klysma

Rapunzel, nou ik ook!

Maar bijv. een chocolaatje vind ik dan weer wel erg lekker:-)

Dat raak ik nu echter liever niet te veel aan ivm mijn nieren (oxaalzuur).

 
Het is gek maar sinds mijn Seroxat periode heb ik nooit meer getaald naar chocola! Nog steeds niet en het is nu 11 jaar geleden.

 
Ik heb misschien een interessant stukje informatie voor jullie allemaal, iets dat ik in de gehele post nog niet tegen ben gekomen maar wel belangrijk vond voor jullie te schrijven:

Het doel van een water klisma is het schoonmaken van de darm door ontlasting en aangekoekt materiaal te verwijderen. Weken (tijd) en bewegen (masseren) helpen daarbij. Hoe meer water je in brengt hoe 'hoger', lees verder je komt in je darmen. Dit wil je (soms) om zoveel mogelijk lengte schoon te maken. Hoger is wel kwetsbaarder en brengt meer risico's met zich mee.

Het doel van een koffie klisma is heel wat anders! Dit gaat niet om reiniging van de darmen, laag noch hoog, maar om reiniging van de lever en galblaas. Je galblaas scheidt gal uit om te helpen bij het verteren. Je lichaam hergebruikt dat gal echter voor het grootste gedeelte, inclusief de gifstoffen daarin tot de concentratie zo hoog is dat deze (in deze tijden veel te langzaam) wordt afgevoerd via de poortader. Je hebt dus continu een voorraad 'oud' zwaar verontreinigd gal in je lever.

Je endeldarm staat via de poortader rechtstreeks in verbinding met je lever. Deze sluiproute stelt je lever in staat deze gifstoffen direct te dumpen zonder dat deze eerst door je hele systeem moeten. Is de dichtheid aan (gif)stoffen in dit deel van je lever hoog dan 'stromen' deze stoffen door diffusie naar je endeldarm waar de dichtheid in stoffen erg laag is. Het voedsel dat zich hier bevind is immers al uit verteerd (als het goed is, bij GAPS patiënten wil dit nog wel eens niet zo zijn en functioneert deze sluiproute niet goed en soms zelfs contraproductief!)

Voor een koffie klisma gebruik je dus 'maar' 200ml koffie om je endeldarm te vullen zodat de koffie bij de poortader ligt. 400 ml of meer betekend dat de koffie op plekken komt waar de cafeïne opgenomen wordt alsof je het gedronken hebt! Gevolg: dezelfde als die van koffie drinken! Je voelt je even goed, teveel leidt tot trillen, n iet kunnen slapen of moe wakker worden etc. 2x200ml is het devies!

Je houdt de koffie binnen om de stoffen hieruit over te laten stromen naar de lever. Deze reageert hier op omdat je lever nu bomvol stoffen zit. De enige reactie die je galblaas dan nog over heeft is heel veel gal met de koffie dumpen. Je raakt op die manier dus meer van je oude gal met alle rommel erin kwijt. Bovendien wordt je lever en galblaas gestimuleerd om nieuw schoon gal aan te maken.

Door dit proces ontstaat er ruimte om gifstoffen uit je lichaam te verwerken omdat je lever en galblaas schoner zijn.



Conclusies:


1. max 200ml per keer

2. eerst reinigen met (relatief veel 1-2L) water is prima, maar alleen handig als je endeldarm vol zit

3. bedenk goed welke toevoeging je met welk doel gebruikt en in welk deel van de darmen deze terecht moet komen. Dit zegt ook wat over wat zinnige combinaties zijn.

Wil je gewoon een ontzettende cafeïne kick dan gewoon een 600ml sterke koffie d'r in, aan welke kant maakt, behalve voor de smaak, geen verschil ;-)

 
Editj

2x200ml is goed om mee te beginnen. Je kunt de hoeveelheid langzaam opvoeren. Houd er rekening mee dat je alleen je endeldarm en sigmoideum (laatste deel voor je endeldarm) wilt vullen, niet meer dan dat.

Als je ligt: op je rug en/of rechterzijde blijven. Bij normaal klysma van links naar rug naar rechts om het water verder je darmen in te laten gaan.

 
Quote:
Je lichaam hergebruikt dat gal echter voor het grootste gedeelte, inclusief de gifstoffen daarin tot de concentratie zo hoog is dat deze (in deze tijden veel te langzaam) wordt afgevoerd via de poortader

Je endeldarm staat via de poortader rechtstreeks in verbinding met je lever. Deze sluiproute stelt je lever in staat deze gifstoffen direct te dumpen zonder dat deze eerst door je hele systeem moeten.


Dat gal hergebruikt wordt is nieuw voor mij. Wat ik vreemd aan je uitleg vind is het volgende. Voor zover ik weet loopt de poortader van de darmen naar de lever om opgenomen voedingsstoffen te vervoeren. En een ader heeft eenrichtingsverkeer. Hoezo dumpt de lever dan haar vervuilde gal rechtstreeks in de endeldarm? Dat moet dan toch wel echt een sluiproute zijn... :-)

Koffie wordt aldus je verhaal in de endeldarm opgenomen en rechtstreeks via de poortader naar de lever gebracht, zodat je hersenen en hormoonklieren geen reactie op de cafeïne geven. Dus de lever wordt dan wel belast door de schadelijke stoffen in de koffie, waaronder de cafeïne. Daar moet de lever dan toch ook weer vanaf zien te komen?

 
Ik lees hier thuis in een boek een merkwaardig stukje over de lever:

Code:
De lever heeft een geweldige capaciteit om zichzelf te vernieuwen. Een hele kwab die tijdens een operatie is verwijderd, kan binnen enkele weken weer aangroeien. Maar soms gaat de vernietiging van de levercellen sneller dan de herstelwerkzaamheden. Dit leidt tot een leverziekte.


 
Op wikipedia lees ik over de lever:

Code:
Soms wordt een medicijn ook per zetpil toegediend: het bloed uit de endeldarm (het laatste gedeelte van de dikke darm) gaat namelijk rechtstreeks naar het hart, het passeert niet eerst de lever.

Vanuit het hart komt een deel van het middel terug naar de lever, waar er weer een deel kan worden afgebroken of uitgescheiden in de gal. Zo daalt de concentratie van het geneesmiddel in het bloed. Sommige geneesmiddelen of metabolieten worden niet door de lever verwerkt, maar door de nieren uitgescheiden in de urine.


Als de endeldarm dan koffie opneemt gaat het via het hart naar je lever, maar via het hart ook naar de rest van je lichaam. Ik blijf bedenkingen houden...

 
In wikipedia lees ik over de poortader:

Een poortader is een ader die zuurstofarm bloed van een orgaan naar een ander orgaan (niet het hart) transporteert. Mensen (en de meeste dieren) hebben twee poortaders:

De leverpoortader vervoert zuurstofarm, voedingsstofrijk bloed van de darmen, maag en milt naar de lever.

De hypofysepoortader vervoert zuurstofarm, hormoonrijk bloed van de hypothalamus naar de hypofyse.

Bij vogels komt nog een derde poortader voor:

De nierpoortader vervoert bloed dat de nier gepasseerd is weer terug naar de nierslagader, waardoor dit bloed nogmaals gezuiverd wordt en vogels zo in staat stelt zeer geconcentreerde urine te produceren.


Hier lees ik dat een poortader niet via het hart gaat maat rechtstreeks naar een orgaan. Dan komt de koffie iig niet via het hart bij andere organen dan de lever maar rechtstreeks in de lever.

Neemt niet weg dat onze koffieklysma gisteren niet meer tevoorschijn is gekomen, althans niet via de vaste ontlasting.

 
Het lijkt me overigens onzin dat poortaders zuurstofarm bloed vervoeren, zoals in jouw citaat wordt beweerd. Volgens mij valt dit onder de noemer 'half-ziek' bestempelen als 'gezondheid'.

Mike

 
Op wikipedia zet men van alles, dus moet je je eigen waarheid zoeken/vinden.

Maar zou jij enig idee hebben waar de koffie gebleven is?

Dirtsa heeft dit ook al een paar keer gehad.

 
@poeki, bronnen zeer her en der. Verder, drink je dagelijks genoeg water (1,5-2L) naast je groent etc? Enige dat ik me kan bedenken is: vocht uit koffie wordt opgenomen, vaste stof mengt met rest ontlasting, klysma 'verdwijnt'

 
Zojuist weer eens een koffie klysmaatje gedaan. Heerlijk, ik kan niet anders zeggen! Ik dacht 'wat drijft er toch allemaal in de pot?' Ik hoopte op galbolletjes of zo maar volgens mij waren het de linzen die ik even daarvoor had gegeten in mijn soep!

 
Hallo,

Heerlijke site is dit toch: zoveel info over al wat me boeit !

Ik ga er ook eens aan beginnen... de koffieklysma's... Ik ben namelijk bezig met het Beck Protocol (Blood Purifier + Magnetic Pulser + Ozon water + colloidaal zilver) en dat zorgt uiteraard voor een detox.. na de toepassing ervan heb ik altijd een beetje hoofdpijn (herxheimer), en ik las ergens dat koffieklysma's daarbij kunnen helpen...

Ik heb 2 jaar geleden ook de Moritz L+G-zuivering gedaan maar dat is mij wat te heftig voor nu (bijnieren beetje sparen)... Bovendien probeer ik zo weinig mogelijk suikers te consumeren en die volledige liter appelsap elke dag is toch wel een serieuze aanslag op mijn suikerspiegel. En ik heb echt geen zin meer in candida woekeringen ! :-) Vandaar dus koffieklysma's.

Als ik het goed begrepen heb is het dus 2x 200ml dagelijks (3 eetlepels bio koffie op 500 ml water), eventueel aangevuld met 2 eetlepels keltisch zeezout..

Wat ik me afvraag:

- waarin verschilt koffieklysma van de L+G-zuivering van Moritz? (en neen, ik goot dat appelsap niet in mijn ***)

- moet je bij koffielklysma's ook speciaal probiotica nemen? M.a.w. spoelt een koffieklysma ook je darmflora weg ?

- Ik lees hier vaak over ozon toevoegen aan koffieklysma's of badwater... nu is ozonwater drinken deel van mijn protocol, en weet ik dat je water best ijskoud is omdat het dan beter ozon vasthoudt... water bij kamertemperatuur kan nog net, maar WARM water/koffie ? Vreemd..

- Ik las dat mensen die last hebben van hoofdpijn bij ontgifting verlichting kunnen hebben door een koffieklysma... maar zorgt de sterkere werking van de gal en lever door klysma nu net ook niet net voor meer ontgiftings-verschijnselen ? :-)

- Is het dus de bedoeling dat alle koffie in de endeldarm blijft ? Dus eigenlijk is het best dat je gewoon rechtop zit of staat ? Als je neer ligt verspreidt dat beetje koffie zich al snel over heel je darmen en uiteindelijk is die poortader toch "aan de uitgang" ?

Ik ben NU naar de biowinkel en erna KOFFIE ! :-)

Groetjes, Pascal

 
Bio winkel was al dicht... grrrr... mag een eerste try out ook met gewone koffie en himalayazout ? (of zonder zout)

En welke bio koffie moet dat zijn ? Ik las iets van witte koffie ergens maar er werd niet dieper op ingegaan ?

Groetjes, Pascal

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.743
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan