Kefir

• Onderwerp starter Onderwerp starter Guest
  • Startdatum Startdatum
Codexx, hoeveel kefir wil je gaan drinken dan op 1 dag ? Want ik begreep dat 1,5 liter kefir op een dag al het andere voedsel kan vervangen. Dat dat genoeg is om geen honger te hebben en om op te leven.

Ik kan b.v. ook prima een uur of 4 rondkomen in de ochtend op 1 beker kefir.

Hee Tanja! Zou je ook wat kefir willen opsturen voor mij? Mijn bloemkooltjes hebben de zomer niet overleefd en ik mis toch wel mijn bruismelksapje (-: Nola iig zeker, ze vond het zo lekker! Uiteraard wil ik je er ook voor betalen, zeker zoiezo de verzendkosten! Of als het te veel gedoe voor je is, rateltje verkoopt het ook las ik! Dank alvast voor jouw antwoord! Hoop dat jullie hebben genoten van het mooie Zeeland! X

Hi Frida! Wij hebben zeker genoten van onze vakantie, sowieso enorm geboft natuurlijk met het weer, zowaar een strandvakantie in eigen land, wat wil je nog meer? Jullie ook in de Eifel las ik, is het huisje al op orde?

Als je me je adres even mailt stuur ik de korrels op tegen verzendkosten, die ik niet weet, Rateltje sprak over duurdere postzegels, ik plak altijd maar wat eigenlijk, geen idee hoe zwaar het precies is. Heb je liever wat meer korrels? x

Ha Snelle Tanja! Ja, echt een super zomer, lekker naar het strand in eigen land, hoera! Ons huuske in de Eifel is nog laaaaaang niet klaar, maar was weer fijn klussen, voor zover dat gaat met een wandeldreumes! Super lief dat ik wat korrels van jou mag overnemen! Ik weet niet hoeveel je er nodig hebt voor welke hoeveelheid, weet jij dat? Ik ga even via jouw site op zoek naar jouw emailadres! X

Ik stop gewoon zoveel mogelijk korrels in een bubbeltjes envelop. Ik doe altijd een dikke laag in een glas van 1 liter, geen idee hoeveel dat is in grammen.

Super! Ik heb je ondertussen een mailtje gestuurd. Dikke kus voor jou!

Quote:
Zonne

Lid

Codexx, hoeveel kefir wil je gaan drinken dan op 1 dag ? Want ik begreep dat 1,5 liter kefir op een dag al het andere voedsel kan vervangen. Dat dat genoeg is om geen honger te hebben en om op te leven.

Ik kan b.v. ook prima een uur of 4 rondkomen in de ochtend op 1 beker kefir.

3 UREN GELEDEN GEPLAATST #

2,5 liter(anders krijg ik te weinig calorieen binnen)

Dus dan zou ik in vijf dagen van 0 naar 2,5 liter opbouwen.

Is dat verstandig of heeft een lekke darm meer tijd nodig om aan zo'n grote hoeveelheid kefir te wennen?

@Tanja ik stuur precies 140 gram op per 2 plastic zakjes in een envelop, je zit dan op 3 postzegels nr 1

ps @Zonne 2 1/2 liter kefir p.d is geen probleem, je kan dan de hele dag zo door komen.

geen honger,maar het wordt saai als je dit lang achtereen doet vind ik.

@ Rateltje. Bedankt voor de korrels. Ze zijn woensdag netjes aangekomen en heb net mijn eerste kefir geoogst (noem je dat zo). Ben er heel blij mee en de volgende lading staat al weer op een donker plekje.

De smaak is wel anders als ik verwacht had, maar wist ook niet wat ik moest verwachten.

Top en nogmaals hartelijk dank.

@rateltje ook bedankt voor de korrels! De eerste kefir in huize Niburu is in de maak! Dit wordt vast en zeker mijn lievelings drank! Nu moet ik m'n zus ook nog zover zien te krijgen om kefir te drinken, ze heeft altijd last van haar darmen. Maar als ik het goed begrepen heb is het een combinatie van voldoende maagzuur creëren en het onderhouden van de darmen dmv probiotica, ja toch?

kefir en ook de bouillons van beestenbotten zijn een giga probiotica voor je darmen.

En maagzuur kun je vermeerderen door Keltisch zeezout (sole) en het drinken van water/sole met appelazijn/citroensap.

Lia

De sole had ik haar al voorgesteld maar dit weigert ze te drinken omdat ze in een ver verleden een nare ervaring had gehad met dit drankje. Alles draait om loslaten en gewoon doen........

Mijn 1e ltr kefir is (eindelijk) een feit!

Ik heb het gemaakt met kefirpoeder uit een zakje, welke je 30 x kunt gebruiken.

Als de kefir nl klaar is dan scheep ik daar 3 eetlepels uit en doe dit in de nieuwe melk wat dan weer kefir wordt.

Het is wel kloterig, maar de smaak is prima.

Bij mij wordt het ook vaak erg dik en klonterig, maar gewoon even schudden en dan is het prima te drinken.

Waarom gebruik je zakjes die 30x mee gaan? Echte kefir gaat de rest van je leven mee als je er goed voor zorgt.

Mijn eerste kefir is geoogst! Ik zal even beschrijven hoe ik de kefir gemaakt heb. Voor de verhouding kefirkorrels:melk had ik een documenten van het internet gehaald. Ik heb 130 gram kefirkorrels toegevoegd aan 910 ml rauwe melk van 20 graden Celsius, dit alles in een weckfles. De weckfles heb ik gewikkeld in een deken. Tijdens de 24 uur heb ik de inhoud voorzichtig door geroerd met een houten pollepel. Het geheel heb ik hierna in een grove kunststof zeef gegoten. Dat wat uiteindelijk overbleef was ongeveer 2 glazen kefir drank. De dikke brei waarin zich de kefirkorrels bevinden heb ik teruggedaan in een nieuwe weckfles en hier weer rauwe melk van 20 graden Celsius op gegoten. Had ik de kefirkorrels uit de dikke brei moeten halen, zoja, hoe kan ik dit het beste doen, of moet inderdaad de gehele brei gebruikt worden voor een nieuwe kefirbereiding? Vergeleken met de begin situatie heb ik dus ongeveer 3-4 zoveel brei inclusief kefirkorrels, en ik vraag me dus af of dit wel goed is. Welke verhouding kefirkorrels:melk gebruiken jullie?

Het enige dat er in de zeef achter moet blijven zijn de korrels, je moet dus een beetje schudden, kloppen met de zeef tot ook de dikke brei door de gaatjes zakt. Ik heb geen weegschaaal, maar doe ruim 1/4 korrels in de pot, soms nog meer

Ik klop net zoveel dat ik echt alleen nog korrels zie, deze spoel ik even af met koud water en muk ze dan in een nieuwe pot vol met rauwe melk.

De kefir haal ik nog door een kleine zeef, wordt het net iets gladder naar mijn gevoel.

Dan in halve liter flessen en in de koelkast.

Kun je je voorstellen dat wij een tweede koelkast hebben die gevuld is voor 2/3 met rauwe melk en kefir :-))

in zo'n glazen pot van bijna een halve liter bedek ik de bodem.

de hoeveelheid die ik heb opgestuurd was voor anderhalve glazen pot.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.549
Leden
8.669
Nieuwste lid
BiancKus
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan