Homoseksualiteit

Politieke correctheid is jouw term,

jij vindt dat die op mij van toepassing is, maar ik niet.

Ik ben niet politiek correct bezig, ik denk er gewoon het mijne van. Ik zou dat eerder verwoorden als medemenselijkheid want het komt niet van een ander, is mij niet opgelegd, maar het komt van binnenuit.

Mijn kijk op de dingen is minder zwart/wit, maar dat heb ik je vorig jaar al gezegd.

Naar mijn idee draaf je te veel door onder het mom van: "het is nu 5 voor twaalf"

gebruik het niet om onnodig bot te mogen zijn...

We verschillen op fundamentele punten...zo geloof ik bijvoorbeeld in de chaostheorie en ook dat mensen een soort van zoogdieren zijn, maar dan met meer ontwikkelde hersenen.(en minder ontwikkelde darmen ha ha!)

In mijn manier van denken schuilt het gevaar om snel uit balans te raken door de dingen om me heen...

(De laatste tijd gaat het wat dat betreft overigens erg goed door gezond eten -lowcarb high-mineral en vitamin- gecombineerd met yoga en magnesium voetenbaden),

in jouw manier van denken schuilt het gevaar van overdreven starheid.

Ik geloof niet dat er een "elite" is die expres plant om ons onvruchtbaar te maken en bloedlijnen mengt enz.

Daarvoor hoef ik niet te geloven in sprookjes en loop ik niet met mijn hoofd in de wolken of wat dan ook.

Ik zie gewoon de naakte waarheid en die is minstens zo hard, voor mij is het onnodig om die aan te dikken of aan te kleden op de manier die jij doet. Mensen die egoistisch zijn, uit zijn op macht, niet aan een ander denken, het grote plaatje niet zien, geen visie hebben...dat is genoeg om er zo'n zooitje van te maken.

Dit heb ik eerder in dit topic al uitgelegd.

Verder heb ik veel waardering voor de tijd die je in dit forum steekt en voor wat je hebt bereikt in Nederand met Weston Price (de vertaling van meerdere boeken, de lezingen, de Weston Price boer en je enthousiasme.)

Over adoptie en even back to basics:

Adopteren gebeurde van oudsher als er ergens kinderen over waren, zonder iemand om voor ze te zorgen. Iedereen die deze verantwoordelijkheid op zich wil nemen is in zo'n situatie een redder in nood en mag gehuldigd worden.

Interessante discussie over homoseksualiteit!

Ik vind de adoptie zelf ook een lastig onderwerp. Ik heb zelf wel moeite met kinderen van homoseksuele ouders die hun vader niet kennen omdat deze alleen sperma heeft gedoneerd en verder niets te maken wil hebben met het kind. Je zadelt je kind toch op met de vraag wie nu haar echte vader is, en waarom hij haar niet wilt kennen, voor de rest van haar leven. Het lijkt mij best een last. Met opvoeding door twee mannen/vrouwen heb ik geen probleem. Ik heb twee vriendinnen met twee moeders en die kwamen qua liefde niets te kort.

Wat de haken en ogen zijn voor mij met betrekking tot homoseksualiteit en degeneratie:

Veel homo's/lesbiennes hebben hun seksuele geaardheid al vanaf jongs af aan. Het is niet iets wat zich vordert naarmate zij steeds langer door gaan met hun slechte voedingspatroon.

Daarnaast, als deze seksuele voorkeur komt door degeneratie, zou het percentage dan niet explosief toe moeten nemen? Is dit percentage niet al redelijk gelijk voor een lange tijd? Het speelt wel mee dat mensen er vroeger niet voor uit durfde te komen en het niet zo gepromoot werd in de media (daar komt bij dat veel mensen in de media juist homo zijn). Maar hier heb ik geen onderzoek in gedaan.

Ik maak zelf wel een verschil tussen een andere seksuele geaardheid, en mannen die vrouwelijker worden. Dit laatste komt ook door de samenleving en opvoeding, het eerste (naar mijn idee) niet.

Zijn jullie van mening dat homoseksualiteit dus echt verdwijnt door gezonde voeding? Binnen 1 mensen leven? Hier trek ik ook mijn twijfels bij.

En wat als je als kind nou de pech hebt dat je een stel ouders nodig hebt, mensen die wel van je houden? Volgens mij zijn er daar meer van dan mensen die ze willen hebben. Eenzijdige belichting tot nog toe, zou ik zo zeggen.

Quote:
De hoofdlijn van Aart zijn verhaal is dat homo's dezelfde rechten hebben als hetero's en daarbij hoort het recht om te adopteren en een kind op te voeden -dus

Kanne, ga nou aub niet uitleggen wat ik bedoel en er zaken bij halen waar ik het helemaal niet over heb gehad, zoals adoptie of gelijke rechten. Lees mijn stukkie en vorm je mening of stel hem bij.

Ik had het in mijn laatste reactie wel over de bullshit van het ego. Je gelijk willen halen is wel de bullshit waar ik het over had. Mike en ik zitten grotendeels op hetzelfde level en daarmee basta.

Quote:
Over adoptie en even back to basics:

Adopteren gebeurde van oudsher als er ergens kinderen over waren, zonder iemand om voor ze te zorgen. Iedereen die deze verantwoordelijkheid op zich wil nemen is in zo'n situatie een redder in nood en mag gehuldigd worden.

Dat is heel wat anders. Dat is de 'extended family', waar thijs het over heeft. Dit zijn familieleden, stamleden of dorpelingen die zich ontfermen over het kind. Moderne adoptie van kinderen uit andere landen is gelegaliseerde kinderhandel. Kinderen die hun ouders en hun cultuur niet leren kennen, lijden veelvuldig aan 'geen-bodem-syndroom':

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hechtingsstoornistheorie

Quote:
Het Geen-Bodem-Syndroom kan omgeschreven worden als een abnormaal sociaal gedrag en een tekort aan vaardigheden om diepere genegenheid, motivatie en verbintenissen met betrekking tot iets of iemand aan de dag te leggen. Het syndroom heeft geen wetenschappelijke basis, maar beoogt een eigen beeld te geven van verschillende symptomen van andere aandoeningen.

Er is geen echte bodem in het bestaan. Het is net een bodemloze put. Je stopt er oneindig veel liefde, aandacht en zorg in, maar er komt zelden iets terug. Het kind heeft in de allereerste levensfase nooit het fundament in zijn bestaan kunnen leggen van de liefhebbende volwassene aan wie het al dan niet was toevertrouwd.

Het syndroom komt veelal voor bij adoptiekinderen die op (soms) oudere leeftijd werden geadopteerd, waarvan de voorgeschiedenis onvoldoende is gekend. Het komt echter evenzeer voor bij biologisch eigen kinderen, pleegkinderen en stiefkinderen die om een of andere reden het basisvertrouwen met ouder(s) hebben (moeten) gemist (missen)

Het kind vertoont weinig eigen kern, bestaansverbinding: Er is weinig of geen "ik"; daarnaast geen vertrouwen in volwassenen, met als gevolg diepgewortelde angst om (h)echte relaties aan te gaan. Er is een sterke neiging tot het leggen van oppervlakkige, wisselende contacten. Hierdoor is de problematiek voor anderen slecht invoelbaar. Die anderen, inclusief hulpverleners zien niets of weinig.

De intieme emotionele banden binnen het gezin worden als bedreigend ervaren. Oppervlakkige aandacht van talloze onbekenden wordt meer op prijs gesteld, dan de persoonlijk gerichte aandacht van enkele vertrouwde personen. Het verschil tussen vriend en vreemde wordt niet echt gevoeld. Er is tussen de verzorgende ouder(s) en het kind een permanente machtsstrijd gaande die niet waarneembaar is door derden. Emoties kunnen daarbij aan en uitgeschakeld worden, als op bevel.

Het vroegste ervaren van "pijn" of "niet gewenst zijn" is onvoorstelbaar vernietigend. Dit ontbreken van basisvertrouwen in de allereerste levensfase uit zich vaak in vernietigingsdrang die zich richt tegen zichzelf of de naaste verwanten (ouders en andere broers of zussen). Andere uitingen van die agressie kunnen zijn: wreedheid jegens dieren, vernielen, liegen, slapeloosheid, provocerend seksueel gedrag en weglopen. Meestal ziet men een onverzadigbare honger naar aandacht. Negatieve aandacht levert daarbij dikwijls meer resultaat op dan positieve.

Het kind heeft nauwelijks remmen of drempels. Het heeft weinig of geen schuldgevoel. De gewetensontwikkeling is niet/weinig op gang gekomen.

Het kind vertoont overlevingsgedrag en schijnaanpassing. Het is geniaal in het observeren, taxeren en manipuleren van de mensen om zich heen. Er is een sterke tendens de ouders en andere gezinsleden tegen elkaar uit te spelen. Evenzo met kennissen, vrienden, familie, leerkrachten, enz...

Er is nooit echt bevrediging. Het kind voelt zich steeds te kort gedaan.

Het kind heeft relatief weinig gevoel voor ruimte en tijd. Er ontstaan vaak leerproblemen ondanks een meestal normale begaafdheid.

Bij adoptiekinderen kenmerkt de beginfase zich meestal door onbegrijpelijk goed aangepast gedrag, zonder heimwee, zowel thuis als op school. Naarmate de tijd verstrijkt is het gedrag naar de verzorgende ouder(s) steeds afwijzender. Naar anderen toe blijft het begin-gedrag echter gehandhaafd, soms ook tegenover de ouder die niet onmiddellijk de dagelijkse zorg over het kind heeft.

Mike

Rood haar is geen degeneratie, maar een aanpassing met voordelen.

behalve de extra aanmaak van vitamine d in de huid in gebieden met minder zonlicht wordt door de produktie van pheomelanine het giftige stofje cysteine afgebroken:

www.scientias.nl/rood-haar-blijkt-toch-voordelen-te-hebben/79574

Dat klopt en ik heb het ook gelezen,

de link die ik net meegaf verwijst naar een artikel waarin wordt beschreven dat BEHALVE de extra vitamine d aanmaak in gebieden met weinig zonlicht er ook daadwerkelijk een voordeel is met betrekking tot bepaalde stoffen in voeding waardoor roodharingen juist ook weer langer kunnen leven en het is dus een aanpassing en GEEN degeneratie.

Vind het anders toch opvallend dat er veel meer blonde en roodharige mensen in de koude streken of op plekken wonen daar waar weinig zonlicht is.

Gezondheid,

@gezondheid www.nu.nl/wetenschap/3580676/rood-ontstond-tekort-zonlicht--,html

maar dat wisten we al en daarom:

@brian www.scientias.nl/rood-haar-blijkt-toch-voordelen-te-hebben/79574

Ja, maar aan de ene kant, waarom waren Eskimo's dan niet blank en hadden ze zwart haar? dat waren de Indianen die in zonarme en koude gebieden woonden tot aan de poolcirkel toe.

Gezondheid,

Ja, maar het gaat over dezelfde stof die roodharigen ook bezitten...en waarom zou het bij roodharigen niet functioneel zijn en alleen bij vogels wel?

Dit soort aanpassingen zijn juist de trucjes van de natuur die ervoor zorgen dat mensen en dieren zich kunnen aanpassen aan hun omgeving.

Iets heel anders dus dan degeneratie!

@alexandra,

omdat in een van de vorige pagina's van dit topic Brian zei dat hij roodharig was en daarom ook aan degeneratie onderhevig was, dit was dus een reactie daarop.

Bovendien werd ik er door Tanja op gewezen en heb het dus pas zojuist gelezen.

Ik dacht dat iemand het misschien interessant zou kunnen vinden om het eens van die kant te bekijken...

Misschien, misschien ook niet.

Het zou leuk zijn als het nog beter onderzocht zou worden en dan meer gericht op mensen,

maar ik ben geneigd om te denken dat het een positieve en nuttige aanpassing was van de natuur en geen degeneratie.

Interessant artikel. Als rood haar ontstaan moet zijn door een te kort aan zonlicht, dan heeft de genetische blauwdruk van die mensen niet de kans gekregen om volledig tot uitdrukking te komen(te kort aan voedingsstoffen, vit d?)wat denk toch de letterlijke betekenis van degeneratie is. Ik weet ook niet hoe lang rood haar al bestaat, maar het heeft denk niet genoeg tijd gehad om te zeggen dat rood haar is geëvolueerd. Daar duurt het proces te lang voor. Degeneratie kan daarentegen heel rap gaan. Hoe ze ook tot stand komen mutaties kunnen beide positieve en negatieve gevolgen hebben(bijvoorbeeld hoogbegaafdheid bij asperger en opmerkelijke cognitieve vaardigheden bij autisten zoals fotografisch geheugen).Hoe dan ook blijft rood haar een recessief gen, dus over een tijd zal het niks uit maken of rood haar wel of niet een voordeel is, want dan zijn we er simpelweg niet meer(of superweinig). Ikzelf heb er geen problemen dat ik rood haar heb, voel me niet gehandicapt ofso. Anders zijn heeft me gemaakt tot wie ik ben en nog zal zijn, daar ben ik alleen maar dankbaar voor. The last of a dying breed...

Brian

We kunnen het fokken / veredelen van rassen beschouwen als een doelbewuste vorm van degeneratie. De verandering, hogere opbrengst bijvoorbeeld, gaat altijd ten koste van iets. Je kan dingen weglaten, niet er bij maken (gentech daargelaten, hoewel ook hier geldt dat je met het voordeel? ook een nadeel introduceert).

Wonder boven wonder kan een zaad van een "veredeld" gewas binnen enkele generaties zo maar ontspruiten in de oorspronkelijke, niet veredelde vorm, als de omstandigheden daarvoor optimaal zijn. Hier en hier meer over te lezen.

Dit hele mechanisme zit net zo goed in de mens. Er degenereert uiteindelijk helemaal niets, het zijn de omstandigheden waarop het ras zich aanpast. En als de omstandigheden optimaal zijn binnen enkele generaties.

We zullen de natuur nooit helemaal begrijpen, nooit de baas erover worden.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.559
Leden
8.669
Nieuwste lid
Joopdepiep
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan