jodium

Ik ben meer dan 75 kilo en durf het nu aan om 2 keer per week 2 druppels te nemen. Ik denk dat dat zo in orde is.

Bedoel je niet 2 maal per week 1 druppel?

Ik zat te denken... Jodium wordt vooral geslikt ter ondersteuning van de schildklier toch? Stel nou dat de schildklier genoeg T4 hormonen aanmaakt, maar het probleem bij de omzetting van T4 naar T3 ligt. Deze is dan te gebrekkig en de T4 wordt omgezet naar RT3 ipv T3. Een teveel aan RT3 kan dus een nadelig effect hebben op je gezondheid. Wanneer je jodium slikt, bevorder je productie van T4, maar deze maakt dan meer RT3, waardoor je het probleem alleen maar verergert. In dit geval werkt jodium inname toch alleen maar averechts? Of zit ik nu verkeerd? Verneem graag:-)

Ik vernam net dit geluid: je mag nooit zomaar alleen jodium gaan nemen. Je moet het altijd met een bepaalde dosis selenium nemen, om de bromium die zich heeft opgehoogd in je lichaam te verjagen. Als je alleen maar jodium neemt, gaat het helemaal fout met de bromium. Sommige mensen worden daarom zo beroerd elke keer van de lugol’s jodium, zelfs al van een druppeltje op de pols. Als de bromium loskomt uit het lichaam krijg je mogelijk te grote ziekmakende reinigingsreacties die kennelijk te voorkomen zijn. Herkent iemand dit?

Ik herken wel dat ik heel ziek wordt van het nemen van jodium. Of het dan ook om ontgiftingsverschijnselen ging zou ik niet durven zeggen. Ik werd wel blij (minder somber) maar kreeg het ook vreselijk koud en werd de hele dag niet meer warm (zelfs blauwe handen en lippen).

Jodium is een halogeen, net als fluor, chloor en broom. Als er en functioneel jodium tekort is geweest, of een overvloed aan 1 van de andere halogenen, kunnen die andere halogenen de plaats van jodium ingenomen hebben in o.a.de schildklier die daardoor minder goed functioneert. Wanneer dan jodium wordt aangevoerd in voldoende mate, dan zal de jodium die andere halogenen weer verdringen. De schildklier gaat nu anders, wellicht beter, functioneren en het lichaam zal zich ontdoen van de ongewenste halogenen. Dit zal niet ongemerkt gebeuren en dat merk je nu dus. Als je te heftig ziek ervan wordt, kan je met een kleinere dosering beginnen en dan na verloop van tijd opvoeren. Aangezien het hierbij ook om ontgifting gaat voldoende drinken en vitamine B-complex gebruiken. Is er ook sprake van b.v. kwikvergiftiging, dan is het verstandig een compleet ontgiftingsprotocol te volgen.

I find in my practice that Potassium Iodide may NOT be the best form of Iodine as it can make Hashimotos flare. I use organic iodine from Brown Seaweed Extract as an ideal precursor to thyroxin production. In addition, stay away from Grapefruit is it promotes Phase II Lock Down in your liver. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/09/18/oral-progesterone-and-progesterone-cream-complications.aspx

Lievergezond, - stay away from grapefruit is it promotes Phase II Lock Down in your liver?

Heb je een idee wat ze hiermee precies bedoelen? In nederlands te vinden misschien?

Ik nuttig leverdrankje - eigeel, olie en grapefruitsap. Kan zijn dat dat weer iets anders is dan alleen gr.fr.

Bij natuurdietisten spreken ze over fase 1 en fase 2 bij het ontgiften van de lever. ha, nederlands.

hoi Liesje grapefruitsap blokkeert de leverontgiftiging in fase II kennelijk. Als je lever in die fase problemen heeft, dan word je niet geholpen met grapefruitsap.

hoi LGZ, ingewikkelde materie. Toch moet ik me daar eens mee bezig houden. Vaak print ik dat dan. Ik had een topic over het leverdrankje. Je kent mijn probleem, snel diaree. Gedurende de dag water drinken met citroen, lekker gezond, dat wel, maar bij voorbaat verwacht ik bingo. In principe kan ik dat 1 keer proberen, maar bij slecht reslultaat dan ook basta.
Voordat ik eventueel een orth.mol. arts daarover raadpleeg wil ik liever zelf uitzoeken wat ik kan doen ter verbetering.

Is het een goed idee om 2x per week mijn dochters onderarm in te smeren met Lugol's?
Eigenlijk om zo een tekort te voorkomen? Het is erg moeilijk om genoeg te geven via voeding denk ik. Ze is nu 19 maanden.

Joost

Nee dat moet je niet doen. Je weet zo niet hoeveel jodium ze dan binnenkrijgt en een teveel aan jodium is niet goed. Zeker omdat ze nog zo klein is is een overdosis op die manier goed mogelijk. Ik denk trouwens dat het wel kan via voeding hoor. Of je doet een druppeltje door haar drinken heen, maar niet de normale lugols van 6,25 mg per druppel. Ik zou kijken wat de adh voor die leeftijd is en dan de druppels zo verdunnen zodat er max 2 maal adh per druppel in zit. En dat dan twee a drie keer per week als laten innemen in een of ander drankje.

Pike, dank je wel voor het snelle antwoord! Ik ga inderdaad rustig beginnen, ben ook bang voor overdosering. Ze eet zoveel mogelijk wapf, maar je weet toch niet of ze voldoende binnenkrijgt.

Hoi Pike,

Ik neem nu al een tijdje 2x2 druppels Jodium per week.

Kan ik daar mee doorgaan, of moet men op een gegeven moment stoppen?

Converted2
Nee sorry dat doe ik niet meer. Maar er is genoeg te koop op het web dus dat moet wel lukken.

Hoi Pike,

Ik neem nu al een tijdje 2×2 druppels Jodium per week.

Kan ik daar mee doorgaan, of moet men op een gegeven moment stoppen?

Hoi Godsgeschenk, dat is heel individueel bepaald en ik kan zo niet zeggen of dat voor jou op dit moment goed is om zoveel te blijven slikken.
Selenium blijven slikken en je reactie op de dosis blijven monitoren zou ik zeggen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan