jodium

Hij was al weg voordat ik jodium ging gebruiken. En eet alleen al een jaar rauw eigeel. Daar ging t niet van weg. Heeft misschien wel meegeholpen. Vis te zelden. Wil dit jaar weer haring gaan proberen. Ging vorig jaar nog niet.

gebruik hier nu 4 druppels per dag voor een week nu en merk geen verschil. Op zich wel goed, ik had het al eerder geprobeerd en kreeg prompt een huilerige dag.

Als ik verschil ga merken post ik hier. Mijn temperatuur meet ik nu heel regelmatig, vanochtend was het 36.3

Tanja, nee ik heb eerder niet bewust jodium gebruikt of jodiumhoudende voeding.

Ik was wat huiverig omdat verhoogde antistoffenaanmaak tegen mijn schildklier te zien was in mijn bloed.

Alexandra, je cysten waren dus spontaan (of wat er voor doorging) weggegaan.

Dat was eerder bij mij ook wel zo: dat ze kwamen en gingen.

Rauw ei zit er bij mij jammer genoeg niet in: de volgende dag na de consumptie ben ik misselijk.

Rauwe kaas gaat gelukkig wel.

Hallo Zonne, hashimoto is een auto-immuuntoestand die door van allerlei oorzaken kan komen. Ik schat in dat het bij mij samenhing met de consumptie van tarwe/granen. Het is in elk geval bekend dat die samenhang er is. Ik heb me niet opnieuw laten testen op antistoffen tegen de schildklier en ik ben toch maar begonnen met smeren rondom de navel en dat leverde geen problemen op alleen een voordeeltje tot nu toe dus.

Het is vanzelf gekomen en vanzelf weer weg gegaan. Het zal met mijn eetpatroon te maken hebben, maar wat.... Geen idee! Maar toen ik nog "gewoon" at is tie ook weleens een tijdje weg geweest. Niet zolang als nu. Heb me er nooit op gericht, omdat ik er geen last van had. Wel je filmpjes bekeken, maar nooit gedaan, want toen was tie al weg.

ik had ook o.a jodium tekort en ben dat aan het aanvullen met jodium van Biotics (ik vond de verzendkosten van logol's bij clark buitensporig hoog)

Ik neem 2 druppels per dag. (uit kinesiologische test) denk dat ie dus wat minder sterk is dan lugol's. Verder eet ik meer zeewier en zeekraal en mijn jodiumgehalte schiet omhoog. Nu had ik naast jodium tekort tevens een tekort aan magnesium, kalium en zink. Allen, nu ruim 3 weken later, weer op peil.

Wat mij opvalt is dat mijn hooikoorts weg is? Had er zelfs afgelopen week met dat mooie weer geen last meer van. En heb geen medicatie genomen. Ik denk dus echt dat er een verband is tussen tekort aan vitamines/ mineralen en verminderd immuunsysteem en allergieën/ intoleranties.

Ik heb een tekort test ontwikkeld ( obv kinesiologische spiertesten) die ik met succes bij mezelf toepas en bij anderen. Meer weten kijk op mijn website & blog over hoe deze test werkt.

Mtje, wat een goed nieuws!

Misschien dat mijn hooikoorts ook oprot want ik heb er nu toch weer last van.

Zink heb ik ook een tekort aan en dat ga ik ook bijsuppleren.

Hoe is het met de koetsiershand van je ma?

Mijn ma heeft ook een koetsiersprobleempje in aanleg.

Misschien is jodium voor haar ook een idee.

Zink was voor mijn best opneembaar zink met (aminozuur) methionine. Ik heb zink van NOW : opti L- zinc. Deze bevat tevens koper want dat werkt samen.

Verder magnesium met magnesiumolie van Zechsal. Spray ik in elleboog holtes en achterkant knieën. Dat werkt erg fijn. De huid neemt op wat nodig is.

Kalium gaat omhoog als het magnesium gehalte stijgt dus daar hoefde ik niets voor te nemen (ja.. wat voeding zoals appelstroop, vijgen, cacacao)

eet ook paranoten (selenium) wat weer fijn samenwerkt met jodium.

Heb het in een blog verwerkt. Kan je lezen op mijn site.

Ik ben zelf al aan het smeren met een zelf samengestelde olie obv vitamine E (had ik ook tekort) magnesiumolie en jodium op de spier in mijn handpalm (dupuytren) gaat goed.

Ik heb pas afgelopen week de mix aan mijn moeder gegeven (woont in het zuiden van het land en had haar nog niet gezien) Zij moest er echter ook DMSO paar druppels inhebben en dat blijkt lastig te krijgen. Heb het gevonden op Ebay en wordt verstuurd vanuit UK (als het goed is... heb nog niks gehoord en wel betaald) Ik heb haar de mix afgelopen dinsdag gegeven op schiphol voordat ze op vakantie ging ( ik woon in Amsterdam dus heb haar daar even gezien) Er moet dus nog die DMSO in maar goed ik zei begin alvast maar zonder.

Nu heeft zij ook schildkliermedicijnen en ze gaat als ze terug is van vakantie naar haar huisarts om over te stappen naar natuurlijke medicijnen. Uit mijn test bleek dat dat bij haar werkt. Ben benieuwd. Ja, ik denk zelfs dat dupuytren te maken kan hebben met jodium tekort. Is overigens niet toevallig dat ik een mix maak van ingrediënten waar ik een tekort aan heb ( vitamine E, magnesiumolie en jodium) Zink zit hier dan niet in maar uit de test kwam uit dat mijn moeder dit ook moet gaan nemen.

is de 'tekort test' niet wat voor jou, Lievergezond? Dan weet je op maat waar je tekorten zitten en wat de beste manier is voor jouw lijf om dit aan te vullen (voeding/ supplementen) tevens check ik over er opnameproblemen/ verstoringen zijn. Ik test dit adhv kinesiologische spiertesten.

hoi Mtje, dank je wel voor je openhartigheid over evt. tekorten bij hooikoorts en over je moeder en voor je aanbod om bij je te komen testen.

Hou me op de hoogte van je evt. vorderingen als je wilt.

Mijn moeder en ik zitten beide bij dezelfde behandelaar die dingen voor ons uittest in combinatie met resonantietherapie.

Bij mij was er al uit gekomen dat ik zinktekort heb, dus dat ga ik ook aanvullen en die van now met koper die had ik al als testoptie doorgegeven aan mijn behandelaar ook toevallig.

Over koper: ik ben eens koper gaan slikken van kopersupplementen: maar het ene kopersuppelement is kennelijk het andere niet, want een behandelaar vond later dus koper in mijn hypothalamus.

Creepy!

Ik kreeg associaties met het Kellogg's cornflakesverhaal waar industrieijzer in bleek te zijn verwerkt!

Hoi Mwtje is je hooikoorts nog steeds weg?

Ik gebruik jodium en mijn hooikoorts is er nog steeds.

Trouwens het worteltje van mijn ganglioomcyste is nu ook helemaal weg.

Dat heb ik nog niet eerder meegemaakt.

Bijv. ozontherapie hielp mijn ganglioncyste ook aan het slinken, maar het worteltje bleef toch nog zitten.

Jodium bleek veel effectiever ertegen bij mij.

Ik heb trouwens nu zinkglyconaat van het merk now: die kwam voor mij als beste uit de test.

Vorige week een klein beetje last van rode ogen. Die week ervoor leek het weg. Ik ben in elk geval niet moe, andere jaren sloopt het me. Dus... zeg maar 80% weg... misschien nog de laatste loodjes aangezien ik aardig wat tekorten aan het bijvullen ben. Maar toch bijzonder want ik slik geen medicijnen. Denk dat veel samenhangt met allergie/ intolerantie van allerlei voeding en gebrekkige spijsvertering mede door tekort aan maagzuur. Daar word aangewerkt (sole met appelazijn) en ook aanvulling van tekorten mineralen. Slik ook zink van NOW maar voor mij was de best opneembare vorm methionaat.

Zit toch wel koper bij je zinktabletten want dat reageert op elkaar.

Dus jij ook jodium en zink tekort? welke nog meer? Ik nl ook magnesium en kalium tekort.

Wat bijzonder dat je die wortel van die cyste verdwijnt met jodium.

hoi Mtje, er zit geen koper bij mijn zinksupplement.

Ik heb gezocht op zink irt hooikoorts: maar zink heeft wel invloed op de histaminevorming.

Gisteren hoorde ik Chris Kresser ook zeggen dat hooikoorts niet alleen te maken heeft met een enzymtekort van een bepaald enzym dat histamine afbreekt, maar ook met tekort aan bepaalde bacterien in de darm die histamine afbreken.

Ik heb wel kaliumtekort gehad, maar magnesium heb ik kennelijk steevast niet te kort.

Te grote hoeveelheden zink in het lichaam, kan er een tekort aan koper veroorzaken doordat de opname van koper wordt belemmerd. Zodoende beter om ook koper te slikken als je zink neemt. Vandaar dat er meestal koper in een zinksuplement zit.

ja, zink is voor belangrijk voor immuunstysteem en een verminderd afweersysteem is gevoeliger voor allergieën (hooikoorts). Wist niet dat zink invloed heeft op histaminevorming.

Mtje, ik mag de zinksuppletie ook maar 3 weken gebruiken.

Misschien heeft het te maken met de evt op te lopen onbalans in koperhuishouding, geen idee.

Ik zag dat zink ook invloed heeft op de vrouwelijke hormoonhuishouding: dat het die ten goede komt.

Ik ben benieuwd in hoeverre het me gaat helpen, maar ik verwacht er niet de hoofdprijs van.

Toch ben ik (berucht hooikoortspatientje) benieuwd.

Verder: nu we toch op het topic jodium zitten: ik heb mijn ma nu ook aan de jodium zitten.

Ze heeft een stukje beginnende koetsiershand (uitpuilende pees).

Ze gebruikt de jodium nu ook in combinatie met de tarwekiemolie (voor de vitamine e).

Benieuwd hoe dat gaat uitpakken bij haar.

Heeft het bij jouw ma al iets opgeleverd Mtje?

@klavertje: ik test dat via kinesiologie (spiertest) kijk op mijn site.

@ lievergezond: het zou goed kunnen dat je daarom maar 3 weken die zink mag slikken.

We hebben wel raakvlakken zeg, zelfs wat onze moeders betreft.

Wat betreft de jodium voor jouw moeders koetsiershand (Dupuytren)dat heb ik en mijn moeder ook. Ik ben bezig met een zelf samengestelde olie van vitamine E, magnesiumolie, jodium en heb eindelijk mijn DMSO ontvangen (besteld in UK). Mijn moeder heeft nu 1,5 week pas de olie mix maar zonder de DMSO. Die ga ik morgen aan haar mix toevoegen want dan is ze n dagje hier in Amsterdam. Ze zou dat geloof ik 3 maanden moeten smeren en dan zouden haar klachten met 50% kunnen verminderen. Afwachten dus.

@ Mtje: interessant: nou hou me op de hoogte van je Mas bevindingen als je wilt.

Misschien toch ook maar dmso voor mijn ma dan.

Bij mijn ganglioomcyste (heel ander euvel wel) was er binnen 2 dagen al resultaat met die jodium die ik dan ook nog alleen op mijn huid aanbracht (dit omdat je verwacht dat je ma over een tijdje pas de helft van het koetsierhandprobleem heeft opgelost).

Mijn vader had trouwens ook ganglioomcystes (en daarnaast schildklierproblemen): geeft te denken.

Heb t ff gegoogled die cystes die jij had. Ik ga morgen kijken bij mn moeder want die heeft veel knobbels en vergroeiingen maar denk niet dat die zacht zijn zoals die cystes die jij had. Super zeg dat ze helemaal weg zijn met wortel en al. Wat fijn voor je.

Ik zag dat die vergroeiingen op vingerkootjes etc ook bij Dupuytren horen (ver stadium)

Ik heb mn moeder gezien vandaag en ze smeert nu bijna 2 weken 2 x per dag die mix van magnesiumolie, vitamine E olie ( hoog gedoseerd 50.000 IE) en jodiumdruppels en ze merkt al dat ze haar vingers verder kan strekken. Ongelofelijk maar waar.

Ik heb eindelijk vanuit UK mijn DMSO ontvangen en heb net dit toegevoegd aan haar mix. De DMSO gaat ervoor zorgen dat alles dieper de huid in gaat. Ze smeert dit in de ochtend en avond en besteedt wel echt even tijd aan het inmasseren (wat volgens mij ook helpt bij Dupuytren)

Het is in haar geval zo erg dat ze haar hand niet vlak op tafel kan leggen, vingers staan aardig krom. Verder heeft ze ook vergroeiingen aan vingerkootjes.

Zelfs zonder die DMSO voelt ze al verschil en kan ze haar vingers al verder strekken!

Oi, cyste is weer terug op een iets andere plek.

Maar ik heb een paar dagen jodium geminderd.

Dus nu weer vol erop.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan