klysma

@ Pascal: Ik weet niets van witte koffie, mijn biologische koffie voor de klysma is bruin van kleur in elk geval. Ik doe het trouwens niet met zout, maar himalayazout zou ook goed moeten zijn!

@ Rapunzel: die link die je net gaf van gaps, daar staat ook dat mensen met een alvleesklierontsteking (mijn eigen diagnose) er goed aan doen om te vasten. Sinds ik een paar weken haast geen vet eet (uit pure kolere) heb ik veel meer energie en minder pijn onder mijn linkerrib.

 
Goh Lievergezond, en dat las je net pas in die link? Het lijkt erop dat je iets goeds aan het doen bent, al is het dan jammer van het vet. Later dan maar weer... Veel genezing nog!

 
O ja... en waarom is het zooooooooooo belangrijk om bio koffie te nemen ? Ik begrijp wel de zin van bio, maar als je het beneden wil naar binnen brengen, enkel als trigger opdat je lever (die het als niet lichaamseigen ziet) tot actie over gaat, lijkt mij dat toch ook best doenbaar met gewone koffie ?

 
Het is maar hoe graag je pesticiden in je lijf wilt Pascal.

De poortader van je darmen brengt de koffie naar de lever: waarom zou je die nog verder willen vervuilen?

Met gif je lever ontgiften: klinkt een beetje tegenstrijdig zou ik zeggen.

 
hoe ? En chemotherapie en straling bij kanker dan, de artsen gaan mensen met kanker toch niet zo behandelen als dat schadelijk is ? ;-) Gek eigenlijk hoe wij (terecht) moeilijk doen over bio-koffie voor anaal gebruik terwijl de meeste echt zieke mensen zwaar vergif slikken om beter te worden...

Ik zie net dat die wilsons golden roast coffee de beste zou zijn, maar dat vind je hier dus niet...

 
@ pascal:
Quote:
En chemotherapie en straling bij kanker dan, de artsen gaan mensen met kanker toch niet zo behandelen als dat schadelijk is ?


Pascal: er is een onderzoek gedaan onder oncologen of zij zichzelf of hun naasten ook chemo zouden geven bij kanker. 75% van die oncologen zei dezelfde behandeling die ze hun patienten geven niet voor zichzelf te overwegen noch voor hun naasten.

http://thefutureofwellbeing.blogspot.com/2009/07/75-of-doctors-would-refuse-chemotherapy.html

 
En hoezo gebruiken artsen niet iets giftigs als het schadelijk is? Dit doen ze helaas dagelijks, omdat hen wordt geleerd dat er helaas niets anders is wat ze de patienten kunnen bieden. Hersenspoelen heet zoiets, volgens mij.

Ik ben er van overtuigd dat de meeste artsen uit een bepaalde ideologie geneeskunde zijn gaan studeren, om mensen te kunnen helpen.

Helaas wordt hen alleen nog geleerd welk medicijn(gif) ze kunnen geven bij welk symptoom.

De artsen die hier niet mee om kunnen gaan studeren vaak door voor orthomeluculair arts/homeopathisch arts/natuurarts en heten dan ineens kwakzalvers.

 
@Dirtsa en Lievergezond: Ik was met de hoogste vorm van ironie aan het praten he... was als grapje bedoeld..uiteraard ben ik mij zeer bewust van de werkwijze alopathische geneeskunde... Ik laat mij niet voor niets alleen medisch begeleiden door orthomoleculair/natuur+ homeopatische artsen...

maar we zijn aan het afdwalen en mijn originele post (vraagjes) is ondertussen al uit het zicht verdwenen, dus ik herhaal nogmaals de vraagjes waar ik antwoord op zoek:

- waarin verschilt koffieklysma van de L+G-zuivering van Moritz? (en neen, ik goot dat appelsap niet in mijn ***)

- moet je bij koffielklysma's ook speciaal probiotica nemen? M.a.w. spoelt een koffieklysma ook je darmflora weg ?

- Ik lees hier vaak over ozon toevoegen aan koffieklysma's of badwater... nu is ozonwater drinken deel van mijn protocol, en weet ik dat je water best ijskoud is omdat het dan beter ozon vasthoudt... water bij kamertemperatuur kan nog net, maar WARM water/koffie ? Vreemd..

- Ik las dat mensen die last hebben van hoofdpijn bij ontgifting verlichting kunnen hebben door een koffieklysma... maar zorgt de sterkere werking van de gal en lever door koffieklysma nu net ook niet net voor meer ontgiftings-verschijnselen ?

- Is het dus de bedoeling dat alle koffie in de endeldarm blijft ? Dus eigenlijk is het best dat je gewoon rechtop zit of staat ? Als je neer ligt verspreidt dat beetje koffie zich al snel over heel je darmen en uiteindelijk is die poortader toch "aan de uitgang" ergens ?

Hartelijk dank ! P

 
Hoi pascal:

1. de lever gal zuivering van Moritz en Clark is gericht op het verwijderen van galstenen.

De koffieklysma is gericht op het de galvloeistof die het lichaam recycleert te ontdoen van gifstoffen. Ook helpt de koffieklysma het glutathiongehalte, dat bij chronische patienten vaak laag is, enorm opvoeren (wat je met supplementen niet zo goed bereikt).

2. je hoeft geen probiotica te nemen bij de koffieklysma.

De koffieklysma is niet gericht op de darmreiniging, maar op de leverreiniging.

3. Een koffieklysma is vaak van koffie die eerst in kokend water was (later uiteraard afgekoeld tot lauw of koud: gaat allebei). Dus hoe dat dan te ozoneren lijkt me niet makkelijk.

4. ik heb nooit last gekregen van ontgiftigingsverschijnselen door een koffieklysma, hoogstens dat ik het bij de eerste beurt warm kreeg.

5. De bedoeling is volgens mij dat je ligt tijdens de koffieklysma, al doet Dirtsa het niet liggend. Geen idee of de koffie van de klysma in de endeldarm alleen blijft als ik het doe. Ik gebruik 200 mililiter per keer (doe het twee keer achtereen) en waar het heengaat voor het er weer uitgaat weet ik echt niet, maar ik voel mijn lever dan vaak wel borrelen na een tijdje.

 
Toch nog even dit! Een pakje gemalen bio-koffie van 250g kost minstens 4 euro... aan 70 gr per dag (2 koffieklysma's) kan je dus slechts een week klysma's doen met 2 pakjes koffie! Dus kost het 32 euro per maand als je dagelijks koffieklysma's doet ?

Even vraagje... is het gebruikelijk hier dat mensen dat dagelijks doen?

 
Nee hoor Pascal! Ik zelf ben in het begin even fanatiek geweest maar nu doe ik het maar één, hooguit twee keer in de week.

 
Ik doe ze alleen als ik de milde levereinigingen doe, 4 dagen achter elkaar. Ongeveer eens per maand.

 
Dag Dirtsa,

De milde leverreinigingen had ik ook aan gedacht maar deze zijn not done voor mij want ik heb een ontzettende ei-intolerantie...En Moritz is dan weer te heftig (for now) en veel te veel sugar rush van dat appelsap !

Groetjes, P

 
Pascal, je kunt ook malonzuur of appelazijn gebruiken ipv appelsap.

Ei is ook geen must: in elk geval bevat de tweedaagse leverreinigingskuur van Moritz of Clark geen ei: gaat ook goed.

 
Thanks voor de tip, maar een liter appelazijn per dag ??? Bweurk !! Bovendien blijft het dan wel dezelfde zuivering he... is echt te heftig !! Dat heeft mijn reeds vermoeide bijnieren te hard uitgeput 2 jaar geleden...

 
Hallo,

Ik ging net aan mijn coffee enema beginnen, en kom tot een vreemde vaststelling... als ik 4 eetlepels koffie bijvoeg (bij 1 liter water, die ik zou laten koken tot 400ml) wegen die 4 lepels 20 gram !

In het begin van deze topic spreken ze over 4 eetlepels voor 2 openeenvolgende klysma's van 200ml... en later in de topic zeggen ze 70 gram !! Het verschil tussen 20 en 70 is zo groot dat ik toch liever eerst eens te rade kom hier..

Hartelijk dnak voor de verduidelijking !

Groetjes, Pascal

P.S./ wat ruikt dat bio gemalen koffie-poeder HEERLIJK zeg... My royal arse can't complain... :-)

 
Ja, heb het nog eens nagekeken... Lievergezond heeft het eerst over 4 eetlepels (20 gr) en erna spreekt ze over de standaarddosis van 70 gram ! Ook wordt er door sommigen vertrokken van 1 liter (lang koken) en door anderen van 600 ml (kort koken), beiden om te eindigen op 400 ml...

Mike ? kan jij me even zeggen of het 20 gram of 70 gram is ?

Thanks !

 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.525
Berichten
532.830
Leden
8.658
Nieuwste lid
Silvia Belgraver
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan