Kwikontgifting: m'n route naar gezondheid (100%leven)

@Sampjes,

Het lijkt erop dat je in ieder geval niet heel gevoelig bent voor salicylaten. Dat scheelt weer ;-)

Ik las je bericht in het CEASE topic over je zoontje. Kan me voorstellen dat dat veel stress geeft. Voordat je eventueel iets anders zou proberen met hem, zou je eerst zelf wat aan moeten sterken, voordat je er aan onderdoor gaat. Ik had het eerder al over deze website waar veel kinderen via chelatie van bijv. autisme en ADHD afkwamen, maar het is nu veel te zwaar voor jou om zo'n traject in te gaan met je zoontje.

Ik weet niet of je man/vriend betrokken is bij dit verhaal? Dat zou wel een stuk schelen.

Probeer stressvolle situaties te vermijden, voor zover mogelijk. Een goede nachtrust doet wonderen! Als je dan weer wat meer energie hebt, kun je weer wat gerichter met je eigen gezondheid aan de slag.

Sterkte!

Mark

Mark,

Ik zou mijn testosteron laag laten als ik jou was:

http://traceamounts.com/ten-lies-told-about-mercury-in-vaccines/

Only when autism is understood as a widespread toxic exposure, can you explain the fact that everywhere boys are affected about 4 times more often with this disorder than girls. Researchers have established that testosterone increases the toxicity of mercury, while estrogen protects from it. Therefore, at the level contained in our vaccines, mercury affects boys disproportionately due to their having higher testosterone levels. This is what creates the ‘4 to 1’ ratio of males to females affected by the level of mercury poisoning in our children that is labeled as autism.

@Mark: ik heb nog 18 capsules DPP IV over. Mocht je hier belang bij hebben laat het me dan even weten dan kan ik ze naar je opsturen.

Is er overigens ergens een draadje van berichten waar ik mijn andere supplementen aan kan bieden? Ik heb nog origineel ongebruikte verpakkingen van het een en ander.

@Heksje
Bedankt voor het aanbod. Hangt een beetje af wat je daar incl. verzendkosten voor wilt hebben, omdat het er relatief weinig zijn.

Er was volgens mij een topic waar mensen supps aanboden, maar misschien was dat alleen van 1 persoon. Wel een goed idee om daar een topic voor aan te maken als het nog niet bestaat. Ik heb ook nog wel wat in de aanbieding!

Mark

@Mark: ik wil er niets voor hebben hoor. Misschien hoogstens de verzendkosten, maar die 2 postzegels zijn ook niet spannend. Ik kan de capsules immers in een envelop sturen, het potje heb je niet nodig lijkt me.

Als het je wat lijkt lees ik het wel. Niets hoeft, alles mag :)

Dan lijkt het me wel wat ;-)
Bedankt!

Potje hoef ik inderdaad niet. Postzegels betaal ik uiteraard.

Moeten we even e-mail adressen uitwisselen voor m'n adres enzo. Even aan Mike vragen, lijkt me.

Maak jij trouwens een algemeen topic om overige supps aan te bieden?

Mark

Hoi Mark,

Kijk, ik dacht wel dat ik je er een plezier mee kon doen. Fijn!

Mijn emailadres: rauweheks[at]gmail[dot]com

Goed plan, ik zal een topic aanmaken voor onze aanbiedingen zodat we allen supps kunnen uitwisselen.

Deze week is het een jaar geleden dat ik met 12,5mg ALA en 12,5 mg DMSA ben begonnen. In het afgelopen jaar is mijn gezondheid flink vooruit gegaan. Het is natuurlijk moeilijk om te zeggen welk aandeel de chelatie hierin heeft gehad. Voor mijn gevoel is dit wel een flink aandeel.
Mijn huid is op dit moment 100% vrij van eczeem. Sinds een half jaar heb ik vrijwel geen last meer gehad van benauwdheisklachten. De afgelopen maanden heb ik niet eens een lichte verkoudheid gehad.

Vandaag ga ik beginnen met 100mg ALA. 75 mg geeft geen reactie meer.

Ik hoop wel dat ik volgend jaar klaar ben, maar dat is nu nog niet te zeggen.

Weet iemand of acryl, dat gebruikt wordt op zit- en ligbaden schadelijk is?
Voor extra magnesium gebruik ik nu voetenbaden met magnesiumvlokken en smeer ik magnesiumolie op mijn huid. Voor een betere magnesiumopname wil ik een klein zitbad kopen. De meeste baden hebben een buitenlaag van acryl.

Edwin, ik weet niet of acryl schadelijk is. Volgens mij heb je schadelijke en minder schadelijke vormen van acryl.

Ik gebruik een houten voetenbad. Had destijds nog nagevraagd bij de fabrikant waar de coating van gemaakt was en ik kreeg een bevredigend antwoord terug plus een uitgebreid onderzoeksrapport in het Duits hierover.

Ik heb trouwens gisteren voor het eerst een epsom salt (bitterzout/magnesiumsulfaat) voetenbad genomen in plaats van magnesiumchloride, omdat bitterzout naast magnesium ook sulfaat bevat. De PST sulfation pathway heeft sulfaat nodig om (gif)stoffen als salicylaten goed te kunnen afbreken. En omdat ik slecht tegen salicylaten en zwavel (thiols) kan, zou dit m'n tolerantie daarvoor wel eens kunnen verbeteren. Totdat m'n lichaam (lever) dit zelf weer op eigen houtje kan zodra er genoeg kwik uit verwijderd is.

Ik kreeg deze link van Golden een tijdje terug toegestuurd waar dat in uitgelegd staat. Erg interessant artikel en website!

Uit dat artikel:

The PST sulfation pathway is necessary for the breakdown and removal of certain toxins in the body. This includes the processing of a type of chemical called a phenol. Phenols are a regular and necessary part of life. All foods contain some phenolic compounds. However, some foods have a much higher content than others do. If the sulfation pathway is not functioning well, a person may not be able to process out the phenolic compounds as fast as they consume them. There is a cumulative effect. When the phenols start backing up in the system, it can cause a myriad of negative reactions. Symptoms of phenol intolerance include night waking, night sweats, irritability, eczema, and other skin conditions. The symptoms of phenol intolerance and yeast may be very similar because they both involve the body trying to deal with toxins.

This detoxification pathway processes other phenolic compounds including salicylates (salicylates are a subset of phenols), artificial food colorings, artificial flavorings, and some preservatives. Besides requiring PST, research has found the salicylates further suppress the activity of any PST enzyme present, making matters worse. Food dyes also have been shown to inhibit the PST enzyme.

Ik wil de bodysprays ook hiermee gaan doen in plaats van magnesiumchloride (of afwisselen ermee). Kijken of ik er baat bij heb.

Ik sliep een stuk beter vannacht in ieder geval (ondanks de chelatieronde waar ik in zit) en voel me vandaag ook goed.

Mark

Ik heb me weer eens gebogen over methylation. Ik begin het steeds beter te snappen en ook hoe het bij mij zit en de rol van kwik daarin.

Hier een duidelijk en uitgebreid artikel hierover van dezelfde website als ik hierboven aangaf:

http://enzymestuff.com/methylation.htm

Link naar het plaatje in het artikel werkt niet, maar hier is ook een plaatje:
http://mercuryandmore.weebly.com/methylation-figure.html

Mark

Forum statistieken

Onderwerpen
4.534
Leden
8.662
Nieuwste lid
Magda Van Bladel
Word vaste donateur van dit forum