Hoi Pike
Hoe gaat dat tot nu toe, dat met deze aandoening leven door gezond te eten?
Het gaat steeds beter, maar er is naar mijn idee zoveel mis dat het kleine stapjes voorwaarts zijn.
Of je Hashimoto’s hebt of niet ik heb sterk de indruk dat de meeste zo niet al jouw problemen voortkomen uit een primair schildklier probleem.
Waarom denk je dat? Wat zijn de signalen die jou opvallen?
Maar wat is er op tegen om ten eerste je anti-stoffen te laten testen, schilklierhormoon te gaan slikken en daarbij proberen met voeding zover mogelijk te komen ?
Tekort aan schilklier hormoon in je cellen is de oorzaak van tal van aandoeningen.
Ik heb inmiddels geen band met de huisarts. Verder ben ik erg tegen het slikken van hormonen en dergelijke. Ik wil het liefst alles zelf en met goede voeding oplossen. Jarenlang gebruik van medicatie en levenslang contact met artsen hebben mij zover gebracht dat ik geen witte jas meer wil zien en geen synthetisch middel meer wil gebruiken. Ik zoek nu liever eerst naar een andere oplossing, want ik geloof niet gewoonweg niet meer in de medische wereld.
Er zijn mensen die met behulp van het AIP geen of nauwelijks last meer hebben van Hashimoto’s.
Wat is AIP?
Maar eerder schrijf je juist dat je energie toenam en je somberheid minder werd?
Wat heel interessant hierin is dat je er zo sterk op reageert. Het zou best kunnen dat je juist nog veel beter gaat reageren als je de dosis blijft nemen of zelfs iets opvoert.
Maar dat zou je dan wel heel gedoseerd moeten doen en het liefst onder begeleiding.
Ja! Dat vond ik nou ook zo opvallend dat ik er deels ook erg goed op reageerde. Dat ik niet goed op vis e.d. reageer gooide ik er steeds op dat ik een kwikbelasting heb. Ik heb eerder ook eens kelp gebruikt en binnen een dag was ik erger aan toe. Als je kelp neemt en je klachten worden erger zou dat duiden op een vergiftiging van zware metalen.
De amalgaam vullingen moeten er nog uit. Die hadden er allang uit gemoeten hoor, maar ik was een periode te eigenwijs om het niet te laten doen :-? Nu blijf ik wellicht rondjes draaien door die kwik.
Dat ik heel sterk reageer is iets wat ik altijd al heb gehad. Met medicatie kon ik altijd heel laag ingesteld worden want ik reageer heel snel. Maar met voeding gaat het net zo, ik heb vrijwel altijd gelijk een reactie (positief en negatief).