jodium

Quote:
Ik smeer het altijd uit met mijn vinger. Dus wat bij watisgezond op het wattenstaafje terecht komt, komt bij mij op mijn andere hand en zo worden de druppels volledig opgenomen :wink:

Slim! :D

Ik doe het op mijn lepel levertraan en dan daarna een lepel kokosolie met zout.

De jodium kan nog wel eens haken in de keel.

Lia

Hier een site met voedingsmiddelen die rijk zijn aan jodium:

http://wholefoodcatalog.info/nutrient/iodine/foods/high/

Ja dat is de originele lugols formule.
Dit dus:

Dosering: 1 druppel

Hoeveelheid per dosering:
~ 6,25 mg jodium

Ingrediënten:
Water 99-100%, Kaliumjodide 10,0%, Jodium 5,0%

W

Bedankt Pike.
Ik had 1 druppel op een lepel gedaan en brande mn tong..... Niet slim.
Daarna las ik op de fles dat het schade kon toebrengen wanneer ingenomen/geinhaleerd of via de huid. (staat natuurlijk op veel producten)
Achteraf las ik de site en er stond in dikgedrukte letters,niet voor inwendig gebruik wegens hoge gehalte.
Kreeg het Spaans benauwd, waarschijnlijk omdat ik me druk maakte. Mijn hartslag ging op hol en ademhaling was niet ideaal. Nu heb ik dit vaker ofwel soort hyperventilatie wanneer ik me ergens druk om maak. Zo kan ik ook niet naar de trein rennen om hem te halen, dan eindig ik met hartkloppingen. Waarschijnlijk wegens de stress dat het mij geeft.
Normaal rennen of fietsen zonder doel, geen problemen.

Binnenkort hele topic doornemen en opnieuw beginnen.

1 druppel puur zonder water ingenomen? Auw!

Sowieso moet je wel weten waar je aan begint met jodium en bedenk ook dat 1 druppel lugols al 50 X de adh van jodium is.
De ene dokter/therapeut vindt het een lifesafer en de andere vind het gekkenwerk.
Dus take your pick. ;)

Meteen (weer) gedaan. Binnenkant pols is helemaal oranje/geel maar geen spoor van een blaar of anderszins irritatie hoor.

24 uurs loading test is blijkbaar de enige manier Johan. Maar die wordt in Nederland nergens aangeboden. Maar als je Hashimoto's hebt moet je heel erg voorzichtig zijn met jodium.

Nog steeds niets hoor mijnlijf. Of jij hebt een of andere extreme reactie op jodium of wat jij daar hebt is geen lugols jodium maar iets totaal anders.

Inderdaad Pike, Jodium stimuleert de TPO wat voor mensen met Hashimoto ongunstig is.
Ik ben gewoon nieuwsgierig of mijn jodium laag is, niet dat ik daar veel aan zou kunnen doen.

"Although adequate iodine consumption is important for thyroid hormone production and iodine deficiency is the most common cause of hypothyroidism worldwide, its supplemental use in autoimmune thyroids is contraindicated. Iodine is the major cofactor and stimulator for thyroid peroxidase (TPO). TPO is the enzyme that is under attack with Hashimoto’s thyroiditis. It appears that increased iodine intake, especially as a supplement, increases the immune attack on the thyroid."
http://drknews.com/some-studies-on-iodine-and-autoimmune-thyroid-disease/

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan