Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Misschien heb ik wel interesse Mark, maar heb dus nog geen idee hoeveel ik nodig heb. Ik start in Augustus met het protocol. Ik neem aan dat de DMSA dan nog niet over datum is? :)

@watisgezond: good luck Mark!

@johan: ik wilde je nog wat vragen, gaat niet echt over kwik ( sorry Mark) maar heb jij weleens Low dose neltrexone geprobeerd ivm fibro?

Ik wacht trouwens nog steeds op mijn uitslag van de cortisol test, duurt zo lang zeg:-(
Ik wil eerst weten hoe dat is en goed mijn bijnieren aansterken en dan pas met kwik ontgifting beginnen. Amalgaam moet er nog uit dus heb nog een lange weg te gaan!

Mark, oke ik verdiep me er even in en laat het je weten of ik eventueel iets over neem.

Sampjes, ik heb 2 jaar geleden op advies van een natuurarts LDN getest voor Fibro. Maar ik had het maar een paar dagen geprobeerd omdat ik er slechter van sliep. Dat bleek dus een bekende bijwerking van LDN te zijn; dat je er slechter van kunt gaan slapen. :) LDN stimuleert namelijk het eea en daarop kun je 's nachts op reageren. Het advies is om LDN 's avonds in te nemen (vanwege loomheid), daarom heb ik het niet in de ochtend of middag getest. En omdat ik er slechter van sliep heb ik het niet langer dan 3 dagen geprobeerd. Voor mij dus niet geslaagd.
Voor de pijn werkt Pea Pure goed. Als Pea Pure op was dan wilde ik nog weleens een Lyrica innemen. Dit medicijn werkt erg goed voor Fibro, maar goed het is dan ook rommel! Vwb supplementen werkt L-Carnitine en WobEnzym ook goed. Deze 2 sups heb ik lang gebruikt omdat ik anti-medicijn ben!
Maar sinds Januari heb ik geen enkele pijnstiller voor de Fibro meer nodig (af en toe een paracetamol). Dit komt mede door het gebruik van Symbion For Life (http://www.symbionforlife.com/, hier heb ik het overigens niet besteld). Hoe het precies werkt, daar ben ik nog niet achter. Het is een probiotica die samengesteld is voor Candida.
Ingredienten:
Bacillus coagulans (200 million CFU*)
Bacillus subtilus (100 million CFU)
Enterococcus faecium (100 million CFU)
Fructo-oligosaccharides (FOS).

Als ik dit 4 dagen niet inneem dan komt de Fibro terug. Begin ik er weer mee dan trekt de Fibro binnen 2 a 3 dagen weer weg. Echt heerlijk om na al die jaren geen pijn in mn lichaam meer te hebben!
Wat deze probiotica voor mij wel duidelijk maakt is dat er veel ontstekingen vanuit de darmen komen. En daar richt ik me nu (meer) op.
Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten. Je mag me er ook over mailen hoor!

Er staat wat interessants op de site. Heb jij dat ook gedaan Johan30? :

we stopped taking anything with natural antibacterial properties, such as grapefruit seed extract, caprylic acid, oil of oregano, coconut oil (except for cooking), garlic supplements, olive leaf extract, colloidal silver, etc.

Nee daar heb ik geen rekening mee gehouden, van dat lijstje gebruik ik kokosolie , knoflook en olijfolie nog steeds. Ik gebruikte voorheen ook Oil of Oregano, maar daarmee ben ik gestopt omdat het een disbalans kan veroorzaken. Dat geldt overigens ook voor de Symbion For life, het lijkt mij niet iets om voor een langere periode te gebruiken.
Overigens is de link die ik gaf, http://www.symbionforlife.com/, niet echt een website die serieus genomen moet worden zie ik nu. Puur verkoopgerichte teksten!
De enigste reden dat ik met Symbion For Life begon was omdat ik een aantal positieve resultaten van mensen met Candida las. Het was meer een test voor mij om te kijken wat het met mijn Candida symptomen deed.

Opvallend dat deze probiotica bacteriën bevat die niet in Bio Kult zitten. Het lijkt er steeds weer op dat elke fabrikanten zijn eigen bacteriën reeks in een capsule stopt :-?

De symbion for life is speciaal samengesteld om Candida aan te pakken, dat is Bio Kult niet. Symbion For Life heeft 3 probiotica stammen, de Bio Kult 14 stammen.
Een groot nadeel van Symbion For Life is dus dat er op een gegeven moment een disbalans veroorzaakt kan worden. Dit is de reden dat ik hiernaast soms ook Kefir erbij neem (vanwege de hoeveelheid histamine niet elke dag).

Dank je Sampjes! So far, so good. Voelt tot nu toe veel beter dan m'n vorige ronde.
En geen probleem dat het hier over fibro gaat. Komt tenslotte ook veel voor bij mensen met kwikvergiftiging en velen raken hier ook van verlost naarmate ze minder kwik in hun lichaam hebben.

Ik heb zelf ook al jaren wat fibro-achtige symptomen, maar ik weet pas sinds vorig jaar wat fibro inhoudt ;-)

Haha, nee, dat doe ik niet. Ik gebruik sowieso alleen ALA nu.
Wel apart dat ze dat doet, want DMSA hoeft minder vaak ingenomen te worden dan ALA. Maar als haar zoon het tolereert zo, is het wel veel makkelijker natuurlijk.

Mark,

Hoe is het gegaan met de ALA ronde waarin je om de twee uur 6,25 mg hebt ingenomen?

Ja dat lijkt me idd makkelijker zo :)
Ben ook benieuwd wat je ervaringen zijn.
Is ALA wel in staat om het af te voeren?

Ik had vorige week bentonite clay in het voetenbadje gedaan om te kijken wat dat bewerkstelligd. De detox kracht van deze klei uitte zich duidelijk; voel me sindsdien veel beter, helderder en meer mezelf. De keerzijde is dat mijn lever/nieren (ook galblaas?) het op dit moment erg moeilijk hebben.

Mark en Edwin, houden jullie ook rekening met zwavelhoudende voeding?

In his excellent book “Amalgam Illness: Diagnosis and Treatment”, Andy Cutler informs us that many mercury-toxic people are intolerant to certain foods, commonly known as ‘sulfur foods’, which have a high free thiol content. Consuming foods high in thiols raises the circulating thiol levels which in turn mobilizes mercury and creates symptoms.

He notes, “You typically get a couple of hours of feeling good, energized, happy, and then libidinous, then you feel tired, draggy and depressed, which goes on for a day to a week. Of course if you are eating sulfur foods at each meal these all get stacked up and you can never figure out what is happening.”
The onset of reaction of symptoms is fairly prompt, with the tired/icky/depressed part starting within a few hours, and can last for 4-7 days. You might even enjoy eating these foods and believe that they do you no harm, but their reactions can cause you a lot of undue suffering.

Meer @ http://www.livingnetwork.co.za/chelationnetwork/food/high-sulfur-sulphur-food-list/

He Edwin,
De afgelopen ronde verliep een heel stuk prettiger dan de ronde ervoor.
Alleen zaterdagavond kwam er hoofd- en nekpijn opzetten, maar waar dat de ronde ervoor uitmondde in doffe ellende op de zondag, was m'n zondag nu helemaal chill. Geen centje pijn!

Dus ik heb voorlopig m'n juist dosis en frequentie gevonden. Pas als ik een ronde helemaal geen klachten heb gehad, ga ik de ronde daarop de ALA met 50% ophogen.

Dingen die opvallen:
- m'n ontlasting is tijdens de ronde een stuk donkerder. Schijnt normaal te zijn omdat ALA een antioxidant is wat positief werkt op de lever. Ik had ook vaker ontlasting.
- sinds de vorige ALA ronde komt m'n zweetproductie weer op gang. Ik heb echt een jaar of 3 helemaal niet gezweet. Praktisch was het fijn, want daarvoor zweette ik me te pletter voor een jaar of 25. Misschien probeerde m'n lichaam van die kwik af te komen. Totdat m'n bijnieren helemaal uitgeput raakte en ik op adrenaline liep in plaats van cortisol.

Het kan ook te maken hebben met dat ik de adrenal cortex dosering langzaam aan het ophogen ben waarbij ik de temperatuurwisselingen van m'n lichaam in de gaten hou.
Of een combinatie van die 2. Hoe dan ook: positief, dan kan ik via m'n zweet ook wat afvalstoffen lozen en heeft bijvoorbeeld een sauna ook weer zin. Alleen voor kwik uit het lichaam, niet voor kwik uit de hersenen overigens. Dat zweet je er niet uit.

Ik voel me ondanks de gebroken nachten behoorlijk fit, ook tijdens de ronde. Mentaal ook vrij helder. Na afloop van de laatste dosering heb ik een magnesium + bica voetenbadje genomen om nog wat kwik af te vangen. Daarna goed geslapen en ik had alleen bij het opstaan even nekpijn, maar dat trok eigenlijk meteen weer weg.

Heb jij ook weer een ronde gedaan Edwin?

Johan, ALA voert inderdaad kwik af wat gecheleerd wordt uit je organen, zoals je hersenen. ALA is wat het lichaam zelf ook produceert in de lever, alleen in hele kleine hoeveelheden. Vandaar de lange halfwaardetijd van kwik in je hersenen.

Mooi dat je profijt hebt gehad van de klei. Ik had een tijdje terug groene klei gebruikt (oraal) en dat hielp me van een verstopping af ergens in m'n maag/darmkanaal. Alleen toen ik het na 2 dagen nog bleef innemen, raakte ik verstopt. Ik heb het uiteindelijk een week ingenomen en toen ben ik maar gestopt, want de verstopping werd erger.

Jij hebt nog amalgaamvullingen toch, Johan?

@Johan
Die lijst over zwavelhoudend voedsel heb ik eerder gepost. Het blijkt dat zo'n 40% van mensen met kwikvergiftiging intolerant is voor zwavelhoudend (sulfur) voedsel. En gedurende chelatie varieert dat ook. Ik merk dat zelf ook. Als ik boven een bepaalde zwaveldrempel kom, krijg ik hoofd- en nekpijn, maar soms ligt die drempel hoger dan op andere momenten.

ALA is ook zwavelhoudend, dus ik probeer tijdens een ronde maar weinig zwavelhoudend voedsel te eten.

Johan,

Daar ben ik nauwelijks mee bezig. Ik merk weinig tot niks van vermoeidheid na eten. Hoofd- en nekpijn heb ik nog niet gehad. Wat ik wel laat staan zijn uien en koriander. Daar reageer ik op dit moment niet goed op. Dat voeg ik later wel weer toe.

Mark,

Gisteren ben ik begonnen met ronde 19. Vorige week heb ik de nieuwe bestelling van LivingNetwork ontvangen. In ronde 20 ga ik ALA verhogen naar 37,5 mg.

Wow, ronde 19 alweer. Misschien ga ik komende zaterdagavond al beginnen aan de volgende ronde.

Nog wat anders: ik heb nog een goede bron van kalium (waar ik een tekort aan heb) gevonden, namelijk molasses.

Het bevat sowieso veel mineralen, ook aardig wat calcium en ijzer.
En het is nog lekker ook (vind ik dan).

http://nutrition.indobase.com/articles/blackstrap-molasses-nutrition.php

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan