Zink was voor mijn best opneembaar zink met (aminozuur) methionine. Ik heb zink van NOW : opti L- zinc. Deze bevat tevens koper want dat werkt samen.
Verder magnesium met magnesiumolie van Zechsal. Spray ik in elleboog holtes en achterkant knieën. Dat werkt erg fijn. De huid neemt op wat nodig is.
Kalium gaat omhoog als het magnesium gehalte stijgt dus daar hoefde ik niets voor te nemen (ja.. wat voeding zoals appelstroop, vijgen, cacacao)
eet ook paranoten (selenium) wat weer fijn samenwerkt met jodium.
Heb het in een blog verwerkt. Kan je lezen op mijn site.
Ik ben zelf al aan het smeren met een zelf samengestelde olie obv vitamine E (had ik ook tekort) magnesiumolie en jodium op de spier in mijn handpalm (dupuytren) gaat goed.
Ik heb pas afgelopen week de mix aan mijn moeder gegeven (woont in het zuiden van het land en had haar nog niet gezien) Zij moest er echter ook DMSO paar druppels inhebben en dat blijkt lastig te krijgen. Heb het gevonden op Ebay en wordt verstuurd vanuit UK (als het goed is... heb nog niks gehoord en wel betaald) Ik heb haar de mix afgelopen dinsdag gegeven op schiphol voordat ze op vakantie ging ( ik woon in Amsterdam dus heb haar daar even gezien) Er moet dus nog die DMSO in maar goed ik zei begin alvast maar zonder.
Nu heeft zij ook schildkliermedicijnen en ze gaat als ze terug is van vakantie naar haar huisarts om over te stappen naar natuurlijke medicijnen. Uit mijn test bleek dat dat bij haar werkt. Ben benieuwd. Ja, ik denk zelfs dat dupuytren te maken kan hebben met jodium tekort. Is overigens niet toevallig dat ik een mix maak van ingrediënten waar ik een tekort aan heb ( vitamine E, magnesiumolie en jodium) Zink zit hier dan niet in maar uit de test kwam uit dat mijn moeder dit ook moet gaan nemen.
is de 'tekort test' niet wat voor jou, Lievergezond? Dan weet je op maat waar je tekorten zitten en wat de beste manier is voor jouw lijf om dit aan te vullen (voeding/ supplementen) tevens check ik over er opnameproblemen/ verstoringen zijn. Ik test dit adhv kinesiologische spiertesten.