jodium

Ik heb hier mijn Lugol's besteld http://www.unlimitedhealth.nl/shop/iodine-solution-p-2817.html?osCsid=ulbg3015v7fihdqdcai90uhkj6

Het komt hier vandaan http://www.bobbyshealthyshop.co.uk/Lugols-Iodine.php

Ik vond 5% wat te hoog om mee te beginnen en hier hebben ze ook 3% oplossingen.

De prijs is redelijk en je krijgt 50ml. De jodium is gewoon bruin van kleur.

Na een hoop leeswerk over jodium weet dat er flink hoge doseringen soms worden voorgeschreven (12 - 50mg en hoger) maar ik durf zelf nog niet hoger te gaan dan 3mg per dag transdermaal voorlopig. Eerst maar eens kijken hoe ik er op reageer.

Ik heb wel meteen 2 flesjes besteld mocht het een keer nodig zijn om hoger te doseren ivm de situatie in Japan.

Wat jij hebt gekocht is in de traditionele zin geen 3% maar 1% lugols.

Traditionele 5% lugols is 5% jodium kristallen en 10% kalium jodide en water.

Deze aanbieder kiest er om onbekende redenen voor om de twee percentages bij elkaar op te tellen.

Dus een normale 5% lugols is 5 X sterker dan deze "3%" lugol's.

Aangezien je echte 5% lugol's van 50 ml voor zo'n 25 euro kan kopen ben je met de "3%" van unlimited health meer dan twee keer zo duur uit....

Calculating Number of MG's of Iodine and Potassium Iodide per Drop of Lugol's Solution:

LUGOL'S 5%: Each VERTICAL drop is about 6.25 mg's of iodine/potassium iodide (2.5 mg iodine, 3.75 mg potassium iodide)

Pike: Ik kan je berekening niet helemaal volgen. Ik kom op ongeveer dezelfde verhoudingen uit als ik het totaal deel op de verhoudingen.

Het gaat mij er in eerste instantie om dat je niet aan 6,25mg per druppel vast zit als je met Lugol's begint. Nu heb ik 1.46mg per druppel en kan ik makkelijker doseren en ophogen.

Quote:
Pike: Ik kan je berekening niet helemaal volgen. Ik kom op ongeveer dezelfde verhoudingen uit als ik het totaal deel op de verhoudingen

De verhouding is ook precies hetzelfde alleen worden de percentages op een andere manier weergegeven.

De 15% lugol's van Unlimitedhealth heeft dezelfde sterkte dan de 'normale' 5% lugol's.

Als je dus de 15% lugol's van UH koopt en dan denkt een 3 X sterkere versie te hebben dan die van bv ergomax (want daarop staat 5%) dan kom je bedrogen uit.

Dit zit er in de 3% van UH:

Per ml

29.11mg Totaal jodium

19.41mg kalium jodide

9.70mg jodium kristallen

Dus per ml zit er 10 mg jodium in en 20 mg kalium jodide. Zij noemen dit 3% lugols.

maar normaal zou dit 1% worden genoemd want er zit 1% jodium kristal in.

Vergelijk ik deze met de 5% van bv ergomax dan zit daar 50 mg jodium kristallen in en 100mg kalium jodide per ml wat dus 5X zoveel is.

Maar dat neemt niet weg dat die van UH niet goed zou zijn hoor. Het is alleen niet goedkoper en zelfs aanmerkelijk duurder dan andere aanbieders.

Hallo ijsover,

Met google translate;

http://translate.google.nl/

Kan je heel makkelijk teksten vertalen. Gewoon de tekst knippen en dan op die site plakken.

Ik heb net een stuk van deze site:

http://www.psychologytoday.com/blog...201108/iodine-deficiency-old-epidemic-is-back

laten vertalen. Kijk maar eens of je er wat aan hebt.

Jodiumtekort - An Old Epidemie Is Back

Het mineraal is veel belangrijker dat de meeste beseffen

Gepubliceerd op 17 augustus 2011 door Jacob Teitelbaum , MD in Complementaire Geneeskunde

Een van de belangrijkste functies van het mineraal jodium helpt produceren schildklierhormonen . En er was eens een tijd in Amerika - met name in het gebied van de Grote Meren - waren er veel gevallen van struma , een vergrote schildklier veroorzaakt door een tekort aan jodium . De jodium / struma verhaal had een happy end , echter, wanneer fabrikanten begonnen het toevoegen van jodium aan zout ( " gejodeerd zout " ) . Daarna krop in de VS overwegend verdwenen .

Maar het jodium verhaal blijkt een epiloog te hebben. Een nieuwe epidemie van jodiumtekort is opgetreden . En het brengt veel meer dan goiters mee .

Vermoeidheid ? Pijn ? Gewichtstoename ? Borstcysten of tederheid ? In dit artikel zal ik je vertellen waarom je misschien wel een verhoogd risico op een jodiumtekort , wat het zou kunnen doen voor uw gezondheid - en een gemakkelijke manier om jezelf te beschermen .

Bromide en Bad Medisch Advies

Er zijn twee belangrijke redenen waarom een tekort aan jodium kan het maken van een comeback .

Tot voor kort , ongeveer 25 % van de jodium in de voeding was van tarwe , omdat jodium werd gebruikt in de verwerking van het meel . Nu echter veel bloem in de VS wordt verwerkt met een chemische neef van jodium , bromide ( kaliumbromaat ) , die helpt maakt meel doughier , hoger wordt , en geeft het brood een beter uiterlijk . Maar bromide is een tweesnijdend zwaard : niet alleen heeft deze vervangen jodium , kan de activiteit van jodium blokkeren. Dat geldt ook voor twee van jodium chemische neven - chloor en fluor , die beide algemeen in drinkwater .

Er is nog een probleem met bromide . Het Internationaal Agentschap voor Kankeronderzoek geclassificeerd kaliumbromaat als een klasse 2B carcinogeen , en het werd verboden in het Verenigd Koninkrijk in 1990 en in Canada in 1994 . Het is nog steeds legaal in de VS , hoewel in 1999 het Centrum voor Wetenschap in het Openbare Belang ( CSPI ) verzoekschrift ingediend bij de FDA om het te verbieden , zegt het agentschap " heeft al jaren dat bromaat kanker veroorzaakt bij proefdieren . "

Jodiumtekort gaat niet alleen over ons dagelijks brood - het gaat ook over ons dagelijks zout. Het meeste zout gebruikt in de voedselverwerkende industrie is niet gejodeerd . En de mensen zijn met minder en minder gejodeerd keukenzout thuis , vanwege de misplaatste medisch advies ( behalve in die met hartfalen ) om zout te vermijden . ( Mensen die meer zout eten langer leven : zie Eet minder zout - en Die ? )

Het eindresultaat is de Amerikanen die op minder jodium dineren . Van 1971-2001 jodium inname in de VS daalde met 50 % ( geschat door urineproductie ) . Hoewel het gelukkig niet blijft afnemen , toch zijn we de helft van onze jodium hebben verloren .

Dus waarom is dit een groot probleem ?

Jodium is een van de meest belangrijke mineralen - je lichaam nodig heeft voor een gezonde cellulaire en metabole werking . Het boek van Dr David Brownstein , Jodium : Waarom u het nodig heeft en waarom je niet kan leven zonder het , vat het belang ervan :

" Jodium is de meest onbegrepen voedingsstof. Na 12 jaar van het beoefenen van de geneeskunde , kan ik zeggen dat het onmogelijk is om uw optimale gezondheid te bereiken als je niet voldoende jodium niveaus. Ik heb nog een item dat is belangrijker voor de bevordering van de gezondheid zien dan jodium . "

Als Dr Brownstein recht is , en ik ben het eens dat een tekort aan jodium is een groot probleem - onze daling van de jodium inname bijdragen aan vele grote gezondheidsproblemen .

Voorbeelden ? Jodiumtekort zouden kunnen bijdragen aan de grote toename van de problemen met de schildklier wordt klinisch gezien. Laag jodium kan bijdragen aan een verhoogd risico van zowel traag en overactieve schildklier . En jodium- blokkerende bromides zijn betrokken bij vele schildklier aandoeningen - een studie toonde bromides waren 50 keer hoger in de schildklier weefsel van mensen met schildklierkanker .

Borstcysten en borstkanker . Jodium speelt een sleutelrol in borstweefsel en vrouwen met borstkanker lagere jodium niveaus in hun borstweefsel dan vrouwen zonder de ziekte . Vrouwen in Japan krijgt veel meer jodium in hun dieet - en hebben een 65 % lager risico op borstkanker dan vrouwen van de VS . Het effect van jodium op borstweefsel wordt zodanig gemerkt , dat hypothyroid vrouwen ( die geen minerale goed kunnen verwerken in de schildklier , waardoor het vrijmaken van meer jodium voor toepassing in borstweefsel ) daadwerkelijk lagere borstkanker . Six- 12 mg per dag bij vrouwen met borsten, cysten , of kanker kunnen opvallende voordelen opleveren .

Lagere niveaus van jodium kan het risico op hart-en vaatziekten verhogen . Voor een overzicht van deze kwestie , zie Hypothese : Dieet jodiuminname in de etiologie van hart-en vaatziekten in het tijdschrift van de American College of Nutrition.

Aansluiting op Chronisch Vermoeidheid Syndroom

Laag jodium kan ook bijdragen aan vermoeidheid en CVS. Een onderzoek toonde aan dat mensen met lage lichaamstemperatuur en vermoeidheid voelde beter en meer energie had toen ze dagelijkse aanvulling van 1500 microgram ( mcg ) jodium ( RDA 150 ) , hoewel de temperatuur niet . Het is redelijk voor mensen met onverklaarbare vermoeidheid , CVS of fibromyalgie een jodiumsupplement (6-12 mg) per dag toe te voegen voor drie maanden om te zien of het helpt . Je zult vaak zien een duidelijke toename van energie in de eerste maand .

Laag jodium is ook geassocieerd met gewichtstoename ( zie Minder Jodium , meer kans op gewichtstoename ) .

How Do You Know Your Jodium laag zijn ?

Jodium testen is niet altijd de beste manier .

De nauwkeurigheid van jodium testen is niet bevestigd tot mijn tevredenheid . Hoe graag we ook een stuk papier dat geeft definitieve testresultaten , helaas deze resultaten zijn vaak niet betrouwbaar zijn . Ik vind het een werkt het beste om de symptomen van een persoon te behandelen , en kijk of dat helpt . Ik zou behandelen voor een jodiumtekort bij mensen die :

1.Breast cysten of tederheid , of borstkanker . Ik beschouw deze markers voor jodiumtekort .

2.CFS , fibromyalgie of onverklaarbare vermoeidheid.

3.Thyroid ziekte of schildklierkanker .

4.Low lichaamstemperatuur van onder 98 graden Fahrenheit .

Hoewel testen is een redelijke optie , ik ben niet bang om een test die geen invloed heeft op hoe behandel ik een persoon te bestellen - en ik denk dat een goede zaak kan worden gemaakt voor de behandeling van iedereen gedurende drie maanden die in een of meer van de valt bovenstaande vier categorieën .

Te vullen met jodium

Artsen gebruikt Lugol 's oplossing , een mengsel van jodium en jodide gebruiken . Maar het is rommelig , irriteert de maag , en kan mild vlekken tanden. Sommige artsen raden aan relatief hoge doses van jodium supplementen elke dag - meer dan 12 mg . Maar het is het beste als je deze hogere doses nemen alleen onder toezicht van een holistisch arts , omdat doses meer dan 13.000 mcg per dag schildklierfunctie kan onderdrukken . Er zijn twee andere waarschuwingen :

1.Een klein percentage van de mensen met de ziekte van Hashimoto zal zo oplaaien bij het nemen van een jodiumsupplement (zelfs in een multivitamine ) . Dit verdwijnt meestal na verloop van tijd , en de jodium is eigenlijk nuttig voor de conditie . En veel artsen die een hoge dosis jodium rapport gebruiken ze zien minder gevoeligheid bij mensen met Hashimoto 's die beginnen met een hoge , in plaats van een lage dosis.

2.Als u een bekende allergie voor jodium (meestal een allergische reactie op het jodium gebruikt in x - ray kleurstoffen ) , moet je niet jodium nemen . Dat gezegd hebbende, ik heb nooit iemand gezien die dit soort allergische reactie had ook reageren op een jodiumsupplement - maar better safe than sorry .

3.Als het veroorzaakt acne ( dit is zeldzaam ) , de dosis verlagen . Ook , als het fakkels ernstige indigestie ( pijn in de solar plexus ) , de dosis verlagen of te stoppen ( ook soms) .

Voeding en leefstijl

Er zijn een hoger percentage van honderdjarigen op het eiland Okinawa dan dat er ergens anders in de wereld - en het is gemeld dat zij tussen de 80 en 200 mcg jodium innemen dagelijks . Ik denk dat het een goed idee voor iedereen om op zijn minst 150-200 mcg krijgen . En er zijn verschillende manieren om ervoor te zorgen dat ook te doen :

1.Seafood neigt hoog in jodium . Een bijzonder rijke bron is zeewier , zoals kelp . Dit is de reden waarom de gemiddelde Japanse vrouwen die veel zeewier eet krijgt 12.500 mcg jodium in haar dagelijkse voeding - en misschien waarom ze is een stuk gezonder dan de gemiddelde Amerikaanse vrouw , die is gelukkig als ze krijgt 150 mcg per dag . Het kan ook zijn waarom borstkanker is veel minder vaak voor in Japan dan in de VS , waar de borstkanker tarief is drie keer hoger dan dat van Japan !

2.Als je eet veel sojaproducten , bezuinigen - vooral gegiste soja ( bijv. soja melk, soja kaas en soja-eiwit toegevoegd aan voedsel) . Grote hoeveelheden soja kan schildklierfunctie te blokkeren , al is dit minder een probleem met gefermenteerde sojaproducten , zoals tempeh en tofu .

3.Als uw lokale water bevat fluoride , overweeg dan een filter dat het elimineert . Vermijd bromide , ook, als je kunt. ( Een bijzondere bron . Chemicaliën toegevoegd hot tubs om de groei van ongewenste bacteriën tegenhouden Er zijn andere opties beschikbaar . )

Bottom Line?

Voor mensen met CVS / FMS , onverklaarbare vermoeidheid, een lage lichaamstemperatuur , moeite met het verliezen van gewicht of borst-en vaatziekten , is het redelijk om een jodium supplement te nemen . Neem een ​​tablet per dag gedurende 90 dagen ( 6-12 mg per dag is prima) . Na drie maanden , als je voelt veel beter je kunt verblijven op de toeslag . Of u kunt stoppen en zien of uw problemen verergeren , een teken dat je nog nodig hebt. ( Het kan zijn dat een flesje is genoeg om " vul je tank " en corrigeer uw tekort . )

Voor mensen met borstkanker , stel ik voor het toevoegen van een iets hogere dosis supplement ( 12-13 mg ) per dag om uw lange termijn dagelijkse regime . U kunt ook werken met een holistisch arts , waarbij nog hogere doses - maar deze hogere doses nodig controle van de schildklierfunctie

Een link ( engels) met veel info over jodium tekort etc. https://docs.google.com/document/d/139Xa8u8kgNVT-K17TxYvsM7qsSfusxyvloIXWbU92rg/edit

Best wel veel mensen hier gebruiken jodium. Maar wat ik me steeds afvraag, jodium heb je toch nodig bij een te snel werkende schildklier ? En veel mensen hebben toch juist een te langzaam werkende schildklier ?? Of ??

Zonne jodium wordt juist gebruikt bij een traag werkende schildklier en idd hebben de meeste mensen hiervan last. Sowieso heeft iedereen jodium nodig voor een goed werkende schildklier en aangezien het niet voldoende in onze voeding zit heeft iedereen er baat bij, anders zouden ze het niet aan het zout hebben toegevoegd.

Quote:
VIJF druppels??? Vind je het gek dat je problemen kreeg? Van Lugol's moet je 1 druppel per 75 kg lichaamsgewicht 2 keer per week gebruiken. Dat is voor jou dus 1 druppel want je komt niet aan 75 kg. Wellicht dat je je jodiumtekort kunt aanvullen met 1 druppel per dag, maar VIJF druppels??? Dat is vragen om problemen!

Ik neem lang niet elke dag jodium, maar als ik het doe neem ik rond de 10 druppels. Ik merk eigenlijk helemaal niks, wat betekent dit?

Hoi, ik ben nieuw op de site hier en zit de afgelopen weken ontzettend te googelen op alles wat los en vast zit over jodiumtekort. Dit, omdat ik al meer dan 10 jaar CV heb, en altijd -inmiddels moedeloos- op zoek ben naar iets wat mij kan helpen. Jodium wellicht, ik heb erg veel symptomen die daar op lijken. Ondanks de overload aan info en zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik heb een paar prangende vragen:

-In hoeverre kun je zelf dokteren met hoge doseringen jodium? (bv 50mg voor 3 mnd)

-Zijn er in NL artsen die je daarin kunnen bijstaan (ik google maar geen resultaat itt tot de VS)

-Moet je de inname opbouwen?

-Wat is nou de precieze hoeveelheid jodium als dit de inhoud is per druppel: 7,62mg Combined Iodene Content, 5,08mg Potassium Iodide-KI, 2,54mg Elemental iodine content - I2 (via bobbyshealthyshop in de UK een potje gekocht: 15%).

-Extra selenium schijn je te moeten slikken, maar hoeveel? Is dat afhankelijk van de hoeveelheid jodium?

Iedereen die mij hier een beetje behulpzaam in kan zijn heel erg bedankt!

ps: ik heb een druppel jodium op mijn buik gesmeerd, en die vlek is na een uur al bijna weg.

Appeltje, je moet, denk ik, eerst wel zeker weten dat je geen Hashimoto hebt voordat je met jodium gaat beginnen.

Een aantal mensen hier op het forum eten 2 paranoten per dag, dat is precies genoeg selenium per dag.

Quote:
-In hoeverre kun je zelf dokteren met hoge doseringen jodium? (bv 50mg voor 3 mnd)

-Zijn er in NL artsen die je daarin kunnen bijstaan (ik google maar geen resultaat itt tot de VS)

-Moet je de inname opbouwen?

-Wat is nou de precieze hoeveelheid jodium als dit de inhoud is per druppel: 7,62mg Combined Iodene Content, 5,08mg Potassium Iodide-KI, 2,54mg Elemental iodine content - I2 (via bobbyshealthyshop in de UK een potje gekocht: 15%).

-Extra selenium schijn je te moeten slikken, maar hoeveel? Is dat afhankelijk van de hoeveelheid jodium?

Hallo Appeltje,

Jodium suppletie is geen harde wetenschap er zijn geen vaste protocollen.

In antwoordt op je vragen:

- ik heb dat gedaan met veel succes maar dat wil niet zeggen dat het voor jou ook goed is.Bij Hashimoto's extra voorzichtig zijn, lees; niet aan beginnen, en sowieso altijd de complementerende supplementen ook nemen en je moet bekend zijn met haloïden detox.

-Nee

-Is wel aan te raden. Heb ik niet of nauwelijks gedaan trouwens

-Het is een combi van jodium en jodide. Dus twee verschillende soorten jodium maar allebei jodium.

-Extra selenium is zeker aan te raden. 200 mcg per dag is een goed gemiddelde erg veel meer zou ik niet doen.

Quote:
Jodium wellicht, ik heb erg veel symptomen die daar op lijken.

Wat zijn die symptomen dan als ik vragen mag?

Wat een snelle reacties. Dat is fijn. Ik lees nu 2x dat ik wel moet uitkijken dat ik geen Hashimoto heb voordat ik jodium ga innemen. Een gewaarschuwd mens telt voor twee. In de afgelopen jaren is er 2x mijn bloed gecontroleerd (schildklierhormoon wegens mijn vermoeidheid) maar daar is niets uitgekomen. Ik vraag me af of de ziekte van Hashimoto op zou zijn gemerkt. Ik vind überhaupt dat huisartsen niet goed meedenken. Ik heb het idee wanneer ik bij mijn huisarts langsga, ik wel heel goed moet weten wat ik wil (check hashimoto, actieve T3 cellen). Maar dan blijf je toch met losse flodders schieten.

Pike, klopt het dat bij mij 1 druppel dan 7,6mg jodium bevat?

En je vroeg naar symptomen, ik deel ze graag:

Lusteloos, heel moe, sloom, kouwelijk, droge haren, somberheid en depressiviteit, slechthorendheid, gewichtstoename, geheugenverlies, concentratiestoornissen. Het lijkt vaak alsof mijn brein maar niet mee wil werken. Godzijdank sta ik van nature positief in het leven anders zou ik echt al zwaar depressief zijn geweest. Soms ben ik bang dat ik mijn leven maar moet gaan 'uitzitten'. Klinkt triest, is ook echt balen.

Appeltje, maak anders een voorstel topic aan. Beschrijf daarin wat je eet en doet dan kan je beter advies krijgen.

Brian

Appeltje,

Ik zou een anti TPO test bij de dokter vragen (Hashimoto) en een (bloed)test om de T3 en T4 te laten bepalen.

De eerste moet je sowieso laten doen maar de t3 en t4 kan je veel beter door een 24 uurs urine test laten bepalen zie hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/schildklier-medicatie/page/2#post-100290

Je symptomen doen erg sterk aan iets met je schildklier denken. Bedenk daarbij ook dat in dat geval heel vaak een verminderde bijnierfunctie ook een grote rol speelt zie hier:

http://bewustnieuws.nl/wp-content/pdf/burnout_bijnieruitputting.pdf

Quote:
, klopt het dat bij mij 1 druppel dan 7,6mg jodium bevat?

Ja klopt.

Quote:
In de afgelopen jaren is er 2x mijn bloed gecontroleerd (schildklierhormoon wegens mijn vermoeidheid) maar daar is niets uitgekomen

Waarschijnlijk alleen de TSH gemeten. Daar heb je helemaal niets aan maar dat doen die prutsers altijd.

Zie ook hier:

https://www.fatsforum.nl/topic/schildklier-medicatie/page/3#post-100467

Hoi Pike, dat is een hele vracht aan info. Echt super. Fijn dat je jouw mening over hetgeen ik moet laten testen even vertelt. Ik zal tegen de huisarts zeggen dat ik op het punt sta grote hoeveelheden jodium in te nemen maar ik dat voor de zekerheid eerst andere dingen getest wil hebben. In het verleden is idd alleen de TSH getest, en daar kwam niets uit. Op zo'n moment zou je wensen in de VS te wonen, daar kun je naar een kliniek waar ze maar al te graag alles willen uitzoeken. Mits je betaalt natuurlijk, maar als je al jaren er niet lekker bij zit doe je dat graag. Maar de aanhouder wint!

@Brian: ik wilde niet gelijk een nieuwe topic aanmaken, want ik wilde alleen even wat weten over jodiumgebruik. Op dit moment vind ik dat genoeg.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan