Ingedroogde ontlasting

Chlorella kan ook nog de oorzaak zijn van een eerste stukje ingedroogde ontlasting, het kan namelijk tot verstopping van de endeldarm leiden.

 
@ Lia

Ik sluit me aan bij de opmerking van vrysuyver.

Over enzymen valt niet veel terug te vinden totdat ik de naam van Dr. Gonzalez in combinatie met het succesvol toepassen van trypsine tegenkwam.

Deze arts werkt met pancreasenzymen in zijn praktijk. Hij gebruikt enzymen van het Nieuw-Zeelandse ARG welke afkomstig zijn uit de pancreas van varkens om de reden dat die het dichtste bij de enzymen van de mens aansluiten - deze passen binnen de filosofie van Weston Price nl. minimaal bewerkt waarbij de vetten intact blijven -de enzymen worden geconserveerd door het proces van vriesdrogen.

Deze enzymen zijn herhaaldelijk succesvol gebleken. Worden door Gonzalez toegepast in de behandelingen van diverse vormen van kanker die in een vergevorderd stadium zijn.

http://www.newspringpress.com/trophexcerpt.pdf

http://www.nutricology.com/Pancreas-Pork-Natural-Glandular-60-Caps-p-16547.html

http://www.allergyresearchgroup.com/Pancreas-Pork-Natural-Glandular-720-Caps-p-181.html. Jammer genoeg niet rechtstreeks zonder tussenkomst arts te bestellen.

De boeken van Dr. Gonzalez zijn momenteel nog niet in Nederland verkrijgbaar. Meer hierover zie www.Dr-Gonzalez.com.

 
@Vivianne,

hier staat precies dezelfde als in jouw link: http://www.nutricology.com/Pancreas-Pork-Natural-Glandular-720-Caps-p-16548.html

je komt er ook via de www.allergyresearchgroup.com die jij hierboven opgeeft.

Komt op € 137,79 (excl.verzendkosten) voor 720 capsules (=€ 0,33 per capsule) ziet er niet gek uit.
Quote:
Same as Item #51620, except Pork Natural Glandular is used. Provides pancreas tissue. Properly prepared pancreas glandular substance contains amylase, protease, and lipase, as well as other digestive factors naturally occurring in the pancreas. Pancreas Natural Glandular products from lamb, pork and beef can be used in a dietary rotation plan by those who are highly sensitive.


Lia

 
Dat is met alle producten van Nutrilocogy. En dan ook nog echt forse verschillen. Hem me er al regelmatig over verbaasd.

 
vanmiddag betaine hcl met pepsine gehaald. Maar het is me nu niet duidelijk wanneer ik het nu precies in moet nemen.

Voor of na de maaltijd.

Het maagzuur gaat dus nog niet direct aan het werk als je gegeten hebt.

In de natuurwinkel wordt geadviseerd om het zo'n 10 minuten na de maaltijd in te nemen.

Als ik straks de pancreas glandular binnen heb, wanneer neem ik die in?

voor, tijdens of na de maaltijd. Ik heb dus gelezen dat het beter niet gelijktijdig met de betaine ingenomen kan worden.

Klopt dit?

Ik mag zowat wel wekkers gaan zetten wanneer wat in te nemen. 8)

Lia

 
Quote:
Ik mag zowat wel wekkers gaan zetten wanneer wat in te nemen.



Daarom vindt ik supplementen dus zo moeilijk om te gebruiken. Als die gebruiksaanwijzingen ;)

 
Even terug naar je beginpost.

Dit is een van de redenen waarom ik gestopt ben met rauwe melk. (nu alleen kefir)

Ik sloeg bijna nooit een dag over, vaak 2 keer per dag,

toch kon het bij mij binnen 1 ontlasting van type 1 of 2 naar type 5 of 6 gaan.

-De melk die ik nam was zeker weten goed. Ik heb het vermoeden dat het ras er mee te maken heeft, maar dat ga ik nog uitproberen door van 1 ras wel weer melk te gaan drinken.

-Slechte vertering is zeker ook een optie.

-Het zou ook kunnen dat de kefir er voor zorgt dat alles goed gaat, maar wat dat betreft verwacht ik weinig verschil tussen "1 liter kefir + 1 liter melk" en "2 liter kefir" wat ik nu neem.

(de kefir komt van Braunvieh, de melk de ene week Braunvieh de andere Holsteiners)

Een paar dagen geen melk en je weet het.

 
JP,

Op zich een goede tip maar wij drinken al een hele tijd geen rauwe melk meer, eigenlijk altijd rauwmelkse kefir met een scheutje slagroom en yoghurt in de smoothie, ook van rauwe melk gemaakt.

Lia

 
Quote:
wel een extra dosis


Waarom?

Een extra dosis kan een heftige die-off van slechte bacterien veroorzaken. Dat kan averechts werken. Je moet het zelf weten, maar ik zou het lekker rustig opbouwen en goed luisteren naar je lichaam.

 
Er staat 1 a 2 per dag, dus neem er in de ochtend 1 en in de avond 1.

Dit gaat tot nog toe goed. Mocht het te heftig worden dan ga ik over op 1 in de avond.

 
Dan is dat toch geen extra dosis? Als dat is wat op de verpakking staat...

Bij extra dosis versta ik 2,3,5,10 enz. x zoveel als op de verpakking staat.

 
@cham: ik gebruik een ander product. Ook van NOW, maar volgens mij een andere samenstelling.

Bij mij duurde het ongeveer een week. Ik was eerst begonnen met de inulin/FOS te gebruiken en daarna pas de probiotica.

Nu begint het wat rustiger te worden. Ik hoop dat de regelmaat ook terugkomt, want dat is een ramp momenteel.

Maar ik blijf het net zo lang gebruiken tot ik een nummer 3 op de Bristol Stool Chart heb.

Ik blijf ongeveer om de dag inulin/FOS gebruiken. Verder gebruik ik glutamine ongeveer 6x op een dag. En de probiotica doe ik 3x per dag. De laatste voor het slapen gaan en dus niet voor het eten.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.517
Berichten
528.516
Leden
8.652
Nieuwste lid
duncan
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan