Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

Is helemaal niet zo'n gek idee. Het idee achter homeopathie is: like cures like. Maar dan wel in een verdunde, pure variant die je lichaam aan kan. Dit zet het lichaam aan tot het lozen van exact dezelfde gifstof.

Mike

Ik bedenk me net dat ik in november, na een bezoek aan Fred Neelissen homeopathische druppels voor het ontgiften van kwik had gekregen. Daar had ik over geschreven op het vorige forum. Het maakte me heel erg moe. De druppels heb ik drie weken gebruikt. Na die drie weken ben ik er mee gestopt. Het duurde nog zeker drie maanden voordat de vermoeidheid minder werd. Na 5 ronden ALA en DMSA was de vermoeidheid zo goed als weg.
Volgens de een was het ontgifting, volgens de ander was het herdistributie van kwik naar kwetsbare weefsels. Ik vind het maar moeilijk om te bepalen waar deze reactie van afkomstig was, maar herdistributie klinkt niet onwaarschijnlijk.

@Mark,

ALA is de belangrijkste chelator want die haalt het kwik uit je hersenen en andere organen. DMSA verzacht de bijeffecten van ALA en zorgt er bovendien voor dat je wat sneller van de kwik afkomt (ik dacht iets van 25%).

Maar ik neem geen DMSA vanwege wat candida klachten en DMSA kan dat verergeren.

Weet je zeker dat je een kopertekort hebt? Kwik zorgt er juist vaak voor dat koper niet goed wordt uitgescheiden.

Amalgaam kan ook onder kronen zitten en bij wortelkanaalbehandelingen wordt ook vaak amalgaam gebruikt. Heb je zelf een idee waar je kwikvergiftiging vandaan komt?

Dank Mark!

Afgelopen november kwam uit een bloedonderzoek een koper tekort naar voren. Dat was destijds ook de periode waar ik elke dag 15mg Zink innam. De opname van koper wordt geremd door zink.

Ik heb altijd amalgaamvullingen/kronen gehad. Deze zijn in 2009 verwijderd, in dezelfde periode begonnen ook mijn gezondheidsklachten. Daarnaast heb ik 4 jaar in een huis gewoond waar schimmels/zwammen in de kruipruimte aanwezig waren, deze schimmels/zwammen scheidde toxinen uit die een grote aandeel hebben gehad in mijn klachten nu.
Waar komt jouw kwikvergiftiging vandaan?

Als je Ca/P op je haartest minder is dan 5, dan hebben veel mensen baat bij minder lange tijden tussen de doseringen, dus bijvoorbeeld 2 uur i.p.v. 3 uur bij ALA.
Ik had een Ca/P van 2,89 en toch eerst 3 uur ALA geprobeerd, maar dat ging niet zo goed en 2 uur dus wel.

Duidelijk, bedankt!

Over de ALA rondes, laat je hier een vaste periode tussen zitten voordat je met de volgende ronde begint?

@Mark,

Ik kwam een mooie post tegen over epigenetics, oorspronkelijk gepost op de Adult Metal Chelation group:

We know now that how well a child is loved can affect the way the child’s genes are turned on or off. Cancer genes can get turned on and cancer preventing ones turned off especially with age. Bullying can be detrimental to best gene expression. So this raises the issue of liking oneself and having a positive attitude.

If you are bullying yourself, how is that any different than if others do it? If you look at life negatively, aren’t you making a less optimal living environment? If you look on life more brightly aren’t you making your environment better? Perception is reality. Perception is more optimal gene control.

If heavy metals are making methylation maintenance of DNA difficult (keeping bad genes turned off), then one would expect the influence of our perceptions of life and interactions on epigenetic changes would be accentuated because of the toxic load of heavy metals. Plus we have other toxins. Food intolerances. Sleep disruption from chelation. We have more than enough stresses (and a lack of cortisol to cope) to be getting on with.

So our spiritual state and mental outlook will affect what genes are turned on or remain off. We might even reverse past epigenetic changes. (A hopeful thought that may be self-prophetic!) Changes are not all irreversible. Just taking the load of care off our shoulders may affect how fast and how well we recover. Just having a social group like this, where we are not treated as mental defectives or shirkers, is a relief that can have healing benefits or at least slow undesired changes in genes if we are understanding the research correctly.

We found out we are in part what happened to our parents and grandparents, not just the genetic code we share. We knew we are what we eat. We are learning that we are in part what we think and feel. Knowledge is power. A lighter heart is a healthier heart. Do not ignore your spiritual health. It is tied to your long term physical health. What would have been thought as ridiculous superstition in the recent past, is now being shown to have a real mechanism affecting our lives.

Laugh, love, live.

Interessante post!

"We are what we think and feel."
So true!

@Johan

Afgelopen november kwam uit een bloedonderzoek een koper tekort naar voren. Dat was destijds ook de periode waar ik elke dag 15mg Zink innam. De opname van koper wordt geremd door zink.

ALA remt ook de uitscheiding van koper uit je lichaam, wat in jouw geval dan een voordeel is.

Ik heb altijd amalgaamvullingen/kronen gehad. Deze zijn in 2009 verwijderd, in dezelfde periode begonnen ook mijn gezondheidsklachten. Daarnaast heb ik 4 jaar in een huis gewoond waar schimmels/zwammen in de kruipruimte aanwezig waren, deze schimmels/zwammen scheidde toxinen uit die een grote aandeel hebben gehad in mijn klachten nu.
Waar komt jouw kwikvergiftiging vandaan?

Dat verklaart je kwikvergiftiging. Ik heb afgelopen december/januari 10 amalgaamvullingen laten verwijderen en in de 10 jaar ervoor heb ik nog 3 vullingen onveilig laten verwijderen + nog een maand of 2 met een afgebroken amalgaamvulling gelopen. Dus amalgaam is bij mij de hoofdoorzaak van de kwikvergiftiging en daarnaast mogelijk nog kwik opgelopen door lenzenvloeistof in de jaren '80 en '90 en vaccinaties.

Over de ALA rondes, laat je hier een vaste periode tussen zitten voordat je met de volgende ronde begint?

Ik wil het zoveel mogelijk wekelijks volhouden, tenzij het door werk- of prive-afspraken niet handig is of als ik iets nieuws ga proberen, zoals mogelijk dit weekend de natural thyroid supps. Dan wil ik dat los kunnen beoordelen en niet ook nog erbij cheleren.

@watisgezond: wat had jij een hoop amalgaam vullingen zeg ik schrik ervan!
Kan mij dan voorstellen dat je zo een zware kwikvergiftiging hebt!

Elders op het forum zei je dat ook bij de wortelkanaalbehandelingen amalgaam wordt gebruikt? Ik heb 3 kiezen die behandeld zijn met een wortelkanaalbehandeling. Nog 1 zichtbare amalgaamvulling en 2 ofzo waar nu composiet overheen zit maar je zit dat het daaronder nog wel grijs is.

Ik wilde eigenlijk naar martin levie maar ik heb hier op het forum geen ervaringen gevonden. Misschien dat ik toch maar een afspraak maak bij Fred neelissen. Qua afstand weinig verschil.

Sampjes. Wil je een afspraak maken bij Fred Neelissen voor het verwijderen van amalgaam? Hij is een second opinion tandarts en behandelt niet meer.

Mark,

Lees over taurine en glycine voor je galproductie. En kijk weer in AI over suggesties voor supplementen die de galproductie ondersteunen. Er een nieuwe post op yahoo groups over taurine.

Taurine kan wel reactive hypoglycemia veroorzaken.

@Sampjes
Ja, ik had gehoopt dat ik eerder had ontdekt dat die amalgaamvullingen zoveel ellende oplevert. Maar beter laat dan nooit!

Bij wortelkanaalbehandelingen wordt inderdaad ook vaak amalgaam gebruikt. Zelfs nu nog. Een vriend van mij had kort geleden een wortelkanaalbehandeling gehad en daarbij hadden ze ook weer amalgaam gebruikt om de worteltop vast te 'lijmen'.

Op een röntgenfoto licht de amalgaam wit op, dus kun je zien of er amalgaam bij jou gebruikt is. Misschien hebben ze al eens bij jou zo'n foto gemaakt en kun je dat eens opvragen of overleggen met een bio tandarts.

@Golden
Ja, ik zag het. Maar er zitten ook wat nadelen aan taurine, dus ik hou het voorlopig bij glycine, mariadistel en de Zweedse kruidenbitter (ik kom er nu achter dat die ook alcoholvrij verkrijgbaar is).

Hopelijk is dat voldoende, naast verzadigd vet eten, HCL en probiotica.

Edit: ik lees toch ook aardig wat voordelen van taurine. Het zou de absorptie van magnesium ook verbeteren.

Ik hou het in m'n achterhoofd.

Hoi Mark,
Heb jij een link waar de alcoholvrije versie van Zweedse kruidenbitter te bestellen is? Bedankt vast :)

Hier een lijst met voedsel en de hoeveelheid taurine wat het bevat:

http://suppversity.blogspot.nl/2010/08/taurine-from-foods-can-i-be-taurine.html

@edwin: oh wist ik niet dat Fred geen behandelingen meer doet. Dan maar op zoek naar een ander.

@watisgezond: hè bah klopt ik heb dat gezien dat de wortel op de foto inderdaad wit kleurde. Dus daar zit ook nog amalgaam in, balen dat er dus nog meer moet worden aangepakt.

Klopt beter laat dan nooit, maar met zoveel vullingen had je dus in beginsel al eigenlijk een slecht gebit.

Ik denk het, Sampjes. Of het nou komt door de gezondheid van m'n moeder, of wat ik at of een combi? Die fluor-behandelingen die ik destijds van m'n tandarts kreeg, zullen ook wel niet meegeholpen hebben.

En misschien was het motto van m'n tandarts: "een dag niet geboord, is een dag niet geleefd" ;-)

Ja, of een combi van alles. Mijn moeder had een slecht gebit en al heel jong een kunstgebit! Ik wil zolang mogelijk mijn tandjes houden hoor.

Oh en nog een nieuwtje! Mijn cortisol test is toch boven water gekomen, pakje heeft een omweg gemaakt maar volgens de meneer die ik sprak doet dat niks af aan de kwaliteit van het speeksel. Ik vertrouw het allemaal niet zo hoor.
Ik snap alleen de uitslag van de test niet zo goed, nu weet ik nog steeds niet hoe slecht het gesteld is met de bijnieren. Weet iemand misschien hoe ik daar achter kan komen?
Die meneer zei dat ik op werkdagen een arts erover kan spreken maar maandag is nog zoooooo ver weg;-)

Sampjes, mijn moeder heb ik niet zonder kunstgebit gekend.

Mooi dat die cortisol test toch nog boven water is gekomen, ik zag de cijfers staan in je voorstel topic. Ze zeggen me niets helaas, ik ben de temperatuurman :-D

Ik zal wel eens een grafiek van m'n lichaamstemperatuur plaatsen zodat je kan zien hoe een langzaam opgehoogde hoeveelheid adrenal cortex m'n bijnieren ondersteunt. Temperatuur is nu vrijwel stabiel.

Vandaag begonnen met Thyro-Gold (150 mg) voor m'n schildklier trouwens.

Goed nieuws nog: m'n ontlasting is sinds gisteren eindelijk weer donker! Oftwel de galproductie is weer op gang gekomen.

Ik weet vrijwel zeker dat het door de Zweedse kruidenbitter komt.
Die mag blijven.

Uit de Facebook groep 'Mercury Detox Support Group'

I am currently on round 67. My progress is amazing. I feel like a different person. My adrenals are strong for the first time in my life, I wake up with energy and maintain it all day long. No more waking up tired and crashing in the afternoons. I don't worry like I used to, I feel a sense of well being. I handle stress much better, it used to put me in bed with flu like symptoms. I no longer dread social situations, in fact lately I look forward to them. Crowds do not bother me, like they used to. My mind feels very sharp. I have no sleep issues.

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum
Terug
Bovenaan