jodium

Zo, ik heb gisteren de Lugol's binnengekregen. Ga nu straks een smoothie maken (kefir, rauwe melk, honing en een druppel jodium).
Raar, maar ik ben er een beetje bang voor.
Als ik me raar ga voelen, meld ik me hier meteen.

en natuurlijk 3 paranoten voor de selenium. Heb ze al vanaf gisteren 20:00 uur in water gezet. Dat zal nu wel goed zijn.

Ik wil dit dan 1x per week gaan doen.

Zo, ik heb het ingenomen. Voel me nog goed.

Mag ik dan ook hiermee mijn 2 caps. levertraan innemen (gelijktijdig met de jodium) of heeft dat een tegenwerking?

Er is een pipetje bij geleverd. Moet dat na gebruik uit het flesje jodium genomen worden of kan ik hem zo in de kast zetten? Het kan zijn dat misschien dit pipetje niet luchtdicht is, of zo...
Was trouwens maar een klein druppeltje wat er uit kwam.
Ik ben niet alleen maar degene die hier een beetje angst voor heeft. Mijn vriend wil eerst zien hoe ik hier op reageer, voordat hij dat ook gaat doen. Dus ik ben een proefkonijntje... is toch morgen Pasen dus das komt goed uit ;-)

Nou, ik heb goed rondgehuppeld. Heb met goed gevoeld, dus het is goed gegaan.
Toch nog even mijn vragen van hierboven omdat ik het toch wel belangrijk vind (Sorry als ik soms doordram :-( )

Mag ik dan ook hiermee mijn 2 caps. levertraan innemen (gelijktijdig met de jodium) of heeft dat een tegenwerking?
Er is een pipetje bij geleverd. Moet dat na gebruik uit het flesje jodium genomen worden of kan ik hem zo in de kast zetten? Het kan zijn dat misschien dit pipetje niet luchtdicht is, of zo…

Watisgezond en Pike,

Is het een idee om een paar druppels jodium in de spleet te doen?
Zo krijg je/ik een hele lage dosis binnen en veel constanter!

Maar misschien moet jodium in donker glas bewaard worden?

Dorothe,
Anti oxidanten tegelijk met jodium is geen goed idee maar levertraan is geen probleem denk ik.
Lugols wordt meestal bewaard met het pipetje als dop dus dat moet kunnen.

Wat bedoel je nou de bilspleet? En wat zou dat voor nut hebben?

:( haha.. ideaal dat woord herkenning op de telefoon...

Sorry ik bedoel sole! De zoutwater oplossing.

Watisgezond en Pike,

Is het een idee om een paar druppels jodium in de sole te doen?
Zo krijg je/ik een hele lage dosis binnen en veel constanter!

Maar misschien moet jodium in donker glas bewaard worden?

Hier geeft men de voorkeur aan transdermaal toedienen van jodium.
http://healthwyze.org/index.php/component/content/article/54-iodine-supplementation.html

Hoi Pike,
Bedankt voor je antwoord. Goed, ik heb het pipetje er op gelaten, dus bij voorbaat al goed gedaan.
Dan neem ik het in het vervolg met mijn 2 caps levertraan.
Prima.
Ja, ik heb verschillende sites bekeken en ergens wordt gezegd niet met melk en ergens anders dat dat wel mag. Ik neem de jodium met kefir en heb hier op het forum gelezen dat dat in orde is, dus dan ga ik er maar van uit.
Ik ga trouwens nu 2x per week 1 druppel nemen en met mijn gewicht mag het zelfs 2 druppels per keer zijn. Maar ik kijk eerst hoe me de 2x1 druppel gaat bevallen.

Trouwens ik las ergens op internet de vraag of huisdieren ook jodium mogen hebben (als preventie voor een kernramp). Zeiden ze: nee, een huisdier wordt meestal maar 5 jaar oud en schildklierkanker komt pas na 5 jaar, dus het heeft geen nut.

Een huisdier wordt maar 5 jaar oud???

Nou, misschien met het slechte diervoer van vandaag, maar mijn poes wordt nu binnenkort 10 jaar en is op en top gezond. Ik hoop toch dat mijn kater en ook de poes een eerbiedige leeftijd mogen bereiken en dan denk ik aan meer dan 16 jaar (en hoop stiekem op meer dan 20 jaar).
Maar goed, ik ga ze geen jodium geven omdat ik dar dan toch huiverig voor ben. Misschien zit het wel in het voer en de kater eet ook elke dag runderhart.
Laten we maar hopen dat er nooit een ramp gebeurt.
Dus, niet gaan denken dat ik bijnieruitputting heb, ik heb van nature, al altijd gehad hoor, een zeer oppassend karakter. Laat niets aan het toeval over en dat heeft het nadeel dat ik wat gestresster ben maar het voordeel dat het wel altijd goed loopt. Dus.....
:-)

Cholesteroliscool,

Interessant, beter door de huid op laten nemen dus.

Maar lugol's jodium word afgeraden omdat het synthetisch is, en deze is het die hier juist geadviseerd word :s

Welke is wel organisch?

Ik gebruik ook Lugol's transdermaal 2 druppels per week.
Alleen degene die in natuurlijke produkten voorkomen denk ik, voor de rest is alles synthetisch voor zover ik weet.
Waar de auteur het over heeft is iets als astaxanthin lijkt mij.
"The safest supplement for iodine is red marine algae".

Ok, ik zal eens een druppel op de huid smeren, als ik t durf :lol:
Ja ik ben best beetje huiverig voor jodium, maar ja, het kan soms ook zo goed doen..

Ps, ook interessant te lezen dat veel kh's de jodium opname remmen, en hier misschien wel het veelvuldig tekort er aan toe te schrijven is.

Bij mij is die druppel op mijn onderarm nog steeds binnen 10/12 uur verdwenen.
Voor de Lugol's slikte ik een kelp supplement vanwege de aanwezige jodium maar dat heeft dus ook weinig zoden aan de dijk gezet.
Volgens de MSDS van 5% Lugol's.
"The substance is toxic to thyroid. The substance may be toxic to
blood, kidneys, liver, skin, eyes. Repeated or prolonged exposure to the substance can produce target organs damage."
Wie het weet mag het zeggen.

Bij mij is die druppel op mijn onderarm nog steeds binnen 10/12 uur verdwenen.

Ja dit zal zeer waarschijnlijk ook zo blijven, lichaam blijft opnemen en lijkt niet te minderen als het genoeg zou hebben.
Hier heb ik geen bron van ofzo maar heb hier meer gelezen dat de vlek altijd zeer snel blijft verdwijnen.
Eigenlijk ook logisch als je je bedenkt dat de huid ook foute stoffen opneemt. Dus waarom zou het stoppen met jodium opnemen als het hier genoeg van heeft

Bij mij blijft de jodiumplek zo'n 23 uur zichtbaar, terwijl ik amper jodium uit voedsel tot me neem. Raarrrrr....

Misschien omdat er kwik op de jodiumreceptoren van de schildklier zit (waar ik eerder een link over stuurde), waardoor de schildklier minder goed de jodium kan opnemen.

Mark

Ik had inderdaad precies hetzelfde en ben acuut gestopt. In het verleden heb ik namelijk een veel te snelle schildklierwerking gehad waardoor ik elke dag hetzelfde gevoel in het kwadraat had. Ik heb nu een flesje Lugol over, waar 6 druppeltjes uit zijn. Als er iemand is die er belang bij heeft zie Marktplaats.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan