Ingedroogde ontlasting

Ik heb al maanden een pak kokosmeel staan. Ooit een keer geprobeerd pannenkoeken te maken, zo geen succes! Dit was wel te doen, met heel, heel veel slagroom en fruit. Vindt het ook geen straf om het weg gegooid te hebben hoor. Ik neem gewoon weer eieren mee naar het werk, wel zo makkelijk!

Ik dacht dat er alleen in kefir probiotica zat. Ik blijf erbij dat ik het slecht verdraag door de licht alcoholische fermentatie. Laatst nam ik wat blauwe bessen en bij de laatste hap ook het gevoel van een licht alcoholische smaak. En dat is echt niet mijn ding (meer).

Maar ik ben gek op rauwe melk!

Alexandra ik had het over moedermelk van mensen waar prebiotica en probiotica in zat, niet over kefir.

Quote:
Prebiotica en probiotica in moedermelk

Een van de meest overtuigende argumenten voor het belang van prebiotica in de menselijke voeding is de aanwezigheid van galacto in de moedermelk. De macro-en micronutriënten aanwezig in moedermelk (het enige voedsel specifiek en uitdrukkelijk “ontworpen” voor menselijke consumptie) zijn per definitie geschikt zijn voor menselijke consumptie. Moedermelk bevat zowel probiotica (Bifidobacterium, meestal) en prebiotica.

Met kefir kun je het zelfde doen door daar wat resistent zetmeel zelf in te doen. Ook in rauwe koe of geit of schaap of buffelmelk kun je wat resistent zetmeel in doen.

Je weet dat veel baby's niet meer de borst krijgen, of later helemaal verkeerd gaan eten. Dan kun je via prebiotica en probiotica die je nu zelf bereid dat weer in orde maken. Ook naar antibiotica kuren etc..

Moedermelk, rauwe melk is toch ook een moedermelk? Of zie ik dat verkeerd?

Hier op het forum wordt de kefir zo aangeprezen ivm de probiotica. Dus ik dacht, dan zit ik toch goed met de rauwe melk. Aangezien ik die als een moedermelk zie. Al is het een andere melk dan die uit de borsten van een mensenmoeder komt.

Alexandra ze hadden het op die site alleen over moedermelk van een mens.

Ik denk dat bij dierenmelk je het zo moet bekijken, dat dieren die eten naar waar ze voor geschikt zijn, na de biest en melk, hun spijsvertering en darmen optimaal houden, door het voor hun geschikte voedsel te eten

Koeien die tegen natuurlijk eten krijgen zijn ook niet meer zo gezond in hun darmen etc..

Maar wij als mensen hebben onze Intelligentie om ons zelf daarmee te helpen als we echt gezond willen worden, wat betreft de dieren dat hangt ervan af als ze als winst middel worden beschouwd of als duurzaam product dat ook leeft.

Maar het is wel opvallend dat zelfs moedermelk die een vrouw aan haar kind geeft via de borst, ook rekening houdt met zowel prebiotica als probiotica. En dat kunnen we nabootsen als onze spijsvertering en darmen een klap hebben gehad door wat dan ook.

Alexandra ik heb het al gevonden:

In moedermelk:

In tegenstelling tot koemelk bevat moedermelk grote hoeveelheden oligosacchariden (5 tot 8 g per liter) die een gedeeltelijk prebiotisch effect hebben. Deze bijzondere koolhydraten bevatten galactose en worden galacto-oligosacchariden of GOS genoemd. Ze hebben gunstige effecten op de gezondheid van het kind dat borstvoeding krijgt.

Er zijn niet minder dan 130 oligosacchariden aanwezig in moedermelk. Het is dan ook onmogelijk omwille van technologische en economische redenen om die synthetisch na te maken om ze aan zuigelingenmelk toe te voegen.

http://www.healthandfood.be/html/nl/article/107/prebiotique.htm

Moedermelk van een mens is dus toch anders...................

Dus we pakken of moedermelk :P Of we pakken kefir met resistent zetmeel.

Maar ik moet nu naar mijn moederborst toe, anders wordt ons moeder boos :mrgreen:

Ik drink voorlopig nog gewoon rauwe melk van de koe. Misschien kan ik de kefir van Tanja wel waarderen. Als ze ook naar Einhoven komt. Ik zal eens verder kijken op resistent zetmeel.

Maar daar zit dan toch ook weer koolhydraten in? Wat is dan een beetje wat je nodig hebt per dag? Ik geloof niet dat ik omhoog wil in mijn koolhydraten....

Pas op voor boze moeders!!!!!!!!!

Alexandra resistent zetmeel is anders dan zetmeel. Je kunt bijvoorbeeld daarvoor bakbananenmeel gebruiken etc. En rauwe melk met resistent zetmeel is ook goed. Maar kefir is beter.

Quote:
Onverteerbare koolhydraten zoals resistent zetmeel worden niet afgebroken tot glucose eenheden en hebben dus niet zozeer een functie in de energielevering. Ze doen eerder dienst als voedingsvezel: het resistente zetmeel komt onverteerd in de dikke darm terecht. Hier wordt het opgenomen en gefermenteerd door de flora van darmbacteriën. Dit heeft drie positieve gevolgen voor de vertering: om te beginnen neemt de bacteriële massa toe, waardoor de stoelgang in massa toeneemt. Dit werkt constipatie tegen.

Daarnaast worden korte keten vetzuren aangemaakt tijdens de fermentatie, dit werkt beschermend tegen darmkanker. Tot slot zorgt resistent zetmeel voor een daling van de pH of zuurtegraad. Dit zorgt voor een betere oplosbaarheid van mineralen, vitaminen en sporenelementen en voor een afname van de afbraak van eiwitten.

Resistent zetmeel doet niks met je bloedsuiker spiegel zoals zetmeel. Je kunt 1 of 2 dessertlepels pakken in wat kefir of yoghurt of kwark of rauwe melk etc...........

Nu ben ik ervan weg :D

Alexandra hier onder heb je wat links waar je bakbanaan meel, fiberfin, tapioca (Cassava) zetmeel etc. kunt verkrijgen, het is geconcentreerd, in bijvoorbeeld bakbanaan meel zit in 100 gram tussen de 35 a 68 gram. Zie deze link voor hoeveel resistent zetmeel er per 100 gram in voedsel en meel etc. zit. Dan kun je ook zien hoeveel zetmeel of suikers erin zitten na aftrek van dat resistent zetmeel.

Je kunt het ook met voedsel doen dat je kookt en af laat koelen, zoals witte rijst, noedels, glas noedels, mie, linzen, bataat, yam, geweekte cashews. Zie weer deze link voor hoeveel resistent zetmeel er per 100 gram in voedsel en meel etc. zit.

http://www.tokonamkinh.com/c-1134535-8/bak-en-paneermeel/

http://www.tokonamkinh.com/a-17363688/bak-en-paneermeel/ml019-tropiway-bakbanaan-meel/

http://www.onlinetoko.eu/a-22375609/rijst-meel-granen-bonen/tapioca-meel-500-gr/

http://www.glutenvrijemarkt.com/zelf-bakken/universele-melen/tapioca-zetmeel-tapioca-flour.html

http://www.benvital.nl/index.php?sub=producten&id=9

http://www.lowcarbdieet.nl/fiberfin/

http://www.smulweb.nl/artikelen/178...els-als-vetverbranders-fiberfin-en-probiotica

Ik ben geen fan van bananen en vind al dat geschrijf over vezels eerlijk gezegd ook een verkeerde afslag die dreigt te worden ingeslagen. Ik kan niemand met de haren erbij slepen, maar ik houd het op spiervezels!

Mike

Mike:

Het gaat er alleen maar om om de ingedroogde ontlasting en de constipatie op te heffen, en om in de darmen weer het juiste milieu te scheppen zoals via de moedermelk.

En ik schrijf hier niet over vezels in het algemeen, maar over fermenteerbare resistent zetmeel.

Quote:
In moedermelk:

In tegenstelling tot koemelk bevat moedermelk grote hoeveelheden oligosacchariden (5 tot 8 g per liter) die een gedeeltelijk prebiotisch effect hebben. Deze bijzondere koolhydraten bevatten galactose en worden galacto-oligosacchariden of GOS genoemd. Ze hebben gunstige effecten op de gezondheid van het kind dat borstvoeding krijgt.

Er zijn niet minder dan 130 oligosacchariden aanwezig in moedermelk. Het is dan ook onmogelijk omwille van technologische en economische redenen om die synthetisch na te maken om ze aan zuigelingenmelk toe te voegen.

Quote:
Prebiotica en probiotica in moedermelk

Een van de meest overtuigende argumenten voor het belang van prebiotica in de menselijke voeding is de aanwezigheid van galacto in de moedermelk. De macro-en micronutriënten aanwezig in moedermelk (het enige voedsel specifiek en uitdrukkelijk “ontworpen” voor menselijke consumptie) zijn per definitie geschikt zijn voor menselijke consumptie. Moedermelk bevat zowel probiotica (Bifidobacterium, meestal) en prebiotica.

Ik dwing niemand aan de vezels en dat hoeft en moet ook niet, trouwens resistent zetmeel is een fermenteerbare vezel en geen gewone opstoppende of irriterende of onoplosbare vezel. Net zoals ik ook niks heb tegen bitterzout of H2O2 / waterstofperoxide of baking soda (natriumbicarbonaat) of triphala of lugol's etc. Het zijn allemaal middelen om tot een betere gezondheid te komen. Die niet voortdurend gebruikt moeten worden, het gaat om het voedsel zelf.

Trouwens bakbananen zijn geen bananen, zijn meer zetmeelachtig en een gewone banaan is suikerachtig.

Als je goed kijkt wat moedermelk bevat, kun je dat als je darmen klappen opgelopen hebben het op net zo een manier oplossen. Je kunt het ook proberen met meer gelatine of bottenbouillon, maar ieder op zijn manier dan. Ik denk dat de mensen die het hier lezen niet dom zijn en inzien dat ik het niet over het opvoeren van vezels heb, maar op het juiste klimaat terug te scheppen in de darmen. En vandaar uit verder gezond worden en meer gezonde dingen aan kunnen en de spijsvertering en darmen er versterkt door worden.

Trouwens nergens zeg ik psylliumvezels of wat voor vezels dan ook te slikken, ook geen pitten of zaden. Alleen wat meel of fiberfin en voeding dat WAP proof is. Als je in het begin wat meel of fiberfin of WAP voedsel aan je kefir toevoegt om het proces vlugger op gang te brengen, kun je het daarna af met de voeding waar ook wat resistent zetmeel inzit. En WAP proof.

Maar ja gaf alleen maar een manier aan om te helpen.

Bataat, goed geweekte linzen, witte rijst, geweekte cashews, witte rijst noedels, glas noedels, witte rijst mie, boekweitmeel, yams, pompoen etc. allemaal WAP proof voedsel als je maar meer vet wat eiwitten en minder koolhydraten pakt. En de koolhydraten kun je uit dat lijstje halen. En uien en meerdere goedgekookte groenten voor inuline etc..

Zoals je vaak zegt Mike: "Beter eruit dan erin!"

Dan zou het goed zijn als het lichaam deze taak weer opneemt, in plaats van bitterzout of wat dan ook.

Vanmorgen binnen het half uur na het opstaan heerlijk rustig en niet ingedroogd enz naar de wc geweest. Laat die vezels maar zitten, geen kokosmeel meer voor mij! Ik doe het gewoon het beste op vlees, uien en zuivel. Niet mee rotzooien, niet mee rommelen, gewoon genieten ;) Ik heb dus best veel kokosmeel in de "aanbieding". Ik kan het 13 september meenemen naar Eindhoven, de lezing. Als iemand het hebben wil, dan kan je het krijgen. Ik ga er niets meer mee doen.

Ik neem het graag van je over, want moet binnenkort weer een alternatief voor pepernoten uit mijn mouw gaan schudden en kan het dan goed gebruiken.

Ik heb t in mijn agenda gezet, tegen die tijd nog een reminder kan geen kwaad ;) Normaal gesproken ben ik nooit zo van het linken leggen tussen de voeding en ontlasting. Maar nu is tie wel heel duidelijk in mijn geval.

ok, ik doe m'n best, ja en dan maar hopen dat m'n kinderen niet ook verstopping oplopen van mijn (mis)baksels ;)

Op pagina 1 van dit topic raadt Mike dit product aan voor Poekie. http://www.nowfoods.com/Super-Enzymes-180-Capsules.htm

Toen mijn maagzuur een paar weken geleden bijna door mijn neus naar buiten kwam heb ik het snel besteld via Iherb. Ik gebruik het nu een week of 2 denk ik. En voel me er goed bij. 1 of 2 per dag, samen ingenomen met de adrenal, met melk en vaak niet daarna eten. Dus volgens geen enkel protocol, maar wel volgens een manier waarop ik het in ieder geval slik.

Ik heb sindsdien eigenlijk geen brandend maagzuur meer. En de roodheid in mijn gezicht begint volgens mij ook weer wat weg te trekken.

Lia, zijn jullie ook nog aan de supplementen gegaan?

Da's waar, maar of ze er minder pepernoten om zullen eten?? Hoewel ik wel de appelsap eruit heb weten te werken doordat ik, en m'n dochter zelf ook trouwens doorkreeg dat ze er van aan de dunne ging. Arme kinderen, krijgen ook niks lekkers meer hier in huis ;) alleen maar water (met kvass)en melk te drinken, zielig hè...

Ik ben zieliger hoor! Ik heb niet eens kvass :(

Ik denk dat december best een lastige maand is voor kinderen. Echt overal waar je komt wordt je bedolven onder de suiker en koolhydraten. Ben blij dat ik geen kind meer ben!

Forum statistieken

Onderwerpen
4.539
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan