Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Mark,

Ik heb geen ALA 6,25 mg. Alleen nog 25mg. Het wordt tijd om weer opnieuw te bestellen, zodat ik binnenkort naar 37,5mg kan.
 
@Sampjes
Tja PMS, wie dat ooit heeft uitgevonden... :roll:
Een vriendin vertelde laatst ook dat het haast niet te doen was.

Ik heb gelukkig weinig tot geen last meer van de ALA ronde, da's weer een meevaller.
Inderdaad is nietsdoen ook geen optie.

Doorrrr gaan we!
 
@edwin

Jammer, maar als je m'n voorraad DMSA wil overnemen tegen onderstaande prijzen, kan dat ook. Dan neem ik de verzendkosten voor m'n rekening.

1 x DMSA 6,25 mg: €15
1,5 x DMSA 12,5 mg: €17 voor volle pot en €9 voor pot met nog 61 pillen
2 x DMSA 25 mg: €18,50 per stuk

Anderen mogen de potjes ook overnemen.

Edwin, als jij bestelt via Living Network, kies jij dan die niet-volgbare goedkope verzendwijze? Ik had die duurdere genomen die aangetekend bezorgd werd en volgbaar was.
 
Ik vond nog bruikbare info op de frequent dose chelation group voor mensen met MCS (multiple chemical sensitivity), waar ik ook af en aan last van heb en meer mensen hier. Komt veel voor bij mensen met kwikvergiftiging.

(Hg = kwik)
(he = Andy Cutler)

For liver support when Hg is involved, he recommends Milk Thistle (mariadistel), and possibly taurine, glycine, and phosphatidylcholine (see page 42 of Cutler's Amalgam Illness book for the handy chart which explains which supplements help which phase II liver conjugations. Since Hg slows down all of those pathways (but some more than others in a particular individual), one might seriously benefit by supporting each of those paths as a way to help the body remove/process the metals to go OUT of the body.


If you are bothered by bleach smells (including swimming pool chlorine) you may benefit from supplementing taurine.

Chemical sensitivity is a "pile up" between phase I and phase II of liver metabolism. So whatever you can do to speed up your phase II (as per above) but also SLOW DOWN phase I (see page 39-40 of Cutler's AI for how to do this), is going to be good.

Grapefruit products, GSE (Grapefruit Seed Extract) and niacin-amide (B3) are some of the things that can really help slow down an overly fast phase I liver metabolism. I know that I depended heavily on drinking organic grapefruit juice every meal all across my chelation. GSE also helped me during ALA chelation.

Also: Benfotiamine (a form of Vit B1 - thiamin) can help reset your "up" regulated brain receptor so your chemical sensitivities are not as bad while you are waiting for all the Hg to be removed by your chelation.

Healing the brain is crucial for MCS since it is a brain receptor that has been affected by Hg to cause the issue.

But you will be surprised how soon you will be able to say good-bye to your MCS! What a relief once it is gone.

Woohoo!
 
Ik raak erg in de war van die fase 1 en 2 vertragingen en versnellingen. Zo las ik dat als fase 1 vertraagd is, het niet slim is om magnesium te nemen. Nu heb ik wel ont-zet-tend veel behoefte aan magnesium, maar ik vermoed ook dat ik er dan juist weer last van krijg als ik dit oraal neem. Alleen smeren en voetenbad helpt bij mij niet voldoende.

Volgens mij zijn mijn beide fases traag maar ik snap niet meer goed wat nu wel of juist niet te doen.

Mijn amalgaam moet nog verwijderd worden. Dat duurt -helaas- nog enkele maanden gezien de wachtlijst en de wachttijd tussen de twee verwijderings-sessies.

Weet iemand hoe dat zit met magnesium citraat? Wat is wijsheid?

 
Ik ben ook een grootverbruiker wat magnesium betreft. Citraat, olie en voetenbadjes.
Waar las jij dat het niet slim is om bij een trage fase 1 magnesium te nemen?
Is dat niet als je fase 1 al traag is?

Bij mij is fase 1 snel en als je dan fase 1 vertraagd, wordt ie minder snel, maar niet meteen traag, denk ik.

Ik neem dus ook magnesiumcitraat poeder (zo'n 500 mg per dag) en dat laxeert wel wat, maar dat is in mijn geval wel goed. Beter dan constipatie.
Waarom zou je het niet nemen? Krijg je ergens last van?

Balen van die wachtlijst trouwens.
 
Mensen,

Ik ga mijn eigen ALA capsules maken. Dit is veel goedkoper dan ze te bestellen, en ook omdat ik geen idee heb van welke dosering ik goed zal verdragen.

Ik heb ALA poeder hier besteld: 100g voor 24.89e, plus 0.99 verzendkosten. Ik heb een referal code: MP31590260 Ik denk dat het geen korting geeft, maar alleen een klein korting voor de refferer. Verstuurd van Engeland, binnen paar dagen in huis.

http://nl.myprotein.com/sports-nutr.../10529287.html?autocomplete=productsuggestion

Capsule machine met capsules heb ik hier besteld: maat 1 voor 18.99, plus capsules.

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/capsule-machines/capsule-machine.html

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/lege-capsules/gelatine-capsules.html

1000 capsules voor 13e.

Voor deze winkel heb ik wel een code voor 5e korting op bestelling boven de 15e. Code MJRDV3

En nu nog moet ik precisie weegschaal kopen via zarius.nl of amazon.de.

Alle winkels zijn in de EU, dus geen andere kosten achteraf.

Het lijkt misschien veel werk, maar dat ga ik doen... want het lijkt me makkelijker toch. Met die weegschaal kan je ze per capsule de ALA wegen, en als je geen vulling wil, ( meestal Vitamine C ) dan maak je het alleen met ALA.

Ik ben benieuwd naar wat jullie hiervan vinden.
 
Heksje, ik denk lekker magnesium nemen en in een mate wat je goed voelt.
Ik denk dat het niet slim is dingen te mijden, omdat volgens een of ander onderzoek of symptoom lijst dat vermeden zou moeten worden, tenzij er echt een vertraging vast gesteld is dan, maar dat van 'ik denk dat ik dat wel heb' zitten de meeste er naast..

Maar het moet goed voelen, dat wel.

Ik ken iemand die kalium vermijdt omdat dat tegenover natrium staat, en natrium is goed voor de bijnieren en dit wil die dan in het voordeel houden.. :(

Volgens mij moet in eerste instantie al niet gedacht worden in 'vermijden van nutriënten'.
Maar ik denk ook dat als kalium laag is het natrium gehalte ook laag zal blijven door dat het lichaam dit in balans wil hebben..

Kalium is ook erg belangrijk bij aminozuur opname..
 
Mensen,

Ik ga zelf mijn ALA capsules maken, omdat ik niet weet welke dose ik goed kan verdragen, en zo is het makkelijk om de dosis aan te passen. Het is ook veel goedkoper dat het zo bestellen.

Ik heb ALA 100g hier besteld, 24.89e plus 0.99 verzending, boven de 50e gratis denk ik. Ik heb ook een refferal code MP31590260 maar die heeft alleen mij wat korting?, heel weinig denk ik.

http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/alpha-lipoic-acid-ala/10529287.html

De capsule maker heb ik hier besteld 18.99e ( verkrijbaar in 4 maten )

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/capsule-machines/capsule-machine.html

en capsules 1000 voor 12.99e

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/lege-capsules/gelatine-capsules.html

Voor deze winkel heb ik een code voor 5e korting op bestellinh boven de 15e
MJRDV3

Op die sites kan je ook vitamine c in poeder, inositol, vitamine b5 in poeder etc bestellen.

Die zijn in UK, dus er komen geen extra kosten bij! Ik ben steeds de l*l bij bestellingen bij iHerb. Ook met international airmail. Ik ben strontziek van.

Ik moet nog een precisie weegschaal 0.001mg kopen van azarius.nl of amazon.de en dan kan ik mijn capsules maken. Het wordt dus per capsule afgewogen zodat ik zeker weet hoeveel ALA erin zit. Voor mij het grootste voordeel is dat ik vrij ben om mijn dosis per ronde aan te passen en niet afhankelijk ben van de doses die ze hebben.

Met mijn capsule maker ga ik ook de poeders in capsules maken, lysine, arginine is vooral is erg vies, taurine etc die ik in poerder vorm heb, omdat het veel goedkoper is zo. Dan kan ik ze meenemen als ik niet thuis ben, en thuis kan ik ook als poeder in wat sap nemen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.

 
Mensen,

Ik ga zelf mijn ALA capsules maken, omdat ik niet weet welke dose ik goed kan verdragen, en zo is het makkelijk om de dosis aan te passen. Het is ook veel goedkoper dat het zo bestellen.

Ik heb ALA 100g hier besteld, 24.89e plus 0.99 verzending, boven de 50e gratis denk ik. Ik heb ook een refferal code MP31590260 maar die heeft alleen mij wat korting?, heel weinig denk ik.

http://nl.myprotein.com/sports-nutrition/alpha-lipoic-acid-ala/10529287.html

De capsule maker heb ik hier besteld 18.99e ( verkrijbaar in 4 maten )

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/capsule-machines/capsule-machine.html

en capsules 1000 voor 12.99e

http://www.bulkpowders.nl/shop-per-categorie/accessoires/lege-capsules/gelatine-capsules.html

Voor deze winkel heb ik een code voor 5e korting op bestellinh boven de 15e
MJRDV3

Op die sites kan je ook vitamine c in poeder, inositol, vitamine b5 in poeder etc bestellen.

Die zijn in UK, dus er komen geen extra kosten bij! Ik ben steeds de l*l bij bestellingen bij iHerb. Ook met international airmail. Ik ben strontziek van.

Ik moet nog een precisie weegschaal 0.001mg kopen van azarius.nl of amazon.de en dan kan ik mijn capsules maken. Het wordt dus per capsule afgewogen zodat ik zeker weet hoeveel ALA erin zit. Voor mij het grootste voordeel is dat ik vrij ben om mijn dosis per ronde aan te passen en niet afhankelijk ben van de doses die ze hebben.

Met mijn capsule maker ga ik ook de poeders in capsules maken, lysine, arginine is vooral is erg vies, taurine etc die ik in poerder vorm heb, omdat het veel goedkoper is zo. Dan kan ik ze meenemen als ik niet thuis ben, en thuis kan ik ook als poeder in wat sap nemen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Mensen,

Ik ga zelf mijn ALA capsules maken, omdat ik niet weet welke dose ik goed kan verdragen, en zo is het makkelijk om de dosis aan te passen. Het is ook veel goedkoper dat het zo bestellen.

Ik heb ALA 100g hier besteld, 24.89e plus 0.99 verzending, boven de 50e gratis denk ik. Ik heb ook een refferal code MP31590260 maar die heeft alleen mij wat korting?, heel weinig denk ik.

ALA poeder

De capsule maker heb ik hier besteld 18.99e ( verkrijbaar in 4 maten )

Capsule machine

en capsules 1000 voor 12.99e ( zelfde website )

Voor deze winkel heb ik een code voor 5e korting op bestellinh boven de 15e
MJRDV3

Op die sites kan je ook vitamine c in poeder, inositol, vitamine b5 in poeder etc bestellen.

Die zijn in UK, dus er komen geen extra kosten bij! Ik ben steeds de l*l bij bestellingen bij iHerb. Ook met international airmail. Ik ben strontziek van.

Ik moet nog een precisie weegschaal 0.001mg kopen van azarius.nl of amazon.de en dan kan ik mijn capsules maken. Het wordt dus per capsule afgewogen zodat ik zeker weet hoeveel ALA erin zit. Voor mij het grootste voordeel is dat ik vrij ben om mijn dosis per ronde aan te passen en niet afhankelijk ben van de doses die ze hebben.

Met mijn capsule maker ga ik ook de poeders in capsules maken, lysine, arginine is vooral is erg vies, taurine etc die ik in poerder vorm heb, omdat het veel goedkoper is zo. Dan kan ik ze meenemen als ik niet thuis ben, en thuis kan ik ook als poeder in wat sap nemen.

Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
 
Mark,

Ik heb een keer gekozen voor de goedkopere verzendmethode zonder track&trace en een keer voor de duurdere variant met track&trace. Het duurde in beide gevallen twee weken voordat ik de bestelling had ontvangen en ik kon beide bestelling zelf niet volgen.

Deze week ga ik een nieuwe voorraad ALA en DMSA bestellen bij LivingNetwork. Bedankt voor het DMSA aanbod. Ik heb wel interesse, maar als Golden ook interesse heeft bestel ik een paar potjes extra bij LivingNetwork.

Gisteren ben ik begonnen met ronde 16.

Een paar weken geleden heb ik het boek Mercury Diaries gekocht. Daar ben ik steeds kleine stukjes uit aan het lezen. Een interessant punt wat hij beschrijft na een van de eerste ronden is dat hij kleuren beter gaat zien. De schrijver is kleurenblind en kon ineens weer een beetje kleuren zien die hij eerst niet kon zien. En blauw was volgens zijn waarneming veel feller.
Ik ben niet kleurenblind, sterker nog, ik heb een bijna perfectie 'color vision' en kan de kleinste verschillen in kleurtinten onderscheiden, maar toch zagen blauwe verkeersborden er na de eerste ronden ALA en DMSA een stuk feller blauwe uit.
 
DOM! Nu ik het nalees (http://chronische-vermoeidheidssyndroom.pilliewillie.nl/cvs-me/cvs.me.ontgifting.lever.5.php) blijkt dat een vertraging veroorzaakt wordt door deficiëntie van magnesium. Zo suf, ik dacht dat het veroorzaakt werd door magnesium. Maar goed dat jij het me nog even na liet zoeken Mark! Bedankt :)

Snel dan nog maar eens wat magnesium bestellen. Ik had het nu een paar dagen niet gehad met als gevolg dat ik haast niet stil kan zitten en vannacht onrustig in bed lag te draaien en met mijn benen te maaien.

Inderdaad Maarten, mijn gevoel blijven volgen al vind ik het soms verschrikkelijk moeilijk om er nu achter te komen waar een bepaald gevoel (rot of fijn) vandaan komt.
 
Edwin,
Ik heb zojuist een bestelling geplaatst bij Living Network en de goedkope verzending gekozen. Het gaat mij er om dat het niet langer gaat duren dan die duurdere verzending, maar het duurt dus even lang.

Ik kon uiteindelijk m'n zending de vorige keer volgen, maar het was een beetje zoeken waar je het kon vinden. Ik kwam er pas achter toen het pakketje al bezorgd was :lol:

Ok, dan neem ik contact op met Golden over de DMSA.

Ik vond dat ook mooi om te lezen in z'n boek over dat hij kleuren begon te zien. Verschillende kleuren ook na bepaalde rondes. Sowieso een fijn boek om te lezen.

Jij kachelt lekker door hè? Ronde 16 al weer en niet veel klachten toch?


 
Mooi dat je het gevonden hebt, Heksje!
Magnesium heb ik zelf ook hard nodig, anders heb ik spierpijn en van die spasmes in m'n benen 's nachts.

De moeilijkheid zit hem er in dat we tegenwoordig teveel denken en te weinig op ons gevoel en intuïtie durven te vertrouwen. Als je gezonder bent, gaat dat een stuk beter. Toen m'n bijnieren vorig jaar in puin lagen, was ik heel nerveus en kon moeilijk inschatten welke kant ik op moest. Vandaar m'n forumnaam 'watisgezond' die ik eigenlijk dolgraag wil aanpassen, en misschien ga ik dat ook nog wel doen, als dat kan.

Nu m'n bijnieren weer aardig goed werken, mede door ondersteuning via adrenal cortex, heb ik minder angst en kom ik beter bij m'n intuïtie uit. Kwik veroorzaakt overigens soms nog wel angsten en andere emotionele narigheid, wat ik afgelopen weekend even in extremis ervaren heb tijdens die ALA ronde.
 
Sinds ik op 25mg ALA zit merk ik geen verschil tussen 'on' en 'off'-round. Klachten door de chelatie heb ik op dit moment helemaal niet. Ik neem ook regelmatig magnesiumvoetenbaden en smeer magnesiumolie op mijn buik, armen en benen. En als supplementen gebruik ik Vitamine E, Vitamine C en zinc. Wat bij mij ook wel meeewerkt is dat ik sinds een paar maanden nog nauwelijks last heb van constipatie. Het loopt allemaal goed door. Dat scheelt denk ik ook wel in het wel of niet ontwikkelen van bijverschijnselen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.056
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan