@Curvers
Ja, Cutler kan vrij kortaf zijn. Heb ik al eerder gemerkt. Ik had toen ook doorgevraagd voor iets anders, maar daar kreeg ik dan geen reactie op.
De methode van Wilson zal best goede dingen doen, maar ik lees niet veel over ervaringen van mensen die met die methode van kwik uit hun hele lichaam (dus inclusief hersenen) zijn verlost. Maar misschien zoek ik niet goed genoeg, dat kan. Over Cutler's methode zijn juist veel ervaringen te vinden van mensen, al dan niet op fora.
Als je al maar 1 amalgaamvulling jaren in je mond hebt gehad, dan heb je al kwik in je lichaam. Zie filmpje in m'n eerste post. Ik heb er in totaal 13 gehad, meer dan 30 jaar lang, waarvan ze al een lange tijd lekten (vullingen waren zwart, metaalachtige smaak in mond) wat bevorderd werd door tandenknarsen (wat ook weer veroorzaakt kan worden door kwikbelasting). Nog een tijdje met een afgebroken vulling gelopen en 3 vullingen zijn onveilig verwijderd. Dus of ik kwik in m'n lichaam heb, is geen vraag meer. En kwik is vetoplosbaar en komt dus ook in je hersenen. Na jarenlang elk symptoom los bekeken te hebben, valt de puzzel nu in elkaar.
2 kinesiologische testen bevestigden ook nog de kwikbelasting.
Jodium is me voorlopig afgeraden, vanwege te snelle schildklier werking.
Ik wil nog wel een haartest doen, maar dan vooral om te zien of er nog andere zware metalen aanwezig zijn in m'n lichaam of een tekort/teveel aan mineralen (veroorzaakt door kwik).
Tekorten zijn ook al kinesiologisch gemeten en ben ik aan gaan vullen. Probleem is juist dat kwik ervoor zorgt dat het mineralentransport niet meer optimaal plaatsvindt. Dus je kan je mineralentekorten wel eerst gaan aanvullen, zoals je zegt, maar door de kwik komen ze niet op hun plek terecht. Die kwik moet ook aangepakt worden, anders is het dweilen met de kraan open.
Daarom ben ik zo benieuwd hoe Wilson dat met z'n methode voor elkaar wil krijgen. Een sauna werkt wel goed ontgiftend voor je lichaam, maar daar krijg je de kwik niet mee uit je hersenen. Koffie klysma's idem dito. Bovendien lees ik hier op het forum dat die koffie klysma's een behoorlijke impact op je bijnieren kunnen hebben (door vrijgekomen gifstoffen + de caffeïne), wat niet fijn is als je bijnieren nog herstellende zijn.
Maar kun je aangeven wat zijn methode praktisch verder inhoudt? Dus naast klysma's, sauna en meditatie. Hij was geen fan van kruiden las ik.