Ingedroogde ontlasting

Alexandra:

Quote:
Je zei: Laat die vezels maar zitten.


In uien zit Inuline oftewel fructoseoligosacharide (FOS) in. Een fermenteerbare vezel, dus ook goed voor je darmen. In witlof ook.

Ik bedoel nog steeds niet de vezels die jullie je indenken.

Er hoeft maar over koolhydraten of vezels gesproken te worden en.............

Net zoals niet elk vet (transvet, etc.) goed is is er ook verschil in koolhydraten en in vezels.

 
Had het ondertussen al ergens in je post zien staan, dat van uien. Maar dat is dan eigenlijk het enige dat ik eet aan groente. En dan ook nog niet eens iedere dag.

Ik ben eigenlijk van ontzettend simpel, vlees, uien, zuivel en soms wat zuur fruit. O, en haringen als ik het niet vergeet ze te kopen. Dus ik dacht, er moet iets bij, vandaar ook de kokosmeelcake. Met de gedachte aan pannenkoeken van vroeger. Maar zo smaakt het helemaal niet! (duh!) En ik raak er ook nog verstopt van....

Ik denk dat ik mijn balans al gevonden heb, daar moet ik het gewoon maar bij houden.

Mijn moeder is een nieuwe traditie aan het maken geloof ik, op haar verjaardag pannenkoeken eten. Krijg ik toch nog mijn pannenkoek ;)

 
@Alexandra,
Quote:
Lia, zijn jullie ook nog aan de supplementen gegaan?



Wij slikken nu betaine hcl en morgen hoop ik de pancreas enzymen binnen te krijgen.

Ik had geen last van brandend maagzuur hoor, maar ik hoop met deze twee supplementen een 'smooth' stoelgang te krijgen.

Lia

 
Ik heb al eerder aangegeven dat ik me totaal niet verdiept hebt in vezels enzo. Ik begrijp ondertussen dat er verschillen zijn, maar dat zie ik niet aan de buitenkant. Ik zie uiteindelijk alleen maar extra eten klaar maken en ik neem niet eens de moeite om groente te koken.

Vandaar mijn uitspraak: Laat die vezels maar zitten!

Ik ben er gewoon te lui voor :oops:

 
Lol :D

Als je maar je balans hebt in WAP proof voedsel.

Make your day Alexandra :mrgreen:

 
de betaine hcl slikken we nu zo'n 1,5 week. En ik had het idee dat het wat beter werd, kon in ieder geval (met veel moeite) elke dag naar de wc. Maar vanmorgen heb ik een klysma gedaan na 2 dagen niet geweest te zijn.

Heb nu sinds vanmorgen ook maar eens het kokosmeel in de kast gelaten, kijken of dat wat toevoegt, of in dit geval wat doorlaat. :wink:

Lia

 
Als jullie het ook beter doen op kokosmeel-vrij, dan kan de rest van de kokosmeel naar Tanja, voor de pepernoten en andere (mis)baksels ;)

 
Quote:
En als mijn kinderen dan totaal verstopt zijn geef ik ze gewoon weer appelsap :D


Vond mijn aanbod naar Lia toe al aardig richting kindermishandeling voor jou kinderen gaan, maar je hebt al een "natuurlijke" oplossing gevonden voor je verstopte kids. Veel vloeibare suiker :lol:

 
Wij gebruiken nu alweer zo'n 1,5 week gekookte, daarna afgekoelde witte basmatirijst bij/door ons eten. Onder de middag in de smoothie mee geblenderd en 's avonds bij het eten. Ik moet zeggen dat onze ontlasting nu alle dagen komt. Nog niet helemaal vanzelf maar het komt..... Dat geeft de burger weer moed. Zo komen we ook dagelijks aan onze koolhydraatjes.

Lia

 
Cham, ik neem op het moment ongeveer 25-20 gr vit C idd ascorbinezuur (in de hoop een infectie van een kies te bestrijden)

 
Vitamine C helpt inderdaad. 10 gram is voor mij al te veel om de deur veilig uit te kunnen, heb ik gisteren ontdekt. Nu toch maar weer teruggegaan naar 7.

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.176
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan