Kanker

• Onderwerp starter Onderwerp starter Romagi
  • Startdatum Startdatum
Ik heb op https://thc-olie.nl een formulier ingevuld om THC-olie aan te vragen. Ik begrijp dat de THC olie tegen e kanker is en goed om het samen met de chemo kuur te doen. Is CBD meer preventied?

Dorothé

Cbd heeft mooie eigenschappen zoals:
- helpt tegen pijn, tegen misselijkheid,
- werkt tegen psychoses (daarom igv iets teveel thc meteen extra cbd erbij innemen)
- brengt licht en zuurstof in de cellen,
- ondersteunt de werking van thc,
kijk bijv hier voor meer info: http://www.altracure.nl/lp/cbd-schijf.html

We hebben tegenwoordig de belachelijke wetgeving dat degene die alternatieve middelen verkopen zoals cbd en homeopatische middelen niet meer mogen schrijven (lees medische claim) waar het voor is alleen als je een wetenschappelijk erkend bewijs kunt leveren. Tjsa en dan denk je meteen: waarom staat er nog steeds op Becel dat het cholesterol verlaagt..

Ik heb mijn moeder trouwens de Becel vanaf nu met nadruk verboden. Nu in het ziekenhuis nam ze trouwens boter, maar nu wil ze weer op becel overgaan. Ik heb gezegd dat met de ellende van de komende chemo dat dat absoluut niet gaat gebeuren. Ze moet boter nemen. Ze gaf aarzelend toe.

Dorothé

Mike, mijn moeder heeft nu de diagnose leukemie gekregen en moet 5 chemo's ondergaan, elke maand 1 keer. Het schijnt een heel lichte vorm te zijn, maar ik maak me zeer ongerust.

Ik heb hierboven gevraagd vanwege cannabisolie en ook al antwoorden gekregen. Ik ontdek dat THC olie niet te krijgen is en de andere vorm wel. Ik lees ook over capsules opsteken. Maar uiteindelijk is dit alles niet eenvoudig, ik kom er niet echt uit. Wat neem jij en zou dat voor mijn moeder (tegen de leukemie en tegen de nevenwerkingen van een chemo) kunnen helpen?

Dorothé

Hoe triest ik het ook vind om te moeten antwoorden: niets. Zo'n arm mensje van 84 kapotbombarderen met chemo, daar is niets tegen bestand. Ik zou willen dat ik iets anders tegen je kon zeggen, maar helaas heb ik geen ander antwoord voor je.

Mike

Uit een Belgische brochure heb ik het volgende ontnomen:
Chronische lymfatische leukemie kan een zeer traag verloop hebben waar de
patiënt weinig hinder van ondervindt. De arts kan de patiënt dan adviseren om
zich voorlopig enkel te laten controleren.
Als er sprake is van een infectie kan die met antibiotica worden bestreden.
Er worden ook vaak preventief antistoffen toegediend om de weerstand te
verhogen. Dit gebeurt in het dagziekenhuis via een infuus.
Wanneer de ziekte progressief is (als op een gegeven moment meer klachten
optreden), kan gestart worden met een therapie zoals:
Chemotherapie
Chemotherapie is een algemene naam voor medicijnen die schade toebrengen
aan het genetisch materiaal (DNA) van kanker, en zo die cellen doden. Er
zijn vele verschillende manieren waarop chemotherapie met medicijnen wordt
gecombineerd. Sommige chemotherapie wordt in pilvorm, andere via een infuus
gegeven.
De neveneffecten hangen af van de sterkte van de combinatie en van individuele
gevoeligheid.

Algemeen zijn de neveneffecten van chemotherapie voor CLL
beperkt tot een verhoogde vatbaarheid voor infecties. Vermoeidheid, misselijkheid,
haaruitval en ontsteking van de slijmvliezen van mond en keel zijn minder
frequent.

Door de behandeling met chemotherapie wordt geprobeerd u in ‘remissie’ te
brengen (de situatie waarbij er geen kankercellen meer aanwezig zijn) (brochure
beschikbaar).

De dokter zegt dat ze er nog lang mee kan leven. Ik weet het niet. Ik hoop alleen maar dat er geen lijdensweg gaat volgen.
Ik ben er helemaal kapot van, ik hoop niet dat ik instort.

Dorothé

Dorothé, als Mike je mijn emailadres wil geven buiten deze openbare context om kan ik zorgen dat je thcolie krijgt. Dan communiceren we verder via email.

Dat kan natuurlijk zo geregeld worden. Alles wat ik kan doen om te helpen zal ik niet nalaten!

Mike

Als het idd iets gaat brengen. Ik wil niet dat ze zich er ook nog stoned door gaat voelen. Ik ben nu heel onzeker. Als het mezelf zou betreffen, dan zou ik het gewoon doen. Het is alleen zo, om de verantwoording voor iemand anders te nemen, dat is niet eenvoudig en zeker niet als het een van de belangrijkste personen in je leven is.

Het maakt niet echt uit, maar wat kost zo een flesje?

En ik wil je graag mijn emailadres geven hoor. Ik kan het Mike mailen (maar hij heeft het wel).
Ik ga nu in mijn bed liggen, voel me down. Ik mocht vandaag (tijdens de inwerkperiode) op het nieuwe werk wel naar huis en ze waren heel meevoelend. Tja, het is ook de gezondheidszorg en ze weten waarover ik spreek. De locatiemanager zei dat ik me geen zorgen hoefde te maken over de baan, dit had er geen invloed op. Dit is natuurlijk wel heel erg aardig.

Ik hoor het wel, of Mike mijn email nodig heeft en dan mail ik het hem. Dan praat ik graag met je per email. Alvast bedankt.

Dorothé

Maakt mij niet uit. Dorothé goed dat je even rust neemt, dit is een harde klap en dat heeft tijd nodig.

Wat mij razend maakt is dat die vriendin waar ik het over had nu na operatie, 4 weken bestralen en inmiddels 2 chemo's dus 0 energie meer heeft en kaal wordt. Ook nog een longembolie erbij na 1e chemo (als je niet doodgaat aan de chemo dan wel de bijverschijnselen). Ze weet hoe ik erover denk. Ik zei kun je niet onderzoek laten doen in hoeverre het er nog zit na operatie en al die bestralingen?
Dat had ze gevraagd maar kon niet volgens het ziekenhuis want dat was niet het protocol. Je zou denken zijn ze soms bang voor omzetverlies als mensen eerder stoppen met de behandelingen?

Precies, ze werken met protocollen. Dat betekent ZO MOET HET EN NIET ANDERS.
EN IETS ANDERS IS NIET BESPREEKBAAR.
Dorothe ik adviseer dringend je moeder over te halen IN IEDER GEVAL TE WACHTEN MET CHEMO.
Je hebt een artikel gevonden waarin wordt gezegd dat het HEEL TRAAG KAN VERLOPEN. Prachtig toch?
Print het uit en - ik neem aan dat je met je moeder meegaat als ze naar het ziekenhuis gaat - en leg het voor aan haar arts. Ze zullen het van tafel vegen.
Laat het lezen aan je moeder.
Mijn schoondochter is ook nooit beter geworden van chemo. Is overleden.

Dank je Liesje.
Bij mijn moeder is het echter nu in een progressief stadium gekomen. Ze heeft 4 zakken bloed bijgezet gekregen want al de waardes waren verkeerd.
Ze kon in ongeveer 3 weken tijd opeens helemaal niets meer en moest constant hijgen. Ik vermoed dat ze het al langer heeft, maar het is van traag naar progressief gegaan. Het is voor mijn ouders niet bespreekbaar om niet te beginnen met chemo. De Dr. zegt dat het een zeer lage chemo is omdat ze een zeer lichte vorm van leukemie heeft. Ze zou er 2 dagen van in het ziekenhuis moeten blijven en voor de andere keren niets eens in het ziekenhuis moeten blijven.
Ik vind het heel erg, maar zet mijn hoop op de cannabisolie, dat ze die erbij gaat nemen en verder hoop ik dat de Dr. toch een eerlijk man is en dat het waar is wat hij zegt. Natuurlijk weet ik dat ook hij met protocollen moet werken en dat ook hij in dienst van de farmacie staat. Het neemt natuurlijk niet weg dat deze man toch wel uit overtuiging kan handelen en dat misschien de procedure bij chronische leukemie daadwerkelijk zo is. Ik weet het niet, ik kan alleen maar weergeven wat ik erover hoor. Dat heb ik gedaan, maar ik wil natuurlijk mijn moeder niet alle hoop wegnemen.
Ze gaat in ieder geval ook beginnen met de cannabis. Zodra ik meer weet van elkedageenei, ga ik het aanschaffen.

Dorothé

Even een vraagje: Als mijn moeder de cannabisolie gaat nemen, is dit natuurlijk in het bloed aantoonbaar. Kan ze daar bij een bloedonderzoek geen problemen mee krijgen, dat men haar vraagt wat ze gedaan heeft etc.?

Ik denk dat het ook beter is, dat ze het pas thuis neemt en niet in het ziekenhuis. Niet dat men het vind en problemen gaat maken.

Wat denken jullie ervan?

Dorothé

Waar ze zich zelf goed bij voelt is het belangrijkste. Er zijn artsen die er voor open staan, misschien eens polsen daar?

Ik denk dat ze bij bloedonderzoek kijken naar tumormarquers e.d. en niet zozeer op zoek gaan naar middelen gebruik. Maar ben niet deskundig qua bloedonderzoek

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan