeft
Dat is allemaal leuk en aardig, maar ik vind het allemaal maar een beetje hippie praat en je bekijkt de natuur door een roze bril. Daar komen dingen voor die wij als mensen niet normaal vinden. Groepsverkrachting, verstoting van jongeren, kindermoord, het eten van poep, het drinken van urine. Die "oplossing" waar jij het over hebt kan je nog flink tegenvallen als je maatschappij onderuit dondert en je vermoordt en verkracht wordt. Sterke woorden, ik weet het, maar dat maakt het niet minder mogelijk. Ik ben het eens dat we naar de natuur moeten kijken voor antwoorden, maar dan sta je uiteindelijk schaakmat met je visie op homoseksualiteit, want als de menselijke "beschaving" gereduceerd wordt tot weer jagen en verzamelen en leven in grotten weet ik veel wat voor post apocalyptische visie je ervan hebt, maar dan maken mensen zich echt niet druk over de adoptie rechten van homo's. Homoseksualiteit kan simpelweg niet wedijveren in de echte natuur, dat snap je zelf toch ook wel? Je genen worden niet doorgegeven dus als het al normaal en natuurlijk is zorgt natuurlijke selectie er wel voor dat het als het ware gewitwast wordt. En de waarheid weten is van invloed op de keuzes die ik maak en die maken wie ik ben dus hoe sta ik machteloos ook alweer? Gebruik jij je kennis over voeding ook niet om beter te worden? Geef jij de teugels maar door aan de natuur dan doe ik wat ik kan om te overleven. Juist die passiviteit zorgt ervoor dat je een sitting duck bent! Vraag je maar is af hoeveel joden zich verzet hebben toen ze op de trein werden gezet. Dumb gets you killed, zoals Bear Grylls het mooi zegt. En over boeten gesproken, ik heb er ook niet om gevraagd om gepest te worden om mijn rooie haar. Maar ja daar komt die fijne natuur van jou om de hoek, want kinderen zijn zo mooi en onbevangen en zo animalistisch als de pest dat ze als je dik, buitenlands, gehandicapt of een andere haar kleur hebt je genadeloos wordt afgemaakt! Maar dan komen de ouders weer in beeld die ze morelen, normen en waarden moeten meegeven. Trouwens, hoe verwacht je een kind borstvoeding te geven als homo? Een pleegborst regelen? In de natuur heb je niet echt de kans om een complete formule te maken, dus hoe natuurlijk was homoseksualiteit ook alweer? Nogmaals ik heb niks tegen homo's of wie dan ook, maar alles blind accepteren is niet de weg van de natuur en ook niet van het buddhisme of taoisme waar die zienswijze ongetwijfeld zijn oorsprong vindt. Het is moeilijk het pad naar verlichting te volgen met een mes in je rug, dig? Als de creatie goddelijk is dan ben ik, een deel daarvan, ook goddelijk. Het overlaten aan het toeval omdat een of ander ontwerp de wereld zal redden? De wereld red zich wel(ten minste totdat de zon kaboom gaat). Hoeveel levens je hebt weet ik niet, maar de waarheid blijft dat je maar een leven hebt zoals deze, dus waarom zou je niet all the way gaan? De elite zijn uiteindelijk het probleem niet. Zij hebben een plek geclaimd die ten alle tijden voor iedereen beschikbaar is. Maar de mensen hoeven alleen de kettingen los te laten en ze van hun plek verstoten. Ondertussen zal ik mijn uiterste best doen om mezelf uit te drukken op deze wereld. Het heet niet voor niks vrije wil.
Brian