Bedankt.
Gisteren is mijn moeder gecremeerd. Ze had alles van te voren, 1,5 jaar geleden, zelf geregeld. De muziek, het levensverhaal, het prentje etc.
Het was in een hele lichte ruimte en er werden ook foto's getoond. Daardoor lette ik niet de gehele tijd op de kist.
Er zijn veel mensen gekomen. Dat zou mijn moeder fijn gevonden hebben. Mijn vader had om 3 uur 's nachts de nacht van tevoren ook nog een afscheidswoord geschreven en voorgedragen. Ik stond naast hem, als hij emotioneel niet meer kon en zou dan zijn tekst verder voorlezen. Hij kon het echter wel. Ik heb toen ook nog een woord gesproken, zonder voorbereiding. Gesproken over energie en dat hij nooit ophoudt...
Er werden verschillende liedjes gespeeld die ze zelf uitgezocht had. Ik zet ze hieronder neer en hoop dat er geen reacties van jullie komen dat jullie ze niet mooi vinden. Dan zeg maar liever niets. Ik vond het heel mooi wat ze uitgezocht had en kon er mijn emotie in kwijt.
We hebben verschillende reacties gehad dat het een hele mooie crematie was. Tja, het verdriet blijft en zal nu sterker worden na al die dagen van verplichtingen.
Maar ik moet door, en ik hoop dat ik een beetje van de energie van mijn moeder zal krijgen, ze vocht voor haar leven als een leeuw....
Dorothé