Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

@watisgezond: voetenbadjes gaat prima maar de olie prikt heel erg op mijn huid behalve onderkant voeten gaat wel goed.
Btw, ik ga de cortisol dagprofiel doen, aangezien ik die haartest nog niet kon doen ivm met geverfd haar heb ik maar die cortisol test aangevraagd.

@johan: de theemix die ik heb zit ook paardenbloem in. Maar weet je wat ik mij afvraag, maken die kruiden en ook mariadistel de hooikoorts symptomen misschien veel erger? Ik heb afgelopen wk vreselijke jeukende neus en ogen, mijn neus echt kapot gejeukt( helemaal rood). En ik zit ook nog een lekker aan de brandnetel thee volgens mij allemaal histamine rijk :-(
 
Dat zou weleens kunnen Sampjes:

Ook in de gaten houden dat dingen die “goed” klinken dat niet per definitie zijn, bijvoorbeeld als we het hebben over histamine houdende producten. Brandnetelthee is dan wel kruidenthee, wat men ziet als “gezond”, maar bevat flink wat histamine.

http://www.kiwienzo.nl/jeuk-door-teveel-histamine/

Daarnaast was door het mooie weer afgelopen week extra veel pollen in de lucht (grassen zijn ook begonnen met bloeien), zie ook http://pollennieuws.nl/

Voor hooikoorts/allergie symptomen kan ik je Quercetine aanraden, werkt erg goed.
 
Op de frequent dose chelation group wordt paardenbloem (dandelion) niet aangeraden voor mensen met kwikvergiftiging, omdat het de lever belast en die heeft het al zwaar genoeg. Als je het al zou gebruiken, dan met mate en niet in het begin van het ontgiftingstraject.

Dat is wat ik lees in ieder geval.

@Sampjes
Benieuwd wat er uit de cortisol test komt!
 
Soms is het inderdaad nodig om ergens zelf achter te komen, en dat kan ook zijn nut hebben.
Maar je maakt wel een reken fout Mark, door de volgende ronde 6,25 mg te gaan doen. Je wilt een dosis gaan doen die de helft is van de 12,5mg die je de laatste keer had gedaan plus het elke 2 uur in nemen en daarom moet je dan 2/3 van de hoeveelheid die je anders om de 3 uur zou in nemen. Je moet die 12,5mg dus twee keer minderen. De helft van 12,5 is 6,25 en daar 2/3 van is 4mg. Ik denk dat je dus beter eerst 3mg kan gaan nemen. 4mg Capsules zijn er niet en jij wilt graag kant en klare capsules gebruiken. Bovendien kan je beter iets te laag zitten dan weer te hoog.

Succes met je volgende ronde.
 
Dank je, Kaaskanlekkerzijn.

Als ik effectief dezelfde dosis zou willen nemen als de vorige ronde, moet ik de dosis x 2/3 doen als ik om de 2 uur de ALA neem.

Het blijkt dat mensen die 3 uur doseringen niet goed aankunnen, vaak met 2 uur doseringen veel hogere doseringen aankunnen, omdat er dan minder herdistributie plaatsvindt tussen de doseringen.

Maar omdat m'n symptomen wat heftig waren gedurende de vorige ronde, werd me geadviseerd om niet 2/3e, maar de helft van 12,5 mg te nemen.

We gaan het weer meemaken!
Eerst afwachten wanneer de lagere dosering ALA binnen is.
 
De weegbree laat ik achterwege want daar ben ik allergisch voor.
De quertine kende ik nog niet, misschien het proberen waard. Thanks in elk geval voor de tips!

Mark, ik hou je op de hoogte. Ik ga morgen beginnen en dan opsturen, ze willen namelijk dat je het van maandag tot woensdag op de post doet.
 
Ik ben klaar met ronde 17, waarin DMSA is verhoogd naar 18,75mg. ALA is nog steeds 25mg. Totaal heb ik nu 55 chelatiedagen gehad.
Volgens deze tabel is er nog ongeveer 70% van de oorspronkelijke hoeveelheid kwik in mijn hersenen over. 30% is dus al opgeruimd.

https://docs.google.com/spreadsheet/ccc?key=0ApriY0fYWcI9cE5OZzJnaG1QY0JUS1VENnU4OVNhRmc#gid=0
 
@Edwin en @Mark: hoe voelen jullie je nu na de diverse reinigingen?

(ik richt dit aan Edwin en Mark, maar wellicht zijn er al meer op dit moment bezig met een detox kuur van kwik?)
 
Mooi werk, Edwin!

Heksje, na m'n vorige (eerste) ALA ronde die vrij intens was, heb ik lagere dosis ALA besteld. Ik hoop die vandaag of morgen binnen te krijgen, dan kan ik er dit weekend nog mee aan de slag. Anders wordt het de week daarop.

Ik voel me nu aardig goed, op spierpijnen na. Kom ik nog op terug, ik heb wellicht de oorzaak daarvoor gevonden.
 
@Edwin en @Mark: hoe voelen jullie je nu na de diverse reinigingen?

Zoals ervoor. Niet beter, niet slechter.
 
Nog wat positief nieuws:
ik merk dat de zenuwpijn die ik in m'n wang had sinds december een stuk minder is sinds de vorige ALA ronde. Ik las dat er in de kaak veel kwik opgeslagen kan zitten als je amalgaamvullingen hebt (gehad), dus misschien is er sinds die ALA ronde wat kwik verdwenen daar waardoor ik minder last heb.

Verder merk ik sinds die laatste ronde ook dat ik weer wat beter tegen zwavelhoudend voedsel kan (tijdens de ronde absoluut niet overigens), alhoewel ik het nu wat heb overdreven merk ik en weer boven m'n zwaveldrempel ben gegaan. Hoofd- en nekpijn!

En ik heb m'n vitamine E supplement ingeruild voor deze.
Ik wou een wat hogere hoeveelheid E binnenkrijgen. Cutler raadt 400 - 1000 IU aan en veel mensen helpt het ook om hoofdpijn tijdens de detox tegen te gaan. Dat komt mooi uit.

Bevat ook geen soja of andere rommel.

 
Edwin, heb je nog interesse in m'n DMSA?
Golden ziet er toch vanaf namelijk.

Even recapitulerend:
1 x DMSA 6,25 mg
1,5 x DMSA 12,5 mg (1 volle pot en 1 met 61 capsules)
2 x DMSA 25 mg

Bij elkaar over te nemen voor €78 en dan neem ik de verzendkosten voor m'n rekening.
 
Mark, ik heb twee weken geleden een nieuwe bestelling geplaatst bij LivingNetworks. Voorlopig heb ik voor een paar maanden genoeg. Bedankt voor het aanbod.
 
No problem.
Mocht ik het over een paar maanden nog niet verkocht hebben, dan weet je me te vinden ;-)

Iemand anders interesse in DMSA?
 
Net op de valreep van het weekend m'n lagere doseringen ALA binnengekregen, dus it giet oan!

Ronde 4, 6,25 mg ALA, elke 2 uur.
?
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.083
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan