Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Mensen die niet regulier behandeld worden voor kanker, leven langer:

Jones […] found that the life expectancy of untreated cases of cancer were greater than that of the treated cases.

[…] After almost 40 years as a cancer researcher, Dr. Jones found, for example, that survival in breast cancer is 4 times longer without conventional treatment. he stated, “People who refused treatment lived for an average of 12-1/2 years. Those who accepted other kinds of treatment lived an average of only 3 years.

[…] It is important to note that no refutations of Dr. Jones’ work have appeared, while on the other hand, his studies have been supported by other researchers, as a search of the Science Citation Index reveals.

http://www.rethinkingcancer.org/resources/magazine-articles/8_11-12/the-untreated-live-longer.php https://www.fatsforum.nl/search/chemotherapie/page/3/

Sampjes, even over de colonoscopie: ik weet ook niet precies wat wijsheid is. Ik moet er niets van hebben, ook niet als ik poliepen zou hebben. Maar in het artikel van Mercola wordt gezegd dat de colonoscopie wel nut heeft in geval van poliepen. Een arts die ik wel een beetje vertrouwde die zei me dit dat darmpoliepen die op tijd weggesneden worden, levensredders zijn: maar die arts was zelf een alcoholist (deed daar overigens weinig geheimzinnig over) en (daardoor) een vergevorderde diabetespatient (nu overleden), maar wel een arts die je als medemens tegemoet trad:

What does work well is visual inspection, which is what the colonoscopy allows your doctor to do. If polyps are found in their early stages, your doctor can simply snip them off right then and there. So a colonoscopy is not only a diagnostic tool, it can also serve as a surgical intervention. They take a picture of the polyp, clip it, capture it, and send it to biopsy. So it could save your life, and it's definitely something to consider.

However, you don't want to risk complications or infections by having the procedure done with a contaminated piece of equipment! So please, do make sure to ASK what they use to disinfect the scope, and agree to the procedure only in a facility that uses peracetic acid as a cleaning solution. http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2015/12/06/endoscope-sterilization.aspx?e_cid=20151206Z1_DNL_art_1&utm_source=dnl&utm_medium=email&utm_content=art1&utm_campaign=20151206Z1&et_cid=DM92075&et_rid=1250839797%0A

Alleen moet je je bij een colonoscopie er op zijn minst van vergewissen van tevoren dat de te gebruiken instrumenten schoongemaakt zijn met het zogeheten "perazijnzuur".

Er zijn trouwens ook inmiddels cameraatjes in gebruik in de vorm van een balletje die door je darmen heen kunnen gaan (je slikt ze in neem ik aan) en die je als het zover is dan weer uitpoept als het goed is in de plaats van die lange slangen. Die werken heel wat patientvriendelijker, maar kennelijk zijn er alleen een paar knuffelpatienten die dat soort balletjes door hun lijf krijgen. Ik ken zo iemand die me het fluisterend vertelde zowat, dat zij zich in die toevallig voorkeurspositie zat.

Oi, ik zit in de verkeerde rubriek!

Invloed autonome zenuwstelsel op kanker:
dr. Porges. […] heeft vastgesteld dat tumoren het gevolg zijn van meerdere verstoringen van het autonome regelsysteem. In het American Journal of Cancer Research wordt in het artikel ‘The sympathetic nervous system induces a metastatic switch in primary breastcancer’, ‘Het sympatische zenuwstelsel veroorzaakt een metastatische switch in primaire borstkanker’, door de arts en wetenschapster Arica Sloan beschreven dat een verstoring van het vegetatieve zenuwsysteem een directe invloed heeft op tumor- en metastasenontwikkeling en daarmee op het sterftecijfer aan borstkanker. In het Journal of the European Hematology Association is een artikel verschenen van Raquel del Toro en Simon Mendez-Ferrer met de titel ‘Autonomic regulation of hematopoiesis and cancer’, ‘vegetatieve regulatie van bloedaanmaak en kanker’ waarin zij beschrijven dat de aanmaak van rode bloedcellen en het ontstaan en de ontwikkeling van kanker door het vegetatieve zenuwsysteem worden aangestuurd. Zij schrijven dat de kennis over de functies van het vegetatieve zenuwsysteem in de laatste jaren drastisch is herzien. Tot voor kort was de vecht-vluchtreactie het belangrijkste wat over dit regulatiesysteem bekend was, intussen weten we dat het verantwoordelijk is voor een subtiele controle en aansturing van vele homeostatische en ziekteprocessen, aldus deze onderzoekers.

– See more at: http://gedachtenvoer.nl/page/kanker-verstoord-regulatiesysteem.html#sthash.CKyx7E7c.dpuf

via http://leefbewust.com/2015/nieuws/241215.html

Conventionele kankerbehandelingen veroorzaken meer kanker

Hoe vaker kankerpatiënten worden bestraald, hoe meer kans ze hebben om een tweede soort kanker te krijgen. Dat blijkt uit een document (pdf) van de American Cancer Society. Bepaalde lichaamsdelen en organen zoals de borst en de alvleesklier zijn hier extra gevoelig voor.

Uit een nieuwe studie blijkt dat het aantal tweede kankers bij Amerikanen sinds de jaren zeventig is toegenomen met liefst 300 procent. Het ging daarbij om nieuwe soorten kanker, niet om uitzaaiingen. De studie toont ook aan dat het aantal eerste kankers in 45 jaar met 70 procent is toegenomen. Afgelopen jaar genereerden kankermedicijnen een omzet van meer dan 100 miljard dollar.

Leukemie

Straling wordt verantwoordelijk gehouden voor 1,5 procent van het aantal kankergevallen in de Verenigde Staten. Denk daarbij aan bestraling, mammografie en CT-scans. Mensen die als kind zijn bestraald lopen meer risico om op latere leeftijd borstkanker te ontwikkelen. Als de patiënt chemotherapie ondergaat én wordt bestraald, ligt het risico op een tweede kanker nog een stuk hoger.

Twee jaar na de kankerbehandeling begint de kans op leukemie toe te nemen. Rond vijf tot tien jaar na de behandeling volgt een piek, waarna het risico weer daalt.

Chemotherapie is inmiddels gelinkt aan myelodyslapsie (MDS), acute myeloïde leukemie (AML) en acute lymfatische leukemie (ALL). Als wordt gekozen voor bestraling in combinatie met het medicijn cisplatine of carboplatine, stijgt de kans op vormen van leukemie die vaak moeilijk te behandelen zijn.

Ook kankerremmende stoffen die topoisomerase II-inhibitors worden genoemd, waaronder anthracyclines, verhogen de kans op leukemie.

Kankermedicijn veroorzaakt kanker

Eerder dit jaar waarschuwde de Gezondheidsraad nog dat artsen die in aanraking komen met het kankermedicijn Adriamycine, zelf risico lopen om kanker te krijgen.

Ook mensen die betrokken zijn bij de productie van het medicijn en het opruimen ervan lopen een verhoogd risico. Adriamycine wordt al tientallen jaren gebruikt tegen verschillende kankersoorten. http://www.ninefornews.nl/conventionele-kankerbehandelingen-veroorzaken-meer-kanker/ via http://leefbewust.com/2015/nieuws/161215.html

http://www.gnmonlineseminars.com/index.php/a-day-in-the-life/122-do-or-diet.html

December 29th 2015

As the year comes to a close, many of us begin to make New Year’s resolutions. Some of us resolve to exercise more, stop smoking, drinking alcohol and some of us are looking to lose some weight, in which case we try to change our diet to more wholesome foods free from chemicals .

Some people actually change their diets dramatically to become raw food vegans, go on water or juice fasts or do a detoxification programs to kick off the New Year. Those are all good things to consider especially this time of year when we have taken a couple of weeks to “rest and digest” and a few more pounds have been added.

However, in some cases, this may not be a healthy thing to do especially on the long term. On the contrary, it may devastate someone suffering from cancer.

In alternative medicine it is believed that cancers are the result of poor eating habits, chemicals, environmental poisons and processed foods. They have even gone as far as to convince people that eating sugar is responsible for cancer.

That is wrong.

Anyone that has had exposure to Dr. Hamer’s research knows that a shock is responsible for the onset of cancer, and that some cancers begin to grow from the moment of the shock and some will only develop at the time that the conflict shock was resolved.

So, where does diet come in?

We have been led to believe that raw diets can reverse cancer. In fact, we have been led to believe that a “clean” body cannot support growing cancer.

That is wrong.

There are clinics treating cancers strictly with diet and I have to say, from what I’ve observed, their “track record” for patients recovering from cancers is just as poor as it is for patients taking conventional treatment.

The biggest problem stems from the belief that detoxing the body will help a patient recover so the patient remains on the diet because they have been brainwashed into believing their cancer will spread even though they are steadily losing weight and vitality. The question is why are they not thriving if this is a good thing?

First and foremost, we must remember that when someone is in a conflict active phase, they will lose weight. The reason is that the stress phase takes more energy from the person. Consider someone with a liver cancer or pancreatic cancer where they have not found a resolution to their conflict. These two types of cancer are usually discovered when there has been a dramatic weight loss. Does it make sense to put them on a raw food diet or a juice fast? Any sensible person would say no, however this is precisely when some practitioners will say it is necessary.

Recently I heard of a clinic in Brazil who claimed to “specialize” in GNM and take patients into care for their particular treatment philosophy which meant a strict vegan diet, based practically entirely on raw foods. One patient in their care sought a consultation with me and I have to say I was shocked when I saw the results. This was a liver cancer patient who after only one month on their dietary recommendations had emaciated to the point of no return. This is NOT part of the GNM healing philosophy.

When we are dealing with cancers, especially those that are glandular in origin (adeno carcinomas) they should never be put on a strict diet while the cancer is actively growing or if they are in a healing phase where it has stopped growing and they are experiencing night sweats.

As I already mentioned during the conflict active/ stress phase, there will be weight loss. However, in some cases there can be weight loss when they are in a healing phase.

The reason it can happen in a healing phase has to do with the kind of cancer the patient has been dealing with. Adeno carcinomas in particular are subject to specific mycobacteria when the patient enters into the resolution phase of their conflict. In other words the tumor has stopped growing and is now going through the degradation phase with the help of TB mycobacteria. When this takes place, the patient will experience night sweats which will begin around 4 or 5 AM. These night sweats will last anywhere from days to weeks and in some cases months.

When someone is going through this process, it requires specific nutrients, especially protein, or the patient will emaciate and die. This is not the time to implement strict dietary measures such as a raw vegan diet where they do not get any protein. The body in this case has little or no resources to support the process because it had already gone through a certain amount of depletion during the conflict active phase.

Another important thing to remember is that we are all individuals with different nutritional requirements. Some people naturally thrive on vegan or vegetarian diets but do not do very well with animal proteins. Others lose weight and vitality rapidly when they eliminate proteins from their diet even though they may not be in a conflict active phase.

So what is the difference? I found some answers in the individual’s blood type, but that is a topic for another blog.

Kanker en zuivel / eiwitten: Ondertussen heb ik wel tijdens mijn laatste poging voor kerst ook alles op alles gezet om 8 weken lang alleen te leven op groente (sappen), zaden en noten.

Dit heeft onmiskenbaar effect gehad op de celgroei na de 4e zwarte zalf poging. De cellen vermeerderden zich beduidend minder snel en nog steeds heb ik vandaag wel een gat maar de tumor steekt nog niet naar buiten en houdt zich een stuk rustiger.

Iedereen weet wel waarom je geen suikers moet eten als je kanker te lijf gaat, maar waarom je nou geen eiwitten en zuivel mag eten dat is niet geheel te verklaren
. Sommige kankerprotocollen gebruiken nog wel vis en eieren in het dieet en natuurlijk is er ook nog het Budwig papje. Ik snapte het ook niet helemaal, totdat je kanker gaat zien als een parasitaire invasie van je cel. Schimmels maar ook bacteriën gebruiken als brandstof suiker, en als bouwstof de koolstoffen uit eiwitten! Het gaat dus niet zozeer om de verzuring van je lichaam wat zoveel kanker diëten of kanker goeroes roepen, maar om het tegengaan van de vermenigvuldiging van de parasiet!

En er is nog een tweede belangrijke reden om geen eiwitten te eten en die komt van het werk van Dr. Kelly en de helaas veel te vroeg overleden Dr. Gonzales. De beschermende eiwitlaag om de kankercel wordt normaal gesproken door de alvleesklier enzymen afgebroken. Dit kan alleen wanneer de alvleesklier niet de hele dagproductie enzymen kwijt is aan het verteren van eiwitten uit het voedsel… De alvleesklier raakt uitgeput en gaat net als met een te hoog suikergebruik minder presteren. Ondertussen heb ik wel tijdens mijn laatste poging voor kerst ook alles op alles gezet om 8 weken lang alleen te leven op groente (sappen), zaden en noten.

Dit heeft onmiskenbaar effect gehad op de celgroei na de 4e zwarte zalf poging. De cellen vermeerderden zich beduidend minder snel en nog steeds heb ik vandaag wel een gat maar de tumor steekt nog niet naar buiten en houdt zich een stuk rustiger. https://mijnstrijdtegenkanker.wordpress.com/

Dus geen dierlijke eiwitten mijden, maar voldoende vocht en vet erbij consumeren en GEEN droge, magere eiwitten, of je nu kanker hebt of niet.

Mike

hoi Mike, ik snap je woord "dus" in deze context niet helemaal. "Dus" impliceert dat Linda zou onderschrijven wat jij schrijft: maar ik vraag me af of zij het met je eens zou zijn dat eiwit met vet erbij wel verteerd zou worden door mensen met kanker en dus vaak (niet altijd) ook een slechte eiwitvertering.

Iedereen weet wel waarom je geen suikers moet eten als je kanker te lijf gaat, maar waarom je nou geen eiwitten en zuivel mag eten dat is niet geheel te verklaren.

Dus naast geen koolhydraten nu ook geen eiwitten?!
Dit is echt een heilloze weg. Je sloopt je lichaam alleen maar op deze manier.
Ook dat je geen koolhydraten mag/moet eten geloof ik helemaal niets van. Anders was het genezen van kanker vrij gemakkelijk. En dat is het zeker niet getuige de velen die het zonder veel resultaat proberen.

hoi Pike, ik heb veel alternatieve kankerartsen horen zeggen in interviews dat kankerpatienten in eerste instantie zich het beste richten op een vegetarisch eetpatroon: ook plantaardige voeding bevat eiwitten. Al zijn daar zeker uitzonderingen (volgens Nicholas Gonzalez waren er ook nog wat kankerpatienten die het beter deden op dierlijke voeding ook). Hoe traceert men de plek van de tumoren? Door radioactieve suiker te geven aan mensen: die gaat gelijk naar de tumoren: omdat die voorrang krijgen bij suiker-/koolhydraatinname.

Beperking tot koolhydraatinname is voor kankerpatienten niet makkelijk, omdat velen moeilijk eiwitten verteren. Mij lukt dat in elk geval niet (ik verteer eiwitten moeilijk en ik heb geen kanker zover ik weet). Plus kankerpatienten zijn meestal minimaal bijnierklanten en die kunnen niet zonder koolhydraten.

hoi Pike, ik heb veel alternatieve kankerartsen horen zeggen in interviews dat kankerpatienten in eerste instantie zich het beste richten op een vegetarisch eetpatroon: ook plantaardige voeding bevat eiwitten.

Het succespercentage van die artsen is dan ook niet om over naar huis te schrijven.

En kanker was toch te genezen met cannabis olie? Een paar jaar geleden kwam die Canadees om het goede nieuws te verkondigen. Kanker 100% te genezen met wiet olie.

Dank Louis,
Ik heb het hier zojuist beantwoord: 3 maanden suf geweest en een tumor die uiteindelijk was gegroeid. Wel goed geslapen, soms slap gelegen van de lach en mooie inzichten gekregen! Dat dan weer wel

Of toch niet.

hoi Pike kennelijk ken jij de percentages van alternatieve behandelingen. In elk geval kan het altijd beter dan de 5 procent overlevingspercentages van de reguliere chemobehandelingen na 5 jaar. Alles beter dan dat. Plus: vaak gaan veel mensen eerst regulier shoppen, laten zich volgooien met chemo en/of verbranden met laserstralen en dan als men daar uitgeshopt is gaat men als laatste redmiddel naar alternatieve artsen: dat vertroebelt de uitkomsten van alternatieve behandelingen in het algemeen omdat die mensen zo vergiftigd zijn, dat alternatief behandelen dan ook een zeer moeilijke kwestie wordt.

100% is natuurlijk BS Pike, maar wat zou jij dan doen?
Ik ben behoorlijk onder de indruk van de cannabisolie door het succes bij mijn tante (tumoren gehalveerd na drie maanden), maar weet ook dat het bij een ander weer weinig tot niets kan uithalen. Het blijft een individuele puzzel.

Ja Tanja, geweldig resultaat van je tante! Zij is zeker niet de enige. Er is nog zo'n verhaal van iemand in NL die er geloof ik een half jaar geleden mee naar buiten trad en geinterviewd werd ook door Rob Oudkerk daarover: zij is wel gestopt op een gegeven moment omdat ze telkens zo moe was ervan, wat ik persoonlijk goed kan plaatsen omdat ik er dat ook van word. Je tante stopte natuurlijk wel meer in haar mond dan alleen CBD-olie: dus die factor speelt altijd ook een rol.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan