Kefir

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
rateltje, ja dat is wel een goed idee/.

alleen heb ik ook maar 1 koelbox en maak ik altijd gelijktijdig met de kefir yoghurt, en dat laatste gaat er dan in

volgens mij is het bij oma gelukt met de email, door de oppervrouw ;-)

@sheila ik doe alles erin, yoghurt en kefir, om de yoghurt doe ik dan een deken met 2 heet gevulde flessen water.

Gaat super en de kefir groeit als kool, yoghurt wordt mooi lobbig dik.

Hoi Rateltje,

Ik zou ook heel graag melkkefir van je overnemen!

Zou je het oke vinden als ook ik je mail? (nadat ik dan je mailadres heb mogen ontvangen van iemand die 'oppert' ,hihi)

Of ben je al leeg?

Groetjes

hoi rateltje ik zal t eens proberen of het past.

ik doe de kefir al in een weckpot, dus dat zijn er 3 en dan nog yoghurt in een weckpot, allen 1,5 liter dat gaat denk niet passen.

@ lia deze plek heb ik altijd al gedaan en is altijd goed gegaan.

Mijn familie maakte vroeger kippesoep, die heeft in de zomer de neiging om snel zuur te worden. andere soepen misschien ook wel? Er werd dan gezegd als je ongesteld bent moet je geen soep maken.

@amancay.

Ik vind kefir niet lekker. Maar als ik zie hoeveel goede dingen er in zitten ga ik toch weer twijfelen.

@Mike, eet je dan alleen yoghurt of is kefir kant en klaar ook te koop? Ik heb er nog niet naar gezocht, vanwege de biol./din. geitenyoghurt die ik koop. En extra probiotica die ik slik.

Quote:
Fermentatie is een bijzonder grillig proces

Quote:
Grilligheid is oneindige mogelijkheden is vrouwelijke energie. Ik denk dan ook dat vrouwen beter zijn in fermentatie dan mannen. Als mannen er ook goed in zijn, beschikken ze over meer vrouwelijke energie. Dit verklaart ook waarom de 1 probleemloos rauwmelkse kefir of yoghurt kan maken en het bij de ander telkens mislukt.

Je schrijft veel zinnige dingen over dit soort onderwerpen, maar soms denk ik dat je hier een beetje te ver in gaat. Ik krijg hier toch een beetje het "brandweerauto" gevoel bij waar forumlid bambi (dacht ik?) eens een stukje over schreef.

Degene die kefir kan maken heeft meer vrouwelijke energie.. Pfff, dat ga je toch niet menen.. :roll:

ik ga woensdag met de kefir aan de slag en mail dan iedereen, ik heb genoeg kefir.

Als jullie mij de adressen mailen dan stuur ik het woensdag voor 17.00u op.

Wel ff je nickname bij degene zetten a.u.b.Ik heb er inmiddels een stuk of 5.

morgen werkdag.............

ratel

Quote:
Degene die kefir kan maken heeft meer vrouwelijke energie.. Pfff, dat ga je toch niet menen..

Ja, dat ga ik menen. Brandweerauto's worden daarentegen weer door mannen gemaakt. :wink:

Mike

Co is ook supergoed in kefir maken maar ook yoghurt.

Goh, Janse, dat bij jou de yoghurt niet wil lukken, jammer.

Lia

Is ook al tijden geleden dat ik het geprobeerd heb hoor. Het wilde toen maar niet lukken inderdaad. Meestal was het gewoon te dun(en ook niet zuur genoeg), en ik houd van lekkere dikke yoghurt. Daarom vond ik de yoghurt van rauwpower ook niet zo goed. Veel te dun, gewoon een drinkyoghurt. Ik wil yoghurt echt kunnen eten.

Daarom ga ik ook gewoon voor kefir. Super simpel te maken, en ook nog veel gezonder dan yoghurt.

Een andere reden dat ik niet meer zelf yoghurt maak is gewoon een stukje luiheid :D ik heb gewoon ook niet zoveel zin meer om zo enorm veel tijd en aandacht te besteden aan eten.

Daarom voor mij ook echt zo min mogelijk plantaardige voeding. Gewoon geen zin in dat gedoe met weken, kiemen, fermenteren, bakken en weet ik wat voor kunstgrepen je allemaal moet uithalen om van de plantaardige gifstoffen af te komen.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan