Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark, goede beknopte uitleg van methylation op die website!
Vorig jaar heb ik me in methylation verdiept, omdat ik een hoog histamine gehalte heb. Bij een hoog histamine gehalte is er sprake van 'under-methylation'. Er zijn verschillende protocollen beschikbaar om het te herstellen, ik ga die van Rich van Konynenburg's volgen (nadat ik de kwik/zware metalen aangepakt heb).
 
Johan, ik had die uitleg voor mezelf ook nodig. Op de yahoo group komt het nog wel eens voorbij en dat mensen het gingen aanpakken, dus toen ging ik maar eens uitzoeken wat methylation inhoudt.

Ik weet niet of ik m'n methylation moet gaan ondersteunen, maar zou me niet verbazen. Van histaminerijk voedsel kreeg/krijg ik een 'flush' (gezicht wordt warm/rood), dus misschien zegt dat ook iets?

B vitamines helpen methylation en die neem ik al. Ik heb een beter opneembare variant besteld met veel B5 wat de bijnieren extra ondersteunt.
http://iherb.com/p/49834

Ik heb overigens vanmiddag een hele lading (paraffine) kaarsen weggeknikkerd. Vooral van geurkaarsen kreeg ik altijd last (traanogen) als ze brandden, dus die stak ik al een tijd niet meer aan. Maar ook als ze uit zijn, walmt die geur de huiskamer in. Niet fijn als je gevoelig bent voor die chemische luchten. Dat ben jij ook zeker?

Wat adresjes gevonden waar ze bijenwas kaarsen verkopen. Stuk duurder, maar ja.
Ze gaan wel langer mee.
 
Mark, dat je gezicht warm/rood word na histaminerijke voedsel geeft al aan dat er iets gebeurt. Maar of dit te maken heeft met Methylation is lastig te zeggen. Je kunt ook een histamine intolerantie hebben of een 'Mast Cell Disorder'.

Ik gebruik deze als B complex, van hetzelfde merk; http://www.iherb.com/p/18791
Met daarnaast extra vitamine b5 in de vorm van Pantethine (niet Pantothenic Acid); http://www.iherb.com/p/121
Pantethine is de meer actieve vorm;
http://www.drlam.com/opinion/pantethine.asp
http://www.drlam.com/opinion/pantothenic_acid_and_pantethine.asp

Erg herkenbaar met die geurkaarsen :) Ik ben ook gevoelig voor chemische luchten. Begrijp ik het goed dat je geen last hebt van de bijenwas kaarsen? Ik wilde deze bijenwas kaarsen eerder ook bestellen maar vind ze ook vrij prijzig.

Deze 2 sites vind ik trouwens ook wel verhelderend mbt Methylation;
http://ihateticks.me/2014/10/06/methylation-for-dummies/
http://www.enzymestuff.com/methylation.htm
 
Bedankt voor de info, Johan!
Vooral die laatste link bevat veel bruikbare informatie.

Ik weet niet of ik last krijg van bijenwas kaarsen, het lijkt me van niet. Ik denk dat ik vooral van die paraffine last kreeg en die bijenwas kaarsen ruiken naar honing, dus dat moet ik nog wel kunnen handelen, denk ik ;-)

Maar ik ga er eerst eens één proberen. Ze liggen geloof ik ook bij Ekoplaza en Estafette.

Dan kan ik later eventueel wat mooiere halen, zoals hier:
http://www.bijenkaars.nl/soorten-kaarsen
 
Even een update van de voortgang van ontgiften van kwik met inname van fulvinezuur. Ik heb ongeveer 6 weken dagelijks 15 ml fulvivezuur (en seleen en glutamine) in een liter water, in 5 porties van 200 ml per keer ingenomen. Veel symptomen zijn er langs gekomen alleen merkt ik wel dat de basis steviger is geworden en mijn herstel sneller verloopt dan voorheen. Ik sta ook steviger in het leven en ik heb veel meer vertrouwen. De eerste weken heb ik veel hoofdpijn gehad, bijna dagelijks. Dat is nu gelukkig over. Ik merk dat ik meer energie heb en langer geconcentreerd kan blijven, volgens mij komt mijn geheugen ook steeds meer terug. In het begin van de kuur vergat ik van alles, helaas ook mijn fiets goed op slot te zetten en deze is dus ook gestolen. Ik voel me lekkerder in mijn vel zitten en ik heb het idee dat mijn lichaam beter functioneert. Als ik gespannen ben adem ik een paar keer goed uit en dan merk ik zowaar dat mijn lichaam ontspant. Dit had ik echt nooit. Wel heb ik helaas sinds ongeveer 10 dagen weer last van een ontstoken darm, en daarmee ook ontstekingen van mijn huid in mijn nek, onder mijn oor. Ik realiseer mij dat het zeker nog wel even gaat duren. Steeds vaker merk ik dat het lichamelijk herstel een langdurig proces is, wat zeer de moeite waard is om te doen. Naast fysieke resultaten merk ik ook dat ik meer intuïtief geworden ben en mijn lichaam gebruik als mijn kompas in het dagelijkse leven. Ik ga zeker door met de fulvinezuur. Succes allen!
 
Fijn dat je je beter voelt, Beer!
Concentratieproblemen en dingen vergeten, herken ik wel. Een boek lezen duurt bij mij erg lang op het moment.

Die ontstekingen op je huid kunnen ook een indicatie zijn dat je lever het zwaar heeft met het verwerken van de kwik en je huid gebruikt als afvoerkanaal.

Neem je voedsel/supplementen die je lever ondersteunen, zoals mariadistel?

Succes in ieder geval!

 
Ook goed te om te vermelden is dat ik om de dag mijn lichaam insmeer met magnesiumolie. Dit is echt nodig, het ontgiften kost veel. Ik voel vaak mijn nieren en ondersteun deze met guldenroede en peterselie thee. De lever ondersteun ik met mariadistel en rauwe lever. Dagelijks neem ik jodium in, 2x adrenal en vitamine C in de vorm van rozebottelpoeder.
 
Goed bezig!
Wat betreft magnesium: ik merk ook dat ik erg veel magnesium nodig heb via citraatpoeder, magnesiumolie (2x per dag) en voetenbadjes.

Dat wordt nog wat als ik ga beginnen met ALA dit weekend.
 
Beer,

Ik heb ongeveer 6 weken dagelijks 15 ml fulvivezuur (en seleen en glutamine) in een liter water, in 5 porties van 200 ml per keer ingenomen.

En dit ontgift je van.. kwik? Of van van alles?

Heb je misschien nog wat bronnen voor me die je hiertoe gebracht hebben?

O en je gebruikt verder dus geen ala erbij ofzo?

Super dat het je helpt!!
 
@johan: bedankt voor je uitgebreide post op pagina 33. Ik reageer nu pas omdat ik de afgelopen week ontzettend werd geplaagd door vreselijke hoofdpijn en rug,nekpijn( dit heb ik elke maand een paar dagen voor mijn menstruatie aanbreekt, PMS dus. Mijn lever is zeker ook een aandachtspunt, ik ben inmiddels begonnen met mariadistel en drink ook weer trouw mijn gal/lever thee.

Je vertelde dat gluthation moeilijk opneembaar is dmv supps maar hoe krijg jij het nu wel voor elkaar om aan te vullen?

Is zo een bloedonderzoek op gluthation gehalte zelf aan te vragen of moet dit weer via zo een peut? Via welk lab heb jij het laten doen?

@watisgezond: de haartest moet ik nog mee wachten ivm met geverfd haar. Ook is er een ander puntje, ik wacht nog op mijn centen;-)
Ik wil overigens ook nog een speekseltest cortisol doen, ik wil precies weten hoe ernstig het met mijn bijnieren is gesteld. Schildklier is ook een aandachtspunt maar ik denk toch dat dit gevolg is van de bijnieruitputting.


 
@sampjes, ik heb mijn glutathion gehalte tot heden nog niet kunnen verhogen. De eerder genoemde supps zoals bijvoorbeeld NAC en Selenium geven mij klachten, zelfs in kleine hoeveelheden. Het triggert mijn Fibromyalgie klachten behoorlijk! De theorie hierachter is dat deze supps ook in staat zijn om zware metalen in je lichaam los te maken. Op basis van deze gegeven heb ik de haartest gedaan, en het blijkt dat ik een zware metalen / kwik vergiftiging heb. Deze moet ik dus eerst aanpakken wil ik het Glutathion gehalte kunnen verhogen.

Had jij nou ook last van candida?
 
One forum contributor suffered with Fibromyalgia/Rosacea, chronic fatigue and TMJ for over 10 years which she believed were caused by fluoride. She used 1/8 tsp of borax and 1/8 tsp of sea salt in a litre of de-chlorinated water, and drank this for 5 days each week. Within two weeks her face cleared, the redness faded, body temperature normalized, energy level increased, and she steadily lost excess weight. The only side-effect was an initial aggravation of her Rosacea symptoms.
Borax dus. Het hele artikel:
http://www.health-science-spirit.com/borax.htm
 
@Sampjes
Goed dat je je weer beter voelt na die vervelende PMS.
Kun je weer op speurtocht :-)

Wat Johan ook aangeeft, kan zo'n haartest een eventuele onderliggende oorzaak van je klachten (bijnieren, schildklier, etc.) blootleggen.

Kost helaas allemaal geld inderdaad...


 
Johan, vervelend dat selenium bij jou zoveel klachten geeft. Selenium zou kwik juist moeten 'vangen' en tijdelijk minder giftig moeten maken. Ik heb er veel baat bij en ik zit ook vol met kwik.

Is het niet een vulstof waar je zo op reageert?
 
Ja Edwin, ik ben afgelopen weekend begonnen met de eerste ronde ALA (3e ronde in totaal).

Hier m'n ervaringen:

De eerste dag had ik milde symptomen (hoofd/nekpijn) net zoals ik heb als ik veel zwavelhoudend voedsel hebt gegeten. Niet gek, want ALA bevat ook zwavel (thiolgroepen).

De volgende dag was ik moe, ook vanwege de nachtelijke doseringen ALA, maar ging verder wel aardig. 's Avonds kreeg ik meer hoofdpijn. Wellicht had ik die dag wat te weinig vitamine C genomen. Sowieso alle dagen brainfog en moeilijk op bepaalde woorden kunnen komen.

Die nacht erg slecht geslapen. Ik had een extreem droge mond en ook een erg droge huid met ontstekingen. Ik was ook helemaal wit (lage lichaamstemperatuur). Ik leek wel een geest!

Ik werd erg moe wakker. Maar het feest moest nog beginnen.
's Middags had ik zo'n leeg en liefdeloos gevoel wat ik al jaren niet meer gevoeld had. Meestal kan ik daar boven staan en zien dat het maar gevoelens en gedachtes zijn en dat het morgen weer anders is, maar omdat ik zo moe was, kon ik dat niet. Het kwam allemaal nogal binnen.

's Avonds een film gekeken en aan het eind daarvan enorm moeten huilen. Ik heb een heel pak zakdoeken weggesnotterd. Alsof m'n emoties versterkt werden. Het luchtte wel op en toen nog even flink mee zitten blèren op de emo-muziek van Tom Odell. En toen was de lucht helemaal opgeklaard. Alle emoties van die dag waren in 1 klap weg.

Ik heb die nacht ook veel rustiger geslapen (tussen de doseringen door) en werd redelijk uitgerust wakker. Emoties zijn nog steeds weg en vandaag (laatste dag) voelt een beetje zoals de eerste dag, alleen zijn de nek- en hoofdpijn wat meer aanwezig.

Ik heb het gevoel dat vitamine C wel veel doet om bijwerkingen te verzwakken.

Op de Yahoo group lees ik dat meerdere mensen met een lage Ca/P verhouding op de haartest en/of veel kwik in hun lichaam hebben, baat kunnen hebben bij 2 uur tussen de doseringen (stuk minder bijwerkingen). Ook als je bezig bent om je methylation te verbeteren, zul je waarschijnlijk een kortere doseringsinterval moeten kiezen om herdistributie in te dammen.

Dus waarschijnlijk ga ik een volgende ronde eens om de 2 uur proberen.

Voor nu wil ik de ronde nog even rekken, zodat ik de laatste dosis neem voordat ik ga slapen, samen met extra vitamine C en een magnesium voetenbadje. En dan maar zien hoe ik me de komende dagen ga voelen.

Als ik niet met candida had gezeten, had ik ook DMSA erbij genomen. Dat had wellicht gescheeld met de symptomen.

Sommigen gebruiken DMPS in plaats van DMSA en dan samen met ALA. DMPS is wel veel duurder.

Dat was em!

 
Via de Yahoo group is me geadviseerd om de volgende ronde inderdaad per 2 uur de dosis te nemen, maar dan moet de dosis ook aangepast worden (2/3 van 12,5 mg). Maar omdat m'n symptomen te heftig zijn voor een eerste ronde, zou ik de dosis beter kunnen halveren.

Dit advies kreeg ik van één van de moderators van die groep, een man die 150 rondes heeft gecheleerd (hij heeft meer dan alleen kwikvergiftiging en hij heeft geloof ik 50 jaar amalgaamvullingen gehad), dus hij weet waar hij het over heeft.

Dan had Kaaskanlekkerzijn het toch goed ingeschat in haar post eerder. Maar goed, ik heb het nu zelf ervaren, is ook wat waard ;-)

Ik kreeg een link naar hoe ik bestaande capsules kan halveren, maar daar ga ik niet aan beginnen. Dat moet dan op het oog en je moet lege capsules halen. Dat vertrouw ik niet.

Edwin, heb jij toevallig één of meer potjes 6,25 mg ALA over die je niet meer gaat gebruiken? Ik heb DMSA in 6,25 mg, 12,5 mg en 25 mg om te ruilen.


 
@johan: ja klopt ik heb een hardnekkige candida belasting en een schimmel asspergilius Niger. Oh vervelend dat je zo reageert op selenium, ik herken dat niet bij mijzelf.

@watisgezond: ja ik kan niet wachten om die testen te laten doen, ik wil graag zsm door met mijn zoektocht en daar zijn die testen een onderdeel van.
Voel me nu stukken beter dan vorige week, wat een hel was dat zeg. Ik kon bijna niks meer.
Maar best heftig je eerste ervaring met ALA. Halveren lijkt mij zeker ook een goed idee als ik dit zo lees. En steeds om de twee uur ook snachts dat is best slopend. Maar ja we moeten wat over hebben om gezond te worden. Je moet het zo zien: met deze klachten rond blijven lopen is nog meer slopend ;-)
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.056
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan