kombucha

Vraagje.. kun je voor de kombucha ook palmsuiker ipv. melasse of rietsuiker gebruiken?

SK: Een kwestie van een reserve scoby gebruiken en het uitproberen. En natuurlijk ons laten weten of het lukt. ;-)

Ik heb nog een scooby over, iemand belangstelling.

Tegen verzendkosten heb je het van de week nog in huis.

Mail me maar even: info (at) voedingisgezondheid (punt) nl

Lia

Drink sinds 2 weken deze Kombucha van Eco plaza : https://webshop.ekoplaza.nl/nl/voorraadkast/koude-dranken/functioneel-sap/4106060100738.html en moet zeggen dat het me erg goed bevalt en ik er goed op ontgift.

Merk : Beutelsbacher Kombucha

Hallo,

Ik heb komboechazwammen voor de liefhebbers. 5 Euro per stuk. Zonder verzendkosten. Mailadres is glrlange@home.nl

Informatie is ten lle tijden mogelijk.

Met vriendelijke groeten,

Gisela

Nou, ik heb de Kombucha bij de ekoplaza gekocht. Twijfelde wel, want er staat op de fles, 1,8% alcohol. Ik weet niet wat t is met mij en gefermenteerde dranken. Het is nou niet echt een succes.... De smaak vindt ik niets, jeuk in t gezicht na t drinken en nu, een half uur later, een licht tipsy gevoel en daar zit ik, helemaal niet op te wachten.... Met een mega-rood hoofd. Ben blij dat ik alleen ben thuis, anders denken ze dat ik flink aan de boemel ben gegaan! In plaats van te gaan koken wil ik lekker naar mijn bed toe. Ik heb een glas gedronken, misschien te veel?

Zou het de lever zijn die de alcohol niet goed kan verwerken of is het een kwestie van wennen?

Voorlopig mijn laatste glas Kombucha gedronken, jammer van de fles die open is en de fles die ik op voorraad heb gekocht. Maar krijg net een steek in mijn alvleesklier. En ondertussen staat mijn hoofd op ontploffen, zo niet mijn ding!

Volgend weekend probeer ik bij mijn tante de waterkefir. Ik kan mijn volle fles vast wel bij haar kwijt ;)

Ik heb de eerste keer steeds een bodempje (1 centimeter of maximaal anderhalf) gedronken een keer per dag. Ik vond het eerst ook helemaal niks maar ik wilde het ook niet weg gooien. Ik ben het verbazend snel lekker gaan vinden. Het is extreem ontgiften dus ik denk ook dat dat het is. Ook kan ik op het ogenblik echt helemaal niet tegen de alcohol van een glas waterkefir of appelcider wordt ik al heel erg moe, maar hier heb ik geen last van. Ik denk dus dat dit een beetje teveel was.

Ik wil t na t weekend nog wel een keer proberen, een beetje dan. Maar ik drink het niet om de ontgiftende werking, dus als t effect me dan weer niet bevalt, dan gaat de inhoud de gootsteen in ;)

Ik vind het nu wel echt lekker, maar het heeft me wel iets meer keren gekost. Maar dat waren er maar twee of drie en volgens mij echt niet meer dan vier. Ik ben het nu vooral zelf aan het maken om wat meer te drinken te hebben naast de melkkefir. Thee komt er niet van en ik blijf er ook met sole van naar de wc lopen, waterkefir ging op dat punt wel goed maar daar heb ik het nu een beetje mee gehad. De ontgiftende werking vind ik mooi mee genomen.

Melkkefir heb ik een paar weken geprobeerd. Iets aan gefermenteerde dranken staat me tegen en het is in ieder geval de smaak van alcohol.... En dan te bedenken dat ik vroeger met smaak een fles wijn soldaat maakte :) en van een biertje was ik ook zeker niet vies!

Melkkefir heb ik ook even aan moeten wennen (veel korter) het prikt een beetje en dat is vreemd bij melk en oude kefir heeft iets kazigs, maar ik herken er geen alcohol in. Ik laat hem lang zo ver niet fermenteren als ik van Tanja heb gehoord dat zij doet. Het smaakt allemaal totaal anders maar wel allemaal apart. Maar ik wil je niet over halen.

Ik probeer t allemaal. En de kefir die ik maakte was in principe prima kefir. Een paar maanden terug nog die van Tanja gedronken. En ik zal het blijven proberen, zo 1 keer per half jaar ofzo. Er komt vast een dag dat ik het lekker vindt!

Die kombucha uit de natuurvoedingswinkel ken ik en heb ik ook wel eens geprobeerd. Volgens mij is deze slechts licht gefermenteerd, omdat het commercieel nu eenmaal niet populair is om een drank echt heel zuur te maken. Dit betekent dat er dus teveel ongefermenteerde suiker in zou zitten. Ik vond het aan de zoete kant in ieder geval, dus voor mij hoeft het niet meer.

Mike

Ik moet zeggen dat ik bij mijn laatste 2 leverzuiveringen de 3dagen ervoor deze kombucha drank van ecoplaza dronk en mijn resultaat was vele malen beter meer stenen geloosd :D

zaterdag doe ik weer en grote reiniging en heb deze hele week de Beutelsbacher Kombucha drank gedronken (2glaasjes per dag) het doet zeker wel wat met mijn lever :D

Forum statistieken

Onderwerpen
4.568
Leden
8.672
Nieuwste lid
Jurgman
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan