Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Verhelderende informatie Mike, dank je!

Verder vraag ik me af hoe moeilijk het kan zijn. Sta je met honger kwijlend bij een krop sla of bij een stuk vis, vlees of ei?

hoi Mike, tja, gewoon suiker (zeker bewerkte geraffineerde) dat is wat mij betreft gewoon gif: daar ben ik makkelijk snel klaar mee. En: koude voeding heeft inderdaad nadelen: ik heb samengewoond met meerdere Japanse dames en die wokten altijd eerst even de rauwkost kort voor het nuttigen.
Die Japanners weten goed wat ze moeten doen en laten voor in elk geval hun lichamelijke gezondheid volgens mij: ook hoe ze hun huizen inrichten en zo.

Heksje: tja, waar een mens van kan watertanden: dat is wat mij betreft persoonlijk.
Als ik een hele tijd geen vlees heb gegeten kan ik er wel naar snakken.
Maar bijv. de geur van gebakken brood: vind ik werkelijk heerlijk.
Het is de geur van gist die ik zo lekker vind ruiken: ik eet het zelfs graag rauw: gist: maar dat laat ik maar:-), al heb ik het wel eens gedaan uit nieuwsgierigheid, maar dat liep niet goed af.
Ik vind edelgist ook lekker (dat is dan gezond) of vroeger vond ik de vegetarische pate ook lekker: maar die was echt niet goed voor mijn darmflora, kwam ik achter toen ik te laat was.

Sta je met honger kwijlend bij een krop sla of bij een stuk vis, vlees of ei?

Als ik een hele tijd geen vlees heb gegeten kan ik er wel naar snakken.
Maar bijv. de geur van gebakken brood: vind ik werkelijk heerlijk.

Hoho, we hadden het over het nut en noodzaak van groente(vezels) waarop ik inhaakte door de retorische vraag te stellen of je vlees of groente zal kiezen.
Let op: het gaat mij hier om je intuïtie en je gevoel, niet om je verstand die er een ruis van kennis en (dis)informatie doorheen heeft lopen!

Waarom je gelonkt wordt door de geur van versgebakken brood is ook wel interessant, maar ik denk niet dat dit zozeer met een noodzakelijke voedingsbehoefte te maken heeft.

De LLVLC Show met Jimmy Moore: Andrew Scarborough overwint ongeneeslijke Kanker met aangepaste Keto.

Listen in as Andrew and I talk about his graduate schooling in nutrition where he learned about ketogenic diets, the migraines he started dealing with during his master’s training, how doctors dismissed his headaches as stress-induced pain, the progression of his symptoms that first took his speech away, gave him “crushing headaches,” involuntary spasms and pressure in his head, intense pain, and then a life-threatening grand mal seizure causing him to pass out, the slightly larger than a golf ball tumor they found in his brain, why doctors didn’t immediately think it was cancer, the moment they told him that his cancer was incurable, how the doctors missing it put him at greater risk, how long they told him he had to live, how he had already actively took his carbs down and seeking to be in ketosis to control his epilepsy, how Professor Thomas
Seyfried‘s book Cancer As A Metabolic Disease helped him understand ketogenic diets for cancer, the side effects he felt taking the medications and chemotherapy before he went full-on ketogenic, why he sees his epilepsy as a blessing, his preference for a non-traditional ketogenic diet, the problem he experiences with the salicylates in plant-based foods, why he is concerned about his IGF-1 levels, the micronutrients that leech out when you take epilepsy medications (including B vitamins, calcium, magnesium, and Vitamin D), the major shifts he made in his diet that are typical of most ketogenic diets, how he made up for the micronutrients he was missing from not eating plant matter, how he got quality organ meats and animal fats from grass-fed animals cheaply, how his neurologists were “flabbergasted” by his success in beating his brain cancer, a typical day of eating for his cancer-fighting ketogenic diet, the hyperbaric chamber therapy he is now using to help continue the healing of his brain, the Ketopet therapy for dogs with cancer funded by Quest Nutrition, the therapeutic level of blood ketones for cancer treatment, whether he uses exogenous sources of ketones, how 90 percent of his diet is fat from mostly fatty insects like wax worms, why he prefers to eat the worms raw now, the fasting protocols he has engaged in since his cancer diagnosis, and his JustGiving fundraising page for brain cancer research.

Podcast hier te beluisteren: http://livinlavidalowcarb.com/blog/

Waarom je gelonkt wordt door de geur van versgebakken brood is ook wel interessant, maar ik denk niet dat dit zozeer met een noodzakelijke voedingsbehoefte te maken heeft.

hoi Heksje, fermentatieprodukten vind ik in elk geval heerlijk en vaak reageer ik er juist ook weer goed op (appelazijn, zuurkool, kombucha, kefir, jun, augurken): ik verteer het makkelijk.

do 04 feb 2016, 00:54

Veel kankerpatiënten niet betrokken bij chemo-besluit
door René Steenhorst

AMSTERDAM -
Ruim de helft van de ooit met chemotherapie behandelde (ex-)kankerpatiënten is niet te spreken over de langetermijneffecten van deze middelen. De vaak nog late bijwerkingen, zoals bijvoorbeeld huid- en darmproblemen, vielen hen dikwijls tegen.

Dat blijkt uit onderzoek van PLUS Magazine, in samenwerking met de stichting kanker.nl en de Universiteit van Amsterdam (UvA). De enquête onder ruim elfhonderd 50-plussers vond plaats vanwege Wereldkankerdag, donderdag. Bijna de helft van de patiënten (45 procent) constateert na de behandeling dat zij méér hadden willen weten over die effecten, die zich maanden of soms nog jaren na de behandeling kunnen voordoen.

Conclusie van het onderzoek: patiënten weten te weinig over hun chemotherapie, zowel vóór, tijdens als na de behandeling. ,,Dit kan tot gevaarlijke situaties leiden”, stelt kanker.nl . ,,Informatie, kennis en ervaringen van anderen, helpen om de behandeling beter te doorstaan.” En Julia van Weert, hoogleraar gezondheidscommunicatie aan de UvA, voegt daaraan toe: ,,Velen (54 procent) weten niet dat ze het ziekenhuis moeten bellen wanneer zich bijvoorbeeld koorts voordoet. Dat kan namelijk ernstige complicaties geven.”

'Time-out'

Een derde van de patiënten bleek geheel niet betrokken bij het doktersbesluit om tot chemotherapie over te gaan. Circa 86 procent van de patiënten uit het onderzoek verklaarde: ,,Het stond van meet af aan vast dat ik met chemotherapie behandeld zou worden. Dat was nu eenmaal ’het beste voor me’, werd me gezegd”. Bijna een kwart (23 procent) kreeg geen enkele informatie over de (effecten van) chemo.

Patiënten zouden zich vrij moeten voelen een ’time-out’ te vragen. Zodat zij alle informatie op zich kunnen laten inwerken om sámen met de arts een afgewogen besluit te nemen over de te volgen behandeling, stelt Kanker.nl . ,,Als patiënten weten dat ze bedenktijd kunnen vragen, is die tijd te gebruiken om wel goede informatie te vergaren over voor- en nadelen, alternatieven, alarmsignalen en zelfhulptips met betrekking tot chemotherapie,” zegt Marjolijn Swart van Kanker.nl. ,,Veel patiënten denken dat die tijd er niet is, maar die is er vaak wel. Een week wachten kan niet altijd kwaad. Wij adviseren patiënten hun arts hiernaar te vragen.” http://www.telegraaf.nl/gezondheid/25139445/__Gevolgen_chemo_vallen_vaak_tegen__.html / http://www.leefbewust.com/2016/nieuws/040216.html

Nieuwsbrief Juglen Zwaan d.d. 7 februari 2016:

De afgelopen week heeft Eurostat http://www.nu.nl/lifestyle/4208660/nederland-bij-hoogste-kankersterftes-in-europa.html bekend gemaakt dat Nederland tot de landen behoort met de meeste kankersterfte in Europa. Alleen in Slovenië is het percentage hoger. In ons land sterft ruim één op de drie mensen aan deze vreselijke ziekte. Wat zijn de mogelijke oorzaken en wat kunnen we doen om dit zoveel mogelijk te voorkomen?

Veel mensen zeggen dat de stijging gemakkelijk is te verklaren doordat we steeds ouder worden. Ik zou willen dat het waar was, maar het onderzoek laat duidelijk zien dat kanker ook steeds vaker bij relatief jonge mensen voorkomt. Volgens cijfersoverkanker.nl http://www.cijfersoverkanker.nl/ neemt het aantal kankergevallen steeds meer toe in Nederland, soms zien we zelfs een verdubbeling ten opzichte van de metingen in 1990.

http://www.biologikanederland.nl/de-ontdekking-van-dr-hamer/

“Kanker en andere ziektes verliezen hun angstaanjagende schijn. Het zijn bewezen biologische, zinvolle, veelbetekenende en controleerbare veranderings-speciaalprogramma’s. Het hoort bij de aangeboren bekwaamheid van ons lichaam, bewezen op drie verschillende niveaus.”
– Dr. Hamer

In het voorjaar van 1979 werd bij Dr. Hamer teelbalkanker gediagnosticeerd. Hij leidde een gezond leven en was nooit ernstig ziek geweest, dus hij vermoedde dat het dramatische en onverwachte verlies van zijn zoon dit ziekteproces op gang had gebracht.

duidelijke correlaties tussen de emotionele conflict-shock-ervaring, samenhangend met hun biologische manifestaties en hoe die met de gegeven cerebrale besturingscentra verbonden zijn.

Dr. Hamer ontdekte dat elke ziekte met een ernstige emotionele shock begint, die mensen onverwacht treft.

De hersencellen die getroffen worden door de inslag geven elektrische pulsen en biochemische signalen af aan de bijbehorende orgaancellen, wat in feite tumorgroei, celafname en verlies van lichaamsfunctie veroorzaakt.

Welke verandering of aandoening uiteindelijk wordt veroorzaakt is afhankelijk van het deel van de hersenen waarin de inslag van het centrum te vinden is.

De meeste mensen met kanker hebben een immuunsysteem dat Th2-dominant is: dus dan moet je proberen de balans van de Th1-cellen ten opzichte van de Th2-cellen proberen te herstellen:

In dit filmpje legt de spreker uit dat een operatie om een kankertumor te verwijderen contraproductief is om meerdere redenen. Dit afgezien van het feit dat kankertumoren soms wel in de weg kunnen zitten in het lichaam: dan moet je wel een operatie overwegen natuurlijk. Maar als je een operatie laat uitvoeren dan ontstaat er littekenweefsel. En wat doet een lichaam daarna? Het stuurt groeihormoon naar de plek van het littekenweefsel: en dit zet de kanker weer aan. Dit uiteraard opgeteld bij andere dingen als dat kankercellen door het lichaam zwerven die je niet weg kunt halen en bij dat operaties ook narcoses komen kijken opgeteld bij dat wonden veel vragen van het immuunsysteem dat bij kanker al onder druk staat:

Deel deze video want ze kan levens redden. Irma had volgens haar arts in December nog maar 15% kans op overleven als ze nóg een chemo nam. Ze weigerde en boekte een groepsconsult in de mediwiet Cannabis kliniek in Haarlem waar ze leerde wietolie te gebruiken én zelf te maken. In Februari had ik een interview met haar en waren de tumoren in haar darmen verdwenen.

Wernard vertelt hierin ook dat slecht slapen de bakermat van ziektes is.

goed is dat filmpje he Tanja, ik had het ook al gezien.
Hier een vriendin van een klant van ons wilde aan chemo beginnen tegen borstkanker en is eerst met wietolie begonnen. Binnen een maand gingen haar markers van 4 naar 1 wat goed is en ze begint nu niet aan chemo.
Een vroegere vriendin van mijn broer heeft blaaswandkanker, daarvoor al jarenlang chronische blaaswandontsteking. Ze slikt al jaren diverse NSAID's, onderhoudsdosering AB en de laatste tijd morfine omdat de pijn niet te harden was.
Een aantal weken geleden begonnen met wietolie en vrijwel direct was de pijn weg. Het vervolg weet ik nog niet maar wordt vervolgd dus. Iig geen pijnstillers en morfine meer. AB durft ze (nog) niet te stoppen.

Marijan, de wietolie bij pijn van kanker is waarschijnlijk de duurdere soort wietolie,(erg duur) niet waar alleen CBD inzit?. Alles beter dan chemo.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan