@Mark
Johan, ALA voert inderdaad kwik af wat gecheleerd wordt uit je organen, zoals je hersenen. ALA is wat het lichaam zelf ook produceert in de lever, alleen in hele kleine hoeveelheden. Vandaar de lange halfwaardetijd van kwik in je hersenen.
Jij hebt nog amalgaamvullingen toch, Johan?
Oke, dus als ik het goed begrijp is DMSA in principe optioneel omdat je het al met ALA alleen kunt verwezenlijken?
Ik heb volgens mij geen amalgaamvullingen, zover ik het zelf kan zien en weet. Maar ik laat dit over 2 weken extra controleren bij de tandarts.
Die lijst over zwavelhoudend voedsel heb ik eerder gepost. Het blijkt dat zo’n 40% van mensen met kwikvergiftiging intolerant is voor zwavelhoudend (sulfur) voedsel. En gedurende chelatie varieert dat ook. Ik merk dat zelf ook. Als ik boven een bepaalde zwaveldrempel kom, krijg ik hoofd- en nekpijn, maar soms ligt die drempel hoger dan op andere momenten.
ALA is ook zwavelhoudend, dus ik probeer tijdens een ronde maar weinig zwavelhoudend voedsel te eten.
Belangrijk om te weten! Dan kun je enigszins bepalen of bepaalde voeding een rol speelt bij (bijkomende) klachten.
@Edwin,
Zo zien hersenen eruit die met kwik zijn belast.
Wat een groot verschil zeg!
@Mark,
De Tuinen heeft wel blackstrap molasses, ongezwaveld:
http://www.detuinen.nl/meridian-melasse-stroop.html
Interessant, dank!
Kwik zorgt ervoor dat koper minder goed wordt uitgescheiden uit je lichaam. Vandaar dat ik ook een wat hoge koperwaarde had op m’n haartest.
Hmm ik zit juist met een kopertekort!
Heb je ooit een haartest gedaan? Die kan een indicatie geven of 2 of 3 uur doseringen beter zullen gaan.
Hoe kom je vanuit de haaranalyse achter of 2 of 3 uur doseringen beter zijn?