jodium

Heksje,

Ik ben wel benieuwd naar de Adrenal Cortex, al twijfel ik nog even over bestellen want Colonquixote heeft een keer hier geschreven dat het wellicht teveel de hormonen op een verkeerde manier beïnvloed.
Al die twijfels :-?

Dat verhaal ken ik niet, ik zou het gewoon eens proberen. Ik merkte meteen verbetering toen ik het ruim een half jaar geleden voor het eerst nam. Ik neem het dus al een tijdje, maar mede door de kwik, zijn m'n bijnieren nog niet volledig hersteld. Vandaar m'n temperatuurtest. De reden waarom ik nu ook de 50 mg adrenal cortex heb besteld, is dat ik m'n bestaande dosis (250 mg) dan kan ophogen in stappen van 50 (of 100) mg. Net zolang totdat m'n lichaamstemperatuur stabiel blijft.

En de toevoegingen in de Thorne Adrenal Cortex zijn minder fijn inderdaad, maar ik vond geen ander merk die 50 mg aanbiedt zonder die toevoegingen. Ik wou in ieder geval geen magnesium stearaat.

al twijfel ik nog even over bestellen want Colonquixote heeft een keer hier geschreven dat het wellicht teveel de hormonen op een verkeerde manier beïnvloed.

Ik heb dat ook gelezen, en niet alleen van colonquixote.
Ik moet ook wel zeggen dat ik een beetje het idee heb dat mensen die er aan beginnen jaren later er nog aan zitten op dezelfe dosis.
Dit idee kan ik natuurlijk fout hebben, maar dat veel therapeuten er geen fan van zijn is niet zomaar, al kan dat idd ook zijn omdat ze consulten willen verkopen zoals Mike zegt.
Lastig zoiets..
Persoonlijk heb ik het ooit geprobeerd, gewoon de adrenal maar werd er niet beter of slechter van, ik was er na een half potje mee gestopt.

Ik moet ook wel zeggen dat ik een beetje het idee heb dat mensen die er aan beginnen jaren later er nog aan zitten op dezelfe dosis.

Ik lees ook berichten van mensen die juist hun bijnieren hebben geheeld ermee en de adrenal cortex konden afbouwen. Bijvoorbeeld de schrijver van The Mercury Diaries heeft zowel z'n bijnieren als schildklier geheeld (in die volgorde) door middel van adrenal cortex en Armour. Hij kon op een gegeven moment van de Armour af en z'n lichaamstemperatuur daalde niet. Doctoren konden het niet geloven.

Ja juist, en met het oog op de inheems geïsoleerde volkeren die bijnieren aten moet het ook goed wezen zou ik denken, Maar waarom dan dat een therapeut zoals colonquixote zegt dat het niet goed is. :/

Maarten,
Een verhoogde cholesterol heeft niet zozeer te maken met een verhoogd risico op hart en vaatziekten maar is wel een indicatie dat je een schildklierprobleem kan hebben.
Cholesterol wordt omgezet naar o.a progesteron en die omzetting gaat minder goed indien er niet genoeg T3 is. Vroeger was het heel gebruikelijk om n.a.v. een hoog cholesterol naar de schildklierfunctie te kijken totdat de "heilige" TSH voor de schildlier ten tonele verscheen, en de frauduleuze cholesterol theorie om cholesterolverlagers te verkopen.

Ja juist, en met het oog op de inheems geïsoleerde volkeren die bijnieren aten moet het ook goed wezen zou ik denken

Zouden die echt zoveel bijnier gegeten hebben? Heb je wel eens een koeienbijnier gezien? Tis een klein stukkie prut iets groter dan een walnoot.

Ok dus de T3 zou ik eens moeten laten prikken.. deze stond denk ik niet op de lijst, anders had ik hem zeker weten aan gekruist..

Temperatuur in de ochtend meten he?
Heb net meter gehaald, had ik nog niet :D

Zouden die echt zoveel bijnier gegeten hebben? Heb je wel eens een koeienbijnier gezien? Tis een klein stukkie prut iets groter dan een walnoot.

Nee veel aten ze het denk ik niet, maar in het boek van W a P staat wel beschreven dat het gegeten werd en erg geprezen voeding.
De al kleine bijnier werd verdeeld onder het gezin, maar voor ze al het vlees van een dier op hebben zal afhankelijk van de grote van het dier en gezin best wat tijd over heen gaan, en is dagelijks bijnier extract misschien niet echt natuurlijk?

Ik denk dat ze de bijnieren wel opaten voor de vitamine C. Andere dieren hebben natuurlijk ook bijnieren en die werden natuurlijk ook opgegeten. Net als de schildklier trouwens. Ik heb gelezen dat mensen, voordat al de regels van kracht werden over vleesverwerking e.d, veel meer natuurlijk schildklierhormoon kregen in de voeding dmv de schildklieren van al die kleine en grote dieren die ze aten!
En wat dacht je van schildkliertjes in de vissenkoppen?
Wat dat betreft is het vreemd dat ook hier op het forum er heel erg terughoudend wordt gekeken naar dierlijk schilklier supplementeren maar is men veel minder terughoudend voor dierlijke bijnier zoals adrenal.

pike,

Maarten,
Die T4 is wat aan de lage kant maar ruim binnen de marges. Die T3 weet ik niet want ik heb hier alleen de referentiewaarden liggen van vrijT3, TSH is ook goed.

Maar weet je nu dat je cellen genoeg schildklierhormoon krijgen en er dus geen schildklierprobleem is? Absoluut niet.

Betere indicaties zijn heb hebben van specifieke schildklierklachten, lage ochtend temperatuur, hoog cholesterol en een erg lage pols.

met lage pols bedoel je: moeilijk voelbaar? zwakke slag zegmaar?

Temperatuur was eergister 4uur midag: 36,9
22;00 avond 36,7
gister ochtend 6uur: 36,1
45 min later 36,4
savonds 36,7
vanochtend: 8uur 36,4

niet bepaald consistent..
ik weet niet hoeveel het floreren mag maar 8-10e is wel veel lijkt me.
plus dat de temp gem laag is.

schildklier dus niet goed, maar ik denk wel indirect, het is begonnen na de moritz reinigingen.
dus darmen/ lever?
ieder geval darmen gezien ik daar last van heb.

maarja, wat te doen..

Ik denk dat Pike met "lage pols" het aantal slagen per minuut bedoelt. Gemiddeld heeft een mens in rust een hartslag van circa 70 slagen per minuut. Een hartslag van bijvoorbeeld 50/minuut zou dan een lage pols zijn.

bij mijn ouders lag een boekje de, DE RIETDEKKER. hier in staat ook dat ALLLES op ging, elk orgaan dus.

Mijn zusje woont in Frankrijk, ik had haar onlangs gevraagd of haar een jagende buurman na de jacht en slacht nog wel eens wat botten overhield.
Antwoord: "Over de botten: ik heb gisteren Andre gevraagd, onze jagende vriend. Bij hem blijven de botten en vlees samen, geeft meer smaak tijdens de bereiding. De fransen snappen dat nog!"

Maarten,
Dit zijn allemaal rectale temperaturen?
Fluctuatie valt mee vind ik maar het zijn wel allemaal hele lage temperaturen inderdaad.
Met lage pos bedoel ik het aantal slagen in rust. Probeer maar eens op een aantal momenten op de dag je moet dan wel goed ontspannen zijn.

Wat zijn eigenlijk zoal je specifieke klachten?

Dit zijn allemaal rectale temperaturen?

ja inderdaad.

Fluctuatie valt mee vind ik maar het zijn wel allemaal hele lage temperaturen inderdaad.

ok, hoe veel is teveel fluctueren dan?

die eerste 36,9 was ik blij mee maar die 36,1 in de ochtend viel dan even tegen.
als ik hoor dat het constant moet zijn denk ik meestal bij oiets heel star en dat het dus bijna niks mag fluctueren, ik dacht bv aan een marge van 0.3g bv.
zo ist ook niet dus.

Met lage pos bedoel ik het aantal slagen in rust. Probeer maar eens op een aantal momenten op de dag je moet dan wel goed ontspannen zijn.

oke, die is eerder hoog, ik heb half uur geleden m,n eten op (zal het ook beinvloeden) en mat de eerste keer 90/min en even later 82/min

ik dacht dat in rust 60/min moest zijn maar dat is weer regulier neem ik aan dan.

Wat zijn eigenlijk zoal je specifieke klachten?

darmen zijn niet goed, voel soms harde plekken en voelen niet goed.
ontlasting is vanzelf dus ook niet goed, dan geel dan wel weer bruin.
consistentie is ook variabel, vast naar diaree.

koude handen en voeten, maar soms maskeert de hernia dit ook, voeten kunnen soms heel heet/koud (ja ik weet niet welke van de twee het beste het gevoel vergelijkt) aanvoelen.

na stress kan ik snel moe zijn.

soms iets duizelig.

soms oorsuizen.

huid ziet er oud uit voor een 28 jarige vind ik.

ja ik ben in 2 jaar tijd hard afgetakeld na het krijgen van een nekhernia en vervolgens de mist in gaan met moritz reinigingen.. (vrijblijvend of deze nu werkt of niet, ik had hem links moeten laten liggen)

na de laatste reiniging had ik ineens een klachten lijst van +- 25 punten waar ik allemaal 24/7 in hoge mate last van had, nu zijn er wat dingen over die ik net noemde.

oja!
ik heb een rode neus gekregen.. nu ook al een jaar denk ik.
geen idee ook waar dit aan linkt, de mate verschild ook een beetje, maar ik heb nog geen link kunnen leggen met voeding ofzo..

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan