jodium

Vooral de intensere dromen en de loopneus komen m.i. vrijwel zeker door de extra jodium.

Ik zou iets minderen en af en toe een zout flush en extra vitamine C nemen om de haloïden extra snel af te voeren.

Quote:
What is the Salt Loading Protocol?

Perform the salt loading protocol when you are experiencing detoxification symptoms

with iodine supplementation. **Note that you should not need to do this for more than 3

days. If you do then you need to reduce your dosing of iodine.

1/2 tsp celtic (or other unrefined) salt in 1/2 cup of warm water

Follow the above with a glass of 12 oz filtered water.

** Repeat every 30-45 minutes as needed until urination begins.

The Guide to Supplementing with Iodine Rev 12/11

7 | P a g e

Why does this help?

Salt - containing chloride - binds to the bromide in the blood stream and carries it

out through the kidneys.

11. How do I support my body from the detoxing?

a. Salt Loading Protocol – Outlined in item #10 (above)

b. Milk Thistle – this is an herb that helps the liver to clear toxins if sluggish.

c. Dandelion Root Extract – this is an herb that helps the liver to clear toxins if

sluggish.

d. Liver Cleansing products like – Pure Zen Health TLC, Metagenics, Ultra Clear

Plus. There are many professional-grade liver detoxifying products.

e. Pulse dosing - take iodine for 5 days with 2 days off while continuing to take the

companion / supporting nutrients along with one of the other liver supporting

products.

12. What are the sources of Bromide?

Over and over people come to the Iodine group claiming that they can’t possibly be toxic

in bromide because they are gluten free, eat a clean diet, etc. Guess what? It isn’t diet

related in most cases. Bromide is a flame retardant that is used in and on many items

around you. These include carpeting, furniture, mattresses, clothing, computers,

iPhones, and automobiles – just to name a few. Food sources can include items like

baked goods that contain brominated flour or vegetable oil as well as soft drinks like

Mountain Dew and other citrus based sodas. It can also be found in some Gatorade

products. For many years it was used in the form of Methyl Bromide as a pesticide

Bovenstaande komt uit de link van Elmo.

Erg belangrijk voor iedereen die relatief veel jodium gebruikt.

Ik denk dat die pijn in de rug van jou, satfat, ook best wel eens ontgifting kan zijn.

Ik herinner me van eerder toen ik dit topic door gelezen had dat iemand dat verhaal van dat je huid de nodige jodium op neemt. Ontkrachte, de vlek bleef steevast voor enkele uren na een redelijke kuur.

Ik dacht dus dat werkt niet maar Gerard heeft dus wel goede ervaring ermee.

Maar is het niet zo dat gifstoffen ook door de huid opgenomen worden? Zover ik weet wel dus lijkt mij die maatstaf om te zien of je genoeg heb niet echt om te vertrouwen, wel?

ga inderdaad iets minderen.

ik gebruik al sole en mgchloride in water wat beide geschikt is voor de afvoer van afvalstoffen.

heb er ook niet enorm last van maar wel een beetje snotterig en nu en dan niezen dus.

ook hele lichte hoofdpijn en een beetje in de keel. er komt dus blijkbaar toch nog heel veel vrij.

deed elke dag 2 flinke drupels op mn huid en at 1x wat kelp bij een maaltijd.

Reageerde eerst ook al vrij heftig op kelp met duizeligheid, dat heb ik inmiddels niet meer gelukkig

Ik vroeg me nog af of in de meeste voeding gewoon ongerafineerd zout zit of dat dat meestal gejodeerd zout is.

Ik vraag me dat met name af omdat ik wel wil weten wat er gebeurt als ik bijvoorbeeld kaas eet waar dus geen zeezout in zit maar wel zout.

Als het gejodeerd is met bromium concureert dat immers weer met de jodium die ik juist aan het aanvullen ben.

Weet iemand of het verplicht is om er gejodeerd op te zetten? of dat zout gewoon welliswaar verkeerd gerafineerd zout is en ik er wat betreft bromide geen rekening mee hoef te houden.

Is het trouwens ook zo dat de chloride dus de jodium vervangt. dus als je veel sole zeezout en magnesiumchloride op een dag neemt gaat dit ten koste van jodium wat je juist aan wilt vullen bij een tekort?

vandaar dus het zoutprotocol bij teveel detoxsymptomen maar als je je jodium aan wilt vullen is het dus even zoeken naar een goed balans met sole zeezout en mgchloride denk ik

Quote:
Als het gejodeerd is met bromium concureert dat immers weer met de jodium die ik juist aan het aanvullen ben.

Bij mijn weten wordt zout gejodeerd of niet gejodeerd maar er wordt geen bromide aan toegevoegd. Er wordt wel bromide aan brood toegevoegd in plaats van jodiumhoudend zout.

Quote:
dus als je veel sole zeezout en magnesiumchloride op een dag neemt gaat dit ten koste van jodium wat je juist aan wilt vullen bij een tekort?

Door elektrolyse kan je uit zout chloor maken maar dit is niet wat er in het lichaam gebeurd. Want dat zou betekenen dat je bij elke keer dat je zout of zouthoudende voedingsmiddelen neemt je dan ook chloor tot je neemt. En ik kan mij niet voorstellen dat dat het geval is.

Het gaat niet ten koste van de jodium maar de ontstane chloride bind zich aan de bromide waarna deze sneller afgevoerd kan worden door het lichaam.

Vriend en ik zijn aan de jodium, en het lijkt erop dat we beide aan het ontgiften zijn. Ik heb last van een lichte loopneus, maar mijn vriend van hoofdpijn, veel plassen, donkere urine, en ook last van de nieren (ontgiften gaat bij hem vele malen sneller dan bij mij...). Is dat laatste een bekend verschijnsel? Ik kan er niet veel over terugvinden.

Symptoms of Bromide Detox

Psychiatric Dermatologic / Physical Neurological

Fatigue Cherry Angiomas Headache

Sluggishness / Lethargy Rash Tremor

Impaired Memory/Concentration

Bromoderma (acne) on face and hands

Disturbance of color perception

Irritability Abnormal pigmentation Slurred Speech

Emotional Instability Hair loss Vision changes

Depression Runny Nose Reflex changes

Schizophrenic-like actions Metallic Taste Sensitivity to light

Hallucinations Diarrhea / Constipation Eyelid twitching

Dream changes Increased salivation Extensor Plantar Responses

Anxiety Kidney pain

Dry mouth

Body Odor / Sweating

**Taken from Gulflink

http://home.comcast.net/~jocy1/junk/The%20Guide%20to%20Supplementing%20with%20Iodine.pdf

Ja dus San. Meer water drinken denk ik.

Thanks, die lijst had ik nog niet gevonden (wel een andere, maar daar stond niks over de nieren). Ik heb hem al blaas- en nierthee meegegeven, en opgedragen veel water te drinken :-)

Ik neem ook 1 druppel per dag in een glas kefir en sole .

vanaf morgen gaat er ook nog een rauw eidooier in :wink:

Hm als ik Lugol's jodium op mijn huid doe dan begint mijn huid te branden en pijn te doen en wat op te zetten..is dat normaal?

Nee dat is niet normaal I-lady.

Welk merk heb je/waar heb je het gekocht?

Neem je het ook oraal?

Nee,heb het wel gedaan maar stond me tegen..het merk is van Dr. Clark Iodine solution staat erop. Iodine,Potassium,Iodide als ingredienten staat erop.

Ik heb het via een webwinkel..weet ff niet meer welke.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan