Homoseksualiteit

Als ervaringsdeskundige, zal ik maar zeggen, ga ik toch ook op dit topic reageren. Zonder oordeel of zonder iemand van wat dan te willen overtuigen.

Seksualiteit vindt volgens mij vooral tussen de oren plaats. En dan heb ik het over de daad op zich. Niet over houden van. En het gaat in deze topic over sexualiteit, zoals de titel aangeeft, namelijk homoseksualiteit. Als het op seksualiteit aankomt fantaseert iedereen er in zijn of haar hoofd lekker op los volgens mij. Of het nou gaat over mannen of vrouwen en los van het feit op welk geslacht je overwegend valt. Je hoeft in de praktijk alleen niets te doen met al die fantasie. De meeste mensen zijn op een gegeven moment wel tevreden met hoe het in hun leven loopt. Ook op seksueel gebied. Na een periode van meer of minder experimenteren maken we vroeg of laat keuzes volgens mij.

Toen ikzelf zo'n beetje uit geëxperimenteerd was kwam ik het meest fantastische mens tegen wat er op deze aarde maar kan rondlopen. En dat is inmiddels 23 jaar geleden en dat is toevallig een man. En tot op de dag van vandaag ben ik heel tevreden met ons leven samen. Totaal tevreden. En natuurlijk plot er wel eens iets op in mijn hoofd. En dat kan over zowel mannen als vrouwen zijn. Maar dat wil niet zeggen dat ik daar dan ook iets mee wil doen. Wat zich in mijn hoofd afspeelt gaat niemand ene flikker aan, om maar eens in de terminologie te blijven. En het zal me een zorg zijn wat anderen daar van denken te weten of van willen vinden. Ik leef mijn leven, neem mijn verantwoordelijkheid en doe in alle oprechtheid dat goede wat ik op dat moment als goed ervaar, of dat nou voor mijzelf is of voor anderen of voor het grote geheel.

En wat goed is voor mij, mijn omgeving of het grote geheel, waarop ik op dat moment mijn keuzes op baseer, is natuurlijk een dynamisch geheel. Onderhevig aan voortschrijdend inzicht. Dat zij zo. Dus hoe het verder nog gaat verlopen is afhankelijk van bijvoorbeeld de kennis die ik ook weer opdoe via bijvoorbeeld dit forum.

Dan terug naar homoseksualiteit. Het lijkt mij logisch dat er een oorzaak is. En hormonale disbalans lijkt mij een logische verklaring. Dat dat ook z'n oorsprong kan hebben in de zwangerschap lijkt mij ook niet onlogisch. Zo heeft denk ik alles waar wij met z'n allen tegenaan kunnen lopen z'n oorsprong in een of andere disbalans. Door het oplossen van die disbalans ontstaan er weer andere mogelijkheden. Aan ieder op zich de keuze wat je met die nieuwe mogelijkheden doet. En je hoeft natuurlijk niet bij elke nieuwe mogelijkheid je totale leven op z'n kop te zetten.

Stel, mijn huidige leven samen met mijn lief heeft te maken met disbalans, heel aannemelijk, en ik los die disbalans op met bijvoorbeeld een andere manier van eten, dan kan ik me nog steeds voorstellen dat ik niet elke nieuwe mogelijkheid die zich op basis daarvan voordoet zal omarmen. Mijn lief blijft voor mij het mooiste mens op aarde en ons leven samen is me zo dierbaar dat ik op basis daarvan weer mijn keuze maak. En als het ooit anders zal zijn, zie ik het op dat moment wel weer. Op een andere manier kan en wil ik het niet doen.

Dit alles staat los van wat ieder persoonlijk bijvoorbeeld van homoseksualiteit vindt. Je hoeft over homoseksualiteit op zich geen oordeel te vellen. En dat het bijvoorbeeld mogelijk is om in Nederland zaken over bijvoorbeeld het erfrecht te regelen door stellen van gelijk geslacht in staat te stellen om te trouwen of een samenlevingscontract af te sluiten, lijkt mij een groot goed. Nogmaals, de meeste mensen hebben één of andere disbalans. En of zich dat nou uit in allerlei kwalen, uitgeputte bijnieren of homoseksualiteit, mensen blijven gelijkwaardig en moeten dan ook gelijkwaardig zaken kunnen regelen. Zo zie ik bijvoorbeeld het huwelijk. Niet meer een niet minder. Iemand met uitgeputte bijnieren is niet opeens meer of minder dan iemand met huidklachten, met een depressie, met een bepaalde voedselintolerantie of bijvoorbeeld iemand die op leden van hetzelfde geslacht valt. En omdat niemand hier meer of minder in is, is het ook niet logisch dat de één wel moet kunnen trouwen en de ander niet. Dat zou onlogisch zijn.

Wat mij betreft hoeft dat niet onderbouwd te worden met argumenten waarom het ene beter of slechter is dan het ander. Uiteraard zijn er altijd situaties die weer meer gewenst zijn in het kader van bijvoorbeeld het voortbestaan van de soort, maar om bijvoorbeeld een heteroseksuele relatie meer een hoeksteen van de samenleving te noemen dan een homoseksuele relatie? Ik zie veel relaties om mij heen, homoseksueel of heteroseksueel, die ikzelf liever niet als hoeksteen zou benoemen. Dat heeft niets te maken met het seksuele. Ik voel mij al 23 jaar een goede hoeksteen. Er zijn genoeg van deze zogenaamde hoekstenen waar bijvoorbeeld geen kinderen geboren worden. Ik geloof absoluut dat het doel van het leven is om het leven in stand te houden en te verbeteren en je dus voort te planten. Maar soms gebeurt dat dus niet. Soms omdat men door die disbalans zo ver gedegenereerd is dat het voortplanten niet meer lukt, soms omdat de disbalans bijvoorbeeld zorgt voor een samenlevingsvorm waarbij kindren geen logische en vanzelfsprekende optie zijn zoals bij een samenlevingsvorm met twee mannen of twee vrouwen.

Dat wil overigens niet zeggen dat dit laatste niet zou kunnen. Ik ben het eens met geluiden, die ik in dit topic lees, dat een kind ideaal gesproken een vader en een moeder nodig heeft. Dat heeft een kind sowieso anders was het niet verwekt namelijk. En uiteraard is de meest ideale situatie, die situatie waar de vader en moeder liefdevol samenleven. Maar in hoeveel relaties is dat zo? In dat geval zouden er heel veel situaties niet als de ideale hoeksteen aangemerkt kunnen worden. En dat voedt dan ook meteen mijn overtuiging dat een kind het meest heeft aan een omgeving waar hij of zij gewild is en liefdevol ontvangen en beschermd wordt. En dat laatste is bij veel homoseksuele raties zeer het geval. Juist omdat het niet vanzelfsprekend is dat in een dergelijke relatie kinderen geboren worden. Daar moet over nagedacht worden en daar moet voor georganiseerd worden. Toch redelijk veel kinderen groeien in een ogenschijnlijke ideale heteroseksuele relatie op waar achter de schermen echter misbruik, geweld en verwaarlozing heerst in meer of mindere mate. Dan durf ik gerust voor mezelf uit te maken dat die liefdevolle en stabiele homorelatie volgens mij een betere ongeving is. En in een omgeving waar de opvoedende ouders van gelijk geslacht zijn hebben de kinderen in de omgeving echt wel rolmodellen van elk geslacht voorhanden in de familiekring, kennissenkring of bijvoorbeeld op school. Dat dit niet de meest ideale situatie is lijkt me logisch maar dat heeft primair dus niets te maken met het homo- of heteroseksueel zijn van de opvoedende ouders. Die zo gewenste en meest ideale situatie is nou eenmaal niet automatisch aanwezig. En als je het idee hebt dat een kind alleen in de meest ideale situatie mag opgroeien, dan zijn er meer heteroseksuele situaties die daar niet aan voldoen dan homoseksuele situaties alleen al door het feit dat er nu eenmaal veel meer heteroseksuele situaties zijn, maar ook percentage gewijs zul je zien dat het juist in situaties waar kindren meer vanzelfsprekend zijn, er minder wordt nagedacht over het krijgen van kinderen en er meer kans is dat er wat misgaat in vergelijking met de meest ideale situatie.

En tot slot, door de waarschijnlijk hormonale disbalans zal het waarschijnlijk best zo zijn dat er iets af te dingen is op mijn mannelijkheid maar ik durf te beweren dat ik uiteindelijk nog veel meer mannelijkheid in mijn pink heb dan veel mannen in heteroseksuele relaties in hun hele donder. Oordeel dus liever niet voor de vuist weg.

Je zult dit misschien niet verwachten, maar ik ben blij met je goed verwoorde en weloverdschte post, Aart! Het is fijn dat ik nu ook eens op de (homo)man af kan zeggen dat ik werkelijk geen enkel probleem heb met homo's of lesbiennes. De discussie was filosofisch en metafysisch, bezien vanuit het belang van een natuurlijke balans, en jij pikt dat gedeelte (in tegenstelling tot sommige hetero's hier) wel degelijk op, waarvoor dank!

Verder kan ik het inhoudelijk niet heel erg oneens zijn met je zeer genuanceerde post. De hele wereld is uit balans, niet alleen de mensenwereld, maar ook de dieren- en plantenwereld. Het idee achter dit forum is om dit allemaal bespreekbaar te maken, zonder taboes en (zelf)censuur, zodat we (hopelijk) een zo volledig mogelijke terugkeer kunnen bewerkstelligen naar een natuurlijk evenwicht. En dus is ook een reactie zoals de jouwe zeer welkom (zelfs beter en genuanceerder dan die van hetero's die menen voor hun homovrienden op te moeten komen!).

Laten we met elkaar in gesprek blijven, op basis van inhoud en niet van emotie. Met iemand zoals jij kan ik praten, no probs!

Mike

Quote:
En dat voedt dan ook meteen mijn overtuiging dat een kind het meest heeft aan een omgeving waar hij of zij gewild is en liefdevol ontvangen en beschermd wordt. En dat laatste is bij veel homoseksuele raties zeer het geval. Juist omdat het niet vanzelfsprekend is dat in een dergelijke relatie kinderen geboren worden. Daar moet over nagedacht worden en daar moet voor georganiseerd worden. Toch redelijk veel kinderen groeien in een ogenschijnlijke ideale heteroseksuele relatie op waar achter de schermen echter misbruik, geweld en verwaarlozing heerst in meer of mindere mate. Dan durf ik gerust voor mezelf uit te maken dat die liefdevolle en stabiele homorelatie volgens mij een betere omgeving is.

In de meeste landen buiten het westen groeit een kind niet op in een relatie, maar groeit het op bij alle familieleden, en vaak ook nog eens het dorp of de straat.

Dat is een situatie die we in Nederland niet meer kennen. Het komt bijna niet meer in ons op dat het in Nederland ook ooit zo ging.

Als we nu zeggen dat een homostel dat een kind liefdevol opvangt beter is dan een heterostel waar geweld heerst... het is allebei niet ideaal.

De eenzaamheid van jonge Nederlandse moeders die ervoor kiezen om veel aandacht te hebben voor hun kind.. ook dat is niet ideaal. Ideaal is een veel grotere familie-eenheid.

Mooi post Aart

Mee eens Thijs. Als ik denk aan ideaal onderwijs voor mijn kleintjes, gaan ze met opa 1 houtjes hakken met oom 2 schapen voeren met buurman 3 een fiets repareren, met mama een cake baken, met de buurvrouw sterren kijken enz.

Opvoeden door de gemeenschap

Quote:
Laten we met elkaar in gesprek blijven, op basis van inhoud en niet van emotie. Met iemand zoals jij kan ik praten, no probs!

Helemaal mee eens Mike! Er zijn wel belangrijkere zaken met elkaar te bespreken op dit forum dan ieders persoonlijke bullshit op basis van ego. Laten we elkaar op dit forum met open vizier informeren en confronteren om uiteindelijk tot belangrijke inzichten te komen. En met confronteren bedoel ik dan het benoemen en bespreken van incongruenties, op persoonlijk niveau of incongruenties in het grote geheel.

Ook eens! Een kind krijgen staat voor mij synoniem aan eenzaamheid. Daar baal ik van, maar zo voelt het wel. Niet helemaal eerlijk ook, want er is een verhuizing aan vooraf gegaan. Goed artikel trouwens Iklustvet. Ik werk inmiddels met een bepaald opvoedboek, en dat werkt heel goed voor mij en mijn dochter. Dat is er ook op gericht als ouder de controle te houden, maar dan op een natuurlijke manier zonder autoritair te doen.

Grappig dat het een homo is die de meest wijze reactie verkondigt! Aart, word je zelf ook niet regelmatig onpasselijk van hetero's die te vuur en te zwaard politiek correct willen zijn omdat je homo bent? Volgens mij kunnen jij en ik veel beter door 1 deur, omdat we gewoon zeggen waar het op staat!

Mike

@ iklustvet en brian,

Door in een god te geloven hoef je je niet minder verantwoordelijk te voelen, maar dat is in het verleden wel vaak gebeurd.

Bob Marley heeft hier nog een goede tekst op in het nummer: get up, stand up:

Most people say, great god will come from skies,

take away everything and make everybody feel high,

but if you know what life is worth

you will look for yours on earth

and now you see the light

you stand up for your right

De mens is natuurlijk geen platworm, maar de natuur doet weleens dingen en dan vraag je je af...waarom?

Niet alles heeft nut,

neem nu de tepels van een man,

hij hoeft geen borstvoeding te geven, dus waarom zitten ze er nu dan nog?

Misschien toch een overblijfsel van het feit dat wij heeeel lang geleden zowel mannelijk als vrouwelijk waren?

Daarom denk ik dat homoseksualiteit, alhoewel misschien vreemd voor hetro's, toch helemaal niet zo onnatuurlijk is.

Elk zijn eigen mening Kanne, maar ik denk dat homoseksualiteit toch echt het gevolg is van degeneratie en daarmee toch tegennatuurlijk is, of we dat wel of niet willen.

Zelf had ik ook moeite mee dat de blanke mens een gedegenereerde ras is(kun je in het topic "de relatie tussen mensen en varkens" veel over lezen), het is net alsof je niet trots op je land bent die in het verleden erge dingen heeft gedaan en je wel van dat land deel uitmaakt, zo gevoel had ik beetje. Maar het is gewoon zoals het is, daar moeten we mee doen en daar hoef ik ook niet voor aangesproken te voelen voor wat de blanke mens vroeger verkeerd heeft gedaan, maar laat ik als gedegenereerde mens wel het goede bijdrage in deze wereld :-)

Gezondheid,

@fatsnotbad,

je bent hier behoorlijk inconsequent:

Quote:
Volgens jou hebben homo's ook de vrijheid om zich voort te planten. In het verlengde daarvan zul je waarschijnlijk ook geen moeite hebben met adoptie. Hiermee ga je opnieuw voorbij aan een heilig en eeuwenoud principe en dat is dat kinderen een VADER en een MOEDER nodig hebben.

Dit schrijf je zelf en vervolgens ben je het roerend met Aart eens.

Niet dat ik daar niet blij mee ben, begrijp me niet verkeerd, maar je spreekt jezelf tegen.

Lijkt wel alsof je zelf gestrest bent.

heel misschien heeft kanne wel ergens punt. Maar tegelijkertijd is bv kanker een cel die teruggaat naar de oertijd en dat dan misschien wel natuurlijk, maar niet wenselijk. Het meest logisch vind ik de hypofyseverklaring

@kanne, moet je toch iets beter de reactie van Aart lezen

Tepels worden al gevormd voordat het geslacht bepaald wordt. Tweezijdige voortplanting zorgt voor meer genetische diversiteit, dus een grotere kans op voortleven van de soort.

Brian

Quote:
@kanne, moet je toch iets beter de reactie van Aart lezen

Exact. Aart schrijft dat kinderen in principe wel een mannelijk en vrouwelijk rolmodel nodig hebben, maar dat de meeste mensen er zo'n potje van maken dat je al blij mag zijn dat het kind liefdevol wordt opgevoed, of dit nu door een homo- of heteropaar is en daar kan ik het alleen maar mee eens zijn! Hetero's krijgen er bij mij niet minder van langs. Ik vind het schandalig dat mensen liefde, het huwelijk en kinderen krijgen voor lief nemen, er is kennelijk niets heiligs meer aan!

Quote:
Lijkt wel alsof je zelf gestrest bent.

Valt reuze mee. Niet half zoveel als jij blijkbaar. Voel je je aangesproken? Dat is ook de bedoeling. Leer er iets van of sluit opnieuw je ogen voor de waarheid!

Maarre...Aart en ik waren er al uit. waarom blijf jij maar ijzerenheinig doorgaan op dit thema? Wil je per se je gelijk halen? Waarom praat je OVER homo's in plaats van TEGEN ze?

Mike

Loop niet zo te vissen, kanne. Ik bijt niet meer. In hoofdlijnen ben ik het roerend met Aart eens. Zoals gezegd, daar ben jij blij mee. Laat het daar dan ook bij. Houd op met gelijk willen hebben...

Mike

Ik loop niet te vissen...ik vraag je iets recht op de man af!

De hoofdlijn van Aart zijn verhaal is dat homo's dezelfde rechten hebben als hetero's en daarbij hoort het recht om te adopteren en een kind op te voeden -dus

Het kan heel simpel zijn:

je antwoord met ja of met nee,

of je geeft een genuanceerdere uitleg, je hoeft mij echt geen gelijk te geven,

maar dit wat je nu doet is om de hete brij heendraaien.

Ik wil gewoon duidelijkheid en: wie A zegt moet ook B durven zeggen...

Ik ben daar allang duidelijk over geweest:

Quote:
En wat adoptie betreft, dat vind ik gelegaliseerde kinderhandel die wat mij betreft vandaag nog mag stoppen, voor welke aspirant-ouder dan ook, homo of hetero. En heb je pech als je geen kinderen kunt krijgen omdat je homo bent en moet je je daarbij dus neerleggen? In 1 woord: ja. Heterokoppels die geen kinderen kunnen krijgen evengoed. Dankzij het vruchtbaarheidsbevorderende WAPF-voedingspatroon vergroot je je kansen aanzienlijk, maar als ook dat niet lukt, moet je je daarbij neerleggen, punt. Je begrijpt het al: ik ben ook geen voorstander van IVF, dat is nog meer gerommel met hormonen en daar hebben we al meer dan genoeg van in deze moderne wereld!

https://www.fatsforum.nl/topic/homoseksualiteit#post-40619

Deze link had ik je al eerder gegeven en dit had je dus kunnen weten. Maar je was te druk bezig je gelijk te halen, kennelijk...

Mike

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan