Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Laat dit topic nou voornamelijk over het Cutler protocol gaan

Je wilt daarmee toch niet zeggen dat ik dan maar niets moet posten ? :P
 
Johan ik ben geen expert. Het lijkt mij echter dat kwik niet perse in je bloed hoeft rond te gaan om schade te doen maar ook opgeslagen kan liggen.
Een bloed monster is een moment opname (wat ook veel kan zeggen daar niet van) een haar mineraal analyse laat een beeld van een langere periode zien.

Was er geen uitleg bij de uitslag?
 
Je wilt daarmee toch niet zeggen dat ik dan maar niets moet posten ? :P

Nee, tuurlijk niet. Ik zie alleen wat tegenstrijdigheden, vandaar :)

'Waarschijnlijk nog een reden om de DMSA laag te houden. (Als je uberhaupt DMSA wil nemen)'

Maar Cutler vind je wel een goede brond schrijf je later, terwijl hij DMSA gebruikt in zijn protocol.
 
dankje edwin nu begrijp ik je opmerkinig een stuk beter

Maar Cutler vind je wel een goede bron schrijf je later, terwijl hij DMSA gebruikt in zijn protocol.

dat schreef ik vooral omdat (zover ik 123 kan zien) er niet al te veel bronnen zijn, en me Cutler toch een enigszins goede bron leek. ( maar niet helemaal ! )

Want Cutler heeft 1 van zijn hoofdboeken over dit onderwerp grotendeels herschreven vooral op het gebied van veiligheid en DMSA.
Kijk dus goed hoe recent je materiaal is van Cutler. Ik heb niets van hem gelezen maar ik verwacht dus dat in zijn meer recentere werk DMSA advies toch aan meer banden is gelegd om het zo maar te zeggen.
Je kunt het ook interperteren dat hij heeft ingezien in zijn boek(en) onveilig / kort door de bocht advies te hebben gegeven. Het fijne weet ik er niet van.

Je kunt er in ieder geval uit opmaken dat er controverse is omtrent de DMSA en andere protocollen van Cutler. Dat zijn protocollen ook nog uit aan het kristalliseren zijn. Naar mijn idee moet je dus voorzichtig zijn met Cutlers advies. Ik lees nogal eens een boek over gezondheid, maar heb nog niet tegen gekomen dat een auteur zijn werk voor een groot deel ging herzien. Je kan je afvragen of de informatie wel voldoende onderzocht is voor het schrijven van de boeken.
Dus Cutler : wellicht goed, what else is out there... maar ,,let op en pak het recente werk.

Voor mij geen Cutler maar Wilson, al kan je bij Wilson ook afvragen waarom hij zo'n lelijke site heeft en ergens (binnen een groter artikel) sardientjes uit blik aanraadt met alle BPA etc vandien.
 
Ik heb zowel Cutler als Wilson gemaild.
Cutler over of hij gehoord heeft van nutritional balancing en wat hij er van vindt en Wilson over hoe voeding de kwik uit je hersenen kan halen.

@Curvers
ik heb behalve lichamelijke ook mentale problemen zoals brainfog, hoofdpijnen, korte termijngeheugen is vaak een zeef. Dit is gekoppeld aan kwik in je hersenen. Het duurt een vrij lange tijd voordat de kwik vanuit je lichaam in je hersenen terecht komt, maar ik had die amalgaamvullingen (meer dan 10) al meer dan 30 jaar in m'n mond.

Na m'n amalgaamsanering werden alle symptomen erger, wat voor mij nog een teken was dat veel van m'n klachten door de kwik komen (bij amalgaamverwijdering komt er veel kwik vrij).

Ik wou voor een volledig beeld ook nog wel eens een haartest doen, om te zien of ik nog andere zware metalen in m'n lichaam heb. Cutler heeft daar een boek over geschreven, gekoppeld aan een haartest, maar Wilson dus ook.

Als die methode van Wilson echt zou werken, klinkt het als een natuurlijkere methode. Kun jij een samenvatting geven van hoe dat nutritional balancing in de praktijk werkt? Ik lees dat het een combi is van 17 verschillende detox-methodes.
 
En Mr. Cutler heeft als eerste gereageerd op m'n mail.
Dit had hij te zeggen over Dr. Wilson:

It's nonsense.

He's not fond of harmful and inappropriate chelation protocols that hurt people, and neither am I. Unfortunately he doesn't know how to do it right so he makes up stories about other techniques that just don't work.

Het wachten is op het antwoord van Dr. Wilson over het ontgiften van kwik uit je hersenen.
 
Er is een hoop informatie te vinden op het internet over klei, en net als met psyllium zijn er hele lofzangen, maar er zijn ook keerzijdes.

Heksje, kun je wat keerzijdes noemen voor het gebruik van klei detox voor darmreiniging? Ik las dat die groene klei aluminium bevat. Dat wil je toch niet in je lichaam krijgen? Heb ik daar een keerzijde te pakken? ;-)
 
Ilonka, ik heb de eerste druk en Curvers zei dat hij later aardig wat herschreven heeft, dus misschien is het beter als je een latere druk leest.

Ik heb hem wel als pdf, dus als je toch die eerste druk wilt lezen, kun je me je e-mail adres geven (evt. via moderator), dan stuur ik je de pdf.
 
Er zit van alles in klei Mark, maar het gebruik van klei tegen vergiftiging kent een lange traditie, misschien niet te analytisch benaderen.
 
@watisgezond

Verbazend, Cutler heeft een erg uitgesproken mening. Kun je Cutler niet even vragen voor wat onderbouwing? Als je Wilson website bekijkt zijn er veel testamonies dat het wel werkt. Ook zijn er redelijk veel practitioners wereldwijd die Wilsons methode toepassen. Zouden die dan allemaal zo onverstandig zijn dat ze een nietwerkende methode blijven toepassen. Het lijkt mij dat die wel resultaten behalen of anders zouden stoppen.

Hier staat een lijst ik schat zo'n 100
http://drlwilson.com/do%20hair%20analysis.htm en dat zijn de officiele. Er zijn ook niet geregisteerde die Wilsons methode toepassen. Zo heb ik mijn haar mineraal analyse met daarbij advies gebaseerd op Wilson. Deze kreeg ik van een Nederlands geneeskundige die niet op Wilson's site vermeld staat. Dat dit advies is gebaseerd op Wilson haal ik uit dat het overeenkomt en referenties staan naar Wilson's boek en artikelen.

Ik heb even terug gekeken in deze forum thread maar ik kan je haar mineraal analyse uitslag niet vinden. Wat is je gemeten kwik niveau?

Brainfog kan meer oorzaken hebben dan kwik zoals je vast wel weet. Ik weet niet of je (veel) suiker eet? Dit zorgt voor kleine ontstekingen o.a. in de hersenen heb ik vernomen.

Slecht slapen of te diep slapen (dat laatste heb ik geloof ik soms last van)

Gebrek aan jodium is ook niet bevordelijk.

Granen

Of je nou Cutlers, Wilson's of een andere methode zorgt. (tenzij je zwaar vergiftigd bent volgens onderzoek) zou ik eerst zorgen dat je lichaam zoveel mogelijk in balans is. Dus aan de hand van haar, bloed en urine onderzoek zorgen dat je geen mineralen en vitaminen te kort of te veel hebt. Je eventueel je metabolisme optimaliseerd. Slow versus fast oxedizer.
Daarna kun je altijd nog DMSA en andere chalatie doen als dat dan nog nodig is. Als Wilson gelijk heeft hoeft dat dus niet. Maar dan moet je wel de volledige wilson methode doen en daar horen ook Koffie enigma's, meditatie en sauna bij.

 
Voel me echt beroerd vandaag, vooral spijsverteringsklachten (alvleesklier, maag, darmen), maar ook hoofdpijn en vermoeid. Werkafspraak af moeten zeggen.

Net mezelf de stad in gesleept voor groene klei. Ik vond beide kleisoorten die Tanja en Heksje noemden. Verkoopster vond beide goed, maar die Luvos Heilaarde poeder heeft al een stuk langer z'n waarde bewezen, dus die maar gekozen. Volgens de bijsluiter ben ik straks weer als nieuw :-)

U hoort er nog van!
 
@Curvers

Ja, Cutler kan vrij kortaf zijn. Heb ik al eerder gemerkt. Ik had toen ook doorgevraagd voor iets anders, maar daar kreeg ik dan geen reactie op.

De methode van Wilson zal best goede dingen doen, maar ik lees niet veel over ervaringen van mensen die met die methode van kwik uit hun hele lichaam (dus inclusief hersenen) zijn verlost. Maar misschien zoek ik niet goed genoeg, dat kan. Over Cutler's methode zijn juist veel ervaringen te vinden van mensen, al dan niet op fora.

Als je al maar 1 amalgaamvulling jaren in je mond hebt gehad, dan heb je al kwik in je lichaam. Zie filmpje in m'n eerste post. Ik heb er in totaal 13 gehad, meer dan 30 jaar lang, waarvan ze al een lange tijd lekten (vullingen waren zwart, metaalachtige smaak in mond) wat bevorderd werd door tandenknarsen (wat ook weer veroorzaakt kan worden door kwikbelasting). Nog een tijdje met een afgebroken vulling gelopen en 3 vullingen zijn onveilig verwijderd. Dus of ik kwik in m'n lichaam heb, is geen vraag meer. En kwik is vetoplosbaar en komt dus ook in je hersenen. Na jarenlang elk symptoom los bekeken te hebben, valt de puzzel nu in elkaar.

2 kinesiologische testen bevestigden ook nog de kwikbelasting.

Jodium is me voorlopig afgeraden, vanwege te snelle schildklier werking.

Ik wil nog wel een haartest doen, maar dan vooral om te zien of er nog andere zware metalen aanwezig zijn in m'n lichaam of een tekort/teveel aan mineralen (veroorzaakt door kwik).

Tekorten zijn ook al kinesiologisch gemeten en ben ik aan gaan vullen. Probleem is juist dat kwik ervoor zorgt dat het mineralentransport niet meer optimaal plaatsvindt. Dus je kan je mineralentekorten wel eerst gaan aanvullen, zoals je zegt, maar door de kwik komen ze niet op hun plek terecht. Die kwik moet ook aangepakt worden, anders is het dweilen met de kraan open.

Daarom ben ik zo benieuwd hoe Wilson dat met z'n methode voor elkaar wil krijgen. Een sauna werkt wel goed ontgiftend voor je lichaam, maar daar krijg je de kwik niet mee uit je hersenen. Koffie klysma's idem dito. Bovendien lees ik hier op het forum dat die koffie klysma's een behoorlijke impact op je bijnieren kunnen hebben (door vrijgekomen gifstoffen + de caffeïne), wat niet fijn is als je bijnieren nog herstellende zijn.

Maar kun je aangeven wat zijn methode praktisch verder inhoudt? Dus naast klysma's, sauna en meditatie. Hij was geen fan van kruiden las ik.
 
@watisgezond

Bedankt voor je reactie. Jammer te horen van die vullingen en alle problemen die dat heeft veroorzaakt. Ik vind dat erg sneu en zou je graag helpen maar ik kan niet uitleggen wat de methode van Wilson precies inhoudt. Die is wellicht ook niet zo kort te beschrijven gezien zijn boek 700 pagina's telt.
Misschien is het wel zo dat als je het kwik uit de rest van je lichaam hebt dat daarna de hersenen makkelijker gaat. Als je een manier hebt gevonden.
Het lijkt mij voor wel interessant om het kwik niveau te meten, en deze herhaald te meten om te zien of je resultaat boekt.
Misschien moet je toch ook eens kijken/zoeken naar mega dosis vitamine C en kwik in de hersenen. En misschien alternatieve geneeswijzen zoals acupunctuur, acupressuur, ayurveda, magnetiseren. Geloof het of niet, maar er zijn wonderen mogelijk.

Wilson gaat denk ik nog wel antwoorden, dat duurt bij hem even is mijn ervaring. Het is echter een ontwikkelde liefdevolle man en zou zich niet op die manier zo kortaf uitlaten als Cutler doet.
Dat ze niet teveel vragen beantwoorden begrijp ik wel, anders komen ze nergens anders meer aan toe.
 
@curvers Kan je aangeven welke boek Cutler heeft herschreven? Hij heeft alleen twee boeken geschreven. Misschien kan je links, of andere referenties posten voor wat je schrijft. Wat Cutler zegt is gebaseerd op en ondersteund door de wettenschap. Kwik gaat niet zomaar weg uit het lichaam.
 
GROENE KLEI ROCKS!!

Gisteren eind van de middag 1 schep genomen van de Luvos Heilaarde poeder (opgelost in thee) en ik voelde de druk op m'n alvleesklier/maag/darmen/borstbeen al wegtrekken. 's Avonds nog 2 scheppen genomen en toen was het helemaal weg. Kreeg toen wel meer hoofdpijn, maar dat zal wel bij dat ontgiften horen.

Alsof er een blokkade zat bij m'n alvleesklier en dat het door die klei weer is gaan stromen. Vannacht voelde het ook een stuk rustiger daardoor. Hartslag was nog wel wat te hoog voor de nacht, maar niet meer zo bonkend naar die alvleesklier toe.

Vandaag al 2 stoelgangen gehad en de 2e rook nogal naar aarde. Dat kan wel kloppen, want m'n ontlasting was omhuld met klei!
Goed spul zeg. Dat ga ik eens even blijven gebruiken. Leve het forum!

Sterker nog: ik zit te denken om de komende 2 maanden (ruim) de kwik in m'n bloed te detoxen ermee en verder magnesiumbaden met bica en wellicht nog een sauna te nemen.
En dan voor nu stoppen met DMSA chelatie. M'n lichaam loost zelf ook al kwik uit m'n bloed (niet hersenen), dus kan ik beter de komende 2 maanden m'n bijnieren aan laten sterken door niet 's nachts op te hoeven voor chelatie en verder m'n darmen, lever en nieren reinigen voor ik aan de ALA begin om de hersenen te ontgiften.

Misschien zelfs wel alleen ALA dan en geen DMSA.
Moet ik nog even laten bezinken allemaal.

Voel me vandaag in ieder geval een stuk beter dan gisteren!
 
@Curvers

Bedankt voor je tips. Ik ga voor m'n zojuist beschreven plan :-)
Megadosissen vitamine C schijnen juist de detox van kwik te verminderen. Ik zag dat Dr. Wilson ook geen fan is hiervan en het heeft over 'a little vitamin C'.

@Golden en @Curvers

Ik ben ook benieuwd waar curvers vond dat z'n boek herschreven was. Ik heb bij zowel amazon.com gekeken en bij amazon.co.uk en hij krijgt over het algemeen lovende recensies. Als je al kritiek leest, dan gaat het over z'n schrijfstijl en hoe het boek is opgezet. Die kritiek deel ik wel. Een editor had hier nog naar moeten kijken, want het leest niet superfijn weg. Dit komt waarschijnlijk ook omdat hij tijdens het schrijven van het boek zichzelf nog aan het ontdoen was van het kwik in z'n lichaam.
Hij heeft het boek ook zelf uitgebracht. Het is eigenlijk een wonder dat het in al die jaren nog niet door een uitgeverij is opgepikt, aangezien het zo'n populair boek is. Maar misschien wil hij dat zelf niet.
 

Forum statistieken

Onderwerpen
4.519
Berichten
530.550
Leden
8.656
Nieuwste lid
Anne T
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan