jodium

Kdacht eerst op een heel ander forum terecht te zijn gekomen :mrgreen:

Maar bedankt voor de tip Mike.

Kan ook omgeslagen worden naar vrouwen,ligt maar hoe je het leest :lol:

en nu weer bij de les

@ Harm,

Ja dan zijn ze dus overgestapt op potassium.

Er zit dus (veel) bromide in kelp? Nou dat lijkt mij wel belangrijk voor mensen die kelp nemen. Ik zou iig niet iets nemen waar bromide in zit ook al zit er ook jodium in.

Ik las in dit topic van 2x per week 1 druppel, of dat genoeg is voor een traag werkende schildklier, geen idee. Maar daar zou je dus mee kunnen beginnen.

Ik heb deze jodium...http://www.unlimitedhealth.nl/shop/iodine-solution-p-2817.html

De dosering schijnt te verschillen met die van Clark

Ik heb geen idee hoeveel druppels ik nodig heb? Het verschilt hier zoveel wat wordt gezegd.

Op het flesjes staat 1 x per dag (???) druppels voor max 3 weken.

Quote:
De 15% is gelijk aan de traditionale 5% Lugols. Dus die kan je ook nemen.

4 a 5 druppels van deze 3% is gelijk aan 1 druppel traditionele 5% Lugols.

Het ligt er een beetje aan hoeveel je per keer wil nemen. Wil je redelijk veel nemen dan kan je uiteraard het beste deze 15% nemen.

Debsy,

Heb je de 15% van Unlimited Health? dat kan ik niet zien namelijk.

Daar zit zoals ik al schreef net zoveel jodium in dan in de 'normale' 5% lugols.

Als je het wil gebruiken om ervoor te zorgen dat je genoeg jodium binnen krijgt dan is tussen de 2 en 4 druppels per week een goed gemiddelde denk ik.

Je kan het ook op de huid smeren maar daar merk ik persoonlijk niets van. Gerard heeft daar wel goede ervaringen mee geloof ik en zo krijg je ook niet zo snel een overdosering.

Maar er zijn ook mensen waaronder ik die jodium gebruiken om te ontgiften van o.a. bromide. Dan gebruik je dus veel meer.

Wat er op het flesje staat is een advies inname om je jodium in een week of drie op te hogen en dan weer je inname drastisch te verminderen om geen overdosering te krijgen.

Dat is ook niet zo'n slecht idee.

Als je verder gaat kijken bv bij doktoren die zich bezighouden met jodium suppletie krijg je ook geen eenduidig antwoord ben ik bang.

De meningen zijn erg verdeeld maar ik denk dat je met die 2 tot 4 druppels per week iig wel goed zit.

Hoi Pike, ik heb die 3% gekocht. Dus dan moet ik dat X 4/5 druppels doen. Ik zag dat Alexandra er deed. Ik doe dan iedere dag denk ik 3 druppels. Hoe merk je als je overdoseert?

Ik had ook begrepen dat t goed is om er 2 paranoten bij te eten dus die heb ik ook aangeschaft.

Deby dat is wel erg veel ik zou 1 druppel per dag aanhouden. je moet niet vergeten dat je ook nog via je anderen voeding jodium binnen krijgt.

Debsy,

1 tot 3 druppels van die concentratie die jij hebt lijkt mij oke.

Paranoten voor de selenium erbij is inderdaad ook een goed idee.

Wanneer je een overdosering hebt zou je dat kunnen merken aan het feit dat je neus gaat "druppelen" . Veel makkelijk vloeibaar snot of zo.

Ik heb dat wel eens ergens gelezen en ik heb het zelf ook wel eens gehad dus tja of het daar van komt ? Wie weet.

Ook hoofdpijn en veel vast snot, in de voorhoofdsholten, komt voor.

Maar dan bestaat de overdosering eruit dat je een te erge bromide detox hebt en niet zozeer teveel jodium.

Maar meestal komt dit voor als je veel meer neemt dan jij van plan bent.

Je kan ook de 'huid test' eens proberen. Dan doe je nu een paar druppels op bv je buik of pols en kijkt dan hoe lang het duurt voordat de vlek weg is.

Ga je dat een aantal maanden later herhalen dan is de theorie dat als je genoeg jodium hebt deze vlek veel langer blijft zitten.

Je kan het altijd proberen wie weet zie je verschil.

Sinds twee dagen ben ik aan het experimenteren met jodium: ik smeer 3-4 druppels (die 15% van unlimited health -er staat ook de vermelding bob's best op het etiket naast lugols- rond mijn navel 1x per dag.

Het lijkt alsof de ganglioncyste op mijn pols reageert.

Ik wil dat ook heel graag vooral, maar het ontstekingsgebied is sinds de jodium veel groter geworden.

Het lijkt alsof mijn lichaam nu meer kracht heeft om de boel aan te pakken of zoiets.

Ik hoop dat vooral ook, dus later meer of het ook echt geholpen heeft.

Ik heb de jodium nu ook op de plek van de cyste gesmeerd.

Mijn vriend doet vaak ook mee met mijn experimenten: bij hem was de jodium telkens wel ongeveer twee keer zo snel weg als bij mij: bij mij na 5 uur: bij hem na 2,5 uur.

Ganglioncyste-status: Na 2 dagen wat jodium rond mijn navel smeren is de ganglioncyste (zo heet een cyste vanuit een gewricht) op mijn pols zo goed als foetsie. Het worteltje zit er nog wel maar misschien gaat die ook nog weg. Ik ben dus een voormalig hashimotoklantje (antistoffen tegen schildklier aanmakend), maar ik gebruik nu al een half jaar helemaal geen tarwe meer en nauwelijks nog andere granen.

Alexandra: hoe was die cyste bij jou ook alweer weggegaan? Ik herinner me onze vorige conversatie over de ganglioomcyste.

Tanja: ja, je gaat je toch afvragen of die cyste niet het topje van de ijsberg is.

Euh.... Hij was opeens weg! Net zoals tie opeens was gekomen.... Geen idee dus. Was 1 keer eerder weg geweest, maar kwam toen terug. Nu niet.

Lievergezond, heb je geen Hashimoto nu meer dan ? Ik wist niet dat je daar vanaf kunt komen ?!

Bij Hashimoto mag je toch geen jodium gebruiken ?

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan