Keltisch zeezout

Wat erg goed werkt nadat ik te oren had gekregen dat het toevoegen van k.zzezout goed is voor de grond van je groentetuin, fijn wrijven in een vijzel of oude elektrische koffiemolen zodat het bijna poeder is geworden en dan heel vroeg 's morgens of laat in de avond na zonsondergang, uitstrooien over het gewas en de bodem.

Door de fijne verdeling is de dosering prima te regelen en de slakken gaan dit niet overleven. Deze vergaan ter plekke en voeden de grond ook weer.

Om het helemaal goed te doen vermeng je het zout met schelpenzand (kanariepietjeszand) waardoor het totale volume groter is waardoor de verdeling nog beter uitpakt.

rob, maar meng je het dus niet met water het zout?

want dan hoef je het niet op te lossen dan gaat het vanzelf

Ik wilde graag Keltisch zeezout kopen, via Breizh import die heeft een aantal verkooppunten. Helaas is er maar een verkooppunt in Den haag, in de Piet Heinstraat een winkeltje met boeddha's en dat soort dingen. Nu heeft de eigenaresse wierook branden in de winkel en was mijn zak zout volledig gepenetreerd van een zware wierook geur. Ik ben er gewoon onpasselijk van geworden en mijn zak met zout rook twee weken daarna nog! Aangezien wierook ook chemisch is, ga ik niet meer terug. Nu zag ik bij een kleine natuurwinkel een zak Keltisch zeezout van het merk Mattisson, ziet er precies hetzelfde uit, grijs, ongewassen, vochtig. Zou dat ook goed zijn?

Melkvee-magazine. Heb het artikel gezien op de site van Poeki. Hoe waren de reacties van mensen die verstand van voeding hebben en alles regulier doen? Reacties gehad?

Quote:
Nu zag ik bij een kleine natuurwinkel een zak Keltisch zeezout van het merk Mattisson, ziet er precies hetzelfde uit, grijs, ongewassen, vochtig. Zou dat ook goed zijn?

Koop het via keltischzeezout.com. Dit is het zout van Pascal Pichon, die het importeert van zijn broer Patrick Pichon. Patrick is een kleine, onafhankelijke zoutwinner in Guerande die een optimale kwaliteit garandeert. Alle andere sel gris is een mix van de oogst van verschillende zoutwinners aldaar en dan wordt het als de melk van Campina: een allegaartje, waarbij de ene leverancier meer kwalitatief levert dan de ander, maar dit wordt teniet gedaan door de vermenging van de producten.

Mike

Heb het daar ook besteld, 10kg. Hij kan echter maar 9kg naar Spanje opsturen via TNT en dit dan nog door een fout op zijn site, anders zou het me 35euro kosten. Ik dien dus voor de volgende bestelling een andere te vinden vermoed ik, want 50% extra voor vervoer is er toch over.

goedendag,

ik gebruik nu een aantal weken keltisch zeezout (sol 2x pd)van levendenatuur maar sinds een dag of 7 heb ik allemaal rode jeukende plekken op m'n lichaam en dan vooral in de plooien (zoals in de liezen) maar ook op de romp.

op internet gezocht en 't lijkt erop dat 't een vorm van psoriasis is, voordien nooit gehad.

nou is mijn vraag of dat na verloop van tijd weer weggaat, enof dat dat 't gevolg is van 't reinigen van 't lichaam.

gr,dick

Het enige echte keltisch zeezout gevonden in de natuurwinkel in Oosterhout. Ze hebben daar sowieso een fijn assortiment aan spullen en blijkbaar dus ook HET keltisch zeezout. Ik bestel veel via internet, maar hier had ik een soort van aversie tegen. Ook weer opgelost!

Ik wilde het ook graag via Breizh kopen Mike, vandaar dat ik naar de Piet Heinstraat ben geweest om het te halen, maar dat was dus geen succes...Via internet kopen wil ik eerlijk gezegd liever niet, ook omdat er weer verzendkosten bijkomen en dat kan ik nu gewoon niet gebruiken. We hebben niet veel te spenderen op het moment.

Hallo Zora, je kunt gerust via internet kopen hoor. Als je een beetje zoekt op internet zijn er echt online winkels die gunstige prijzen hebben inclusief de verzendkosten. Aan de hand van de verkooppunten van Pascal Pichon (klik hier) weet je ook gelijk zeker dat het juiste Keltisch zeezout ontvangt. Vaak is het wel zo dat je dan wel meer kilo's moet bestellen, maar het heerlijke voordeel van het Keltisch zeezout is dat het zowat "oneindig" houdbaar is. En de kiloprijs wordt dan in één keer een stuk interessanter....zeker als je even op de portemonnee moet letten (wie doet dat niet...;-)

Succes met zoeken!

Jacques

Ik ben nog niet zo lang lid hier maar ben wel al veel wijzer geworden. Ik lees mij suf! Nu zoek ik bevestiging bij iets wat ik ga bestellen omdat er veel ervaring hier is en ik nog echt een beginneling ben.

Ik wil nu Keltisch zout bestellen en dit is wat ik in de winkelwagen heb:

http://www.keltischzeezout.com/winkelwagen.aspx

Ik stel het zeer op prijs als iemand mij kan zeggen of ik dit zo goed doe. Ik gebruik het grove zout dan om te koken en Fleur de Sel om zo uit de hand te gebruiken.

Ik doe dan mijn andere zout weg, dat moge duidelijk zijn.

Hartelijk dank!

Vandaag mijn Keltisch zout binnen gekregen! Ik kan niet goed ontdekken hoe ik het kan bewaren. Ik heb een keukenkast die best wel koel is maar mijn kokokolie is daarin wel helemaal vloeibaar nu. In de koelkast vind ik geen goed idee. Moet ik het zout in een glazen bak doen en helemaal afsluiten of doen jullie dat anders? Ik vind het gewoon spannend dit zout, verheug mij erop ermee te "koken".

Groet Djeena

Er staat een potje voor de pak met het zout en de rest staat bij mij op de koelkast. Geen specifieke bewaarvoorschiften hoor. Waarom zou je ze in de koelkast bewaren?

Had het ergens gelezen op internet maar kon het niet meer terug vinden. Nu weet ik hoe het zit. Bedankt.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan