mijn schoonvader heeft 4 jaar geleden beroerte gehad en daarna, catheterslang, maagsonde, zou nooit meer zelf kunnen eten en drinken, maar hij doet dat dus wel en gaat prima, alleen dunne dranken worden iets verdikt anders verslikt hij zich.
De PSA waarde van de prostaat werd vorig jaar gemeten en bleek 9 te zijn en de arts in het ziekenhuis wilde vanalles gaan doen, zoals hormoonspuiten of nog erger verder onderzoek of er uitzaaiingen waren en dan konden ze gaan behandelen. We hebben de behandelingen geweigerd en besloten niets te doen, ook geen spuiten, daar zitten vrouwenhormonen in zodat ie in het minste geval opvliegers krijgt en een hoog stemmetje :>
(en wie weet wat nog meer). Hij is 80 jaar.
Hij krijgt dagelijks 2 capsules met THC en CBD in ochtend en avond, 6 capsules geelwortel met 10% peper en regulier een bloedverdunner, 1 kleintje citalopram (AD).
Elke 6 weken moet de catheterslang vervangen worden en nu bleek daar gisteren opeens weer een gesprek bij te moeten met de uroloog.
Die adviseerde toch om te spuiten, meneer is toch redelijk gezond en heeft geen uitzaaiingen - vorig jaar dacht die arts nog van wel - - natte vingerwerk lijkt mij-.
Nu komen mijn schoonouders dus weer in twijfel, mijn goedgelovige Thomas - zwager- was erbij en die vond toch ook dat dat beter zou zijn.
Hij heeft nooit pijn en eigenlijk gaat het heel goed met hem op wat boze buitjes na. Lijkt me geen reden om te gaan spuiten.
Volgens de arts, als hij uitzaaiingen krijgt, gaat dat in de botten en veroorzaakt dat veel pijn, dus wat is wijsheid?
Heeft iemand daar iets zinnigs over te zeggen?
Ik zeg: niet doen, het gaat goed al 7 maanden na de diagnose