Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Ik heb MCS en ook een te snelle fase 1 en te langzame fase 2.

Ik reageer goed op de detox thee van Jacob Hooy met de ingredienten: groene thee, brandnetel, citroengras, rozenbottels, kruizemunt, sinaasappelschil, paardebloem, mariadistel, gember, zwartebessenblaadjes, passievruchtaroma.

Voor meer info om te bepalen of een te snelle fase 1 bij jou van toepassing is zie http://chronische-vermoeidheidssyndroom.pilliewillie.nl/cvs-me/cvs.me.ontgifting.lever.5.php

Overigens is de link die Mark heeft gepost naar ei-resource.org een uitgebreide en informatieve website om meer info over MCS en andere (complexe) aandoeningen te verkrijgen. Ben daar ook een mod! :)
 
Het kan ook een overgevoeligheid zijn voor exorfines in de melk. Als de lever deze stoffen niet goed kan afbreken door het ontbreken van of een tekort aan het DPP-IV enzym geeft dit klachten.

Hoi Edwin, ja dat zal het wel zijn van die exorfinen. Kan bijna niet anders. Ik dacht nog even dat het misschien de antibiotica in de melk was, waar ik niet tegen kan. Maar het is denk ik toch een exorfinending wat je zegt.
 
Ik heb MCS en ook een te snelle fase 1 en te langzame fase 2.

Vwb de fases reageer ik goed op de detox thee van Jacob Hooy met de ingredienten: groene thee, brandnetel, citroengras, rozenbottels, kruizemunt, sinaasappelschil, paardebloem, mariadistel, gember, zwartebessenblaadjes, passievruchtaroma.

Voor meer info om te bepalen of een te snelle fase 1 bij jou van toepassing is zie fdsf

Overigens is de link die Mark heeft gepost naar ei-resource.org een uitgebreide en informatieve website om meer info over MCS en andere (complexe) aandoeningen te verkrijgen. De admin van deze website weet er veel over!
 
Ik heb MCS en ook een te snelle fase 1 en te langzame fase 2.

Vwb de fases reageer ik goed op de detox thee van Jacob Hooy met de ingredienten: groene thee, brandnetel, citroengras, rozenbottels, kruizemunt, sinaasappelschil, paardebloem, mariadistel, gember, zwartebessenblaadjes, passievruchtaroma.

Zie de website van pilliewillie voor meer informatie over de fases en/of het voor jou van toepassing is.

Overigens is de link die Mark heeft gepost naar ei-resource.org een uitgebreide en informatieve website om meer info over MCS en andere (complexe) aandoeningen te verkrijgen. De admin van deze website weet er veel over!
 
Lievergezond,

De link die je stuurde is echt onzin. Het is zeer zeer schadelijk voor je gezondheid en ik kan je verzekeren dat het heel slecht zal uitpakken als je dat doet. De dosis van de DMSA wordt niet vermeld btw. Ook is het erg duur. Bizaar dat dit wordt aangeboden. Lees hier over wat er gebeurt met die "ontgiftings" protocolen:

http://www.amalgaam.be/forum/viewtopic.php?f=3&t=90

Er is een manier om van je kwik af te komen en dat is de Andy Cutler protocol. Het ontgiften is zwaar en veel mensen moeten ook andere dingen aanpakken zoals de adrenals, maar dat is niet raar want kwik ontregelt alles en het ontgiften is zeer belastend voor je lichaam. Maar als je met slechte protocolen begint, kom je veel verder van huis.

Je kan ook de links omschrijven zodat mensen weten of ze het document willen openen of niet.
 
hoi Golden, je hebt gelijk dat ik de volgende keer voor de duidelijkheid de link beter kan omschrijven. Ik heb dat celherstelconcept weleens vaker voorbij zien komen. Maar dmsa gebruikt Cutler toch ook? In dit geval (bij celherstelconcept) wordt dmsa gebruikt voor de urinediagnosetest. Dat lijkt mij best slim en dan heb je redelijk snel resultaat. Maar ja, ik kom net kijken en ik wil er ook wat mee. Als ik zo zit te flippen op koriander, dan lijkt het mij wel duidelijk dat er iets moet gebeuren. Ik heb al wel wat dingen gedaan (geslikt) tegen de zware metalen, maar dat lijkt kennelijk allemaal niet genoeg. Ik heb hier wel een saunaboek van dr. Wilson (hier al wel eerder in de rubriek genoemd) en die gebruikte een korte golfsauna en kon met haartesten aantonen dat het kwik minder werd. Dan zit je natuurlijk ook nog met het kwik dat zich niet toont in de haartesten. Ik ben bang dat ik hier dingen inbreng die allang besproken zijn in deze rubriek dus ik ga eerst deze hele rubriek uitlezen voor ik nog iets zeg.
 
@johan: heb je dit laten vastellen over dat fase 1 en 2, of denk je zelf dat het meespeelt? Naast CVS heb je ook fibro toch?

Wat in dat artikel staat van pilliewillie suggereerde mijn natuurarts ook al. Hij heeft alleen geen woord gerept over fase 1 en 2 vd lever. Enige wat hij zei dat ik vol toxines zit en daardoor pijn heb wat men dan fibromyalgie noemt.
 
Ik wilde er nog wat bij schrijven maar goed dan maar even opnieuw ;-)
Maar ik kan dus ook niet ontgiften dus dit klinkt allemaal wel boeiend dat fase 1 en 2 verhaal. Mijn moeder heeft een chronische leverontsteking en ik wil dus echt niet dat dat mij ook gaat overkomen!

Zal ik maar gewoon beginnen met de mariadistel op eigen houtje, kan geen kwaad hoop ik. In het verleden heb ik vooral artisjok gehad om de lever te ondersteunen maar niks aan gehad.
 
Sampjes,
Ga je binnenkort wel zo'n haartest doen? Dan heb je wat meer zekerheid wat betreft gifstoffen die zich eventueel in je lichaam bevinden.

Dan kun je gericht gaat ontgiften en omdat dat bij jou moeilijk gaat, zal het voorzichtig moeten gebeuren.

Er zijn mensen die zeer lage dosissen gebruiken via het Cutler protocol, omdat zij ook niet sneller kunnen ontgiften. Later wordt dat dan vaak wel wat beter en kan de dosis ALA of DMSA omhoog.
 
Hier nog een interessante post van het yahoo forum:

Dose timing is individual to a degree. The Ca/P ratio from hair test can provide a clue. A few people with Ca/P ratio of about 5 like shorter intervals than 3 hours. Some with higher ratios do fine with 3 hour day and 4 hour night dosing with ALA. If it isn't right for you, you will feel some of the redistribution symptoms you get at the end of a round before each night dose (assuming you can wake enough and remember in the morning). If the whole round feels rougher, that would be another clue that 4 hour night doses are not for you.

Ik heb een Ca/P verhouding van 2,89, dus het kan zijn dat ik kortere intervallen moet nemen dan 3 uur voor ALA...

Bedacht me net wel dat die verhouding weinig hoeft te zeggen als je een verstoord mineralentransport hebt. Heb ik even een post over gestuurd op de yahoo group.
 
@Sampjes, Als je de lijst van symptomen (snelle fase 1 en langzame fase 2) vergelijkt met jouw klachten, en dat je je daarnaast in de lijst van kenmerken bij de betreffende fase herkent, dan heb je een grote kans dat het bij jou van toepassing is.
Fase 1 is dirty, het produceert veel toxinen. Fase 2 in de lever zorgt ervoor om deze toxinen vervolgens aan te pakken. Maar wanneer fase 2 overweldigd word door bijv een te snelle fase 1, dan beginnen de problemen.
Als je al aangeeft dat je moeilijk ontgift dan is het bij jou al van toepassing.

Mariadistel is goed voor de ondersteuning, maar als je richting herstel wilt gaan dan is het belangrijk om je Glutathion te verhogen. Glutathion is de grootste ontgifter molecuul die door de lever word gebruikt. Glutathion is dan ook een onderdeel van fase 2. Een te snelle fase 1 is een oorzaak van een tekort aan Glutathion.
Overigens is het goed om te weten dat een te snelle fase 1 ook veroorzaakt kan worden als je veel aan toxinen word blootgesteld. Mijn situatie als voorbeeld; ik leef langs een industrieterrein, op 30m langs een grote snelweg plus ik had schimmels/zwam in huis waar ik jaren niks van af wist. Dus ik word veel blootgesteld aan toxinen.

Glutathion is dus een belangrijke ontgifter in ons lichaam, op celniveau werkt het zelfs. Uit onderzoek blijkt dat veel mensen met CVS/Fibromyalgie een tekort aan Glutathion hebben. Heb je een tekort dan heb je dus moeite met ontgiften. Dit is via een bloedonderzoek aan te tonen.

Vorig jaar heb ik dit bij mezelf laten onderzoeken en ook ik heb een tekort aan Glutathion. Ik ben nu bezig met het verhogen van Glutathion zodat het lichaam beter kan ontgiften. Dit is niet vrij makkelijk, het verhogen van glutathion via bijvoorbeeld supplementie heeft namelijk geen zin. Het word simpelweg niet opgenomen. Er zijn wel duurdere orale reduced glutathione supplementen beschikbaar (zg. Liposomal Glutathione), die het gehalte verhogen, maar ook dit is minimaal.

Meer informatie over Glutathion in het NL: http://mens-en-gezondheid.infonu.nl...de-werking-van-glutathion-in-het-lichaam.html
Ik weet niet hoe goed je Engels is, maar hier lees je alles over de 2 fases van de lever; http://www.inl.asia/resources-main-navigation-bar/the-liver-a-detoxification-part-2

In het NL artikel word ook gepraat over de voorloper van Glutathion, SAM-E. Dit werkt erg goed! Mensen met een Glutathion tekort hebben hier veel baat bij. Maar er komt wat meer kijken als je je glutathion gehalte wilt verhogen, zo moet je namelijk ook voldoende selenium en magnesium in je lichaam hebben om uberhaupt Glutathion aan te kunnen maken.

Ik heb ook Fibromyalgie, nu 3 jaar. Vorig jaar door de Reumatoloog vastgesteld. Maar Fibromyalgie betekent voor mij ook toxinen in het lichaam en niet goed kunnen ontgiften. Het niet kunnen ontgiften is voor mij de grootste boosdoener. Daarnaast heb ik veel melkzuur in het lichaam door een verkeerde ademhaling, middels de Buteyko methode hoop ik hier binnen enkele maanden verbetering in te zien.
Veel mensen met Fibromyalgie krijgen snel last van hun armen als ze de arm naar boven houden, je zult het vast wel herkennen. Dit is een symptoom van teveel melkzuur.

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Overigens, totdat mijn glutathion is verhoogd maak ik gebruik van natriumbicarbonaat, zeolite en bentonite clay om te ontgiften. Om zo de symptomen van Fibromyalgie te verminderen.
 
Vanavond ben ik klaar met ronde 14 van het Cutler protocol.
Dit is de tweede ronde met 25mg ALA en 12,5mg DMSA.
Het is voorlopig goed gegaan, zonder vervelende 'bijwerkingen'.
 
Johan 30,

N-acetylceisteine verhoogt toch glutation ?
Moet ook goed vit C bij genomen worden, maar dat doet iedereen wel.
 
Ik had nog een reactie gehad over die Ca/P verhouding (te vinden in haartest) waar ik het eerder over had.

> Is the Ca/P ratio not compromised when your mineral transport is deranged?

*** No. The elements are not shifted independently, but in a dependent manner that is revealed in the ratio and which in turn suggests what is being affected. The ratio is not exact, but it is indicative.
 
@Maarten, ja klopt. Van NAC is bewezen dat het het glutathione gehalte verhoogd. Datzelfde geldt overigens ook voor de voorloper van Glutathione; Glutamine.
In tegenstelling tot SAM-E moet er bij NAC nog wel een conversie plaatsvinden. En deze conversie is, zoals je al aangeeft, afhankelijk van verschillende andere stoffen zoals vitamine c, selenium en magnesium.
Ik heb het onderzoek niet bij de hand, maar de inname van vitamine c moet altijd 3 keer groter zijn dan de inname van NAC.

Paar aandachtspunten als je met NAC wilt beginnen:
  • NAC heeft detox eigenschappen. Als je een kwikvergiftiging hebt zul je dus klachten krijgen. NAC maakt het los maar is niet in staat om het af te voeren, hierdoor zal het kwik door het lichaam verspreid worden.
  • NAC blokkeert het DAO enzym lichtelijk, heb je een te hoge histamine gehalte dan wees hiervan bewust.
  • NAC gooit koper eruit, dat is voor vele van ons geen probleem. Maar als je een tekort aan koper hebt, moet je hier mee opletten. Zo remt koper de groei van candida, lage koper gehalte = meer candida groei!

NAC was het eerste wat ik nam, maar ik kreeg direct detox klachten. Dat was voor mij de aanleiding om de haaranalyse te doen, om zo te kijken of er eventueel zware metalen in het lichaam aanwezig zijn. Achteraf bleek er een kwikvergiftiging aanwezig te zijn.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.004
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan