Keltisch zeezout

Bij ons staat het gewoon in de zak op zolder en voor gebruik in een potje.

Ik zou het alleen wel uit de zon houden, is gevoelsmatig.

Lia

Ik gebruik nu een aantal dagen het Keltisch zeezout. Gisteravond (biologische)kip gebakken in de roomboter en groente erbij. Na een uur voel ik mij wat vreemd, alsof ik niet lekker word en benauwd krijg maar dat gebeurt niet. Wel krijg ik een gevoel alsof ik koorts heb en een beetje rare smaak in mijn mond. Een raar gevoel is het. Dat had ik de dagen ervoor ook, zo een uur na het eten. Ik voel dat het nu weer begint. Rond een uur of 10 verdwijnt dat. Ik heb dat sinds ik het zout gebruik (ik gebruik niet echt veel), er is verder niets veranderd. Kan dat komen door alle mineralen ed in het zout?

Wij kopen altijd Keltisch zeezout in 25kg verpakkingen. Het gaat toch eeuwig mee en scheelt veel geld als je grotere hoeveelheden koopt. Normaal doe ik niet zo moeilijk en strooi het gewoon door het eten, maar deze keer heb echt een zak met alleen enorm grote korrels. Gewoon bij a niet lekker meer om zo door het eten te strooien.

Nu heb ik hier wel eens gelezen dat mensen het zout fijnmaakten met een soort goedkope koffiebonenmaler ofzo?? Poekie, volgens mij was jij dat toch?

Janse,

Ja hoor, een koffiemalertje van zo'n € 12,00 gekocht bij Blokkertje.

Maar er zullen meer huishoudartikelen winkels hebben die zoiets verkopen.

Ik spoel na gebruik direct het maalgedeelte schoon, anders kan het gaan roesten.

Het werkt prima.

Lia

Fijn maken met een stamper/vijzel gaat ook erg makkelijk hoor. Ik ga vandaag weer een voorraadje maken, fijngestampt zout.

Bij Ikea heb je ook zoutmolens van maar 6 euro. Deze zijn van glas met een kunststof binnenwerk (roest dus niet) en draaikop. Ideaal! Het klopt dat het Keltisch zeezout ietwat vochtig is, dit is een belangrijke eigenschap van het Keltisch zeezout. Als je het wilt laten drogen dan het liefst op een porseleinen schoteltje in de zon. Let wel, in het vocht zitten ook alle goede stofjes die het Keltisch zeezout zo gezond en smaakvol maken. Door het te drogen verdampt er wel wat mee, maar het zout blijft nog steeds een goed, gezond en heerlijk zeezout! Op keltischzeezout.com en ook op onze site staan nog meer wist-je-datjes. (http://www.keltischzeezout.net/LightNEasy.php?page=wistjedat)

Succes en smakelijk

Jacques

Voor mensen in Den Haag:

In het Vlaamsch Broodhuys op de Fred hebben ze keltisch zeezout, 3 euro/1 kilo.

(ja Breizh Import) Scheelt weer verzendkosten!

Kinderen mogen zeker sole drinken, hoe vaak en hoeveel vind ik altijd moeilijk, meestal weten kinderen dat zelf wel, niet overdrijven.

Hallo,

Ik heb eigenlijk een vraag die mijzelf werd gesteld na een artikel dat ik heb geschreven over Keltisch zeezout. Ik geef het dus maar even door want ik weet het antwoord niet. De vraag is de volgende:

'Ik heb echt Keltisch zeezout gekocht. Het zit verpakt in plastic zakken en ook bij de leverancier ligt het in plastic zakken hoorde ik van het bedrijf waar ik het online gekocht heb. (praktijk nieuwe tijd). Nu las ik dat dit schadelijk is en dat er door het plastic gifstoffen in het zout komen. Hoe zit dit precies en hoelang mag zout in dit plastic verpakt zijn geweest voordat die giftige stoffen vrijkomen?'

Hallo Yoly

Qua vervoer van Bretagne naar de importeur en naar ons gebeurt inderdaad in plastic bulkzakken. In glas is vanwege het gewicht en de breekbaarheid van het glas geen optie en anders een hele kostbare optie. Gelukkig zijn de zakken niet onderhevig aan grote temperatuurs- en luchtdrukverschillen. Daarnaast is het verloop bij ons dusdanig hoog vanwege het aantal bestellingen dat het vanuit Frankrijk binnen maximaal een aantal weken al bij de klant is.

Ons advies is inderdaad wel dat het verstandig is om het zout, wanneer mensen het thuis hebben, in een glazen of stenen voorraadpot te doen. Zo bewaren wij het thuis ook. Bij Xenos verkopen ze hele nette glazen wekpotten die je uitstekend kunt gebruiken en ook nog eens goedkoop zijn.

Groeten

Praktijk Nieuwe Tijd

Jacques

Ha fijn, dankjewel voor je reactie Jacques. Ik heb het gelijk doorgegeven. Zelf bewaar ik het zout altijd in de zak waar het in zit maar dat ga ik dus nu veranderen.

Groet, Yoly

Heel graag gedaan! En als je nog iets wilt vragen, laat het dan even weten via mail of via dit forum. info@keltischzeezout.net of info@praktijknieuwetijd.nl . En als wij het niet weten dan hebben we nog enkele deskundigen die we kunnen contacten (en die zijn ook hier op het forum trouwens :wink: )

Met gezonde groeten

Jacques

oh ja, via facebook houden we mensen ook op de hoogte www.facebook.com/keltisch.zeezout

Ik stel de vraag maar even hier ipv een nieuw topic te openen.

Hoe slecht is Himalaya sole ivt sole van keltisch zeezout. Ik heb namelijk nog meerdere Himalaya zout brokken liggen en maak daar al een paar maanden sole van. Maar voordat die voorraad op is zijn we wel een hele tijd verder....

Is kzz sole veel gezonder ?

Hej zonne.

Ja, als het echt Himalaya zout is maakt dat geen verschil denk ik.. Ik durf zelfs te denken dat de Himalaya zout zelfs beter kan zijn door dat dit zout uit een nog ONverontreinigde oceaan in de geschiedenis komt..

Maar.. Het punt is zoals ik begrepen heb dat de herkomst van Keltisch zz gegarandeerd is.

En dat is Himalaya zout niet, het zou net zo goed geraffineerd zout kunnen zijn dat duur verkocht word.

Maja zo blijft het onduidelijk.

Quote:
Wat is het verschil tussen Keltisch zeezout en Himalayazout?

Himalayazout is een ongeraffineerd zout afkomstig uit het Himalayagebergte in Pakistan. Het wordt vaak als het meest gezonde zout ter wereld neergezet en mede daardoor is de prijs van Himalayazout erg hoog. Een andere reden voor de hoge prijs is het transport van Oost-Azië naar West-Europa. Hoed je echter voor namaak, er bestaat zout uit, onder andere, Polen dat verkocht wordt als Himalayazout!

Keltisch zeezout kent geen imitaties en hoeft evenmin van de andere kant van de wereld te komen. Hier in Europa wordt het beste en meest complete zeezout ter wereld geproduceerd. Maar goed, dat zeggen er meer, dus waarom zou je mij geloven? Omdat Keltisch zeezout daadwerkelijk zout uit de zee is en niet van het land. Zie ook de vorige vraag, waarin ik het verschil uitleg tussen landzout en zeezout.

Het gaat er hier niet om Himalayazout negatief af te zetten tegen Keltisch zeezout. Allebei zijn het zeer goede en gezonde zouten. Een belangrijk verschil is echter wel dat Himalayazout een landzout is en Keltisch zout een zeezout. Zeezout is het product van zonlicht en water. De twee energieën die het zout ooit hebben gevormd, zonlicht en water, zijn dus niet meer aanwezig in Himalayazout, dat opgesloten is geraakt in droog en donker land. Keltisch zeezout bevat deze energieën nog volop en is dus energieker zout.

Daarnaast is Keltisch zeezout veel zachter van smaak dan Himalayazout omdat het gehalte aan natriumchloride in Keltisch zeezout iets onder de 90% zit, tegenover 97% in Himalayazout. Het maakt Keltisch zeezout ook bijzonder rijk aan andere mineralen en spoorelementen. Himalayazout bevat eveneens vele mineralen en spoorelementen, maar in veel kleinere hoeveelheden. De balans van mineralen en spoorelementen, inclusief kleimineralen, in Keltisch zeezout is volkomen uniek.

http://www.keltischzeezout.com/vraag_en_antwoord.aspx

leuk filmpje lievergezond, alleen jammer dat hij het niet heeft over welk soort zout.

Hij heeft echt humor die arts, ik heb t boek censuur van hem gelezen ook erg interessant

Forum statistieken

Onderwerpen
4.545
Leden
8.668
Nieuwste lid
Joy63
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan