Mark, oke ik verdiep me er even in en laat het je weten of ik eventueel iets over neem.
Sampjes, ik heb 2 jaar geleden op advies van een natuurarts LDN getest voor Fibro. Maar ik had het maar een paar dagen geprobeerd omdat ik er slechter van sliep. Dat bleek dus een bekende bijwerking van LDN te zijn; dat je er slechter van kunt gaan slapen.
LDN stimuleert namelijk het eea en daarop kun je 's nachts op reageren. Het advies is om LDN 's avonds in te nemen (vanwege loomheid), daarom heb ik het niet in de ochtend of middag getest. En omdat ik er slechter van sliep heb ik het niet langer dan 3 dagen geprobeerd. Voor mij dus niet geslaagd.
Voor de pijn werkt Pea Pure goed. Als Pea Pure op was dan wilde ik nog weleens een Lyrica innemen. Dit medicijn werkt erg goed voor Fibro, maar goed het is dan ook rommel! Vwb supplementen werkt L-Carnitine en WobEnzym ook goed. Deze 2 sups heb ik lang gebruikt omdat ik anti-medicijn ben!
Maar sinds Januari heb ik geen enkele pijnstiller voor de Fibro meer nodig (af en toe een paracetamol). Dit komt mede door het gebruik van Symbion For Life (
http://www.symbionforlife.com/, hier heb ik het overigens niet besteld). Hoe het precies werkt, daar ben ik nog niet achter. Het is een probiotica die samengesteld is voor Candida.
Ingredienten:
Bacillus coagulans (200 million CFU*)
Bacillus subtilus (100 million CFU)
Enterococcus faecium (100 million CFU)
Fructo-oligosaccharides (FOS).
Als ik dit 4 dagen niet inneem dan komt de Fibro terug. Begin ik er weer mee dan trekt de Fibro binnen 2 a 3 dagen weer weg. Echt heerlijk om na al die jaren geen pijn in mn lichaam meer te hebben!
Wat deze probiotica voor mij wel duidelijk maakt is dat er veel ontstekingen vanuit de darmen komen. En daar richt ik me nu (meer) op.
Mocht je nog vragen hebben, laat het me weten. Je mag me er ook over mailen hoor!