Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Zo zien hersenen eruit die met kwik zijn belast.

10426222_1403302886665000_8305680050765294787_n.jpg
 
Edwin, via een bloedtest vorig jaar kwam ik daar achter.
Hier had ik wat symptomen vermeld van kalium tekort:

https://www.fatsforum.nl/topic/magnesium/page/16/#post-126761

Nog even over die molasses:
ik kreeg dinsdag aan het eind van de avond behoorlijke hoofd- en nekpijn en ook griepverschijnselen. Die hoofd- en nekpijn krijg ik ook als ik teveel zwavelhoudend voedsel eet, maar ik had dat niet zoveel op, dacht ik, alleen de melasse had ik toegevoegd. Goede sojasaus-vervanger trouwens.

Blijkt dus dat molasses ook zwavel kan bevatten en nog wel toegevoegde zwaveldioxide om het product vers te houden.

Ik wacht nu op een reactie van Horizon, want daar had ik de molasses van gekocht, maar ik weet bijna zeker dat hun product zwavel bevat.

Verder is het waarschijnlijk geen blackstrap molasses en dat is degene met de minste suiker en verhoudingsgewijs de meeste mineralen:

http://www.livestrong.com/article/5...een-blackstrap-molasses-unsulphured-molasses/

De Tuinen heeft wel blackstrap molasses, ongezwaveld:
http://www.detuinen.nl/meridian-melasse-stroop.html

Daar ga ik eens shoppen :-)
 
Mark,

Ik ging het ook kopen bij de tuinen, en ik keer naar hun website, maar de molasse heeft wel copper.

http://www.meridianfoods.co.uk/FAQ/(offset)/12




Q: Is copper present in Meridian Molasses Pure Cane?

Molasses are an excellent source of a number of minerals. We have chosen to highlight three of the minerals that are present in significant quantities in our molasses. However, other minerals are also present.
We have consulted UK Nutritional Databank (a reliable source of nutritional information) to learn more about the copper in molasses. We have been advised that our Meridian Molasses will typically present copper at a level of around 0.5mg/100g. Based on a RDA of 1mg, 100g would provide 50% of the RDA.


Dit gaat over de 740g pot denk ik. En je gaat ook niet 100g per dag eten toch?

Wat denk je?

Ik kan niet wachten voordat ik met ALA kan beginnen. Hopelijk kan ik morgen mijn capsules maken en beginnen. Ik dacht aan 10mg ALA elke 2 uur maar misschien moet ik met 5mg beginnen.

 
Ja, dat zag ik ook, Golden, over dat koper, maar je neemt inderdaad geen 100 gram per dag. Sommige sites hebben het over dat 2 eetlepels per dag (ruim 13 gram) een goede hoeveelheid is om te nemen.

Kwik zorgt ervoor dat koper minder goed wordt uitgescheiden uit je lichaam. Vandaar dat ik ook een wat hoge koperwaarde had op m'n haartest.

Molybdeen en zink zorgen ervoor dat koper minder wordt opgenomen uit het voedsel. En de galstroom bevorderen (mariadistel, artisjok, etc.) helpt ook om koper af te voeren.
 
En succes met de ALA ronde! Als je om de 2 uur ALA wilt nemen, zou ik met 5 mg beginnen. Om de 3 uur is wat fijner natuurlijk, maar dat moet je zelf ervaren of dat voor jou werkt.

Heb je ooit een haartest gedaan? Die kan een indicatie geven of 2 of 3 uur doseringen beter zullen gaan.
 
Ik heb geen haartest gedaan, want ik verf mijn haar. Ik heb zelfs copper pillen van 22mg genomen ( weet niet hoeveel ) een tijd geleden, omdat ik grijs haar heb terwijl ik nog jong ben. Mensen zeggen dat koper tekort grijs haar kan veroorzaken, maar ik las ook dat in gris haar bij vrouwen meer kwik is gevonden. Dus misschien komt het door de kwik..

Stress zou ook hydrogenperoxide in de haarfolicule maken en zo het haar bleken. Het zou mooi zijn als ik mijn haarkleur terugkrijg.

Dus haaranalyze zit voorlopig niet in. Het wordt erg duur het ontgiften.
 
@Mark




Johan, ALA voert inderdaad kwik af wat gecheleerd wordt uit je organen, zoals je hersenen. ALA is wat het lichaam zelf ook produceert in de lever, alleen in hele kleine hoeveelheden. Vandaar de lange halfwaardetijd van kwik in je hersenen.

Jij hebt nog amalgaamvullingen toch, Johan?


Oke, dus als ik het goed begrijp is DMSA in principe optioneel omdat je het al met ALA alleen kunt verwezenlijken?

Ik heb volgens mij geen amalgaamvullingen, zover ik het zelf kan zien en weet. Maar ik laat dit over 2 weken extra controleren bij de tandarts.

Die lijst over zwavelhoudend voedsel heb ik eerder gepost. Het blijkt dat zo’n 40% van mensen met kwikvergiftiging intolerant is voor zwavelhoudend (sulfur) voedsel. En gedurende chelatie varieert dat ook. Ik merk dat zelf ook. Als ik boven een bepaalde zwaveldrempel kom, krijg ik hoofd- en nekpijn, maar soms ligt die drempel hoger dan op andere momenten.

ALA is ook zwavelhoudend, dus ik probeer tijdens een ronde maar weinig zwavelhoudend voedsel te eten.

Belangrijk om te weten! Dan kun je enigszins bepalen of bepaalde voeding een rol speelt bij (bijkomende) klachten.

@Edwin,

Zo zien hersenen eruit die met kwik zijn belast.

Wat een groot verschil zeg!

@Mark,

De Tuinen heeft wel blackstrap molasses, ongezwaveld:
http://www.detuinen.nl/meridian-melasse-stroop.html

Interessant, dank!

Kwik zorgt ervoor dat koper minder goed wordt uitgescheiden uit je lichaam. Vandaar dat ik ook een wat hoge koperwaarde had op m’n haartest.

Hmm ik zit juist met een kopertekort! :)

Heb je ooit een haartest gedaan? Die kan een indicatie geven of 2 of 3 uur doseringen beter zullen gaan.

Hoe kom je vanuit de haaranalyse achter of 2 of 3 uur doseringen beter zijn?


 
@ Mark, ik heb nog steeds de uitslag niet van mijn cortisol dagprofiel. Dat was de laatste keer dat ik via Medivere een test heb laten doen ben echt woest hoor. Ik heb ze al gemaild en ze zouden het uitzoeken, na 3 dagen weer niks gehoord plus via de website krijg ik nog steeds melding dat mijn uitslag er niet is. Heb ik weer!

@edwin: heftig joh dat plaatsje van die hersenen!

Ik heb echt weer enorme last van hooikoorts en ook aan het begin vd week weer PMS, het is echt afzien elke keer al die ongemakken :-(
 
Mijn cortisol test is niet aangekomen omdat er verkeerde enveloppen zijn meegestuurd. Ik moet de test dus opnieuw doen maar ben ik nou net al 3 weken bezig met bijnierextract, lekker zeg. Ze hebben alles in de war geschopt!
Weten jullie hoe lang ik moet wachten om weer een eerlijk beeld te krijgen van mijn cortisol?? Want ik moet dus maar weer stoppen met bijnierextract.
 
Jeez, vervelend zeg Sampjes!
Ik had er ongeveer 2 weken tussen gelaten, maar of dit dan ook voldoende was weet ik niet zeker.
 
@Sampjes
Wat een gedoe met die cortisol-test!
Ik weet niet hoe lang je moet stoppen met het bijnierextract om weer een eerlijk beeld te krijgen.

Ik meet via temperatuurschommelingen hoe het met mijn bijnieren staat en m'n temperatuurschommelingen zijn nu vrijwel compleet verdwenen op het ogenblik omdat ik langzaam de dosering adrenal cortex ophoogde (nu op 600 mg). Dus ik kan nu binnenkort eens met de natural thyroid supps aan de slag. Temperatuur is nog wat te laag.

@Johan
ALA is de belangrijkste chelator want die haalt het kwik uit je hersenen en andere organen. DMSA verzacht de bijeffecten van ALA en zorgt er bovendien voor dat je wat sneller van de kwik afkomt (ik dacht iets van 25%).

Maar ik neem geen DMSA vanwege wat candida klachten en DMSA kan dat verergeren.

Weet je zeker dat je een kopertekort hebt? Kwik zorgt er juist vaak voor dat koper niet goed wordt uitgescheiden.

Amalgaam kan ook onder kronen zitten en bij wortelkanaalbehandelingen wordt ook vaak amalgaam gebruikt. Heb je zelf een idee waar je kwikvergiftiging vandaan komt?

Als je Ca/P op je haartest minder is dan 5, dan hebben veel mensen baat bij minder lange tijden tussen de doseringen, dus bijvoorbeeld 2 uur i.p.v. 3 uur bij ALA.
Ik had een Ca/P van 2,89 en toch eerst 3 uur ALA geprobeerd, maar dat ging niet zo goed en 2 uur dus wel.

Trouwens, ik heb een reactie gekregen van iemand van Horizon waar ik die melasse van had geprobeerd en wat niet zo goed viel. Zij beweren dat het wel blackstrap melasse is en dat het geen zwavel bevat. Hmmm, dat zwavel verhaal ben ik nog niet van overtuigd, gezien m'n lichamelijke reactie erop.

Ik ga het nog wel eens vergelijken met die van de Tuinen.

Misschien ga ik zo al beginnen aan de volgende ronde ALA trouwens.
 
Ik kwam een mooie post tegen over epigenetics, oorspronkelijk gepost op de Adult Metal Chelation group:

We know now that how well a child is loved can affect the way the child's genes are turned on or off. Cancer genes can get turned on and cancer preventing ones turned off especially with age. Bullying can be detrimental to best gene expression. So this raises the issue of liking oneself and having a positive attitude.

If you are bullying yourself, how is that any different than if others do it? If you look at life negatively, aren't you making a less optimal living environment? If you look on life more brightly aren't you making your environment better? Perception is reality. Perception is more optimal gene control.

If heavy metals are making methylation maintenance of DNA difficult (keeping bad genes turned off), then one would expect the influence of our perceptions of life and interactions on epigenetic changes would be accentuated because of the toxic load of heavy metals. Plus we have other toxins. Food intolerances. Sleep disruption from chelation. We have more than enough stresses (and a lack of cortisol to cope) to be getting on with.

So our spiritual state and mental outlook will affect what genes are turned on or remain off. We might even reverse past epigenetic changes. (A hopeful thought that may be self-prophetic!) Changes are not all irreversible. Just taking the load of care off our shoulders may affect how fast and how well we recover. Just having a social group like this, where we are not treated as mental defectives or shirkers, is a relief that can have healing benefits or at least slow undesired changes in genes if we are understanding the research correctly.

We found out we are in part what happened to our parents and grandparents, not just the genetic code we share. We knew we are what we eat. We are learning that we are in part what we think and feel. Knowledge is power. A lighter heart is a healthier heart. Do not ignore your spiritual health. It is tied to your long term physical health. What would have been thought as ridiculous superstition in the recent past, is now being shown to have a real mechanism affecting our lives.

Laugh, love, live.


 
Mark, ben jij alweer met een nieuwe ALA ronde bezig?
Gisteren ben ik begonnen met ronde 20: 37,5mg ALA en 18,75 mg DMSA.
 
Hebben jullie wel eens homeopathie overwogen?

http://ic.steadyhealth.com/homeopathic-remedy-for-mercury-poisoning

Mike
 
Bedankt voor de link, Mike.

Ik ben in een ver verleden bij een homeopaat geweest, maar daar heb ik geen blijvend effect van ondervonden. Hij liet stroompjes door m'n lichaam gaan om te zien waar het bij mij aan schortte en ik kreeg daarna van die homeopatische korreltjes die je onder je tong moest leggen.

Eerst mocht ik niets van een koe meer eten of drinken. In een volgende sessie zei hij dat ik ook niets meer van een varken mocht et voila, zie daar het begin van m'n (semi-)vegetarische periode.

In chelatie via ALA heb ik vooralsnog meer vertrouwen en merk ik dat er daadwerkelijk iets gebeurt. Maar ik heb de website in m'n bookmarks gestopt. Je kan niet weten ;-)

ALA is overigens een sulphur, wat op die website geadviseerd staat.
 
@edwin

Ik heb afgelopen weekend m'n 5e ronde gehad.
Verliep wat minder soepel dan de ronde ervoor. Ik denk dat het komt doordat m'n galstroom niet optimaal is op het ogenblik. Zware metalen worden via de gal afgevoerd en m'n ontlasting was deze ronde juist licht van kleur, wat duidt op te weinig gal, waardoor de kwik weer deels opnieuw wordt geabsorbeerd.

Gek genoeg was m'n ontlasting tijdens de vorige ronde juist heel donker en vandaar dat ik waarschijnlijk ook amper problemen ondervond toen.

Dus ik ga weer meer vet eten, want alleen die mariadistel thee is nu kennelijk niet voldoende. Verder heb ik gefermenteerde wortelsap en Zweedse kruidenbitter (en die is inderdaad bitter) gehaald. En dit weekend ga ik m'n schildklier eindelijk eens ondersteunen met die natural thyroid die ik al een tijdje in huis heb. Dat schijnt ook effect te hebben op de ontgifting.

Trouwens wat opvalt, ook tijdens de vorige ronde en nu weer, dat m'n ontlasting een chloor-achtige geur heeft. Dit blijkt de geur van zware metalen te zijn. Het werd vergeleken met de geur bij een metaalgieterij, maar daar ben ik nog nooit geweest, dus dat kan ik niet vergelijken.

Ik loos dus hoe dan ook zware metalen. YES!!
 
Niet iedere homeopaat is even capabel natuurlijk, en als ze over voeding beginnen moet je vaak je vingers in je oren steken, al gaan er steeds meer over op paleo, maar goed. Een homeopatische verdunning van kwik zou je lichaam kunnen motiveren om de kwik sneller uit je lichaam te krijgen. Op deze wijze worden ook vaccinaties ontstoord, wellicht werk het ook voor kwikbelasting.
 
Dank je Tanja, mocht ik via chelatie uiteindelijk niet volledig van de kwik afkomen, dan kan ik weer eens in andere alternatieven duiken. Maar vooralsnog heb ik vertrouwen in deze vorm van chelatie.

 
Andy Cutler over homeopathie en kwik: http://onibasu.com/archives/am/2372.html

Ik vind het ook een raar idee om kwik uit het lichaam te krijgen door er kwik in te stoppen.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
531.087
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan