Ik weet niet meer waar het stond, maar ik kan me herinneren dat ivermectine rustiger maakt. Ik merkte dat zelf ook wel.
Als iets rustiger maakt, daalt het stressniveau, hebben wij het niet meer nodig om constant in een stand van 'vechten' te staan, gaat ons lichaam niet meer constant in een afweerfase, immuunreactie, dus we kunnen de energie voor andere zaken gebruiken. Zo kan die energie dan gebruikt worden voor de verbranding, en de meest zuivere vorm is de vetverbranding. Dat vet wat bij mensen met overgewicht ook veroorzaakt wordt door stress (en voeding). Ik zie voor mezelf dat er een grote oorzaak zit in stress en angst. Ik leef heel bewust, maar soms breekt de draad en dan grijp ik naar chocolade. Natuurlijk met het vetrijke eten erbij, zet dat dan zeer sterk aan. Maar als ik naar mezelf kijk, eet ik zodanig dat andere mensen hierdoor niet zouden bijkomen of dik zijn. Dus ik schrijf het toe aan de angst en stress dat ik niet afval en mijn energie zich tegen me gebruikt, nl. om met de stress om te gaan. Hierdoor blijft het gewicht zitten. Als nu die ivermectine me daadwerkelijk rustiger maakt, kan het daardoor een factor zijn, dat de vetverbranding aangesproken wordt en ik daardoor zou kunnen gaan afvallen. Dat heeft Maarten al letterlijk aan den lijve ondervonden.
Ik ben eens benieuwd hoe zich dat gaat ontwikkelen.
Dus in het kort:
Stress/angst, bijnieruitputting, lichaam wordt ziek of dik omdat men de overvloed aan energie gebruikt om het probleem te bestrijden van de angst/stress.
Ivermectine, stress daalt, lichaam gebruikt energie om vet te verbranden en man valt af.
Dorothé