Ingedroogde ontlasting

Ik hoop ook dat de regelmaat aan blijft houden. Ja voor de nr 3 en niet minder :-)

Met alle goede voeding erbij gaat t lukken!

 
@Asaya: en hoe lang heb je die geprobeerd? Had je toen ook voldoende tijd tussen de probiotica en voedsel gehouden?

Waren er nog andere zaken die je opmerkte bij het gebruik ervan?

Mij werd aangeraden om sowieso inulin/FOS erbij te gebruiken en om voldoende tijd in acht te nemen alvorens te gaan eten.

 
Asaya,

Het kan ook liggen aan t merk en de soort bacterie stammen die erin verwerkt zijn. Zo werkt die van Now heel anders dan die van Orthica is mijn ervaring.

 
Quote:
Ik heb dus gelezen dat het beter niet gelijktijdig met de betaine ingenomen kan worden. Klopt dit? Ik mag zowat wel wekkers gaan zetten wanneer wat in te nemen.


Klopt. Hier ook zoiets gezien bij een link over de pancreas die het had over de wisselwerking tussen de alvleesklier en de dunne darm. Het kwam erop neer dat deze werking verstoord wordt in het geval er te weinig maagzuur aangemaakt wordt.

Quote:
Als ik straks de pancreas glandular binnen heb, wanneer neem ik die in?

voor, tijdens of na de maaltijd.


Stond als volgt in bijsluiter van 1 van de links.Neem 1 capsule Pancreas Natural Glandular 3 maal per dag, het beste een 1/2-1 uur voor de maaltijd. Of gebruik zoals uw arts/therapeut adviseert.

 
Quote:
Daarom adviseer ik dat extra spijsverteringssupplement van NOW.


Ik ben van de week zo geschrokken toen het maagzuur zo omhoog kwam dat het bijna letterlijk mijn neus uit kwam. Absoluut geen lekker gevoel en gelijk het suppelement van NOW besteld. Vandaag heb ik het gekregen.

Poekie, heb je al een antwoord wanneer je het in moet nemen?

En ik vraag me het volgende af, waarom innemen met/rondom etenstijd? Je hebt toch altijd een tekort aan maagzuur? Waarom niet op nuchtere maag, zodat het peil in zijn algemeenheid omhoog gaat?

 
Dag Alexandra,

Het antwoord is heel logisch. Maagzuur wordt aangemaakt om de maaltijd te verteren. De aanmaak van maagzuur is om deze reden het hoogste na de maaltijd. Vandaar dat inname ca. 10 minuten na de maaltijd geadviseerd wordt.

 
Hoe lang moet je voor en na de maaltijd niet drinken om het maagzuur niet te belemmeren? Geld dit ook met yoghurt eten?

 
@ Asaya,

Ik drink zeker 30 minuten niets voor een maaltijd en dan altijd een sole met iets citroensap erin . Standaard ook niets tot min.60 minuten na de maaltijd en dat kan wel eens iets tekort zijn.Maar daarom doe ik dat dan ook niet altijd,soms meer tijd ertussen dus.

Wat ik wel doe is na mijn laatste maaltijd ook nog bottenbouillon drinken met cocosvet erin(is dus deel van de maaltijd).

Wanneer ik vit.C opgelost neem drink ik eigenlijk ook iets bij de maaltijd dit is echter maar 1/4 glaasje aan water.

Ik denk dat het er ook aan ligt hoe sterk je maagzuur aanmaak is.Zijn er klachten of niet? Individueel bepalen dus maar wel richtlijnen aanhouden.Zo doe ik het tenminste.

ad

 
@ Alexandra,

Ook zonder maaltijd in de maag moet het milieu van de maag zuur zij, ph tot 3. Je slikt immers continu bacterien door. Wanneer dit niet het geval is kan het zijn dat het onderste slokdarm klepje te ontspannen raakt en er zuur in de slokdarm komt.OOk een niet zozeer zure vloeistof is te zuur voor de slokdarm.

ad

 
Dus dan is mijn gedachte dat ik tussendoor in moet nemen misschien toch niet zo'n rare redenering. Of misschien zelfs wel voor het slapen gaan?

Ik heb een beetje vanuit een paniekreactie het supplement besteld, weet ook wel dat ik het nodig heb, maar hoe nu verder.

 
@Ad dank je voor het antwoord. Ik drink veel te veel op een dag. Ik heb veel allergieën en een lekke darm. Ik dronk ook altijd tijdens de maaltijd maar dat is dus helemaal niet goed. Ik probeer nu dat niet meer te doen en was benieuwd wat voor tijd goed is. Na het advies ergens in een ander topic gegeven aan iemand van te weinig maagzuur teveel histamine wil ik daar verandering in zien aan te brengen. Op naar meer maagzuur en minder histamine.

 
@ Asaya,Ja die histamine is een poging van je maag om de cellen aan te zetten tot meer maagzuur produktie en deze histamine produktie maakt altijd deel uit van de maagzuur produktie.Alleen wanneer er dan nog steed te weining maagzuur aanwezig is dan is er geen negatieve terugkoppeling en wordt het histamine gehalte te hoog met alle gevolgen van dien.

ad

 
Ik heb gisteren de grote lever/galzuivering gedaan. En toen ik rustig lag ging er daar iets "flubberen" en toen Ad net schreef dat de poort te ontspannen kan zijn moest ik er gelijk aan denken. Ik boer zelden tot nooit. Oprispingen ook niet. Ik heb voornamelijk (soms) last van brandend maagzuur. Tot van de week dus echt alles omhoog kwam, maar dat heeft ook te maken met stress.

Voordat ik echt last kreeg van mijn galstenen enzo had ik eerst last van brandend maagzuur en op den duur kon ik bijna niet meer liggen, omdat ik dan te pijn kreeg. Nu ben ik de lever, gal en alvleesklier aan het aanpakken en komen de maagzuurklachten weer terug. Dus het moment om het nu ook gelijk goed aan te pakken.

 
Quote:
Als ik straks de pancreas glandular binnen heb, wanneer neem ik die in?


@ Lia

Hier Engelstalige boeken van Nutri Centre uit Londen laten overkomen om de reden dat wij hier ons verder aan het inlezen zijn over pancreas enzymen.

Zij adviseren zowel in een chronische en onderhoudsdosering inname minimaal 1 uur voor de maaltijd. Niet innemen in combinatie met melk, warme thee of koffie om de reden dat de absorptie van de enzymen hierdoor verhinderd wordt !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.180
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan