Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
hoi Liesje,
Wernard Bruining licht mensen voor over het maken van de olie met knipafval die je in een koffieshop in Haarlem geloof ik kan kopen voor minder als de normale prijs van toppen. Zo'n 2 euro per gram en dan kan je een flesje van 10 ml voor 40 euro maken. Wernard verkocht de wietolie bij kanker voor 75 euro en dat heeft met de verdunning met olijfolie te maken, 1 op 3 meen ik. Die van 60 euro was 1 op 5 druppels olijfolie.
Nu leert hij mensen zelf te doen. Beter zo, hij kan zo ook niet doorgaan omdat hij ws al problemen heeft daarmee.

Als je zelf planten in de tuin kan zetten ben je nog een stukje voordeliger uit. Je moet wel even investeren in "apparatuur", een babyflesverwarmer + fles, aquariumpompje, slangetje en 96% alcohol.

Een andere optie is iemand vinden in je omgeving die het voor je wil maken, voor de helft van 60 euro of zo.

Nog een optie is binnenwiet te kweken, 1 of 2 planten is meer dan genoeg voor 1 persoon per jaar.

Ik krijg automatisch van de Mediwietshop info. Zelf maken leek me nogal omslachtig
maar wie weet ga ik het nog wel eens doen.

Zelf maken van CBD olie heeft niet zoveel zin omdat kopen ongeveer even duur is. Zelf maken van THC olie wel lonend omdat dit voordeliger is en omdat deze olie niet meer verkrijgbaar is.

In topic cannabisolie heb ik er al over geschreven, maar hier toch ook nog even. Mijn tante met naar longen uitgezaaide borstkanker is nu een half jaar aan de canabisolie na drie maanden waren de tumoren gehalveerd en ze kunnen nu in het ziekenhuis geen kanker meer in haar bloed vinden.

De oncoloog beweerd dat het door de hormoontherapie komt (de enige reguliere behandeling die ze volgt)

Oncoloog Casper van Eijck windt er geen doekjes om. Stukje uit een interview met Volkskrant.

De hoop is gevestigd op een baanbrekende nieuwe aanpak, waarbij patiënten worden behandeld met het vogelgriepvirus. Zelf ontdekt door twee patiënten van Van Eijck; een varkensboer uit Overijssel en een dierenarts.

Hoe werkt dat precies?
'Het vogelgriepvirus is een levend vaccin, dat in Nederland op alle pluimveehouderijen wordt gebruikt. Je snuift het op en controleert vervolgens of je genoeg antistoffen aanmaakt. Deze twee patiënten leven zeven jaar later nog steeds.'

Maar hoe bedachten ze dat dan?
'In landen als Taiwan is het al een bekende behandeling. Met een team van oncologen, virologen en neurochirurgen willen we nu met het geld dat Support Casper opbrengt, onderzoek doen naar immuno-virotherapie. Daarmee kun je kankercellen opruimen met behulp van virussen die zo zijn aangepast dat ze specifieke tumorcellen herkennen.'

Als de behandeling dus al bekend was, is het dan niet wrang dat een varkensboer uit Overijssel die eerder gaat uitproberen dan een academisch ziekenhuis?
'Daar spelen een paar dingen mee. Ten eerste kan zo'n virus besmettingsgevaar voor andere patiënten opleveren. De tweede verklaring is een teer punt. Medische ontwikkelingen worden voor het grootste gedeelte geleid door de farmaceutische industrie. Dat vind ik een groot manco. Samen met een aantal vooraanstaande collega's deed ik onderzoek naar interferonen, stofjes die vrijkomen bij het griepvirus. We ontdekten dat chemotherapie veel effectiever is als je het combineert met een bepaald interferon. MS-patiënten krijgen het, dus ik belde de leverancier, dat wij het ook wilden gaan gebruiken bij pancreaskanker. Geen sprake van. Zou het namelijk toch niet werken, dan kwam het medicijn en daarmee de fabrikant in een negatief daglicht. Dus we kregen het niet.'

En dan geef je maar weer chemotherapie, terwijl dat nauwelijks effect heeft?
'Ja. Daarom wil ik met het onderzoek naar het vogelgriepvirus zo lang mogelijk onafhankelijk blijven werken. Om zo op basis van wetenschap, van dingen die we zélf uitvinden, de therapie te ontdekken. En niet gedwongen worden door de industrie dingen te doen waar we niet achter staan.'
Hij staat op, rommelt in een archiefkast, dozen vol dankkaartjes van nabestaanden, flessen drank in fleurig cadeaupapier. Vraagt plotseling: 'Ben je een beetje thuis in de keuken?'

Eh, jawel.
'Nou, dan zegt kurkuma je vast iets. Geelwortel. Bij alvleesklierkanker werkt kurkuma effectiever dan chemotherapie. Maar waarom geven wij niet die kurkuma, maar wel chemo?'

Nou?
'Vanwege de industrie natuurlijk! Ik heb met een inmiddels overleden patiënt literatuurstudie gedaan naar al gedocumenteerde alternatieven. En er is gewoon medische literatuur over de aangetoonde werking van kurkuma. Die informatie stuur ik nu ook aan mijn patiënten.'

Dus wat kurkuma door de bami...
'Moet je het wel elke dag doen. Maar dan werkt het net zo goed om de groei van kankercellen af te remmen als chemotherapie. En spruitjes zijn een goede groente voor patiënten met alvleesklierkanker.'

Maar is dat ook daadwerkelijk op mensen getest?
'Er is veel literatuur over, en in het laboratorium zijn er veel aanwijzingen dat kurkuma effectief is. Alleen zou het nog klinisch, dus ook op patiënten, getest moeten worden.
'Het laboratorium van een ziekenhuis heeft per jaar 1 tot 2 miljoen euro aan inkomsten nodig vanuit de farmaceutische industrie. Dat betekent dat je dingen voor ze moet testen waar je als dokter niets aan hebt, en je patiënten ook niet. We doen dat toch, om de boel draaiende te houden, en ook nog wat eigen ideeën te kunnen onderzoeken. Maar in mijn optiek is dat ongezond.
'
Je zou volledig onafhankelijk van die industrie moeten werken?
'Ja.'

Denkt u dat dat ooit gaat gebeuren?
'Nee.'

Hoe houdt u dan toch de moed erin?
'Door, zoals nu, te blijven zoeken naar hoopvolle alternatieven.'
Na een slok automatenkoffie: 'Je mag best weten dat ik heel terughoudend ben in het adviseren van chemotherapie. Tegen de boer uit Zeeland van 78 zeg ik: 'Als u mijn vader was, raadde ik het u af.' Maar bij die jonge vent van 45 komen er heel andere dingen kijken. Hij laat kinderen na, die zich later zullen afvragen waarom papa nooit chemo heeft gehad. Of hun vader zich dan meteen bij de diagnose heeft neergelegd. Dus daarom doe je het misschien toch.'

Chemotherapie voor de bühne.
'Ja. Sommige mensen willen dat. En ik begrijp het. Je moet ze de ruimte geven hun eigen afwegingen te maken.'
.'

Mike,

Je hebt een artikel geschreven: 'Virussen bestaan niet'. Ben je die mening nog steeds toegedaan en hoe is het dan met zulke vogelgriepvirussen? Zijn dit niet gecreëerde "virussen", of noem je het liever bacteriën die een lichaam wat niet immuun genoeg is, aanvallen???

Dorothé

Virussen zijn gifstoffen die DNA-schade veroorzaken. Deze kun je inademen, consumeren in voedsel of dranken en deze kunnen rechtstreeks in de bloedbaan worden gebracht middels vaccins. Het zijn lichaamsvreemde stoffen die funest kunnen uitwerken, zoals bijv. pesticides.

Ik denk dat we heel veel nog niet weten over hoe ver men is in het creeren van frequenties die de creatie tegengaan of verstoren. Waar komen bijv. die gewelddadige of suicidale gedachten vandaan bij mensen die antidepressiva slikken? Duidelijk is dat belangrijke organen of hormoonklieren het doelwit zijn. Ook heeft men rasspecifieke biowapens ter beschikking.

Je hebt gelijk: de pijlen zijn gericht op het immuunsysteem.

Mike

Bah bah, deze week te horen gekregen dat mijn schoonvader beenmergkanker heeft. Welk stadium is nog niet duidelijk, maar ze hebben hem max. 10 jaar gegeven. Nu is hij niet vatbaar voor informatie over voeding en gezondheid en gaat dus het reguliere circuit in. D.w.z. bestralingen, chemo en misschien transplantatie. Volgende week krijgen we meet informatie.

Joost

Wat ontzettend naar Joost. Veel sterkte!

Apart trouwens dat ik telkens weer van die voorspellingen van artsen lees en hoor. Maximaal 10 jaar bij jouw schoonvader, max. 3 jaar bij een naaste van mij. Hebben de artsen tegenwoordig een glazen bol in hun gereedschapskoffer zitten? Het gaat nergens over, ze jagen hun patiënten alleen maar in de stress terwijl ze ze niet informeren over alternatieve mogelijkheden. Nee, zij zijn heilig, alwetend en almachtig en als zij de patiënt niet kunnen redden dan kan niemand dat.

Dat is het nocebo-effect, een negatief placebo-effect. Via dubbelblinde, gerandomiseerde onderzoeken doet de wetensschap er alles aan om het placebo-effect uit te sluiten (terwijl een positief placebo-effect aantoonbaar kan bijdragen aan genezing!), maar het is volkomen acceptabel om iemand de dood in te jagen met horror-verhalen over hoe lang hij/zij nog te leven heeft. Bovendien is een levensverwachting van nog 10 jaar (of langer) absoluut haalbaar op basis van GEEN ENKELE 'behandeling'!

Mike

Inderdaad Mike en het verbaast (dat woord dekt niet mijn lading) me enorm dat men dit een 'gewoon' gegeven vindt dat artsen zulke uitspraken doen.
Laten ze het straight spelen en erkennen dat ze de cliënt niet kunnen helpen. That's it. Nu hangen ze het zwaard van Damocles eigenhandig op.
Artsen zijn er om te genezen en verder niet. Wellicht ook om te informeren, maar vertellen dat je een keer dood gaat is geen informatie verstrekken.

Iedereen die ik ken die een dergelijk oordeel van de arts te horen kreeg, gleed binnen no time af naar de dood. Dus inderdaad het nocebo effect.

Het kan anders en zegen de dag dat men zich daar in grote getalen bewust van wordt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan