jodium

Dat is een goed merk in ieder geval.

Ik neem aan dat je het niet op een beschadigde huid smeert?

Is dit de eerste keer dat je het erop hebt gedaan of de eerste keer dat het gaat branden?

Er staat niet op hoe hoog de concentratie is..staat nergens of het 3 of 15% is. Er staat dat je 3 druppels met water moet innemen en dat het de iets kan prikken op de huid. Dat is het eigenlijk..mischien reageert mijn huid overgevoelig..

Of het overeenkomt met die van dr Clark weet ik niet maar het is geen lugols jodium.

Tenminste als ik naar het plaatje kijk dan. Deze oplossing is helder terwijl die donker bruin moet zijn. Een oplossing met jodium kristallen, water en kaliumjodide kan nooit glashelder zijn.

Ik denk dat wat op het plaatje te zien is een oplossing is van alleen kaliumjodide zonder de jodium kristallen.

Ja inderdaad, en qua ingrediënten klopt het dan wel weer met lugol's 5% jodium:
Quote:
Dosering: 1 druppel

Hoeveelheid per dosering:

6.25 mg jodium

Ingrediënten:

Water 99-100%, Kaliumjodide 10,0%, Jodium 5,0%

Alhoewel, 99 -100% water en dan ook nog 10% en 5% van wat anders erbij? :roll:

Het zou kunnen dat er een verkeerd plaatje bij staat en dat ze niet kunnen rekenen...

Ja dat zou idd kunnen, gelukkig ben jij goed in rekenen :-)

Ik kijk trouwens nu op mijn telefoon, en op t plaatje is de oplossing toch echt donker 8O

Omdat ik gewoon erg nieuwsgierig ben aangelegd heb ik heb net even contact gehad met ergomax en daar te weten gekomen dat het inderdaad een verkeerd plaatje was.

Hij had het ook al hier op het forum gelezen :D

Nog bedankt voor de info Paul!

Het is dus wel de originele 5% lugol's jodium.

Deze sterkte wordt ook wel eens aangegeven als 15% maar dan tellen ze gewoon de 5% jodium en 10% kalium jodide bij elkaar op. Maar dat is dus hetzelfde als dit product.

Quote:
Ik kijk nu via mijn telefoon, en op t plaatje is de oplossing toch echt donker

Letterlijk twee minuten geleden aangepast :wink:

Welke vit C is goed om ook te nemen voor het ontgiften tijdens de jodiumkuur. Heb iets teveel jodium genomen de laatste 2 weken, had verschrikkelijke rugpijnen maar dacht dat dat door mijn bezoek bij de osteopaat kwam en lees nu hier dat dat 1 v d reacties zijn. Dat was niet slim van me. Neem nu ascorbinezuur 3maal 1 gr en 2lepeltjes rozenbottelpoeder in mijn smoothie. Misschien wat meer vitC maar welke?

Had verkeerd gerekend en nam 8 drups per dag.

Ik gebruik deze. Wordt ook aangeraden door de Weston A. Price foundation.

Hier nog een artikel van Sarah, waarin ze ook linkt naar deze pagina met vijf verschillende supplementen die goed zouden moeten zijn.

Converted2,

Die vitamine C lijkt mij in principe wel oke maar misschien helpt een zgn Salt flush in dit geval:
Quote:
Salt Flush to clear the kidneys of Toxins

In addition to the daily ½ teaspoon of natural sea salt taken with vitamins every day, if severe detox symptoms occur, then do the “Salt Loading Protocol Salt Flush.”

1/2 tsp of Natural Salt is dissolved in 1/2 cup warm water, followed immediately with 12-16 oz pure water. Repeat salt+water every 30-45 minutes until copious urination

Repeat each day for up to 3 days if required to clear detox symptoms

https://docs.google.com/document/d/1IzFKo-r2-Nn8_z0KUrOhHdlanzSuhkuV3QO03XF6YTY/edit#

Haha, wat goed. Het is dat jij het zegt, dacht even dat ik echt niet goed zag.

Eens kijken wat de hoeveelheid in het Clarks flesje is want volgens mij zit er in deze meer.

Dat zou misschien schelen in kosten ook met de verzendkosten.

Ja in deze zit 100 ml met een grotere sterkte dan die van Clark, inclusief verzendkosten ben je zo'n 25 euro kwijt terwijl je bij Clark ongeveer 20 euro moet betalen (inclusief verzendkosten) voor een flesje van 30 ml.

@Hamster : dank, zal er naar kijken, goede link

@Pike : ok Pike, dank, zal volgende week terug beginnen met een kuur en zal direkt deze salt flush erbij doen. Nu snap ik waar die pijn van kwam, teveel jodium, teveel detox en het geraakte niet uit mijn lijf. Ik dacht dat het van mijn rug /osteopaatbezoek kwam en zie nu dat het de detox was. Het was wel echt heftig :lol:

Heb gisteren/vanmorgen de leverreiniging gedaan en wil morgen starten met een DMSO kuur en volgende week de jodium toevoegen, zien hoe ik daar op reageer.

Daarom ook wil ik de vit c ophogen maar zal zeker de salt flushes doen voor het verwijderen van de toxines.

Ik heb net weer eens jodium genomen, de seleniumtabletten neem ik braaf in, de jodium vergeet ik regelmatig. Maar het lijkt wel of mijn alvleesklier er erg vrolijk van wordt want die doet wat dansjes. Is er een link bekend tussen jodium gebruiken en de alvleesklier?

Ik weet sinds een week dat mijn moeder medicatie neemt voor een trage schildklier, en mijn moeders moeder had dit ook. Ik zelf heb al jaren vage klachten, waaronder een brok-in-de-keel gevoel dat erger wordt door stress, angsten en depressie. Is een trage schildklier erfelijk, en kan ik gewoon met jodium beginnen, of is het verstandiger eerst langs de huisarts te gaan voor een officiele diagnose?

Ja ik zou zeker eerst langs de huisarts gaan en vragen om een TSH test en T4 en T3 laten checken.

En vragen (eisen) om een anti-TPO test.

Waarschijnlijk zal de HA alleen de TSH willen testen maar dat zal je dan wel zien.

Ook is het verstandig om als je jodium gaat nemen tegelijk wat extra selenium te nemen.

Daarbij zou je eens na moeten gaan waar deze (eventuele)trage schildklier vandaan komt.

Heb je ook darmklachten bv en hoe is je dieet?

Bedankt voor je reactie. Ik ben het afgelopen half jaar bij een orthomoleculair arts geweest, maar hij was niet erg communicatief dus ben daarmee gestopt. Ik neem op zijn advies nog wel elke dag een multivitamine, vitamine D, omega-3, zink, chroom, magnesium en l-glutamine. Ik heb ook op zijn advies een paar maanden paleo/primal gegeten en eet sinds november alleen nog gluten- en zuivelvrij en met weinig suiker. Qua darmklachten heb ik obstipatie en een opgezette buik (maar die is wel kleiner geworden sinds dat dieet).

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan