jodium

Ik gebruik lugol's jodium. Voor de dagelijkse hoeveelheid gebruik ik alleen paranoten maar selenium zit in veel meer dingen.

Quote:
Ik gebruik lugol's jodium. Voor de dagelijkse hoeveelheid gebruik ik alleen paranoten maar selenium zit in veel meer dingen.

Bedankt, ik ga eens kijken waar het zoal te koop is. Selenium zit al in het multivitamine supplement wat ik dagelijks neem, dus ik hoop dat ik met alleen jodium erbij goed zit.

Quote:
wat is dan de verhouding tussen de jodium en de overige supplementen die ik moet innemen erbij? Ik zie dat er in m'n huidige multivitamine capsule van Rainbow Light al 200 mcg Selenium zit, dus dat krijg ik al binnen.

Wat is de vorm van die selenium in die Multi?

Selenomethionine is een van de betere of afgeleiden daarvan zoals deze die ikzelf gebruik:

http://www.iherb.com/Life-Extension...selenocysteine&rc=47&sr=null&ic=1

200mcg gebruik ik ook ongeveer 5 keer per week. 200 mcg per dag is wel genoeg behalve als je extreem lang en zwaar bent misschien.

Verder zou ik een beetje extra magnesium (iig geen -oxide) en wat natuurlijke vitamine C nemen.

Bij detox verschijnselen kan je altijd de salt flush doen. Het liefst in de vorm van sole van keltisch zeezout. (Zie boven aan deze pagina.)

Quote:
Wat is de vorm van die selenium in die Multi?

Selenomethionine is een van de betere of afgeleiden daarvan zoals deze die ikzelf gebruik:

Phew, gelukkig zit het ook in die vorm in de multivitamine die ik slik. Het is Rainbow Light (Food-Based Multivitamin) wat goeie reviews van ook experts krijgt. Via orthomoleculair therapeut verkregen. http://shop.rainbowlight.com/Mens-One-Multivitamin/p/RBLT-108916&c=RainbowLight@ByName

Quote:
Verder zou ik een beetje extra magnesium (iig geen -oxide) en wat natuurlijke vitamine C nemen.

Bij detox verschijnselen kan je altijd de salt flush doen. Het liefst in de vorm van sole van keltisch zeezout.

Magnesium zit er ook in, maar dan wel als oxide. Nou ja, beter dan niets ;-)

Keltisch zeezout heb ik ook, hele weckpot vol. Moet nog even een strooimolen ervoor halen. Dan kan ik het overal in doen (in plaats van de gewone zeezout die ik nu gebruik).

Ik googlede net trouwens eens op Candida, omdat ik benieuwd was wat dat is. Symptomen lijk ik allemaal te hebben!

Ook hier werd jodium als oplossing gegeven. (Edit: ik heb niet alle symptomen zie ik, maar ik lees dat candida het lekkende darm syndroom kan veroorzaken en dat heb ik dus wel)

Maar heeeel snel bestellen dan. Weet jij waar ik dat het best (goedkoopst) die 5% Lugol kan bestellen?

Quote:
Magnesium zit er ook in, maar dan wel als oxide. Nou ja, beter dan niets

25 mg ja, oxide ook nog zo goed als niets dus.

Maar de rest ziet er op het eerste gezicht wel goed uit, Is dat een harde pil met coating of een capsule?

Ik zou toch extra magnesium nemen in de vorm van magnesiumchloride, citraat of bisclycinaat.

Sole is wat anders dan zout op je eten strooien trouwens. Kijk maar eens op voedingisgezondheid.nl.

Quote:
Maar heeeel snel bestellen dan. Weet jij waar ik dat het best (goedkoopst) die 5% Lugol kan bestellen?

Bij mij. :D Ik heb nog een paar flesjes van 20 ml voor 10,40 inclusief verzendkosten en enkele 100 ml flesjes voor 33,45 inclusief. Deze zijn de allerhoogste kwaliteit namelijk de zgn. 'A.C.S. grade'. Bijna alle andere gebruiken de net voor consumptie geschikte U.S.P. grade;

http://www.sciencecompany.com/Learn...itions-from-Highest-to-Lowest-Purity-W53.aspx

Je kan mij bereiken via pikesupplementen(at)gmail(punt)com

Ik verkoop enkel wat van mijn jodium die ik zelf ook gebruik omdat een persoonlijke voorraad van 192 jaar toch wel heel erg optimistisch is.

Verder kan je het krijgen bij unlimitedhealth (let op ze tellen de jodium en jodide percentages bij elkaar op, 15 % is 5% normale jodium)

Of deze:

http://www.ergomax.nl/medisca-lugols-jodium-iodine-oplossing

Of bij clark.nl

Quote:
Maar de rest ziet er op het eerste gezicht wel goed uit, Is dat een harde pil met coating of een capsule?

Ik zou toch extra magnesium nemen in de vorm van magnesiumchloride, citraat of bisclycinaat.

Het is een harde, ruwe pil. Van alle supplementen vind ik die het moeilijkst om door te slikken. En doorbijten is echt smerig.

Maar goed, als het goed voor me is, dan moet dat maar even 's ochtends.

Ik zal eens kijken of ik andere magnesium kan vinden.

Quote:
Bij mij. :D Ik heb nog een paar flesjes van 20 ml voor 10,40 inclusief verzendkosten en enkele 100 ml flesjes voor 33,45 inclusief. Deze zijn de allerhoogste kwaliteit namelijk de zgn. 'A.C.S. grade'.

Aha! Daarom wil je graag dat we jodium slikken! ;-) Geintje...

Bedankt, ik stuur je zo even een mailtje.

In dit artikel wordt er gezegd dat Lugol's niet geschikt is voor inname. Ik kan echter geen bronvermelding hiervoor vinden en ze geven ook aan dat dr. Brownstein hier helemaal verkeerd mee zit. Dr brownstein zit toch juist op het goede pad? Wil namelijk nog een boek van hem bestellen en anders heeft dat geen zin :? Kan iemand bevestigen dat healthwyze er naast zit? Gezien de historie van lugols kan ik mij namelijk niet voorstellen dat dit slecht zou zijn. Normaal vind je dit soort berichten echter op sites die overduidelijk regulier zijn en alles afkraken wat alternatief is en dat is hier niet het geval volgens mij.

Bedankt voor het delen van deze informatie, Lampje.

Zoals hierboven gemeld, ben ik voorlopig met inname van lugol's gestopt omdat ik behoorlijke lichamelijke klachten kreeg.

Als ik dit artikel lees, sta ik niet te trappelen om hier later weer mee te beginnen.

Ik zal zelf ook meer onderzoek gaan doen voordat ik het weer ga innemen. Misschien is het dus geen probleem om het op je huid aan te brengen, zoals in de comments te lezen is.

Graag gedaan, maar ik ga voorlopig nog wel mee met de gedachte dat het wėl goed zou zijn. Ik zou graag horen dat bovenstaande bron niet "vals-negatief" is. Of horen dat deze helaas klopt en dan ga ik ook verder zoeken, maar als iets al 150 jaar gebruikt wordt zou ik dat wel raar vinden. Ik hoop dan ook op een reactie van jodium expert Pike die hier misschien meer van weet :-)

Pike is van wat ik opmaak uit de mailwisseling die ik met hem heb gehad (ik heb Logul's van hem gekocht) geen wetenschapper, maar ervaringsdeskundige. Dus of hij een definitief antwoord op deze kwestie heeft, betwijfel ik. Maar ik laat me graag verrassen ;-)

Nou, ik ben door pagina's jodium heen gewandeld, heb ook de stukken van Brownstein gelezen, heb me toch ook maar aangemeld op Westonprice, om ook te kunnen reageren, heb zelf nu Ludols 3% van UH, ik gebruik nu 2 druppels per dag, op de huid, 2x sole per dag en 3 paranoten. Wat mij niet helemaal duidelijk is, de grootte van de druppel, standaard komen er uit de Ludols kleine druppeltjes en ook nog moeilijk te doseren, ik heb er nu een pipet in gedaan, deze geeft grotere druppels,er is mijn verteld dat er dan 3mg jodium inzit per druppel, heeft iemand hier ervaring mee?

Weinig verrassends van mijn kant ben ik bang. :wink:

Wat mij het eerste opvalt in die link van jou, Lampje, is het volgende:

Quote:
However, potassium iodide is not very soluble in water and may be difficult for your body to easily use. For example, if you get liquid potassium iodide on your clothes it causes a permanent stain of red

Hier klopt helemaal niets van. Potassium iodide is een wit zout dat vrij goed oplost in water en een heldere oplossing geeft die absoluut geen vlekken maakt.

Verder:

Quote:
fact, potassium iodide has been shown to congest the thyroid gland when taken in high doses and is how Hashimotos thyroiditis was first discovered (Japanese citizens consuming too many sea vegetables). This is why I don't use potassium iodide

Onzin. Er wordt gewoon gezegd dat veel zeewier er voor zorgt dat je een auto-imuun ziekte krijgt zonder daar enig bewijs voor aan te dragen.

Zeewier is dus slecht voor je maar dan gaan ze verder en dan blijkt dat hun jodium wordt gewonnen uit zeewier ?
Quote:
During the production of Iosol, iodine is extracted from kelp and made into pure iodine crystals. This is not potassium iodide, rather it is an unbound form of iodine

En dan hebben ze uiteindelijk gewoon weer iodine Crystals wat ook in lugols wordt gebruikt. Maar volgens hun is dat dan een ander soort iodine crystals dan de pure iodine crystals welke in Lugols zit? Tja..

@ watisgezond
Quote:
Misschien is het dus geen probleem om het op je huid aan te brengen, zoals in de comments te lezen is.

Wat is het verschil? Waarom zou het wel goed zijn om op je huid te smeren maar niet om het in te nemen?

Uit de tweede link:
Quote:
Dr. Guy E. Abraham and his close partner Dr. David Brownstein have been repeatedly quoted and cited by the quacks of iodine drinking as "the experts" on this topic; so it is worth a moment to discuss them. Brownstein wrote an entire book about drinking iodine, and Abraham's faithful point to his credentials as a professor and a former M.D. However, their therapies are not even endorsed by their own establishment. In previous times, they were both a willing part of a medical system that routinely gives children radioactive iodine to virtually destroy any chance of them having a long and healthy life.

Dus de reguliere geneeskunde ondersteunt hun werk niet en dus zijn ze ongeloofwaardig? En tegelijkertijd zijn ze vroeger lid geweest van die reguliere geneeskunde dat radioactief jodium aan kinderen geeft en dat zegt dan ook blijkbaar wat over het gebruik van lugols? Vreemde redenatie als je het mij vraagt.

En:
Quote:
Potassium iodide is a much safer alternative to iodine for those who are careful not to overdose,

Terwijl dat in het andere artikel nu juist weer sterk wordt afgeraden :roll:
Quote:
In fact, potassium iodide has been shown to congest the thyroid gland when taken in high doses and is how Hashimotos thyroiditis was first discovered

Dag allen,

Luisterde naar sean@undergroundwellness.com . Titel: she beat ms door Dr Wahls. erg interessante uitéenzetting. Daar kwam het erop neer dat je moet oppassen met iodine omdat het auto immune disease verergert en dus een tegengesteld effect zou hebben als er sprake is van auto immune disease.

Dankje pike! Mijn gevoel zei dat het niet helemaal klopte, maar ik had niet de kennis om bepaalde onwaarheden boven water te krijgen. Ik ben vooralsnog doorgegaan met de jodium en ben begonnen met het boek 'The Iodine Crisis' van Lynne Farrow. Zij geeft ook veel informatie over jodium en legt hiermee ook de link tussen (borst)kanker en een jodium tekort.

@Keizertje, volgens mij moet je altijd oppassen met jodium in het begin en rustig opbouwen afhankelijk van hoe je erop reageert, maar in haar 'dieet' zit ook jodium, maar dan in de vorm van kelp volgens mij. Of bedoel je dat juist? dat ze geen jodium pakt maar kiest voor kelp? Het kan ook zijn dat wanneer je slecht reageert op jodium je een tekort hebt aan selenium. Tenminste, dat lees ik in het boek 8)

Dan zit ik goed want ik heb vandaag de visboer rijk gemaakt :mrgreen:

Ik vind het wel enorm balen dat de vis veelal kweekvis is (paling, zalm), of anders komt de vis uit pakjes met beruchte e-nummers (makreel, garnalen). Echt verse vis is minder goed verkrijgbaar, en al zeker niet gelijk eetbaar bij de viskraam (daar het gefrituurd wordt). Uiteraard kan ik het dan wel mee naar huis nemen om het daar te stomen of bakken.

Ik vond op deze site de volgende lijst: eggs, sea salt, cheese, asparagus, garlic, beans, spinach, beef and many more.

Bij de supermarkt had ik zeekraal gekocht, dus dat valt dan ook onder "alles uit de zee". Ik heb dit meegekookt in een stoofpotje met bouillon en is goed te eten.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan